청소년기에서 다양한 활동을 통한 체험은 매우 중요한 의미를 가지고 있기에 이시기의 청소년들은 청소년활동이 필요하다. 또한 청소년의 학교 밖 활동 및 사회관계 참여에 대한 적극적 지원이 이루어져야 한다. 청소년문화의집은 지역사회 내에서 가장 근접한 지역에 위치하며 지역중심의 청소년활동을 이끌어낼 수 있는 매우 유용하고 효율적인 형태를 갖추고 있어 주5일 수업제가 가지는 문제점을 해결하는 대안이 될 수 있을 것이다. 2013년 제5차 청소년정책 5개년 계획이 준비되는 시점에 정책전달체계의 일선에 있는 청소년지도사의 의견수렴과 이해 도모는 청소년정책의 성공적 이행을 위해 매우 중요하다. 따라서 본연구의 목적은 청소년문화의집에 근무하는 청소년지도사의 인식을 중심으로 청소년정책에 반영되어야 할 점은 무엇인지 논의하고 현장에서 요구하는 청소년문화의집의 운영활성화 방안을 제시하고자 한다. 첫째, 청소년문화의집의 일반적인 특징으로 건물의 형태는 독립청사가 많고 접근성은 좋다고 인지하였으나 주변 ...
청소년기에서 다양한 활동을 통한 체험은 매우 중요한 의미를 가지고 있기에 이시기의 청소년들은 청소년활동이 필요하다. 또한 청소년의 학교 밖 활동 및 사회관계 참여에 대한 적극적 지원이 이루어져야 한다. 청소년문화의집은 지역사회 내에서 가장 근접한 지역에 위치하며 지역중심의 청소년활동을 이끌어낼 수 있는 매우 유용하고 효율적인 형태를 갖추고 있어 주5일 수업제가 가지는 문제점을 해결하는 대안이 될 수 있을 것이다. 2013년 제5차 청소년정책 5개년 계획이 준비되는 시점에 정책전달체계의 일선에 있는 청소년지도사의 의견수렴과 이해 도모는 청소년정책의 성공적 이행을 위해 매우 중요하다. 따라서 본연구의 목적은 청소년문화의집에 근무하는 청소년지도사의 인식을 중심으로 청소년정책에 반영되어야 할 점은 무엇인지 논의하고 현장에서 요구하는 청소년문화의집의 운영활성화 방안을 제시하고자 한다. 첫째, 청소년문화의집의 일반적인 특징으로 건물의 형태는 독립청사가 많고 접근성은 좋다고 인지하였으나 주변 인프라는 좋지 않다고 하였다. 생활권 청소년수련시설은 단위시설 중심의 단순한 양적 확보에서 벗어나 수련시설 체계의 재편을 통한 질적 내실을 재고해야할 필요성이 대두되고 있다. 둘째, 청소년문화의집 확충에 고려되어야 할 사항으로 먼저 운영관련 사항에서는 인력충원 및 정원증가와 그에 따른 예산증가 필요, 신속한 업무처리 및 즉각적인 청소년 욕구 반영을 위한 행정절차가 간소화 될 필요가 있다. 규모와 시설관련 사항으로 청소년문화의집이 지역의 실정에 맞도록 건립되기 위해서 건립 계획초기부터 해당 지역의 청소년의 요구가 적극 반영될 수 있는 방안모색이 필요하다. 설치공간 부분으로 특성화 공간들은 예산의 문제로 설치를 못하였거나 설치가 되었더라도 유지되지 못하고 있기 때문에 지속적인 청소년들의 감성과 욕구에 맞도록 청소년문화의집 분위기와 장비 교체를 위한 정기적인 유지관리 지원이 확보 되어야 한다. 셋째, 청소년지도사가 인지한 청소년문화의집의 장점으로 청소년문화의집이 일상속에서 상시적으로 이용할 수 있다는 점이 큰 장점이라고 하였다. 반면 단점으로 청소년지도사의 근무조건 및 근무환경이 열악함을 꼽았다. 청소년지도사의 근무환경과 조건의 개선을 위한 공공시설로서의 정책적 지원과 종사자에 대한 지침 및 직업안정성 보장 또한 시급하다. 