2005년을 기준으로 전세계 선재시장의 규모는 1억 2,400만 톤으로 추산되었고, 이 중에서 아시아의 선재시장 규모는 7,700만 톤에 달하였다. 이는 세계시장 소비점유율의 약 60%이상을 상회하는 수준이며, 앞으로도 그 수요는 꾸준히 증가할 것으로 예상된다. 선재시장의 큰 부분을 차지하는 자동차용 선재시장에서 중국의 빠른 도약 속에 한국, 일본, 대만의 주요 철강사들은 중저급재 분야에서 고급 선재분야로의 차별화 전략을 추진하고 있다. 자동차용 선재제품은 제품 생산과정에서 대부분 인발공정을 거치게 되는데, 인발공정에서 발생하는 외부결함과 내부결함 등의 이유로 제품의 결함이 발생한다. 이는 생산라인의 중단을 야기시키며, 동시에 제품의 가격 상승을 일으키는 요인이 된다. 또한 실제 산업현장에서는 인발된 소재의 단면형상이 원형만이 아닌 이형인발제품도 많이 쓰이고 있는데, 축대칭 인발(원형 인발)에 비해 이형 인발(정사각 인발)은 금속유동을 수학적으로 계산하거나 실제 적용을 하는 데에 있어 많은 어려움이 따른다. 소재의 물성에 따른 실제 변형 형상이나 성형하중의 예측, 인발 시 각재의 단면 부위마다 달라지는 조도에 대한 정량화된 연구가 요구된다. 본 연구는 이형 인발에서의 소재의 물성의 변화에 따른 코너채움 및 표면조도의 변화를 네 종류의 소재(구리, 알루미늄, ...
2005년을 기준으로 전세계 선재시장의 규모는 1억 2,400만 톤으로 추산되었고, 이 중에서 아시아의 선재시장 규모는 7,700만 톤에 달하였다. 이는 세계시장 소비점유율의 약 60%이상을 상회하는 수준이며, 앞으로도 그 수요는 꾸준히 증가할 것으로 예상된다. 선재시장의 큰 부분을 차지하는 자동차용 선재시장에서 중국의 빠른 도약 속에 한국, 일본, 대만의 주요 철강사들은 중저급재 분야에서 고급 선재분야로의 차별화 전략을 추진하고 있다. 자동차용 선재제품은 제품 생산과정에서 대부분 인발공정을 거치게 되는데, 인발공정에서 발생하는 외부결함과 내부결함 등의 이유로 제품의 결함이 발생한다. 이는 생산라인의 중단을 야기시키며, 동시에 제품의 가격 상승을 일으키는 요인이 된다. 또한 실제 산업현장에서는 인발된 소재의 단면형상이 원형만이 아닌 이형인발제품도 많이 쓰이고 있는데, 축대칭 인발(원형 인발)에 비해 이형 인발(정사각 인발)은 금속유동을 수학적으로 계산하거나 실제 적용을 하는 데에 있어 많은 어려움이 따른다. 소재의 물성에 따른 실제 변형 형상이나 성형하중의 예측, 인발 시 각재의 단면 부위마다 달라지는 조도에 대한 정량화된 연구가 요구된다. 본 연구는 이형 인발에서의 소재의 물성의 변화에 따른 코너채움 및 표면조도의 변화를 네 종류의 소재(구리, 알루미늄, 탄소강, 스테인리스)로 이형인발실험하여 그 결과를 서로 비교 분석하는 연구를 하였다. 직접 제작한 인발실험기와 이형(정사각) 다이스로 실험을 수행하였으며, 실험에 앞서 축대칭 인발 실험을 수행하여 실험기의 성능 또한 평가하였다. 이러한 연구를 진행함으로써 이형인발 제품의 결함을 줄이고 3차 가공을 하거나 최종제품으로 제작 시, 보다 고급화하여 차별화된 제품을 생산하도록 기여하는데 그 목적이 있다.
