고객만족이 재구매 의도에 미치는 영향, 고객만족이 사후조정 기대에 미치는 영향, 마지막으로 사후조정 기대가 재구매 의도에 미치는 영향관계를 보고자 한다.
재구매 의도를 결정하는 요인은 여러 가지가 있을 수 있으나 그 중 사후조정 기대는 시간 축을 중심으로 고객의 기대를 조정하여 재구매로 이어갈 수 있는 중요한 요인으로 볼 수 있다. 또한 고객이 만족했을 경우 꼭 재구매로 이어지지는 않는다는 선행연구의 결과로 인해서 사후조정기대가 그 사이에서의 역할을 볼 수 있다는 것이 본 연구의 핵심이라고 할 수 있을 것이다. 따라서 본...
고객만족이 재구매 의도에 미치는 영향, 고객만족이 사후조정 기대에 미치는 영향, 마지막으로 사후조정 기대가 재구매 의도에 미치는 영향관계를 보고자 한다.
재구매 의도를 결정하는 요인은 여러 가지가 있을 수 있으나 그 중 사후조정 기대는 시간 축을 중심으로 고객의 기대를 조정하여 재구매로 이어갈 수 있는 중요한 요인으로 볼 수 있다. 또한 고객이 만족했을 경우 꼭 재구매로 이어지지는 않는다는 선행연구의 결과로 인해서 사후조정기대가 그 사이에서의 역할을 볼 수 있다는 것이 본 연구의 핵심이라고 할 수 있을 것이다. 따라서 본 연구에서는 기대불일치, 고객만족 재구매 의도, 사후조정 기대와의 관계를 검증하고자 한다.
고객만족이 재구매 의도에 미치는 영향, 고객만족이 사후조정 기대에 미치는 영향, 마지막으로 사후조정 기대가 재구매 의도에 미치는 영향관계를 보고자 한다.
재구매 의도를 결정하는 요인은 여러 가지가 있을 수 있으나 그 중 사후조정 기대는 시간 축을 중심으로 고객의 기대를 조정하여 재구매로 이어갈 수 있는 중요한 요인으로 볼 수 있다. 또한 고객이 만족했을 경우 꼭 재구매로 이어지지는 않는다는 선행연구의 결과로 인해서 사후조정기대가 그 사이에서의 역할을 볼 수 있다는 것이 본 연구의 핵심이라고 할 수 있을 것이다. 따라서 본 연구에서는 기대불일치, 고객만족 재구매 의도, 사후조정 기대와의 관계를 검증하고자 한다.
This study examines how loyalty influences the relationship of disconfirmation, customer satisfaction(CS) and repurchase intention(RPI).
Considering the effect of time, the study introduces adjusted expectorations, which are expectation updated after consumption experience. The present study in...
This study examines how loyalty influences the relationship of disconfirmation, customer satisfaction(CS) and repurchase intention(RPI).
Considering the effect of time, the study introduces adjusted expectorations, which are expectation updated after consumption experience. The present study investigates the role of adjusted expectations in the Customer satisfaction-Repurchase Intention link.
With structural-equation analysis, the proposed model was tested in the first grade of hotel-restaurant setting.
The results show that adjusted expectations can mediate the effect of Customer satisfaction on Repurchase Intention.
The results also indicate that processes underlying the Customer satisfaction-Repurchase Intention link are different between adjusted expectations and disadjusted expectations.
Specifically, the transient route, which reflects the indirect path from Customer satisfaction to Repurchase Intention via adjusted expectations, has a greater impact for nonloyals than for loyals.
On the other hand, the chronic route, which represents the direct path from Customer satisfaction to Repurchase Intention has a greater impact for loyals than for nonloyals. Customer satisfaction is found to have no direct influence on Repurchase Intention for low-loyalty customers.
We have investigated the relationship of disconfirmation, customer satisfaction, adjusted expectation, and repurchase intention after the consumption experience.
Adjusted expectation, which is a dynamic variable reflecting the adjustment of expectations after purchase, is introduced a mediating variable of disconfirmation, customer satisfaction and repurchase intention.
In addition we have examined the way that customer loyalty moderates the relationships among these variables. While customers show asymmetric responses to positive and negative consumption experiences, loyal customers show more favorable responses to positive and negative consumption experiences, loyal customers show more favorable responses to negative experiences than lee-loyal customers do.
Specifically, loyal customers show relatively more favorable evaluations regarding negative disconfirmation, dissatisfaction, and upwardly adjusted expectation.
This study examines how loyalty influences the relationship of disconfirmation, customer satisfaction(CS) and repurchase intention(RPI).
Considering the effect of time, the study introduces adjusted expectorations, which are expectation updated after consumption experience. The present study investigates the role of adjusted expectations in the Customer satisfaction-Repurchase Intention link.
With structural-equation analysis, the proposed model was tested in the first grade of hotel-restaurant setting.
The results show that adjusted expectations can mediate the effect of Customer satisfaction on Repurchase Intention.
The results also indicate that processes underlying the Customer satisfaction-Repurchase Intention link are different between adjusted expectations and disadjusted expectations.
Specifically, the transient route, which reflects the indirect path from Customer satisfaction to Repurchase Intention via adjusted expectations, has a greater impact for nonloyals than for loyals.
On the other hand, the chronic route, which represents the direct path from Customer satisfaction to Repurchase Intention has a greater impact for loyals than for nonloyals. Customer satisfaction is found to have no direct influence on Repurchase Intention for low-loyalty customers.
We have investigated the relationship of disconfirmation, customer satisfaction, adjusted expectation, and repurchase intention after the consumption experience.
Adjusted expectation, which is a dynamic variable reflecting the adjustment of expectations after purchase, is introduced a mediating variable of disconfirmation, customer satisfaction and repurchase intention.
In addition we have examined the way that customer loyalty moderates the relationships among these variables. While customers show asymmetric responses to positive and negative consumption experiences, loyal customers show more favorable responses to positive and negative consumption experiences, loyal customers show more favorable responses to negative experiences than lee-loyal customers do.
Specifically, loyal customers show relatively more favorable evaluations regarding negative disconfirmation, dissatisfaction, and upwardly adjusted expectation.
주제어
#기대불일치 고객만족 사후조정기대 재구매의도
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