본 연구에서는 가정용 안면피부미용기기의 이용실태와 미용기기 경험 후 문제점을 도찰하여 개선방안 및 보완점을 알아봄으로써 가정용 안면피부미용기기의 나아갈 방향을 제시해 보고자 하였다.
연구의 목적을 수행하기 위해 선행연구를 통한 문헌 결과를 바탕으로 자료를 모은 뒤 실증분석의 자료 수집을 위해 설문조사를 실시하였으며, 수집된 자료의 통계처리는 SPSS 12.0 for Windows 통계 패키지 프로그램을 활용하여 분석을 실행하였다...
본 연구에서는 가정용 안면피부미용기기의 이용실태와 미용기기 경험 후 문제점을 도찰하여 개선방안 및 보완점을 알아봄으로써 가정용 안면피부미용기기의 나아갈 방향을 제시해 보고자 하였다.
연구의 목적을 수행하기 위해 선행연구를 통한 문헌 결과를 바탕으로 자료를 모은 뒤 실증분석의 자료 수집을 위해 설문조사를 실시하였으며, 수집된 자료의 통계처리는 SPSS 12.0 for Windows 통계 패키지 프로그램을 활용하여 분석을 실행하였다.
연구 결과 첫째, 가정용 안면피부미용기기의 이용 실태에 대하여 분석한 결과 고주파 기기를 가장 많이 보유하고 있으며, 마사지 등을 목적으로 인터넷을 통하여 구입하였다. 구입비용은 10-20만원으로 국내 브랜드를 선호하며, 이용 횟수는 월 6-10회로 15-30분미만 사용하는 것으로 나타났다. 둘째, 가정용 안면피부미용기기의 문제점에 대하여 분석한 결과 보유하고 있는 미용기기 중 가장 자주 사용하는 미용기기는 고주파 기기, 자주 사용하지 않는 기기로는 각질제거기로 나타났으며, 자주 사용하지 않는 이유로는 관리효과가 별로 없기 때문이라고 나타났고, 사용 후 부작용은 전혀 없었다고 대부분의 이용자들이 응답했지만 가끔 나타나는 부작용으로는 찰과상이 가장 많은 것으로 조사되었다. 셋째, 재구입 계획 여부에 대하여 응답자의 대부분이 재구입 의사를 보였다. 미용기기의 보완점으로 적당한 가격과 안전한 품질과 성능이 높게 나왔으며, 현재 사용하고 있는 미용기기 추천여부에 대해여 추천의사가 있는 경우가 높게 나타났고 추천하고자 하는 기기로는 고주파기기와 초음파기기로 나타났다. 넷째, 가정용 안면피부미용 사용자의 피부 관리에 대한 인식에 대하여 분석한 결과 피부 관리를 위해 정기적 피부관리샵 이용, 운동, 균형적인 음식섭취, 비용 지출은 보통의 수준이며, 피부치료를 위해 병원을 이용하는 수준은 낮다는 분석결과가 나타났다.
이와 같이 본 연구는 가정용 안면피부미용기기 사용자를 대상으로 이용실태, 선호도, 피부관리실태, 일반적 사항에 관해 분석을 함으로써 가정용 안면피부미용기기의 인식 및 사용실태를 정확히 파악하여 개선사항 제시함으로써, 가정용 안면피부미용기기산업이 나아갈 길을 제안하였으며, 향후 가정용 안면피부미용기기의 사용자에게 정확하고 객관적인 정보를 제공하였다는 점에서 연구의 의의가 있다.
본 연구에서는 가정용 안면피부미용기기의 이용실태와 미용기기 경험 후 문제점을 도찰하여 개선방안 및 보완점을 알아봄으로써 가정용 안면피부미용기기의 나아갈 방향을 제시해 보고자 하였다.
연구의 목적을 수행하기 위해 선행연구를 통한 문헌 결과를 바탕으로 자료를 모은 뒤 실증분석의 자료 수집을 위해 설문조사를 실시하였으며, 수집된 자료의 통계처리는 SPSS 12.0 for Windows 통계 패키지 프로그램을 활용하여 분석을 실행하였다.
연구 결과 첫째, 가정용 안면피부미용기기의 이용 실태에 대하여 분석한 결과 고주파 기기를 가장 많이 보유하고 있으며, 마사지 등을 목적으로 인터넷을 통하여 구입하였다. 구입비용은 10-20만원으로 국내 브랜드를 선호하며, 이용 횟수는 월 6-10회로 15-30분미만 사용하는 것으로 나타났다. 둘째, 가정용 안면피부미용기기의 문제점에 대하여 분석한 결과 보유하고 있는 미용기기 중 가장 자주 사용하는 미용기기는 고주파 기기, 자주 사용하지 않는 기기로는 각질제거기로 나타났으며, 자주 사용하지 않는 이유로는 관리효과가 별로 없기 때문이라고 나타났고, 사용 후 부작용은 전혀 없었다고 대부분의 이용자들이 응답했지만 가끔 나타나는 부작용으로는 찰과상이 가장 많은 것으로 조사되었다. 셋째, 재구입 계획 여부에 대하여 응답자의 대부분이 재구입 의사를 보였다. 미용기기의 보완점으로 적당한 가격과 안전한 품질과 성능이 높게 나왔으며, 현재 사용하고 있는 미용기기 추천여부에 대해여 추천의사가 있는 경우가 높게 나타났고 추천하고자 하는 기기로는 고주파기기와 초음파기기로 나타났다. 넷째, 가정용 안면피부미용 사용자의 피부 관리에 대한 인식에 대하여 분석한 결과 피부 관리를 위해 정기적 피부관리샵 이용, 운동, 균형적인 음식섭취, 비용 지출은 보통의 수준이며, 피부치료를 위해 병원을 이용하는 수준은 낮다는 분석결과가 나타났다.
