무용전공 대학생의 멘토관계기능이 진로의식성숙 및 진로준비행동에 미치는 영향 The Effects on Career Consciousness Maturity and Career Preparation Behavior of University Dance Major Mentor Relationships원문보기
본 연구의 목적은 무용전공 대학생의 멘토관계기능이 진로의식성숙 및 진로준비행동에 어떠한 영향을 미치는가를 규명하는데 있다. 본 연구의 목적을 달성하기 위하여 2009년 현재 서울특별시, 경기도, 충정도 지역에 소재한 4년제 대학의 무용학과에 재학 중인 대학생을 연구대상으로 총 307명의 설문자료를 실제 분석에 사용하였으며, 자료처리를 위한 통계분석방법은 SPSS(Statistical Package for the Social Science) WIN 13.0 프로그램을 이용하여 ...
본 연구의 목적은 무용전공 대학생의 멘토관계기능이 진로의식성숙 및 진로준비행동에 어떠한 영향을 미치는가를 규명하는데 있다. 본 연구의 목적을 달성하기 위하여 2009년 현재 서울특별시, 경기도, 충정도 지역에 소재한 4년제 대학의 무용학과에 재학 중인 대학생을 연구대상으로 총 307명의 설문자료를 실제 분석에 사용하였으며, 자료처리를 위한 통계분석방법은 SPSS(Statistical Package for the Social Science) WIN 13.0 프로그램을 이용하여 t-test(검증)와 One-way ANOVA(일원변량분석), 상관관계분석(Correlation) 및 다중회귀분석(Multiple Regression)을 실시하였으며, 이와 같은 절차와 방법으로 다음과 같은 결론을 얻었다. 첫째, 무용전공 대학생의 인구사회학적 특성에 따라 멘토관계기능은 차이가 있는 것으로 나타났다. 둘째, 무용전공 대학생의 인구사회학적 특성에 따라 진로의식성숙은 차이가 있는 것으로 나타났다. 셋째, 무용전공 대학생의 인구사회학적 특성에 따라 진로준비행동은 차이가 있는 것으로 나타났다. 넷째, 무용전공 대학생의 멘토관계기능은 진로의식성숙과 진로준비행동에 영향을 미치는 것으로 나타났다.
본 연구의 목적은 무용전공 대학생의 멘토관계기능이 진로의식성숙 및 진로준비행동에 어떠한 영향을 미치는가를 규명하는데 있다. 본 연구의 목적을 달성하기 위하여 2009년 현재 서울특별시, 경기도, 충정도 지역에 소재한 4년제 대학의 무용학과에 재학 중인 대학생을 연구대상으로 총 307명의 설문자료를 실제 분석에 사용하였으며, 자료처리를 위한 통계분석방법은 SPSS(Statistical Package for the Social Science) WIN 13.0 프로그램을 이용하여 t-test(검증)와 One-way ANOVA(일원변량분석), 상관관계분석(Correlation) 및 다중회귀분석(Multiple Regression)을 실시하였으며, 이와 같은 절차와 방법으로 다음과 같은 결론을 얻었다. 첫째, 무용전공 대학생의 인구사회학적 특성에 따라 멘토관계기능은 차이가 있는 것으로 나타났다. 둘째, 무용전공 대학생의 인구사회학적 특성에 따라 진로의식성숙은 차이가 있는 것으로 나타났다. 셋째, 무용전공 대학생의 인구사회학적 특성에 따라 진로준비행동은 차이가 있는 것으로 나타났다. 넷째, 무용전공 대학생의 멘토관계기능은 진로의식성숙과 진로준비행동에 영향을 미치는 것으로 나타났다.
The purpose of this study is to examine the effects of the mentor relationships of university dance majors in dance on maturity of career consciousness and career preparation behavior. In order to achieve this purpose, I used questionnaire data from 307 university students attending the department o...
The purpose of this study is to examine the effects of the mentor relationships of university dance majors in dance on maturity of career consciousness and career preparation behavior. In order to achieve this purpose, I used questionnaire data from 307 university students attending the department of dance in four-year colleges located in Seoul Metropolitan City, Kyeonggi Province, and Chungcheong Province as of 2009 for real analysis. As a method for statistics analysis, I implemented a t-test, One-way ANOVA, Correlation as well as Multiple Regression using the SPSS (Statistical Package for the Social Science) WIN 13.0 program. Using these procedures and methods, I drew the following conclusions. First, the function of a mentor relationship appeared to show differences according to the demographic-social features of university students majoring in dance. Second, the maturity of career consciousness appeared to also show differences according to the demographic-social features of university students majoring in dance . Third, career preparation behavior appeared to show differences according to the demographic-social features of university students majoring in dance. Fourth, the function of a mentor relationship appeared to have effect on the maturity of career consciousness and career preparation behavior.
The purpose of this study is to examine the effects of the mentor relationships of university dance majors in dance on maturity of career consciousness and career preparation behavior. In order to achieve this purpose, I used questionnaire data from 307 university students attending the department of dance in four-year colleges located in Seoul Metropolitan City, Kyeonggi Province, and Chungcheong Province as of 2009 for real analysis. As a method for statistics analysis, I implemented a t-test, One-way ANOVA, Correlation as well as Multiple Regression using the SPSS (Statistical Package for the Social Science) WIN 13.0 program. Using these procedures and methods, I drew the following conclusions. First, the function of a mentor relationship appeared to show differences according to the demographic-social features of university students majoring in dance. Second, the maturity of career consciousness appeared to also show differences according to the demographic-social features of university students majoring in dance . Third, career preparation behavior appeared to show differences according to the demographic-social features of university students majoring in dance. Fourth, the function of a mentor relationship appeared to have effect on the maturity of career consciousness and career preparation behavior.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.