본 연구는 모바일 뱅킹 서비스를 위한 이동통신사와 은행 간의 전략적 제휴 전략연구를 살펴보고자 한다. 중국과 한국의 사례 비교를 통해서 중국과 한국의 모바일 뱅킹 서비스의 다른 점을 제시하고 중국의 이동통신사와 은행은 협력하고 설립하는 모바일 뱅킹의 발전 문제가 무엇인지를 제시하며, 모바일 뱅킹이 앞으로 어떻게 발전하는지도 제시할 예정이다. 본 연구를 위해 ...
본 연구는 모바일 뱅킹 서비스를 위한 이동통신사와 은행 간의 전략적 제휴 전략연구를 살펴보고자 한다. 중국과 한국의 사례 비교를 통해서 중국과 한국의 모바일 뱅킹 서비스의 다른 점을 제시하고 중국의 이동통신사와 은행은 협력하고 설립하는 모바일 뱅킹의 발전 문제가 무엇인지를 제시하며, 모바일 뱅킹이 앞으로 어떻게 발전하는지도 제시할 예정이다. 본 연구를 위해 중국의 건설은행 모바일 뱅킹과 한국 우리은행 모바일 뱅킹의 사례를 서로 비교하였으며 연구 결과, 첫째, 이동통신사와 은행 간의 전략적 제휴 후에 출현하는 모바일 뱅킹 서비스는 한국에서 신속하고 좋게 발전할 뿐만 아니라 중국에서도 빠른 속도로 발전하고 있다. 둘째, 한국 모바일 뱅킹은 중국보다 발전 속도가 빠르기 때문에 중국 모바일 뱅킹 서비스는 한국의 발전 궤도를 모방한 것이다. 중국은 한국 모바일 뱅킹 서비스의 특색을 응용하고 자신의 특정과 서로 결합한다. 한국은 지역이 비교적 작고 인구가 상대적으로 집중되어 있기 때문에 이동통신사는 매우 높은 효과로 새로운 서비스를 보급시킬 수 있지만 광활하고 복잡하여 변화가 큰 중국 시장에서 각 서비스의 보급은 모두 반드시 현지의 시장 특색과 결합하여야 하기 때문에 보급 효율은 제한을 받는다. 셋째, 한국은 모두 이동통신사에서 맞춤을 제작한 휴대폰으로서 그들은 자기들의 서비스 발전 수요에 따라 휴대폰 제조업자가 직접 기능을 속에 끼워 넣을 것에 대하여 요구할 수 있는데 소프트웨어와 지불 칩 등도 포함된다. 그리고 그들의 휴대폰은 모두 상대적으로 단일하여 중국 휴대폰 시장처럼 다양화 하지 않다. 이점에서도 국내 시장에서 한국의 휴대폰 지불 패턴을 간단하게 그대로 옮겨와서는 안 된다. 넷째, 한국 이동통신사의 발전 환경도 중국에 비하여 여유가 있는데 그들은 금융업에 참여할 수도 있고 심지어 자금을 공급하여 은행을 구매할 수도 있다. 이동통신사가 은행, 신용카드 기구 등 금융 회사와 전략적 제휴하여 모바일 뱅킹 시비스룰 편리하게 전개할 수 있다. 그러나 중국은 국가에서 업무 혼합하기를 허락하지 않을 뿐 아니라 이동통신사가 금융업에 발을 들여놓지 못하고 마찬가지로 은행도 전신산업에 발을 들여놓지 못한다. 본 연구 결과에 따르면, 중국 모바일 뱅킹 발전이 직면한 문제가 있다. 첫째, 안전 기구가 건전하지 못한다. 둘째, 휴대폰 플랫폼의 차이성은 모바일 뱅킹의 보급에 영향을 준다. 셋째, 이동 네트워크 환경이 완벽할 것이 필요 한다. 넷째, 사용자들의 체험을 개선할 필요가 있다.
본 연구는 모바일 뱅킹 서비스를 위한 이동통신사와 은행 간의 전략적 제휴 전략연구를 살펴보고자 한다. 중국과 한국의 사례 비교를 통해서 중국과 한국의 모바일 뱅킹 서비스의 다른 점을 제시하고 중국의 이동통신사와 은행은 협력하고 설립하는 모바일 뱅킹의 발전 문제가 무엇인지를 제시하며, 모바일 뱅킹이 앞으로 어떻게 발전하는지도 제시할 예정이다. 본 연구를 위해 중국의 건설은행 모바일 뱅킹과 한국 우리은행 모바일 뱅킹의 사례를 서로 비교하였으며 연구 결과, 첫째, 이동통신사와 은행 간의 전략적 제휴 후에 출현하는 모바일 뱅킹 서비스는 한국에서 신속하고 좋게 발전할 뿐만 아니라 중국에서도 빠른 속도로 발전하고 있다. 둘째, 한국 모바일 뱅킹은 중국보다 발전 속도가 빠르기 때문에 중국 모바일 뱅킹 서비스는 한국의 발전 궤도를 모방한 것이다. 중국은 한국 모바일 뱅킹 서비스의 특색을 응용하고 자신의 특정과 서로 결합한다. 한국은 지역이 비교적 작고 인구가 상대적으로 집중되어 있기 때문에 이동통신사는 매우 높은 효과로 새로운 서비스를 보급시킬 수 있지만 광활하고 복잡하여 변화가 큰 중국 시장에서 각 서비스의 보급은 모두 반드시 현지의 시장 특색과 결합하여야 하기 때문에 보급 효율은 제한을 받는다. 셋째, 한국은 모두 이동통신사에서 맞춤을 제작한 휴대폰으로서 그들은 자기들의 서비스 발전 수요에 따라 휴대폰 제조업자가 직접 기능을 속에 끼워 넣을 것에 대하여 요구할 수 있는데 소프트웨어와 지불 칩 등도 포함된다. 그리고 그들의 휴대폰은 모두 상대적으로 단일하여 중국 휴대폰 시장처럼 다양화 하지 않다. 이점에서도 국내 시장에서 한국의 휴대폰 지불 패턴을 간단하게 그대로 옮겨와서는 안 된다. 넷째, 한국 이동통신사의 발전 환경도 중국에 비하여 여유가 있는데 그들은 금융업에 참여할 수도 있고 심지어 자금을 공급하여 은행을 구매할 수도 있다. 이동통신사가 은행, 신용카드 기구 등 금융 회사와 전략적 제휴하여 모바일 뱅킹 시비스룰 편리하게 전개할 수 있다. 그러나 중국은 국가에서 업무 혼합하기를 허락하지 않을 뿐 아니라 이동통신사가 금융업에 발을 들여놓지 못하고 마찬가지로 은행도 전신산업에 발을 들여놓지 못한다. 본 연구 결과에 따르면, 중국 모바일 뱅킹 발전이 직면한 문제가 있다. 첫째, 안전 기구가 건전하지 못한다. 둘째, 휴대폰 플랫폼의 차이성은 모바일 뱅킹의 보급에 영향을 준다. 셋째, 이동 네트워크 환경이 완벽할 것이 필요 한다. 넷째, 사용자들의 체험을 개선할 필요가 있다.