넷째, 청소년문화의집의 역할과 기능에서 핵심 기능 중 하나인 지역사회자원 및 연계는 다소 부족한 측면이 있는 것으로 조사되었다. 청소년지도사가 생각하는 청소년문화의집 핵심 역할과 기능으로는 청소년전용공간으로서의 정체성을 잃지 말아야 함을 강조하였다. 누구보다 청소년들의 변화된 욕구와 트렌드를 가장 빠르게 파악하고 있어야한다. 수련관과의 역할 모호 문제는 청소년시설의 법적 정의가 제대로 명시되어 있지 않은 것에서 오는 것으로 역할을 개방하여 지역의 특성과 욕구, 시설이 가지고 있는 규모와 예산, 운영인력의 한계에 따라 각각의 장점을 살린 기능과 역할을 수행하는 것이 바람직할 것이다. 또한 청소년문화의집은 소규모의 특징을 살린 다양한 방법의 특화가 필요하다. 마지막으로 청소년문화의집 명칭변경에 대한 의견은 대다수가 찬성이지만, 필요성을 못 느낀다는 답변도 있어서 정책과제추진에 따른 정책의 취지, 추진배경, 비전을 보다 적극적으로 홍보 할 필요성이 제기된다. 위에서 정리한 결론을 근거로 한 제언은 다음과 같다. 첫째, 청소년문화의집의 안정적인 재정확보는 여러 가지의 청소년문화의집의 문제점들을 해결하는 수단이지만 지자체의 보조금에만 의존해서는 안 될 것이며 새로운 재정확보 마련을 위한 심층적인 방법의 모색이 연구되어야 할 것이다. 둘째, 청소년문화의집 건립 시 청소년들이 인지하기 쉽도록 독립건물 위주 또는 1층에 위치하거나 시각적으로 잘 보이는 장소에 위치하도록 하고 정기적인 유지관리를 위한 지원의 확보도 정책적으로 명시되어야 한다. 이를 위해 청소년 욕구의 적극반영과 건립타당도 조사 기준을 강화 하는 등 강력한 정책적 마련이 필요하다. 셋째, 청소년지도사의 열악한 근무여건과 급여·복지 문제를 책임의식을 가지고 해결하여야 할 것이다. 하향평준화가 아닌 일정한 기준과 연구를 통해 상향조정 할 필요가 있다. 정기적으로 전국의 급여와 복지조건을 책임 있는 기관에서 조사하고 공개하여 기초자료를 제공하고 권고하여야 할 것이다. 넷째, 청소년문화의집의 핵심 기능 중 하나인 지역사회 연계와 청소년참여 활성화를 위해서는 정부차원에서 그를 위한 구체적인 방법과 사례를 제시하고 교육하는 것이 중요할 것이다. 사례집 배포, 지속적이고 전문적인 교육, 세미나 등을 통한 현장에서 실천할 수 있도록 전파해 주어야 할 필요가 있다. 청소년참여의 확대방안으로 홍보를 강조하였는데 청소년문화의집 또는 청소년수련관이라는 공통의 브랜드를 가지고 전국적으로 통일된 로고나 이미지 홍보를 통해서 청소년들이 어디에서나 로고만 보아도 직관적으로 청소년관련 시설임을 인식할 수 있도록 국가 정책적으로 전국적인 홍보방법을 마련해야 할 것이다. 마지막으로 청소년문화의집 명칭변경에 대한 정책추진은 실제로 소수이지만 명칭변경에 반대하는 의견이 존재하는바, 정책과제추진에 따른 정책의 취지, 추진배경, 비전을 보다 적극적으로 홍보할 필요성이 있다. 전체 대다수 청소년과 현장의 청소년지도사의 의견을 보다 폭넓고 다양한 방법으로 수용 할 수 있는 방안이 마련되어야 한다. 포털사이트· SNS 등 다양한 대중매체를 이용한 홍보와 청소년운영위원회 대표자 전국모임을 통한 청소년정책 토론회 등을 통한 정책 참여가 가능할 것이다. 모두가 공유하는 청소년정책이야 말로 성공적인 청소년정책 이행에 핵심요소일 것이다.
