19세기말 미국 뉴올리언즈를 거점으로 발전한 재즈음악은 세계속에서 다양한 형태로 발전하였다. 뉴올리언즈의 재즈 음악이 100년이 넘는 재즈사에서 평가되어야 할 가치와 의의는 다양하며 그 중에서도 특히 뉴올리언즈 리듬에 대한 연구는 재즈 음악의 뿌리와 가치를 알아 볼 수 있는 좋은 기회를 제공할 것이다.
뉴올리언즈의 모든 음악을 본 논문에서 모두 다루기엔 한계가 있으므로 뉴올리언즈 재즈의 리듬적인 부분 특히 드러밍을 중심으로 연구하려 한다. 연구를 진행하기에 앞서 뉴올리언즈 음악의 역사와 드러머들의 활동 내용을 알아 볼 것이며 체계적인 연구를 위해 뉴올리언즈 재즈의 기본 뿌리인 래그타임과 브라스 밴드 베이스 드럼, 아프리카 리듬, 마칭주법, 세컨라인 리듬의 기본 구조와 공통적인 특징을 살펴볼 것이다. 이와 같은 근거를 토대로 그 음악들이 재즈형성에 있어서 어떤 영향을 주었는지를 알아 볼 것이며 또한 최초로 재즈드럼의 전형을 보여준 워렌 ...
19세기말 미국 뉴올리언즈를 거점으로 발전한 재즈음악은 세계속에서 다양한 형태로 발전하였다. 뉴올리언즈의 재즈 음악이 100년이 넘는 재즈사에서 평가되어야 할 가치와 의의는 다양하며 그 중에서도 특히 뉴올리언즈 리듬에 대한 연구는 재즈 음악의 뿌리와 가치를 알아 볼 수 있는 좋은 기회를 제공할 것이다.
뉴올리언즈의 모든 음악을 본 논문에서 모두 다루기엔 한계가 있으므로 뉴올리언즈 재즈의 리듬적인 부분 특히 드러밍을 중심으로 연구하려 한다. 연구를 진행하기에 앞서 뉴올리언즈 음악의 역사와 드러머들의 활동 내용을 알아 볼 것이며 체계적인 연구를 위해 뉴올리언즈 재즈의 기본 뿌리인 래그타임과 브라스 밴드 베이스 드럼, 아프리카 리듬, 마칭주법, 세컨라인 리듬의 기본 구조와 공통적인 특징을 살펴볼 것이다. 이와 같은 근거를 토대로 그 음악들이 재즈형성에 있어서 어떤 영향을 주었는지를 알아 볼 것이며 또한 최초로 재즈드럼의 전형을 보여준 워렌 베이비 더즈의 연주와 헐린 라일리의 연주를 통해 그 음악들이 어떤 방법으로 연주되었고 현대적으로는 어떻게 재해석 되었는지를 알아 볼 것이다.
아직까지 우리나라에서는 다른 재즈 스타일에 비해 뉴올리언즈 재즈에 대한 연구자료나 음악이 많이 소개되지 못한 게 사실이다. 그리하여 본 논문에서는 재즈의 뿌리라고 할 수 있는 뉴올리언즈 재즈를 통해 그 음악적 가치와 의미를 다시 한 번 확인하고 입증하는 것에 초점을 맞출 것이다.
19세기말 미국 뉴올리언즈를 거점으로 발전한 재즈음악은 세계속에서 다양한 형태로 발전하였다. 뉴올리언즈의 재즈 음악이 100년이 넘는 재즈사에서 평가되어야 할 가치와 의의는 다양하며 그 중에서도 특히 뉴올리언즈 리듬에 대한 연구는 재즈 음악의 뿌리와 가치를 알아 볼 수 있는 좋은 기회를 제공할 것이다.