This study is about the strategic alliance visit among the mobile banking services, mobile operators and banks .Through the strength of China korea compared to China and korea's proposed mobile banking services at different points, pointed out there is any mobile banking problems that formed between...
This study is about the strategic alliance visit among the mobile banking services, mobile operators and banks .Through the strength of China korea compared to China and korea's proposed mobile banking services at different points, pointed out there is any mobile banking problems that formed between the cooperation of China's mobile operators and banks and the future of mobile banking. For this study, let’s acquire outcome by the comparatives of mobile bank between Construction bank of China and Woori Bank of Korea .First, the mobile community strategic alliances between banks and mobile banking services appear not only in korea, the rapid and healthy development, but also developing rapidly in China. Second, mobile banking in Korea is faster than China's development, and well-development, so the characteristics of China mobile bank ande mobile bank in korea with its own characteristics to emulate Korea. Korea have a narrow territory, the population is relatively concentrated, the operators can popularize new business efficiently, but in the vast and complex Chinese market, each business must be combined with the promotion of local market characteristics, the promotion of efficiency is limited. Third, Korea by mobile phone operators to customize their business in accordance with their own mobile phone manufacturers need to ask directly embedded mobile wallet functions, including software and payment chips, etc. and their phones were relatively homogeneous, as China mobile phone market diversification. It is also decided in the Chinese market can not easily copy the Korean mobile payment mode. Built-in payment chip is used in the field for more spending, but we have to take into account the needs of a remote consumer, through SMS, WAP, etc. can be well positioned to meet the needs of the remote consumer, of course, the two payment we should take into account the needs of all. Fourth, Korea's development environment for operators liberal than China, they were able to participate in the financial industry, and even financed the purchase of banks, which makes it easy for operators and banks, credit institutions and other financial units in an alliance to facilitate the mobile wallet service. But in China, the state is not allowed to mix industry, operators can not be involved in the financial sector, as banks are not involved in the telecommunications industry. According to the results of this study, the development of China's mobile phone banking is facing some problems. First, the security mechanisms are inadequate .discrepancy in mobile platform affects the promotion of mobile banking. the mobile network environment to be improved, the user experience to be improved.
This study is about the strategic alliance visit among the mobile banking services, mobile operators and banks .Through the strength of China korea compared to China and korea's proposed mobile banking services at different points, pointed out there is any mobile banking problems that formed between the cooperation of China's mobile operators and banks and the future of mobile banking. For this study, let’s acquire outcome by the comparatives of mobile bank between Construction bank of China and Woori Bank of Korea .First, the mobile community strategic alliances between banks and mobile banking services appear not only in korea, the rapid and healthy development, but also developing rapidly in China. Second, mobile banking in Korea is faster than China's development, and well-development, so the characteristics of China mobile bank ande mobile bank in korea with its own characteristics to emulate Korea. Korea have a narrow territory, the population is relatively concentrated, the operators can popularize new business efficiently, but in the vast and complex Chinese market, each business must be combined with the promotion of local market characteristics, the promotion of efficiency is limited. Third, Korea by mobile phone operators to customize their business in accordance with their own mobile phone manufacturers need to ask directly embedded mobile wallet functions, including software and payment chips, etc. and their phones were relatively homogeneous, as China mobile phone market diversification. It is also decided in the Chinese market can not easily copy the Korean mobile payment mode. Built-in payment chip is used in the field for more spending, but we have to take into account the needs of a remote consumer, through SMS, WAP, etc. can be well positioned to meet the needs of the remote consumer, of course, the two payment we should take into account the needs of all. Fourth, Korea's development environment for operators liberal than China, they were able to participate in the financial industry, and even financed the purchase of banks, which makes it easy for operators and banks, credit institutions and other financial units in an alliance to facilitate the mobile wallet service. But in China, the state is not allowed to mix industry, operators can not be involved in the financial sector, as banks are not involved in the telecommunications industry. According to the results of this study, the development of China's mobile phone banking is facing some problems. First, the security mechanisms are inadequate .discrepancy in mobile platform affects the promotion of mobile banking. the mobile network environment to be improved, the user experience to be improved.
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