청소년기에서 다양한 활동을 통한 체험은 매우 중요한 의미를 가지고 있기에 이시기의 청소년들은 청소년활동이 필요하다. 또한 청소년의 학교 밖 활동 및 사회관계 참여에 대한 적극적 지원이 이루어져야 한다. 청소년문화의집은 지역사회 내에서 가장 근접한 지역에 위치하며 지역중심의 청소년활동을 이끌어낼 수 있는 매우 유용하고 효율적인 형태를 갖추고 있어 주5일 수업제가 가지는 문제점을 해결하는 대안이 될 수 있을 것이다. 2013년 제5차 청소년정책 5개년 계획이 준비되는 시점에 정책전달체계의 일선에 있는 청소년지도사의 의견수렴과 이해 도모는 청소년정책의 성공적 이행을 위해 매우 중요하다. 따라서 본연구의 목적은 청소년문화의집에 근무하는 청소년지도사의 인식을 중심으로 청소년정책에 반영되어야 할 점은 무엇인지 논의하고 현장에서 요구하는 청소년문화의집의 운영활성화 방안을 제시하고자 한다. 첫째, 청소년문화의집의 일반적인 특징으로 건물의 형태는 독립청사가 많고 접근성은 좋다고 인지하였으나 주변 인프라는 좋지 않다고 하였다. 생활권 청소년수련시설은 단위시설 중심의 단순한 양적 확보에서 벗어나 수련시설 체계의 재편을 통한 질적 내실을 재고해야할 필요성이 대두되고 있다. 둘째, 청소년문화의집 확충에 고려되어야 할 사항으로 먼저 운영관련 사항에서는 인력충원 및 정원증가와 그에 따른 예산증가 필요, 신속한 업무처리 및 즉각적인 청소년 욕구 반영을 위한 행정절차가 간소화 될 필요가 있다. 규모와 시설관련 사항으로 청소년문화의집이 지역의 실정에 맞도록 건립되기 위해서 건립 계획초기부터 해당 지역의 청소년의 요구가 적극 반영될 수 있는 방안모색이 필요하다. 설치공간 부분으로 특성화 공간들은 예산의 문제로 설치를 못하였거나 설치가 되었더라도 유지되지 못하고 있기 때문에 지속적인 청소년들의 감성과 욕구에 맞도록 청소년문화의집 분위기와 장비 교체를 위한 정기적인 유지관리 지원이 확보 되어야 한다. 셋째, 청소년지도사가 인지한 청소년문화의집의 장점으로 청소년문화의집이 일상속에서 상시적으로 이용할 수 있다는 점이 큰 장점이라고 하였다. 반면 단점으로 청소년지도사의 근무조건 및 근무환경이 열악함을 꼽았다. 청소년지도사의 근무환경과 조건의 개선을 위한 공공시설로서의 정책적 지원과 종사자에 대한 지침 및 직업안정성 보장 또한 시급하다. 넷째, 청소년문화의집의 역할과 기능에서 핵심 기능 중 하나인 지역사회자원 및 연계는 다소 부족한 측면이 있는 것으로 조사되었다. 청소년지도사가 생각하는 청소년문화의집 핵심 역할과 기능으로는 청소년전용공간으로서의 정체성을 잃지 말아야 함을 강조하였다. 누구보다 청소년들의 변화된 욕구와 트렌드를 가장 빠르게 파악하고 있어야한다. 수련관과의 역할 모호 문제는 청소년시설의 법적 정의가 제대로 명시되어 있지 않은 것에서 오는 것으로 역할을 개방하여 지역의 특성과 욕구, 시설이 가지고 있는 규모와 예산, 운영인력의 한계에 따라 각각의 장점을 살린 기능과 역할을 수행하는 것이 바람직할 것이다. 또한 청소년문화의집은 소규모의 특징을 살린 다양한 방법의 특화가 필요하다. 마지막으로 청소년문화의집 명칭변경에 대한 의견은 대다수가 찬성이지만, 필요성을 못 느낀다는 답변도 있어서 정책과제추진에 따른 정책의 취지, 추진배경, 비전을 보다 적극적으로 홍보 할 필요성이 제기된다. 위에서 정리한 결론을 근거로 한 제언은 다음과 같다. 첫째, 청소년문화의집의 안정적인 재정확보는 여러 가지의 청소년문화의집의 문제점들을 해결하는 수단이지만 지자체의 보조금에만 의존해서는 안 될 것이며 새로운 재정확보 마련을 위한 심층적인 방법의 모색이 연구되어야 할 것이다. 둘째, 청소년문화의집 건립 시 청소년들이 인지하기 쉽도록 독립건물 위주 또는 1층에 위치하거나 시각적으로 잘 보이는 장소에 위치하도록 하고 정기적인 유지관리를 위한 지원의 확보도 정책적으로 명시되어야 한다. 이를 위해 청소년 욕구의 적극반영과 건립타당도 조사 기준을 강화 하는 등 강력한 정책적 마련이 필요하다. 셋째, 청소년지도사의 열악한 근무여건과 급여·복지 문제를 책임의식을 가지고 해결하여야 할 것이다. 하향평준화가 아닌 일정한 기준과 연구를 통해 상향조정 할 필요가 있다. 정기적으로 전국의 급여와 복지조건을 책임 있는 기관에서 조사하고 공개하여 기초자료를 제공하고 권고하여야 할 것이다. 넷째, 청소년문화의집의 핵심 기능 중 하나인 지역사회 연계와 청소년참여 활성화를 위해서는 정부차원에서 그를 위한 구체적인 방법과 사례를 제시하고 교육하는 것이 중요할 것이다. 사례집 배포, 지속적이고 전문적인 교육, 세미나 등을 통한 현장에서 실천할 수 있도록 전파해 주어야 할 필요가 있다. 청소년참여의 확대방안으로 홍보를 강조하였는데 청소년문화의집 또는 청소년수련관이라는 공통의 브랜드를 가지고 전국적으로 통일된 로고나 이미지 홍보를 통해서 청소년들이 어디에서나 로고만 보아도 직관적으로 청소년관련 시설임을 인식할 수 있도록 국가 정책적으로 전국적인 홍보방법을 마련해야 할 것이다. 마지막으로 청소년문화의집 명칭변경에 대한 정책추진은 실제로 소수이지만 명칭변경에 반대하는 의견이 존재하는바, 정책과제추진에 따른 정책의 취지, 추진배경, 비전을 보다 적극적으로 홍보할 필요성이 있다. 전체 대다수 청소년과 현장의 청소년지도사의 의견을 보다 폭넓고 다양한 방법으로 수용 할 수 있는 방안이 마련되어야 한다. 포털사이트· SNS 등 다양한 대중매체를 이용한 홍보와 청소년운영위원회 대표자 전국모임을 통한 청소년정책 토론회 등을 통한 정책 참여가 가능할 것이다. 모두가 공유하는 청소년정책이야 말로 성공적인 청소년정책 이행에 핵심요소일 것이다.
As abundant experiences through various activities in the adolescent period has a very important meaning, so the adolescents need various, suitable activities. Also, the society should actively support the adolescent's activities out of school and their participation in social relations. The Youth C...
