과도한 온도상승은 모터의 성능과 내구성을 저하시틸 뿐만 아니라 절연물질을 손상시켜 모터의 수명을 단축시키게 된다.본 연구에서는 유한요소해석법 과 집중용량법을 이용하여 전기자동차 냉각장치용 BLDC모터의 온도분포를 분석하고 모터의 특성을 분석한다. 분석결과를 통하여 모터의 온도상승 규칙과 각 부분의 온도분포의 차이를 보여주다. 1. 모터에서 생성된 열의 이유를 분석함으로써, ...
과도한 온도상승은 모터의 성능과 내구성을 저하시틸 뿐만 아니라 절연물질을 손상시켜 모터의 수명을 단축시키게 된다.본 연구에서는 유한요소해석법 과 집중용량법을 이용하여 전기자동차 냉각장치용 BLDC모터의 온도분포를 분석하고 모터의 특성을 분석한다. 분석결과를 통하여 모터의 온도상승 규칙과 각 부분의 온도분포의 차이를 보여주다. 1. 모터에서 생성된 열의 이유를 분석함으로써, 영구 자석 brushless DC 모터의 열 자원을 계산합니다, 또한, 열 전달 이론을 통해 모터의 열교환의 경계 조건을 조절합니다. 2. 본 연구에는 매개 변수 열 모델이라는 방법을 운영하고 있습니다. 모터의 전체 온도 필드의 분석을 통하여 각 노드의 온도 값을 얻을 수 있습니다. 3. 유한 요소법 해석 소프트웨어 ePhysics를 사용하여 모터의 온도 분포를 해석합니다; 또한, ePhysics의 후처리 기능을 통해 모터의 선정한 개체의 온도와시간 곡선을 얻을 수 있습니다. 테스트 데이터를 계산 결과와 비교합니다. 4. 또한, 유한 요소법에 비해 집중계수 열모델방법은 높은 정밀도가 보인다, 그리고, 수동 작업에 의해 전적으로 계산 장점이 있습니다. 계산의 결론을 통하여, 이방법은 설계주기를 단축이 필요할 모터 설계에 사용할 수 있습니다.
과도한 온도상승은 모터의 성능과 내구성을 저하시틸 뿐만 아니라 절연물질을 손상시켜 모터의 수명을 단축시키게 된다.본 연구에서는 유한요소해석법 과 집중용량법을 이용하여 전기자동차 냉각장치용 BLDC모터의 온도분포를 분석하고 모터의 특성을 분석한다. 분석결과를 통하여 모터의 온도상승 규칙과 각 부분의 온도분포의 차이를 보여주다. 1. 모터에서 생성된 열의 이유를 분석함으로써, 영구 자석 brushless DC 모터의 열 자원을 계산합니다, 또한, 열 전달 이론을 통해 모터의 열교환의 경계 조건을 조절합니다. 2. 본 연구에는 매개 변수 열 모델이라는 방법을 운영하고 있습니다. 모터의 전체 온도 필드의 분석을 통하여 각 노드의 온도 값을 얻을 수 있습니다. 3. 유한 요소법 해석 소프트웨어 ePhysics를 사용하여 모터의 온도 분포를 해석합니다; 또한, ePhysics의 후처리 기능을 통해 모터의 선정한 개체의 온도와시간 곡선을 얻을 수 있습니다. 테스트 데이터를 계산 결과와 비교합니다. 4. 또한, 유한 요소법에 비해 집중계수 열모델방법은 높은 정밀도가 보인다, 그리고, 수동 작업에 의해 전적으로 계산 장점이 있습니다. 계산의 결론을 통하여, 이방법은 설계주기를 단축이 필요할 모터 설계에 사용할 수 있습니다.
Due to the existence of that the change of the temperature directly affects both of the motor’s performance and life,this passage introduces the finite element method and the method of lumped parameter thermal model to calculate the temperature field of the motor and then analyze the characteristics...
Due to the existence of that the change of the temperature directly affects both of the motor’s performance and life,this passage introduces the finite element method and the method of lumped parameter thermal model to calculate the temperature field of the motor and then analyze the characteristics of a permanent magnet brushless DC motor of electric vehicle.The results show the rules of the temperature’s change, and the differences between the temperature of stator and the whole temperature field of the motor.The details come as followed: 1.By analyzing the reasons of heat generated in the motor,we calculate the heat resources of permanent magnet brushless DC motor;also,we regulate the boundary conditions of heat exchange of the motor,through heat transfer theory. 2. Method of lumped parameter thermal model is operated in this research. These studies yield the temperature value of each node by the analysis of the whole temperature field of the motor. 3. We get the temperature distribution of motor by using finite element method analysis software—ePhysics;furthermore,the function of post-processing in ePhysics renders the temperature-time curves of selects objects of the motor.Compare the calculation results with the test data. 4. Furthermore, compared with finite element method, lumped parameter thermal model method produces higher precision; and, it has the advantage of calculation entirely by manual work. From the conclusion of calculating, the method can be used in designing of motors in need of shortening the design cycle.
Due to the existence of that the change of the temperature directly affects both of the motor’s performance and life,this passage introduces the finite element method and the method of lumped parameter thermal model to calculate the temperature field of the motor and then analyze the characteristics of a permanent magnet brushless DC motor of electric vehicle.The results show the rules of the temperature’s change, and the differences between the temperature of stator and the whole temperature field of the motor.The details come as followed: 1.By analyzing the reasons of heat generated in the motor,we calculate the heat resources of permanent magnet brushless DC motor;also,we regulate the boundary conditions of heat exchange of the motor,through heat transfer theory. 2. Method of lumped parameter thermal model is operated in this research. These studies yield the temperature value of each node by the analysis of the whole temperature field of the motor. 3. We get the temperature distribution of motor by using finite element method analysis software—ePhysics;furthermore,the function of post-processing in ePhysics renders the temperature-time curves of selects objects of the motor.Compare the calculation results with the test data. 4. Furthermore, compared with finite element method, lumped parameter thermal model method produces higher precision; and, it has the advantage of calculation entirely by manual work. From the conclusion of calculating, the method can be used in designing of motors in need of shortening the design cycle.
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