2005년을 기준으로 전세계 선재시장의 규모는 1억 2,400만 톤으로 추산되었고, 이 중에서 아시아의 선재시장 규모는 7,700만 톤에 달하였다. 이는 세계시장 소비점유율의 약 60%이상을 상회하는 수준이며, 앞으로도 그 수요는 꾸준히 증가할 것으로 예상된다. 선재시장의 큰 부분을 차지하는 자동차용 선재시장에서 중국의 빠른 도약 속에 한국, 일본, 대만의 주요 철강사들은 중저급재 분야에서 고급 선재분야로의 차별화 전략을 추진하고 있다. 자동차용 선재제품은 제품 생산과정에서 대부분 인발공정을 거치게 되는데, 인발공정에서 발생하는 외부결함과 내부결함 등의 이유로 제품의 결함이 발생한다. 이는 생산라인의 중단을 야기시키며, 동시에 제품의 가격 상승을 일으키는 요인이 된다. 또한 실제 산업현장에서는 인발된 소재의 단면형상이 원형만이 아닌 이형인발제품도 많이 쓰이고 있는데, 축대칭 인발(원형 인발)에 비해 이형 인발(정사각 인발)은 금속유동을 수학적으로 계산하거나 실제 적용을 하는 데에 있어 많은 어려움이 따른다. 소재의 물성에 따른 실제 변형 형상이나 성형하중의 예측, 인발 시 각재의 단면 부위마다 달라지는 조도에 대한 정량화된 연구가 요구된다. 본 연구는 이형 인발에서의 소재의 물성의 변화에 따른 코너채움 및 표면조도의 변화를 네 종류의 소재(구리, 알루미늄, 탄소강, 스테인리스)로 이형인발실험하여 그 결과를 서로 비교 분석하는 연구를 하였다. 직접 제작한 인발실험기와 이형(정사각) 다이스로 실험을 수행하였으며, 실험에 앞서 축대칭 인발 실험을 수행하여 실험기의 성능 또한 평가하였다. 이러한 연구를 진행함으로써 이형인발 제품의 결함을 줄이고 3차 가공을 하거나 최종제품으로 제작 시, 보다 고급화하여 차별화된 제품을 생산하도록 기여하는데 그 목적이 있다.
By 2005, the amount of the global wire market has been estimated at 124 million tons one of these things in Asia. The size of Asian wire market is to reach upward of 77 million tons. These are above the level of approximately 60 % of the consumption of the global market. The demand is expected to in...
By 2005, the amount of the global wire market has been estimated at 124 million tons one of these things in Asia. The size of Asian wire market is to reach upward of 77 million tons. These are above the level of approximately 60 % of the consumption of the global market. The demand is expected to increase steadily for the future. In the Automotive wire market, which is occupied a large portion of the wire market major steel companies in Korea, Japan and Taiwan are promoting a differentiated strategies from the field of the middle and low quality wire to the field of the high quality wire. Most of wire products are mostly passed drawing process during the production processes of the manufacture, defects in products arise from reasons such as external defects and internal defects which occur in drawing process. It causes stopping production line, simultaneously it is a factor occurring price to rise. Moreover, in actual industrial, they use a lot of axisymmetric wire drawing product, which have the circular cross-sectional shapes of drawn materials, but shaped drawing product as well, in comparison with axisymmetric wire drawing, shape drawing have lots of difficulties to calculate metal flow mathematically or to adapt it actually. When the actual shape of deformation causing the properties of materials or forming stress estimate and draw, the quantified researcher require, which the surface roughness that is changed by per the cross-section of rectangular bar. In this study, I carried out shape drawing experiments on with four kinds of materials (Pure copper, Al 6061, SWRCH45F, STS 304) the corner-filling and the variation of the surface roughness causing the change of the property of materials in shape drawing. It has been tested with drawing experimental and dies, which had been made myself, and I evaluated efficiency of experimental by testing axisymmetric wire drawing experiment in advance. It is aimed at reducing the defect of the shaped drawing product and, when it third process or produce the final product, we have a goal which is improving the producing of discriminated product, more than before.
By 2005, the amount of the global wire market has been estimated at 124 million tons one of these things in Asia. The size of Asian wire market is to reach upward of 77 million tons. These are above the level of approximately 60 % of the consumption of the global market. The demand is expected to increase steadily for the future. In the Automotive wire market, which is occupied a large portion of the wire market major steel companies in Korea, Japan and Taiwan are promoting a differentiated strategies from the field of the middle and low quality wire to the field of the high quality wire. Most of wire products are mostly passed drawing process during the production processes of the manufacture, defects in products arise from reasons such as external defects and internal defects which occur in drawing process. It causes stopping production line, simultaneously it is a factor occurring price to rise. Moreover, in actual industrial, they use a lot of axisymmetric wire drawing product, which have the circular cross-sectional shapes of drawn materials, but shaped drawing product as well, in comparison with axisymmetric wire drawing, shape drawing have lots of difficulties to calculate metal flow mathematically or to adapt it actually. When the actual shape of deformation causing the properties of materials or forming stress estimate and draw, the quantified researcher require, which the surface roughness that is changed by per the cross-section of rectangular bar. In this study, I carried out shape drawing experiments on with four kinds of materials (Pure copper, Al 6061, SWRCH45F, STS 304) the corner-filling and the variation of the surface roughness causing the change of the property of materials in shape drawing. It has been tested with drawing experimental and dies, which had been made myself, and I evaluated efficiency of experimental by testing axisymmetric wire drawing experiment in advance. It is aimed at reducing the defect of the shaped drawing product and, when it third process or produce the final product, we have a goal which is improving the producing of discriminated product, more than before.
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