As abundant experiences through various activities in the adolescent period has a very important meaning, so the adolescents need various, suitable activities. Also, the society should actively support the adolescent's activities out of school and their participation in social relations. The Youth Culture Center is located in the most closely area in a community, and has a very useful, efficient structure to induce the adolescent activities around the community, so it will be an alternative to solve the problems generated from the 5-day class per week system In this time preparing for the 5th 5-year plan of adolescent policy in 2013, it is very important to collect various opinions of youth workers working at the front of policy deliverance system and to understand them for success of adolescent policy. Therefore the purpose of this study is to discuss what things should be reflected in the adolescent policy centering the recognition of youth workers working in Youth Culture Center, and to suggest a way to facilitate the Youth Culture Center's operation demanded by the work field. First, concerning the general features of Youth Culture Center, the instructors recognized that such kinds of houses were usually independent buildings, and were very easy to access, but surrounding infrastructures were insufficient. So the adolescent training facility in living zone needs to ensure qualitatively internal stability through the reorganization of training facility system beyond from securing facilities quantitatively. Second, as the conditions to be considered in expanding the Youth Culture Center, 1 first it needs to increase the workers and the prescribed number of members, to increased the budget from such personnel increase, to quickly proceed relevant tasks and to reduce relevant administrative procedures for reflecting immediate adolescent's desires. Relating to the size and facilities, it needs to seek for a way to actively reflect the demands of adolescents living in the corresponding area from the initiative planning period of Youth Culture Center's construction. The spaces designated as the installment space were not be installed due to insufficient budget, or even if such spaces were installed but were not maintained for their original purposes, so the budget support for regular maintenance should be secured for changing the Youth Culture Center's atmosphere and devices to continually meet the adolescents' emotions and desires. Third, the greatest advantage of Youth Culture Center recognized by the youth workers was that the Youth Culture Center could be commonly used in daily life. But the bad work condition and work environment of youth workers were selected as its typical disadvantages. Therefore it urgently needs to politically support the public facility's improvement for the work environment and condition of youth workers, to provide the work guidelines and to secure the workers' job stability. Fourth, the linkage with community's resources, a core function in the Youth Culture Center's role and functions, was found to be a little insufficient. Relating to the Youth Culture Center's core role and functions thought by the youth workers, the youth workers emphasized that the identity of Youth Culture Center as the exclusive space for adolescent should not be lost. youth workers should grasp the adolescents' changing desires and the adolescent trends the most quickly than any others. The matter of vague role that the Youth Culture Center not clearly differentiated from the training center is resulted from poor legal definition about such kinds of adolescent facilities, so it will be better for the both kinds of facilities to perform their best functions and roles according to their communities' characteristics and desires, the facilities' sizes