뉴올리언즈의 모든 음악을 본 논문에서 모두 다루기엔 한계가 있으므로 뉴올리언즈 재즈의 리듬적인 부분 특히 드러밍을 중심으로 연구하려 한다. 연구를 진행하기에 앞서 뉴올리언즈 음악의 역사와 드러머들의 활동 내용을 알아 볼 것이며 체계적인 연구를 위해 뉴올리언즈 재즈의 기본 뿌리인 래그타임과 브라스 밴드 베이스 드럼, 아프리카 리듬, 마칭주법, 세컨라인 리듬의 기본 구조와 공통적인 특징을 살펴볼 것이다. 이와 같은 근거를 토대로 그 음악들이 재즈형성에 있어서 어떤 영향을 주었는지를 알아 볼 것이며 또한 최초로 재즈드럼의 전형을 보여준 워렌 베이비 더즈의 연주와 헐린 라일리의 연주를 통해 그 음악들이 어떤 방법으로 연주되었고 현대적으로는 어떻게 재해석 되었는지를 알아 볼 것이다.
아직까지 우리나라에서는 다른 재즈 스타일에 비해 뉴올리언즈 재즈에 대한 연구자료나 음악이 많이 소개되지 못한 게 사실이다. 그리하여 본 논문에서는 재즈의 뿌리라고 할 수 있는 뉴올리언즈 재즈를 통해 그 음악적 가치와 의미를 다시 한 번 확인하고 입증하는 것에 초점을 맞출 것이다.
The jazz-style music originating from the late 19th Century in New Orleans evolved into a variety of different styles of music and their derivatives. It is arguable that this 'New Orleans style' jazz music is worth looking into in the context of the over-100-year history of jazz music. Meanwhile res...
The jazz-style music originating from the late 19th Century in New Orleans evolved into a variety of different styles of music and their derivatives. It is arguable that this 'New Orleans style' jazz music is worth looking into in the context of the over-100-year history of jazz music. Meanwhile research and analysis of the rhythm of this New Orleans style jazz will provide a great opportunity regarding studying the genre as a whole.
Rather than researching and analyzing all the elements of the New Orleans jazz music style, this study will focus on the rhythmic elements, especially the drum part. The study also looks into the history of the New Orleans jazz as well as representative drummers who led the style of drumming in this style of music. To achieve a fair and more comprehensive analysis of this musical genre, its predecessors and related styles will be looked at, too, which will include 'Ragtime', 'Brass bands bass drum', 'African rhythm', 'Marching', and 'Second line'. The areas to be looked at regarding the previously mentioned musical styles include structural aspects and characteristics they have in common.
Based on hard evidence, the aforementioned musical styles' influence on jazz music will be explored. Also the performance styles of pioneering jazz drummers such as Warren 'Baby' Dodds and Herlin Riley will be investigated as well as how their performance styles inspired new interpretations in modern days.
Nationally, so far, research materials related to this topic are extremely limited. Therefore, this study of New Orleans jazz music style, a style which can be argued to be the very root of jazz music, is significant in exploring and highlighting the musical elements and value of the said genre.
The jazz-style music originating from the late 19th Century in New Orleans evolved into a variety of different styles of music and their derivatives. It is arguable that this 'New Orleans style' jazz music is worth looking into in the context of the over-100-year history of jazz music. Meanwhile research and analysis of the rhythm of this New Orleans style jazz will provide a great opportunity regarding studying the genre as a whole.
Rather than researching and analyzing all the elements of the New Orleans jazz music style, this study will focus on the rhythmic elements, especially the drum part. The study also looks into the history of the New Orleans jazz as well as representative drummers who led the style of drumming in this style of music. To achieve a fair and more comprehensive analysis of this musical genre, its predecessors and related styles will be looked at, too, which will include 'Ragtime', 'Brass bands bass drum', 'African rhythm', 'Marching', and 'Second line'. The areas to be looked at regarding the previously mentioned musical styles include structural aspects and characteristics they have in common.
Based on hard evidence, the aforementioned musical styles' influence on jazz music will be explored. Also the performance styles of pioneering jazz drummers such as Warren 'Baby' Dodds and Herlin Riley will be investigated as well as how their performance styles inspired new interpretations in modern days.
Nationally, so far, research materials related to this topic are extremely limited. Therefore, this study of New Orleans jazz music style, a style which can be argued to be the very root of jazz music, is significant in exploring and highlighting the musical elements and value of the said genre.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.