소셜커머스라는 말이 생소하더라도 티켓몬스터, 쿠팡, 위메이크프라이스, 그루폰코리아 등 한번쯤은 TV광고나 인터넷을 통하여 들어 본적 이 있을 것이다. 이들은 최근 각광받고 있는 국내 대표 소셜커머스 사이트로 여러 부류 의 제품군을 노출을 시켜 상품을 파격적으로 할인된 가격으로 판매하여, 소비자들을 유혹하고 있다. 소셜커머스가 도대체 무엇이기에 이토록 빠른 시간 안에 우리 주변에 자리 잡게 되었으며, 사람들을 이토록 열광시키게 만드는 것 인지, 연구해 볼만한 가치가 있다고 판단이 되어 연구를 시작 하였다. 지난해부터 소셜커머스를 통한 화장품 노출이 본격화되면서 소셜커머스에서는 전체 상품 중 ‘뷰티’ 관련 상품이 큰 비중을 차지하고 있다. 기존에 ...
소셜커머스라는 말이 생소하더라도 티켓몬스터, 쿠팡, 위메이크프라이스, 그루폰코리아 등 한번쯤은 TV광고나 인터넷을 통하여 들어 본적 이 있을 것이다. 이들은 최근 각광받고 있는 국내 대표 소셜커머스 사이트로 여러 부류 의 제품군을 노출을 시켜 상품을 파격적으로 할인된 가격으로 판매하여, 소비자들을 유혹하고 있다. 소셜커머스가 도대체 무엇이기에 이토록 빠른 시간 안에 우리 주변에 자리 잡게 되었으며, 사람들을 이토록 열광시키게 만드는 것 인지, 연구해 볼만한 가치가 있다고 판단이 되어 연구를 시작 하였다. 지난해부터 소셜커머스를 통한 화장품 노출이 본격화되면서 소셜커머스에서는 전체 상품 중 ‘뷰티’ 관련 상품이 큰 비중을 차지하고 있다. 기존에 뷰티 카테고리 상품 군으로 따로 분류가 되지 않았던 소셜커머스도 최근 뷰티 카테고리를 따로 생성을 하여 노출을 시키고 있고, 뷰티관련 상품들만 노출시켜 판매하는 뷰티 소셜커머스 사이트가 생겨나고 있는 추세이다. 소셜커머스를 통한 뷰티 시장이 지속적으로 상승하면서 여러 화장품 회사들은 소셜브랜드로 새롭게 제품을 런칭하여 소셜커머스에 제품을 노출시키는 사례가 늘어나고 있기에, 본 연구자는 국내 소셜커머스의 개념 및 특징, 유형에 대해 살펴보고 상위 4곳을 선정하여 시장동향 및 이용분석을 통해, 현재 소셜커머스에서 이슈화가 되고 있는 뷰티 카테고리 이용에 대한 남녀 비율분석, 상위 4개 소셜커머스의 연령별 선호도 측정분석을 하였다. 이 분석결과를 바탕으로 향후, 소셜커머스 뷰티 시장의 중요한 발전요소가 될 것이며, 소셜커머스를 통해 뷰티관련 상품 노출시킬 때 중요한 참고사항이 될 것이라 사료된다.