and budget sizes, and their operation personnel limit. Also the Youth Culture Center needs to specialize itself in various methods to emphasize its small-sized, unique features. Finally, concerning the name change of Youth Culture Center, most youth workers advocated the proposal, but a few responded that they didn't feel the need. So it needs to promote the intention to propel the political tasks, the background and the vision more actively. Based on the above, summarized conclusions, the suggestions are as follows. First, while the Youth Culture Center needs to secure stable budget to solve its several problems, but the facility should not depend on only the local government's subsidy. It needs to intensively find methods to secure a new budget source. Second, at constructing an Youth Culture Center, the facility should be constructed in the 1st floor around independent buildings or in the space easily to be seen by the adolescents in the corresponding community. Besides, such facility should clearly state its policies to secure the support for its regular maintenance. For this purpose, it needs to set solid policies to actively reflect the adolescent's desires and to strengthen the research standard of construction validity Third, the matters of youth workers' poor work conditions and their salaries & benefit package should be solved with the sense of responsible. These conditions should be adjusted upward based on a certain standards and proper researches, rather than be adjusted downward. Regularly the institution responsible for the youth workers' salaries and benefit packages need to regularly inspect such facilities, release its basic data and to recommend the Youth Culture Center to follow its recommendations. Fourth, to facilitate the linkage with the community and the adolescents' more participation, a core function of Youth Culture Center, it is important that the central government and each local government should provides specific ways for achieving the goals and some successful cases, and educates the Youth Culture Center. The governments need to distribute various methods to practice in the work fields through the casebook distribution, the continual & professional training, the seminars. As an way to expand the adolescents' participation, the youth workers emphasized the role of promotion. The central government should set some national ways to promote the adolescent culture facilities with a nationally unified logo or image under the common brand as the Youth Culture Center or adolescent training center, so that the adolescents can intuitively recognize the facility as an adolescent relating facility whenever they see the logo anywhere in Korea. Finally, as there are a few youth workers opposing the policy to change the name of Youth Culture Center, so the government needs actively promote the policy's intention, the background, and the vision. It needs to set a way to accept the youth workers' and most adolescents opinions about the name change policy through more extensively and variously ways. The youth workers and adolescents will enable to influence in setting the policies through their activities in various media like portal sites and Social Network Services, and their participation in some adolescent policy forums. The adolescent policy for everyone to agree and share will be the core factor for successfully carrying out the adolescent policies.