이와 같이 본 연구는 가정용 안면피부미용기기 사용자를 대상으로 이용실태, 선호도, 피부관리실태, 일반적 사항에 관해 분석을 함으로써 가정용 안면피부미용기기의 인식 및 사용실태를 정확히 파악하여 개선사항 제시함으로써, 가정용 안면피부미용기기산업이 나아갈 길을 제안하였으며, 향후 가정용 안면피부미용기기의 사용자에게 정확하고 객관적인 정보를 제공하였다는 점에서 연구의 의의가 있다.
The purpose of this study was to examine the actual use conditions and post-use problems of home facial skin care appliances, in order to find out its improvement strategy and complementary measure and present its developmental direction in the future. For this, data were collected from the lite...
The purpose of this study was to examine the actual use conditions and post-use problems of home facial skin care appliances, in order to find out its improvement strategy and complementary measure and present its developmental direction in the future. For this, data were collected from the literature examination of preceding studies. And a questionnaire survey of users of home facial skin care appliances was carried out to collect data for empirical analysis. Collected data were statistically processed with the statistical package program of SPSS 12.0 for Windows. Study findings are as follows: First, as for the actual use conditions of home facial skin care appliances, the most commonly owned appliance was the high frequency appliance. People bought it from the Internet for massage and so on. The scope of price was 100,000~200,000 won. They preferred domestic brands. Its use frequency was 6~10 times monthly and the duration of per use was 15~30 minutes. Second, as for the problem of home facial skin care appliances, the most frequently used appliance was the high frequency appliance, whereas the most infrequently used appliance was the corneous tissue remover. As for the reason of not using frequently, they answered that its care effects were not much. Most of users answered that there were no side effects in the use of the appliances. However, as a most frequent side effect, they answered that it was abrasion. Third, as for the intention of repurchase, most of respondents had the intention of repurchase. As for the complementary measure of aesthetic care appliances, they presented reasonable price and stable quality and performance. As for the intention of recommending the existing aesthetic care appliances, many had the intention of recommendation. As for the most recommendable appliances, they presented the high frequency appliance and the ultrasonic appliance. Fourth, as for home facial skin care appliance users' awareness of skin care, they used skin care shops regularly, carried out physical exercise, and took in balanced food. Their level of spending was ordinary. Their use of clinics to treat skin troubles was infrequent. This study is seemingly meaningful in that it found out users' awareness and actual use conditions of home facial skin care appliances based on the analysis of use states of the appliances and users' preference, skin care status and demographic features and then presented improvement strategies and developmental direction of the industry of home facial skin care appliances in the future. In addition, this study provided accurate and objective information to the would-be users of home facial skin care appliances in the future.
The purpose of this study was to examine the actual use conditions and post-use problems of home facial skin care appliances, in order to find out its improvement strategy and complementary measure and present its developmental direction in the future. For this, data were collected from the literature examination of preceding studies. And a questionnaire survey of users of home facial skin care appliances was carried out to collect data for empirical analysis. Collected data were statistically processed with the statistical package program of SPSS 12.0 for Windows. Study findings are as follows: First, as for the actual use conditions of home facial skin care appliances, the most commonly owned appliance was the high frequency appliance. People bought it from the Internet for massage and so on. The scope of price was 100,000~200,000 won. They preferred domestic brands. Its use frequency was 6~10 times monthly and the duration of per use was 15~30 minutes. Second, as for the problem of home facial skin care appliances, the most frequently used appliance was the high frequency appliance, whereas the most infrequently used appliance was the corneous tissue remover. As for the reason of not using frequently, they answered that its care effects were not much. Most of users answered that there were no side effects in the use of the appliances. However, as a most frequent side effect, they answered that it was abrasion. Third, as for the intention of repurchase, most of respondents had the intention of repurchase. As for the complementary measure of aesthetic care appliances, they presented reasonable price and stable quality and performance. As for the intention of recommending the existing aesthetic care appliances, many had the intention of recommendation. As for the most recommendable appliances, they presented the high frequency appliance and the ultrasonic appliance. Fourth, as for home facial skin care appliance users' awareness of skin care, they used skin care shops regularly, carried out physical exercise, and took in balanced food. Their level of spending was ordinary. Their use of clinics to treat skin troubles was infrequent. This study is seemingly meaningful in that it found out users' awareness and actual use conditions of home facial skin care appliances based on the analysis of use states of the appliances and users' preference, skin care status and demographic features and then presented improvement strategies and developmental direction of the industry of home facial skin care appliances in the future. In addition, this study provided accurate and objective information to the would-be users of home facial skin care appliances in the future.
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