강도, 경제, 구조물의 주요 관심사가 해양 구조물, 기계 응용 프로그램 및 특수 교량에 있어서는 철강 파이프 부분은 많은 혜택을 제공한다. 전 세계 파이프 사용에도 불구하고 이러한 파이프부재의 피로 성능에 대한 정확한 접근 방식이 가능하지 않았다. 따라서, 연결에 대한 정확한 접근 방식을 개발 할 필요가 있다. 본 연구에서는 용접 접합부와 철강 파이프의 피로평가 수치를 면밀히 검토한다. 접합부의 응력은 추정 방법과 3 차원 고체 요소를 사용하여 유한 요소 모델에서 결정된다. 분석 결과는 다양한 최신 표준 및 실험 데이터와 비교한다. 각 크기와 접합부의 조정은 응력에 강력한 영향을 미친다. 또한, 높은 피로 강도 곡선은 용접 반경을 고려하면 얻어진다. 이 결과로부터, 종이는 용접 ...
강도, 경제, 구조물의 주요 관심사가 해양 구조물, 기계 응용 프로그램 및 특수 교량에 있어서는 철강 파이프 부분은 많은 혜택을 제공한다. 전 세계 파이프 사용에도 불구하고 이러한 파이프부재의 피로 성능에 대한 정확한 접근 방식이 가능하지 않았다. 따라서, 연결에 대한 정확한 접근 방식을 개발 할 필요가 있다. 본 연구에서는 용접 접합부와 철강 파이프의 피로평가 수치를 면밀히 검토한다. 접합부의 응력은 추정 방법과 3 차원 고체 요소를 사용하여 유한 요소 모델에서 결정된다. 분석 결과는 다양한 최신 표준 및 실험 데이터와 비교한다. 각 크기와 접합부의 조정은 응력에 강력한 영향을 미친다. 또한, 높은 피로 강도 곡선은 용접 반경을 고려하면 얻어진다. 이 결과로부터, 종이는 용접 프로파일의 효과가 응력 집중 계수 방정식에 포함되어야 하는 것이 좋다는 것을 알 수 있다.
강도, 경제, 구조물의 주요 관심사가 해양 구조물, 기계 응용 프로그램 및 특수 교량에 있어서는 철강 파이프 부분은 많은 혜택을 제공한다. 전 세계 파이프 사용에도 불구하고 이러한 파이프부재의 피로 성능에 대한 정확한 접근 방식이 가능하지 않았다. 따라서, 연결에 대한 정확한 접근 방식을 개발 할 필요가 있다. 본 연구에서는 용접 접합부와 철강 파이프의 피로평가 수치를 면밀히 검토한다. 접합부의 응력은 추정 방법과 3 차원 고체 요소를 사용하여 유한 요소 모델에서 결정된다. 분석 결과는 다양한 최신 표준 및 실험 데이터와 비교한다. 각 크기와 접합부의 조정은 응력에 강력한 영향을 미친다. 또한, 높은 피로 강도 곡선은 용접 반경을 고려하면 얻어진다. 이 결과로부터, 종이는 용접 프로파일의 효과가 응력 집중 계수 방정식에 포함되어야 하는 것이 좋다는 것을 알 수 있다.
Steel pipe sections offer many benefits when it comes to cruise building, mechanical applications, and special bridge where strength, economy, architecture are the main concerns. In spite of the usage of pipe members worldwide an accurate approach for fatigue performance at the joints of these pipes...
Steel pipe sections offer many benefits when it comes to cruise building, mechanical applications, and special bridge where strength, economy, architecture are the main concerns. In spite of the usage of pipe members worldwide an accurate approach for fatigue performance at the joints of these pipes are not available. Therefore, there is need to develop an accurate approach for this kind of connection. In this study, the fatigue behavior of steel pipes with welded joints is examined numerically. Stresses in the joints are determined from the finite element models using 3D solid elements with extrapolation method. Analytical results are compared with various current standards and experimental data. Member sizes and joint arrangements strongly affect the stresses in the joints. Moreover, a higher fatigue strength curve is obtained when weld radius is considered. From this result, the paper recommends the effects of weld profile should be included in stress concentration factor equation.
Steel pipe sections offer many benefits when it comes to cruise building, mechanical applications, and special bridge where strength, economy, architecture are the main concerns. In spite of the usage of pipe members worldwide an accurate approach for fatigue performance at the joints of these pipes are not available. Therefore, there is need to develop an accurate approach for this kind of connection. In this study, the fatigue behavior of steel pipes with welded joints is examined numerically. Stresses in the joints are determined from the finite element models using 3D solid elements with extrapolation method. Analytical results are compared with various current standards and experimental data. Member sizes and joint arrangements strongly affect the stresses in the joints. Moreover, a higher fatigue strength curve is obtained when weld radius is considered. From this result, the paper recommends the effects of weld profile should be included in stress concentration factor equation.
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