소셜커머스라는 말이 생소하더라도 티켓몬스터, 쿠팡, 위메이크프라이스, 그루폰코리아 등 한번쯤은 TV광고나 인터넷을 통하여 들어 본적 이 있을 것이다. 이들은 최근 각광받고 있는 국내 대표 소셜커머스 사이트로 여러 부류 의 제품군을 노출을 시켜 상품을 파격적으로 할인된 가격으로 판매하여, 소비자들을 유혹하고 있다. 소셜커머스가 도대체 무엇이기에 이토록 빠른 시간 안에 우리 주변에 자리 잡게 되었으며, 사람들을 이토록 열광시키게 만드는 것 인지, 연구해 볼만한 가치가 있다고 판단이 되어 연구를 시작 하였다. 지난해부터 소셜커머스를 통한 화장품 노출이 본격화되면서 소셜커머스에서는 전체 상품 중 ‘뷰티’ 관련 상품이 큰 비중을 차지하고 있다. 기존에 뷰티 카테고리 상품 군으로 따로 분류가 되지 않았던 소셜커머스도 최근 뷰티 카테고리를 따로 생성을 하여 노출을 시키고 있고, 뷰티관련 상품들만 노출시켜 판매하는 뷰티 소셜커머스 사이트가 생겨나고 있는 추세이다. 소셜커머스를 통한 뷰티 시장이 지속적으로 상승하면서 여러 화장품 회사들은 소셜브랜드로 새롭게 제품을 런칭하여 소셜커머스에 제품을 노출시키는 사례가 늘어나고 있기에, 본 연구자는 국내 소셜커머스의 개념 및 특징, 유형에 대해 살펴보고 상위 4곳을 선정하여 시장동향 및 이용분석을 통해, 현재 소셜커머스에서 이슈화가 되고 있는 뷰티 카테고리 이용에 대한 남녀 비율분석, 상위 4개 소셜커머스의 연령별 선호도 측정분석을 하였다. 이 분석결과를 바탕으로 향후, 소셜커머스 뷰티 시장의 중요한 발전요소가 될 것이며, 소셜커머스를 통해 뷰티관련 상품 노출시킬 때 중요한 참고사항이 될 것이라 사료된다.
The term 'Social Commerce' may sound a bit unfamiliar but you probably might have heard it at least once through TV commercials or the internet in forms such as TicketMonster, Coupang, WeMakePrice, Groupon Korea, etc. These are domestically representative social commerce sites recently receiving lim...
The term 'Social Commerce' may sound a bit unfamiliar but you probably might have heard it at least once through TV commercials or the internet in forms such as TicketMonster, Coupang, WeMakePrice, Groupon Korea, etc. These are domestically representative social commerce sites recently receiving limelight which expose various types of products and sell them at extremely low costs, luring consumers. This research was conducted because it was determined that it was worth finding out how social commerces took place so quickly in our lives and how they electrify the consumers. As cosmetics came actively in line through social commerces since last year, among the many products these social commerces provide, 'Beauty' related products form a large proportion. Even social commerces that weren't separately categorized as beauty products have recently created separate beauty categories and are providing products and there are even social commerce sites dedicated to selling beauty related products. As the beauty market continuously rise through social commerces, cases where many cosmetics companies launching new products as social brands and providing them through social commerces are increasing, and therefore this researcher examined the concept, characteristics, and types of domestic social commerces, selected the top 4 sites, and through the run of the market and usage analysis, measured and analyzed the gender ratio and preferences in accordance with age regarding the top 4 social commerces of the usage of beauty categories which is a big issue these days through social commerces. Based on the analyzed results, this research is expected to serve as an important development factor in the social commerce beauty market in the future and an important reference in exposing beauty related products through social commerces.
The term 'Social Commerce' may sound a bit unfamiliar but you probably might have heard it at least once through TV commercials or the internet in forms such as TicketMonster, Coupang, WeMakePrice, Groupon Korea, etc. These are domestically representative social commerce sites recently receiving limelight which expose various types of products and sell them at extremely low costs, luring consumers. This research was conducted because it was determined that it was worth finding out how social commerces took place so quickly in our lives and how they electrify the consumers. As cosmetics came actively in line through social commerces since last year, among the many products these social commerces provide, 'Beauty' related products form a large proportion. Even social commerces that weren't separately categorized as beauty products have recently created separate beauty categories and are providing products and there are even social commerce sites dedicated to selling beauty related products. As the beauty market continuously rise through social commerces, cases where many cosmetics companies launching new products as social brands and providing them through social commerces are increasing, and therefore this researcher examined the concept, characteristics, and types of domestic social commerces, selected the top 4 sites, and through the run of the market and usage analysis, measured and analyzed the gender ratio and preferences in accordance with age regarding the top 4 social commerces of the usage of beauty categories which is a big issue these days through social commerces. Based on the analyzed results, this research is expected to serve as an important development factor in the social commerce beauty market in the future and an important reference in exposing beauty related products through social commerces.
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