LNG 펌프용 모터는 극저온 환경에서 동작하는 유도 전동기 이다. 이러한 환경은 일반적인 상온과 달리 열의 발생은 유체 LNG에 의해 즉시 냉각이 되어버림으로 열에 의한 문제점을 고려하지 않고 설계를 할 수 있다. 이는 상온의 유도 전동기 설계법과는 다른 방법으로의 접근이 가능하다는 것을 의미한다. 본 논문에서는 설계 사양을 바탕으로 유도 전동기를 설계 하였으며, 이를 토대로 ...
LNG 펌프용 모터는 극저온 환경에서 동작하는 유도 전동기 이다. 이러한 환경은 일반적인 상온과 달리 열의 발생은 유체 LNG에 의해 즉시 냉각이 되어버림으로 열에 의한 문제점을 고려하지 않고 설계를 할 수 있다. 이는 상온의 유도 전동기 설계법과는 다른 방법으로의 접근이 가능하다는 것을 의미한다. 본 논문에서는 설계 사양을 바탕으로 유도 전동기를 설계 하였으며, 이를 토대로 고정자전류밀도를 증가시켜 설계 사양에 적합한 동작 특성을 가지는 극저온용 유도 전동기를 제시하였다. 고정자 전류밀도의 증가는 고정자 슬롯의 면적을 감소시키며 이로 인해 전동기의 체적을 감소할 수 있게 된다.
LNG 펌프용 모터는 극저온 환경에서 동작하는 유도 전동기 이다. 이러한 환경은 일반적인 상온과 달리 열의 발생은 유체 LNG에 의해 즉시 냉각이 되어버림으로 열에 의한 문제점을 고려하지 않고 설계를 할 수 있다. 이는 상온의 유도 전동기 설계법과는 다른 방법으로의 접근이 가능하다는 것을 의미한다. 본 논문에서는 설계 사양을 바탕으로 유도 전동기를 설계 하였으며, 이를 토대로 고정자 전류밀도를 증가시켜 설계 사양에 적합한 동작 특성을 가지는 극저온용 유도 전동기를 제시하였다. 고정자 전류밀도의 증가는 고정자 슬롯의 면적을 감소시키며 이로 인해 전동기의 체적을 감소할 수 있게 된다.
In this Paper, I designed LNGs main cargo pump's motor using LNGs ship. LNGs ship has made a high value product and won steady demand order in every year. However, in Korea, when we make a LNGs ship, we import the key products from other countries(It's almost 60% of order price). So, we need to deve...
In this Paper, I designed LNGs main cargo pump's motor using LNGs ship. LNGs ship has made a high value product and won steady demand order in every year. However, in Korea, when we make a LNGs ship, we import the key products from other countries(It's almost 60% of order price). So, we need to develop original skill about key product. LNGs main cargo pump's motor is submerged, and induction motor type. In this paper, first of all, design the induction motor using constants at room temperature. And then, we re-design the motor considering an extremely low temperature. This motor's working operation temperature is -163℃. Because of that, it can make a special design. In other words, we don't need to think about heat loss as like as room temperature. In this reason, we consider about losses by current density and flux density. First, coil loss is generated a heat. So, it can be cooling the coil heat loss immediately. On the other hands, magnetic saturation has effect on characteristics of material (specially, B-H curve). So, we think about magnetic saturation, even it works at low temperature. In this paper, we suggest the some models. It consider about increasing current density of stator’s coil and rotor’s conducting bar. Also, it meets the requirements of basic specifications. In those models are reducing a volume.
In this Paper, I designed LNGs main cargo pump's motor using LNGs ship. LNGs ship has made a high value product and won steady demand order in every year. However, in Korea, when we make a LNGs ship, we import the key products from other countries(It's almost 60% of order price). So, we need to develop original skill about key product. LNGs main cargo pump's motor is submerged, and induction motor type. In this paper, first of all, design the induction motor using constants at room temperature. And then, we re-design the motor considering an extremely low temperature. This motor's working operation temperature is -163℃. Because of that, it can make a special design. In other words, we don't need to think about heat loss as like as room temperature. In this reason, we consider about losses by current density and flux density. First, coil loss is generated a heat. So, it can be cooling the coil heat loss immediately. On the other hands, magnetic saturation has effect on characteristics of material (specially, B-H curve). So, we think about magnetic saturation, even it works at low temperature. In this paper, we suggest the some models. It consider about increasing current density of stator’s coil and rotor’s conducting bar. Also, it meets the requirements of basic specifications. In those models are reducing a volume.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.