제7차 교육과정에서 음악의 총체적인 성격은 학생들의 음악적 잠재력과 창의성을 개발하고, 음악을 통하여 자신의 감정과 생각을 표현하도록 하며, 삶의 질을 높이고 전인적인 인간이 되도록 하는데 목적이 있어 많은 초ㆍ중ㆍ고등학교에서 관악합주를 조직하여 교육하고 있다. 본 논문은 관악합주단과 지도교사에게 체계적이고 전문적인 방법으로 학습능력과 연주력을 향상 시키며, 흥미를 이끌어 효과적 관악합주를 하게 함으로써 폭넓은 음악활동의 기회를 제공하고자 하였고, 올바른 인격과 가치관 형성에 도움이 되고자 하여, 본 연구자는 초,중,고등학교 방과 후 교실에서 지휘자로 학생들을 지도하고 있다. 많은 문헌과 교재를 참고하여 관악 합주 교육의 효과적인 지도법을 위한 구체적인 개인별, 그룹별, 합주 지도법을 연구 하였고, 합주하기 전 기초 연습이 얼마나 중요한지 알아보았다. 우선 구체적인 합주 지도법에서는 롱톤과 화음의 ...
제7차 교육과정에서 음악의 총체적인 성격은 학생들의 음악적 잠재력과 창의성을 개발하고, 음악을 통하여 자신의 감정과 생각을 표현하도록 하며, 삶의 질을 높이고 전인적인 인간이 되도록 하는데 목적이 있어 많은 초ㆍ중ㆍ고등학교에서 관악합주를 조직하여 교육하고 있다. 본 논문은 관악합주단과 지도교사에게 체계적이고 전문적인 방법으로 학습능력과 연주력을 향상 시키며, 흥미를 이끌어 효과적 관악합주를 하게 함으로써 폭넓은 음악활동의 기회를 제공하고자 하였고, 올바른 인격과 가치관 형성에 도움이 되고자 하여, 본 연구자는 초,중,고등학교 방과 후 교실에서 지휘자로 학생들을 지도하고 있다. 많은 문헌과 교재를 참고하여 관악 합주 교육의 효과적인 지도법을 위한 구체적인 개인별, 그룹별, 합주 지도법을 연구 하였고, 합주하기 전 기초 연습이 얼마나 중요한지 알아보았다. 우선 구체적인 합주 지도법에서는 롱톤과 화음의 밸런스, 악기음량의 밸런스, 기본 리듬에 대하여 그림과 효율적인 연습이 되는 악보 함께 설명 하였다. 관악합주는 음색의 다양성, 음역의 광대성, 다양한 표현기교의 가능성이 있어 관악합주를 하는 학생들에게 표현력과 심미적 안목, 사회성, 바람직한 가치관을 발달시킨다. 그러므로 관악합주에 대한 연구가 끊임없이 이어져야 되며 학생들의 다양성을 존중하고 창의성 및 글들이 가진 잠재된 소질이 계발시켜 주어야 되겠다.
제7차 교육과정에서 음악의 총체적인 성격은 학생들의 음악적 잠재력과 창의성을 개발하고, 음악을 통하여 자신의 감정과 생각을 표현하도록 하며, 삶의 질을 높이고 전인적인 인간이 되도록 하는데 목적이 있어 많은 초ㆍ중ㆍ고등학교에서 관악합주를 조직하여 교육하고 있다. 본 논문은 관악합주단과 지도교사에게 체계적이고 전문적인 방법으로 학습능력과 연주력을 향상 시키며, 흥미를 이끌어 효과적 관악합주를 하게 함으로써 폭넓은 음악활동의 기회를 제공하고자 하였고, 올바른 인격과 가치관 형성에 도움이 되고자 하여, 본 연구자는 초,중,고등학교 방과 후 교실에서 지휘자로 학생들을 지도하고 있다. 많은 문헌과 교재를 참고하여 관악 합주 교육의 효과적인 지도법을 위한 구체적인 개인별, 그룹별, 합주 지도법을 연구 하였고, 합주하기 전 기초 연습이 얼마나 중요한지 알아보았다. 우선 구체적인 합주 지도법에서는 롱톤과 화음의 밸런스, 악기음량의 밸런스, 기본 리듬에 대하여 그림과 효율적인 연습이 되는 악보 함께 설명 하였다. 관악합주는 음색의 다양성, 음역의 광대성, 다양한 표현기교의 가능성이 있어 관악합주를 하는 학생들에게 표현력과 심미적 안목, 사회성, 바람직한 가치관을 발달시킨다. 그러므로 관악합주에 대한 연구가 끊임없이 이어져야 되며 학생들의 다양성을 존중하고 창의성 및 글들이 가진 잠재된 소질이 계발시켜 주어야 되겠다.
In the 7th National Curriculum, music is generally characterized by developing students’ musical potentials and creativity, letting them express their emotion and thought by music, and supporting them to grow up to be a whole person with enhanced life. With such purpose, elementary, middle, and high...
In the 7th National Curriculum, music is generally characterized by developing students’ musical potentials and creativity, letting them express their emotion and thought by music, and supporting them to grow up to be a whole person with enhanced life. With such purpose, elementary, middle, and high schools teach them organizing wind orchestras. This article aims to provide students with opportunities for broad musical activities by improve their learning ability and performing skills through systematic and specialized methods for wind orchestras and instructors and also intriguing them for effective wind orchestras. This eventually helps them to cultivate righteous character and values. This research has taught elementary, middle, and high school students in after-school classes as a conductor. Referring to literatures and teaching materials, this paper examines concrete teaching methods for individuals, groups, and orchestras to develop an effective teaching method for teaching wind orchestra playing, and it studies why basic practice is important before the actual orchestra playing. First of all, in the concrete teaching method for orchestra playing, this study explains long tones, harmony balance, instrument volume balance, and basic rhythm along with pictures and scores for efficient practice. Regarding timbre diversity, range vastness, and various possibilities of expression techniques, wind orchestra playing develops students’ expression, aesthetic eye, sociability, and desirable values. Therefore, research on wind orchestras should continue and help respect students’ diversity and develop their creativity and potential aptitude.
In the 7th National Curriculum, music is generally characterized by developing students’ musical potentials and creativity, letting them express their emotion and thought by music, and supporting them to grow up to be a whole person with enhanced life. With such purpose, elementary, middle, and high schools teach them organizing wind orchestras. This article aims to provide students with opportunities for broad musical activities by improve their learning ability and performing skills through systematic and specialized methods for wind orchestras and instructors and also intriguing them for effective wind orchestras. This eventually helps them to cultivate righteous character and values. This research has taught elementary, middle, and high school students in after-school classes as a conductor. Referring to literatures and teaching materials, this paper examines concrete teaching methods for individuals, groups, and orchestras to develop an effective teaching method for teaching wind orchestra playing, and it studies why basic practice is important before the actual orchestra playing. First of all, in the concrete teaching method for orchestra playing, this study explains long tones, harmony balance, instrument volume balance, and basic rhythm along with pictures and scores for efficient practice. Regarding timbre diversity, range vastness, and various possibilities of expression techniques, wind orchestra playing develops students’ expression, aesthetic eye, sociability, and desirable values. Therefore, research on wind orchestras should continue and help respect students’ diversity and develop their creativity and potential aptitude.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.