오늘날 세계가 더 가까워짐에 따라, 국제 사회에서 외국인들과 대화하기 위해, 다른 나라 사람들을 이해하기 위해 영어 또한 더 중요해지고 있다. 영어는 우리가 다른 나라 사람들을 이해하고, 국제사회에서 나아가기 위해 외국인들과 의사소통하는 데 필요하다. 영국 영어와 미국영어는 본래 하나의 언어였지만, 17세기 이후 영국 이민자들이 새로운 대륙으로 이동하면서 서서히 영국영어와 미국영어는 지역적이고, 언어학적으로 독특한 영어로 나누어졌다. 독특한 미국영어가 미국에서 서서히 생겨남으로서 더 이상 변종이 아니게 되었다. 본 논문은 영국영어...
오늘날 세계가 더 가까워짐에 따라, 국제 사회에서 외국인들과 대화하기 위해, 다른 나라 사람들을 이해하기 위해 영어 또한 더 중요해지고 있다. 영어는 우리가 다른 나라 사람들을 이해하고, 국제사회에서 나아가기 위해 외국인들과 의사소통하는 데 필요하다. 영국 영어와 미국영어는 본래 하나의 언어였지만, 17세기 이후 영국 이민자들이 새로운 대륙으로 이동하면서 서서히 영국영어와 미국영어는 지역적이고, 언어학적으로 독특한 영어로 나누어졌다. 독특한 미국영어가 미국에서 서서히 생겨남으로서 더 이상 변종이 아니게 되었다. 본 논문은 영국영어를 토대로 미국영어의 성립과 발달 과정을 살펴보고 이 두 언어 사이에 차이를 비교‧분석함으로써 학생들이 영어의 다양성의 측면에서 서로의 다른 점을 인식하고 영어 학습에 보다 깊이 있게 이해할 수 있도록 도움으로써 학생들의 영어 실력 향상과 학습 효과를 높이는 데 도움이 될 수 있도록 하는 데 목적이 있다. 2장에서는 영어의 발전과 확산을 살펴보면서 동시에 영국영어와 미국영어의 특징에 관하여 알아본다. 3장에서는 영국영어와 미국영어의 언어적 차이를 설명한다. 먼저 발음의 차이를 기술하는데 영국영어는 RP(Received Pronunciation), 미국영어는 (General American)을 모델로 삼아 설명한다. 이어서 어휘 면에서 영국영어와 미국영어가 가장 차이가 나타남을 보여준다. 그 다음에 철자의 차이와 문법의 차이를 설명한다. 4장에서는 영국영어와 미국영어의 특징에 근거하여 학교영어 교육을 위하여 현행 중등 교과서에 두 언어를 비교․분석하여 살펴본다. 5장 결론에서는 World Englishes라고 해서 여러 영어 변종을 인정하는 세계적 추세와 우리나라에서 다양한 영어 교육에 대한 필요성을 언급하며 본 논문을 종결한다. 본 논문은 우리나라의 영어교육에 있어서 미국영어와 영국영어의 조화를 모색하는 노력이 필요하다고 제안한다.
오늘날 세계가 더 가까워짐에 따라, 국제 사회에서 외국인들과 대화하기 위해, 다른 나라 사람들을 이해하기 위해 영어 또한 더 중요해지고 있다. 영어는 우리가 다른 나라 사람들을 이해하고, 국제사회에서 나아가기 위해 외국인들과 의사소통하는 데 필요하다. 영국 영어와 미국영어는 본래 하나의 언어였지만, 17세기 이후 영국 이민자들이 새로운 대륙으로 이동하면서 서서히 영국영어와 미국영어는 지역적이고, 언어학적으로 독특한 영어로 나누어졌다. 독특한 미국영어가 미국에서 서서히 생겨남으로서 더 이상 변종이 아니게 되었다. 본 논문은 영국영어를 토대로 미국영어의 성립과 발달 과정을 살펴보고 이 두 언어 사이에 차이를 비교‧분석함으로써 학생들이 영어의 다양성의 측면에서 서로의 다른 점을 인식하고 영어 학습에 보다 깊이 있게 이해할 수 있도록 도움으로써 학생들의 영어 실력 향상과 학습 효과를 높이는 데 도움이 될 수 있도록 하는 데 목적이 있다. 2장에서는 영어의 발전과 확산을 살펴보면서 동시에 영국영어와 미국영어의 특징에 관하여 알아본다. 3장에서는 영국영어와 미국영어의 언어적 차이를 설명한다. 먼저 발음의 차이를 기술하는데 영국영어는 RP(Received Pronunciation), 미국영어는 (General American)을 모델로 삼아 설명한다. 이어서 어휘 면에서 영국영어와 미국영어가 가장 차이가 나타남을 보여준다. 그 다음에 철자의 차이와 문법의 차이를 설명한다. 4장에서는 영국영어와 미국영어의 특징에 근거하여 학교영어 교육을 위하여 현행 중등 교과서에 두 언어를 비교․분석하여 살펴본다. 5장 결론에서는 World Englishes라고 해서 여러 영어 변종을 인정하는 세계적 추세와 우리나라에서 다양한 영어 교육에 대한 필요성을 언급하며 본 논문을 종결한다. 본 논문은 우리나라의 영어교육에 있어서 미국영어와 영국영어의 조화를 모색하는 노력이 필요하다고 제안한다.
