본 논문에서는 해군 함정의 자기정숙화 기술을 위한 연구로 함정 모델을 이용하여 영구자기장과 유도자기장을 분리하는 실험을 하였다. 또한 분리된 영구자기장 데이터를 이용하여 본 논문에서 제작한 소형 탈자 처리 시스템의 탈자 성능을 평가하였다. 실험에서 사용한 함정 모델은 금속강관 형태로 강관의 양 끝단은 타원형의 Cap으로 마감하였다. 자기장 측정에 사용한 자기센서는 영국 Bartington Instruments사의 Three-Axis Fluxgate ...
본 논문에서는 해군 함정의 자기정숙화 기술을 위한 연구로 함정 모델을 이용하여 영구자기장과 유도자기장을 분리하는 실험을 하였다. 또한 분리된 영구자기장 데이터를 이용하여 본 논문에서 제작한 소형 탈자 처리 시스템의 탈자 성능을 평가하였다. 실험에서 사용한 함정 모델은 금속강관 형태로 강관의 양 끝단은 타원형의 Cap으로 마감하였다. 자기장 측정에 사용한 자기센서는 영국 Bartington Instruments사의 Three-Axis Fluxgate Magnetometer MAG-03MCB70으로 ±70uT까지 측정 가능하다. 영구자기장과 유도자기장을 분리하기 위하여 사용한 방법은 Inter-cardinal Run 방법으로 자북 기준 서편 45도 방향으로 함정 모델을 기동 시키며 측정한 자기장 신호와 자남 기준 동편 45도 방향으로 함정 모델을 기동 시키며 측정한 자기장 신호를 이용하였다. 실제 함정의 자기장 측정에서는 함정의 크기와 무게, 함정의 모형 특성에 따라 자기장 센서로부터 함정까지의 자기장 측정 거리가 일정하지 않다. 따라서 함정 모델과 자기장 측정 센서의 이격 거리를 변화 시키며 함정의 영구자기장과 유도자기장 분리 실험을 하여 측정 깊이에 따른 함정 자기장의 특성을 연구하였다. 실험 결과 기존에 사용하던 방식인 Cardinal Run 방법에 비해 함정 모델의 왕복 기동 횟수를 줄이며 함정 모델의 길이 방향 유도자기장과 측 방향 유도자기장을 영구자기장과 분리할 수 있었으며, 자기장 측정 깊이에 따른 함정 모델의 자기장 특성을 파악 할 수 있었다. 또한 탈자 초기 전류를 변화 시키는 방법과 전류 Dead Time을 탈자 프로토콜에 삽입하는 방법을 이용하여 탈자 프로토콜에 따른 함정 모델의 탈자 성능을 평가하였다.
본 논문에서는 해군 함정의 자기정숙화 기술을 위한 연구로 함정 모델을 이용하여 영구자기장과 유도자기장을 분리하는 실험을 하였다. 또한 분리된 영구자기장 데이터를 이용하여 본 논문에서 제작한 소형 탈자 처리 시스템의 탈자 성능을 평가하였다. 실험에서 사용한 함정 모델은 금속강관 형태로 강관의 양 끝단은 타원형의 Cap으로 마감하였다. 자기장 측정에 사용한 자기센서는 영국 Bartington Instruments사의 Three-Axis Fluxgate Magnetometer MAG-03MCB70으로 ±70uT까지 측정 가능하다. 영구자기장과 유도자기장을 분리하기 위하여 사용한 방법은 Inter-cardinal Run 방법으로 자북 기준 서편 45도 방향으로 함정 모델을 기동 시키며 측정한 자기장 신호와 자남 기준 동편 45도 방향으로 함정 모델을 기동 시키며 측정한 자기장 신호를 이용하였다. 실제 함정의 자기장 측정에서는 함정의 크기와 무게, 함정의 모형 특성에 따라 자기장 센서로부터 함정까지의 자기장 측정 거리가 일정하지 않다. 따라서 함정 모델과 자기장 측정 센서의 이격 거리를 변화 시키며 함정의 영구자기장과 유도자기장 분리 실험을 하여 측정 깊이에 따른 함정 자기장의 특성을 연구하였다. 실험 결과 기존에 사용하던 방식인 Cardinal Run 방법에 비해 함정 모델의 왕복 기동 횟수를 줄이며 함정 모델의 길이 방향 유도자기장과 측 방향 유도자기장을 영구자기장과 분리할 수 있었으며, 자기장 측정 깊이에 따른 함정 모델의 자기장 특성을 파악 할 수 있었다. 또한 탈자 초기 전류를 변화 시키는 방법과 전류 Dead Time을 탈자 프로토콜에 삽입하는 방법을 이용하여 탈자 프로토콜에 따른 함정 모델의 탈자 성능을 평가하였다.