As abundant experiences through various activities in the adolescent period has a very important meaning, so the adolescents need various, suitable activities. Also, the society should actively support the adolescent's activities out of school and their participation in social relations. The Youth Culture Center is located in the most closely area in a community, and has a very useful, efficient structure to induce the adolescent activities around the community, so it will be an alternative to solve the problems generated from the 5-day class per week system In this time preparing for the 5th 5-year plan of adolescent policy in 2013, it is very important to collect various opinions of youth workers working at the front of policy deliverance system and to understand them for success of adolescent policy. Therefore the purpose of this study is to discuss what things should be reflected in the adolescent policy centering the recognition of youth workers working in Youth Culture Center, and to suggest a way to facilitate the Youth Culture Center's operation demanded by the work field. First, concerning the general features of Youth Culture Center, the instructors recognized that such kinds of houses were usually independent buildings, and were very easy to access, but surrounding infrastructures were insufficient. So the adolescent training facility in living zone needs to ensure qualitatively internal stability through the reorganization of training facility system beyond from securing facilities quantitatively. Second, as the conditions to be considered in expanding the Youth Culture Center, 1 first it needs to increase the workers and the prescribed number of members, to increased the budget from such personnel increase, to quickly proceed relevant tasks and to reduce relevant administrative procedures for reflecting immediate adolescent's desires. Relating to the size and facilities, it needs to seek for a way to actively reflect the demands of adolescents living in the corresponding area from the initiative planning period of Youth Culture Center's construction. The spaces designated as the installment space were not be installed due to insufficient budget, or even if such spaces were installed but were not maintained for their original purposes, so the budget support for regular maintenance should be secured for changing the Youth Culture Center's atmosphere and devices to continually meet the adolescents' emotions and desires. Third, the greatest advantage of Youth Culture Center recognized by the youth workers was that the Youth Culture Center could be commonly used in daily life. But the bad work condition and work environment of youth workers were selected as its typical disadvantages. Therefore it urgently needs to politically support the public facility's improvement for the work environment and condition of youth workers, to provide the work guidelines and to secure the workers' job stability. Fourth, the linkage with community's resources, a core function in the Youth Culture Center's role and functions, was found to be a little insufficient. Relating to the Youth Culture Center's core role and functions thought by the youth workers, the youth workers emphasized that the identity of Youth Culture Center as the exclusive space for adolescent should not be lost. youth workers should grasp the adolescents' changing desires and the adolescent trends the most quickly than any others. The matter of vague role that the Youth Culture Center not clearly differentiated from the training center is resulted from poor legal definition about such kinds of adolescent facilities, so it will be better for the both kinds of facilities to perform their best functions and roles according to their communities' characteristics and desires, the facilities' sizes and budget sizes, and their operation personnel limit. Also the Youth Culture Center needs to specialize itself in various methods to emphasize its small-sized, unique features. Finally, concerning the name change of Youth Culture Center, most youth workers advocated the proposal, but a few responded that they didn't feel the need. So it needs to promote the intention to propel the political tasks, the background and the vision more actively. Based on the above, summarized conclusions, the suggestions are as follows. First, while the Youth Culture Center needs to secure stable budget to solve its several problems, but the facility should not depend on only the local government's subsidy. It needs to intensively find methods to secure a new budget source. Second, at constructing an Youth Culture Center, the facility should be constructed in the 1st floor around independent buildings or in the space easily to be seen by the adolescents in the corresponding community. Besides, such facility should clearly state its policies to secure the support for its regular maintenance. For this purpose, it needs to set solid policies to actively reflect the adolescent's desires and to strengthen the research standard of construction validity Third, the matters of youth workers' poor work conditions and their salaries & benefit package should be solved with the sense of responsible. These conditions should be adjusted upward based on a certain standards and proper researches, rather than be adjusted downward. Regularly the institution responsible for the youth workers' salaries and benefit packages need to regularly inspect such facilities, release its basic data and to recommend the Youth Culture Center to follow its recommendations. Fourth, to facilitate the linkage with the community and the adolescents' more participation, a core function of Youth Culture Center, it is important that the central government and each local government should provides specific ways for achieving the goals and some successful cases, and educates the Youth Culture Center. The governments need to distribute various methods to practice in the work fields through the casebook distribution, the continual & professional training, the seminars. As an way to expand the adolescents' participation, the youth workers emphasized the role of promotion. The central government should set some national ways to promote the adolescent culture facilities with a nationally unified logo or image under the common brand as the Youth Culture Center or adolescent training center, so that the adolescents can intuitively recognize the facility as an adolescent relating facility whenever they see the logo anywhere in Korea. Finally, as there are a few youth workers opposing the policy to change the name of Youth Culture Center, so the government needs actively promote the policy's intention, the background, and the vision. It needs to set a way to accept the youth workers' and most adolescents opinions about the name change policy through more extensively and variously ways. The youth workers and adolescents will enable to influence in setting the policies through their activities in various media like portal sites and Social Network Services, and their participation in some adolescent policy forums. The adolescent policy for everyone to agree and share will be the core factor for successfully carrying out the adolescent policies.
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