Nowadays, the closer the world becomes, the more important English becomes to understand people of other countries and to have communication with foreigners in global world. Needless to say, the influence of English in our dairy life is very great, and has increased day by day. British English and A...
Nowadays, the closer the world becomes, the more important English becomes to understand people of other countries and to have communication with foreigners in global world. Needless to say, the influence of English in our dairy life is very great, and has increased day by day. British English and American English were one language first. But after early 17th century when British immigrants moved into the new continent, English had gradually been divided into two languages; British English and American English. And each of them has had its distinctive differences locally and linguistically. As American English has grown up in America, it became no longer a colonial variant. The purpose of this study is to help students better understand English and improve English language learning by analyzing and comparing the differences between British English and American English, especially in middle school textbooks. In chapter 2, the development and proliferation of English and the characters of British English and American English are described. In chapter 3, a lot of differences in pronunciation, vocabulary, spelling, and grammar are introduced and explained. Vocabulary has increased in American English because of the formation of new English compounds and the introduction of many words from foreign words. American spelling often differs in small ways from British spelling. And American pronunciation shows certain marked differences from British pronunciation. Finally in grammar, simplification by omission and contraction is a feature of American English. In chapter 4, British English and American English in middle school textbooks are compared and analysed for English education in school on the basis of the characters of the two languages. And the reasons why the differences between the two languages should be taught in school are mentioned. Therefore to cope with the some issues from the differences between British and American English in school, English teachers have to know well about how English had been divided into British and American English and about the differences between them. To do that, English teachers in school have to help their students free themselves from the embarrassment about differences between both Englishes. I hope that this thesis will help English teachers make students understand the differences between British and American English and avoid confusion about them.
Nowadays, the closer the world becomes, the more important English becomes to understand people of other countries and to have communication with foreigners in global world. Needless to say, the influence of English in our dairy life is very great, and has increased day by day. British English and American English were one language first. But after early 17th century when British immigrants moved into the new continent, English had gradually been divided into two languages; British English and American English. And each of them has had its distinctive differences locally and linguistically. As American English has grown up in America, it became no longer a colonial variant. The purpose of this study is to help students better understand English and improve English language learning by analyzing and comparing the differences between British English and American English, especially in middle school textbooks. In chapter 2, the development and proliferation of English and the characters of British English and American English are described. In chapter 3, a lot of differences in pronunciation, vocabulary, spelling, and grammar are introduced and explained. Vocabulary has increased in American English because of the formation of new English compounds and the introduction of many words from foreign words. American spelling often differs in small ways from British spelling. And American pronunciation shows certain marked differences from British pronunciation. Finally in grammar, simplification by omission and contraction is a feature of American English. In chapter 4, British English and American English in middle school textbooks are compared and analysed for English education in school on the basis of the characters of the two languages. And the reasons why the differences between the two languages should be taught in school are mentioned. Therefore to cope with the some issues from the differences between British and American English in school, English teachers have to know well about how English had been divided into British and American English and about the differences between them. To do that, English teachers in school have to help their students free themselves from the embarrassment about differences between both Englishes. I hope that this thesis will help English teachers make students understand the differences between British and American English and avoid confusion about them.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.