오늘날, 산업계 전반에 폭넓게 적용되고 있는 LED(발광다이오드; Light Emitting Diode)를 이용한 자동차용 헤드램프(Head Lamp)를 설계 및 제작해 보았다. 반도체 소자인 LED 는 일반 헤드램프에 비하여 저전력 소모, 긴 수명, 높은 신뢰성을 가지고 있는데 최근 들어 발광효율이 비약적으로 향상되면서 LED 칩으로부터 광 출력이 크게 개선된 고휘도 LED 가 등장하였다. 이는 뛰어난 내구성 및 견고성, 소형화가 가능하게 되어 자동차의 헤드램프 등에 적용 가능한 수준의 고 광량 LED 의 응용이 가시화 되었다. 본 논문에서는 두 개의 테마를 가지고 연구를 수행하였다. 첫 번째는 BMW 社의 Mini Cooper 차량에 적용된 기존 ...
오늘날, 산업계 전반에 폭넓게 적용되고 있는 LED(발광다이오드; Light Emitting Diode)를 이용한 자동차용 헤드램프(Head Lamp)를 설계 및 제작해 보았다. 반도체 소자인 LED 는 일반 헤드램프에 비하여 저전력 소모, 긴 수명, 높은 신뢰성을 가지고 있는데 최근 들어 발광효율이 비약적으로 향상되면서 LED 칩으로부터 광 출력이 크게 개선된 고휘도 LED 가 등장하였다. 이는 뛰어난 내구성 및 견고성, 소형화가 가능하게 되어 자동차의 헤드램프 등에 적용 가능한 수준의 고 광량 LED 의 응용이 가시화 되었다. 본 논문에서는 두 개의 테마를 가지고 연구를 수행하였다. 첫 번째는 BMW 社의 Mini Cooper 차량에 적용된 기존 할로겐 헤드램프를 LED 헤드램프로 변경하여 성능을 비교하고 향 후 LED 헤드램프가 가지는 비용, 성능, 환경적 경쟁력을 분석하고 판단 해 보았다. 그 결과 LED 헤드램프의 우수한 성능을 파악할 수가 있었다. 두 번째는 야간에 차량주위에 나타난 보행자에 대하여 사전에 감지하고 해당 위험예상 영역을 LED 광원을 적용한 부분으로 조명 함으로써, 보행자의 사고예방을 목적으로 하는 야간 보행자 조명 Spot Light System 에 관한 연구를 수행하였다. LED 의 빠른 반응특성을 이용한 광학계를 이용하여 보행자의 사고예방성능에 대한 검증을 실시 하였다. 이러한 연구들의 수행을 통하여 LED 를 적용한 자동차용 헤드램프의 미래와 발전가능성을 탐구해 볼 수가 있었다.
오늘날, 산업계 전반에 폭넓게 적용되고 있는 LED(발광다이오드; Light Emitting Diode)를 이용한 자동차용 헤드램프(Head Lamp)를 설계 및 제작해 보았다. 반도체 소자인 LED 는 일반 헤드램프에 비하여 저전력 소모, 긴 수명, 높은 신뢰성을 가지고 있는데 최근 들어 발광효율이 비약적으로 향상되면서 LED 칩으로부터 광 출력이 크게 개선된 고휘도 LED 가 등장하였다. 이는 뛰어난 내구성 및 견고성, 소형화가 가능하게 되어 자동차의 헤드램프 등에 적용 가능한 수준의 고 광량 LED 의 응용이 가시화 되었다. 본 논문에서는 두 개의 테마를 가지고 연구를 수행하였다. 첫 번째는 BMW 社의 Mini Cooper 차량에 적용된 기존 할로겐 헤드램프를 LED 헤드램프로 변경하여 성능을 비교하고 향 후 LED 헤드램프가 가지는 비용, 성능, 환경적 경쟁력을 분석하고 판단 해 보았다. 그 결과 LED 헤드램프의 우수한 성능을 파악할 수가 있었다. 두 번째는 야간에 차량주위에 나타난 보행자에 대하여 사전에 감지하고 해당 위험예상 영역을 LED 광원을 적용한 부분으로 조명 함으로써, 보행자의 사고예방을 목적으로 하는 야간 보행자 조명 Spot Light System 에 관한 연구를 수행하였다. LED 의 빠른 반응특성을 이용한 광학계를 이용하여 보행자의 사고예방성능에 대한 검증을 실시 하였다. 이러한 연구들의 수행을 통하여 LED 를 적용한 자동차용 헤드램프의 미래와 발전가능성을 탐구해 볼 수가 있었다.
Now a day, LED is under hot issue due to it is advantage in an illumination system as a light source. But the characteristics of the Light Emitting Diodes (LEDs) is completely different to that of traditional light source used in automotive exterior front lighting system(Halogen Bulb, HID bulb and s...
Now a day, LED is under hot issue due to it is advantage in an illumination system as a light source. But the characteristics of the Light Emitting Diodes (LEDs) is completely different to that of traditional light source used in automotive exterior front lighting system(Halogen Bulb, HID bulb and so on). The characteristics include not only optical items, but also electrical, mechanical and temperature issues. Therefore someone who wants to develop LED Head lamp must consider LED characteristics and systemizing of lighting system. The paper will totally review the development process for front lighting systems using LED as a light source. Using this process we propose designer will be able to design LED head lamp effectively and efficiently. Additional, we developed the Spot Light System that notifies the driver of pedestrian on the road. Near infrared sensor and irradiation equipment achieve the image ahead of the vehicle. After the image processing work, a headlamp ECU detects a located pedestrian and operates the Spot Light System to illuminate the detected pedestrian. The operating range of the Spot Light System covers 3-lanes up to 150m ahead. The Spot Light System is installed in the headlamp. The Spot Light System has low frequency of use because the system only operates at night when the pedestrians are detected. To increase the availability of the system, the Spot Light System also operates as DRL and a part of the driving beam. Our Spot Light System is used as DRL in the daytime and operates as the Spot Light function and also supports the driving beam at night.
Now a day, LED is under hot issue due to it is advantage in an illumination system as a light source. But the characteristics of the Light Emitting Diodes (LEDs) is completely different to that of traditional light source used in automotive exterior front lighting system(Halogen Bulb, HID bulb and so on). The characteristics include not only optical items, but also electrical, mechanical and temperature issues. Therefore someone who wants to develop LED Head lamp must consider LED characteristics and systemizing of lighting system. The paper will totally review the development process for front lighting systems using LED as a light source. Using this process we propose designer will be able to design LED head lamp effectively and efficiently. Additional, we developed the Spot Light System that notifies the driver of pedestrian on the road. Near infrared sensor and irradiation equipment achieve the image ahead of the vehicle. After the image processing work, a headlamp ECU detects a located pedestrian and operates the Spot Light System to illuminate the detected pedestrian. The operating range of the Spot Light System covers 3-lanes up to 150m ahead. The Spot Light System is installed in the headlamp. The Spot Light System has low frequency of use because the system only operates at night when the pedestrians are detected. To increase the availability of the system, the Spot Light System also operates as DRL and a part of the driving beam. Our Spot Light System is used as DRL in the daytime and operates as the Spot Light function and also supports the driving beam at night.
주제어
#LED Head Lamp Spot Light Pedestrian Marking Light
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