수소 연료 전지에 사용되는 금속 분리판 소재는 Graphite 소재에 비해 우수한 전기전도성, 취급상의 용이성, 부피&무게 절감, 대량 생산을 통한 비용 절감 등 많은 강점이 있는 소재이다. 따라서 향후 연료전지의 상용화를 위한 소형화, 가격 인하, 내구성 확보 측면에서 시급히 금속 분리판의 특성에 적합한 최적 분리판 설계 및 성형 기법 정립이 금속 분리판의 상용화를 위한 핵심이라 할 수 있다. 다양한 형태의 금속 분리판 유로 컨셉이 있지만 분리판 활용도에 가장 맞는 유로 형상을 선택하여 각각의 용도에 맞는 분리판 설계와 그에 따른 가공 방법의 Know-how가 필요하다. 이번 연구에서는 ...
수소 연료 전지에 사용되는 금속 분리판 소재는 Graphite 소재에 비해 우수한 전기전도성, 취급상의 용이성, 부피&무게 절감, 대량 생산을 통한 비용 절감 등 많은 강점이 있는 소재이다. 따라서 향후 연료전지의 상용화를 위한 소형화, 가격 인하, 내구성 확보 측면에서 시급히 금속 분리판의 특성에 적합한 최적 분리판 설계 및 성형 기법 정립이 금속 분리판의 상용화를 위한 핵심이라 할 수 있다. 다양한 형태의 금속 분리판 유로 컨셉이 있지만 분리판 활용도에 가장 맞는 유로 형상을 선택하여 각각의 용도에 맞는 분리판 설계와 그에 따른 가공 방법의 Know-how가 필요하다. 이번 연구에서는 PAM STAMP를 사용하여 수소 연료 전지에 사용되는 극박 스테인리스 소재의 성질과 가장 적합한 분리판 최적 성형을 위한 기본적인 기준안을 도출하는 것을 목표로 한다.
수소 연료 전지에 사용되는 금속 분리판 소재는 Graphite 소재에 비해 우수한 전기전도성, 취급상의 용이성, 부피&무게 절감, 대량 생산을 통한 비용 절감 등 많은 강점이 있는 소재이다. 따라서 향후 연료전지의 상용화를 위한 소형화, 가격 인하, 내구성 확보 측면에서 시급히 금속 분리판의 특성에 적합한 최적 분리판 설계 및 성형 기법 정립이 금속 분리판의 상용화를 위한 핵심이라 할 수 있다. 다양한 형태의 금속 분리판 유로 컨셉이 있지만 분리판 활용도에 가장 맞는 유로 형상을 선택하여 각각의 용도에 맞는 분리판 설계와 그에 따른 가공 방법의 Know-how가 필요하다. 이번 연구에서는 PAM STAMP를 사용하여 수소 연료 전지에 사용되는 극박 스테인리스 소재의 성질과 가장 적합한 분리판 최적 성형을 위한 기본적인 기준안을 도출하는 것을 목표로 한다.
The material used in the metal Separator material of the hydrogen fuel cell is the material having lots of strengths in the aspects of excellent electrical conductivity, handling, reduction of the volume and weight, cost reduction through mass production, etc. than the graphite material. Therefore, ...
The material used in the metal Separator material of the hydrogen fuel cell is the material having lots of strengths in the aspects of excellent electrical conductivity, handling, reduction of the volume and weight, cost reduction through mass production, etc. than the graphite material. Therefore, in the aspects of making it in compact sizes, the price reduction, securing the durability of the metal separator, designing immediately the optimal separation path suitable for the characteristics of the metal separator and establishing formative technique are essential for the commercialization of the metal separator. Although there are diverse shapes of metallic separation path conduit concepts, it requires the separation design suitable for each use and the know-how of the processing techniques according to the designs by selecting the best flow pattern for the use of the separation path. The purpose of this study is to draw a basic standard measure for the optimal formation of the separation to fit the characteristics of the thin stainless materials used in hydrogen fuel cell by using PAM STAMP.
The material used in the metal Separator material of the hydrogen fuel cell is the material having lots of strengths in the aspects of excellent electrical conductivity, handling, reduction of the volume and weight, cost reduction through mass production, etc. than the graphite material. Therefore, in the aspects of making it in compact sizes, the price reduction, securing the durability of the metal separator, designing immediately the optimal separation path suitable for the characteristics of the metal separator and establishing formative technique are essential for the commercialization of the metal separator. Although there are diverse shapes of metallic separation path conduit concepts, it requires the separation design suitable for each use and the know-how of the processing techniques according to the designs by selecting the best flow pattern for the use of the separation path. The purpose of this study is to draw a basic standard measure for the optimal formation of the separation to fit the characteristics of the thin stainless materials used in hydrogen fuel cell by using PAM STAMP.
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