Firstly, the aim of this paper is to demonstrate the experiment on separating the permanent magnetic field and the induced magnetic field with naval vessel model as a basic research for the magnetic silence technology of naval vessel. The second goal is to evaluate the magnetic treatment capacity of...
Firstly, the aim of this paper is to demonstrate the experiment on separating the permanent magnetic field and the induced magnetic field with naval vessel model as a basic research for the magnetic silence technology of naval vessel. The second goal is to evaluate the magnetic treatment capacity of ‘laboratory magnetic treatment facility’, which is designed by this research with the separated permanent magnetic field data. The model, used for this research, is steel tube. Both of the steel tube's ends are rounded with oval caps. Magnetometer, measuring magnetic fields, is ‘Three-Axis Fluxgate Magnetometer MAG-03MCB70’ which is made by the British company, Bartington Instruments. It can measure magnetic fields up to ±70. ‘Inter-cardinal Run’ is used as the experimental method for separating the permanent magnetic field and the induced magnetic field. It measures magnetic signals with the model in the direction of Northwest and Southeast respectively. The distance of the magnetic field measurement between magnetometer and vessels varies depending on the feature of vessels including size and weight under the actual condition. Therefore, the distance between the model and the magnetometer is changed, in this research, for examining characteristics of the induced magnetic field according to the depth. The experiment results are as follows. Most of all, it is possible to separate Longitudinal induced magnetic fields from Athwartship induced magnetic fields with the less number of going and returning comparing to 'Cardinal Run' method. Next, it can also separate magnetic fields of the model depending on the depth. At last, the capacity of the model by the protocol can be evaluated by applying the magnetic treatment protocol, which changes deperming initial current and current duty ratio of the magnetic treatment, to laboratory magnetic treatment facility.
Firstly, the aim of this paper is to demonstrate the experiment on separating the permanent magnetic field and the induced magnetic field with naval vessel model as a basic research for the magnetic silence technology of naval vessel. The second goal is to evaluate the magnetic treatment capacity of ‘laboratory magnetic treatment facility’, which is designed by this research with the separated permanent magnetic field data. The model, used for this research, is steel tube. Both of the steel tube's ends are rounded with oval caps. Magnetometer, measuring magnetic fields, is ‘Three-Axis Fluxgate Magnetometer MAG-03MCB70’ which is made by the British company, Bartington Instruments. It can measure magnetic fields up to ±70. ‘Inter-cardinal Run’ is used as the experimental method for separating the permanent magnetic field and the induced magnetic field. It measures magnetic signals with the model in the direction of Northwest and Southeast respectively. The distance of the magnetic field measurement between magnetometer and vessels varies depending on the feature of vessels including size and weight under the actual condition. Therefore, the distance between the model and the magnetometer is changed, in this research, for examining characteristics of the induced magnetic field according to the depth. The experiment results are as follows. Most of all, it is possible to separate Longitudinal induced magnetic fields from Athwartship induced magnetic fields with the less number of going and returning comparing to 'Cardinal Run' method. Next, it can also separate magnetic fields of the model depending on the depth. At last, the capacity of the model by the protocol can be evaluated by applying the magnetic treatment protocol, which changes deperming initial current and current duty ratio of the magnetic treatment, to laboratory magnetic treatment facility.
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