철도사업은 각 분야별 설계사, 설비제작사, 시공사 등 다수의 이해당사자가 참여하여 하나의 목표를 달성하기 위한 것으로 시스템 단위의 체계적인 관리가 필요하고 시스템의 성능, 기능 및 안전을 확보하여 부조화 없는 원활한 운영이 될 수 있도록 하나의 시스템으로 통합하여 체계적인 관리가 필요하다. 철도 건설에 있어서 시스템엔지니어링은 매우 중요하나 대형프로젝트 사업의 추진 결과를 보면 경험에 따른 성공에 대한 자신감 도취로 시스템이 명확히 정의가 되기도 전에 설계를 시작하거나, 시스템을 전체적인 관점에서 고려하지 않고 구성품부터 서둘러 제조한다. 이로 인하여 사업 추진 후반기에 예상치 못한 문제점들이 발견되고 설계변경 등을 반복하여 엄청난 비용투자로 이어지고, 결국엔 사업을 포기한다든지 비용초과 및 사업지연에 따른 요구수준 미흡으로 정상적인 운용에 차질이 발생하는 결과가 초래되는 경우가 종종 있었다. 따라서 이러한 오류를 반복하지 않기 위하여 철도사업 시 SE의 적용이 요구되고 있다. 하지만 지금까지 국내철도사업은 국내 실정에 대한 이해가 부족한 해외 유수의 SE 전문 업체들의 막대한 영향력에 지배받고 있으며, 막대한 SE 사업비가 지출되고 있지만 사업비 대비 사업에 대한 기여는 매우 제한적인 상황이다. 이에 국내의 SE 기술 자립을 통한 국내철도산업의 발전이 필요하며, 이를 위해 우선 시급한 것이 정형화된 철도 ...
철도사업은 각 분야별 설계사, 설비제작사, 시공사 등 다수의 이해당사자가 참여하여 하나의 목표를 달성하기 위한 것으로 시스템 단위의 체계적인 관리가 필요하고 시스템의 성능, 기능 및 안전을 확보하여 부조화 없는 원활한 운영이 될 수 있도록 하나의 시스템으로 통합하여 체계적인 관리가 필요하다. 철도 건설에 있어서 시스템엔지니어링은 매우 중요하나 대형프로젝트 사업의 추진 결과를 보면 경험에 따른 성공에 대한 자신감 도취로 시스템이 명확히 정의가 되기도 전에 설계를 시작하거나, 시스템을 전체적인 관점에서 고려하지 않고 구성품부터 서둘러 제조한다. 이로 인하여 사업 추진 후반기에 예상치 못한 문제점들이 발견되고 설계변경 등을 반복하여 엄청난 비용투자로 이어지고, 결국엔 사업을 포기한다든지 비용초과 및 사업지연에 따른 요구수준 미흡으로 정상적인 운용에 차질이 발생하는 결과가 초래되는 경우가 종종 있었다. 따라서 이러한 오류를 반복하지 않기 위하여 철도사업 시 SE의 적용이 요구되고 있다. 하지만 지금까지 국내철도사업은 국내 실정에 대한 이해가 부족한 해외 유수의 SE 전문 업체들의 막대한 영향력에 지배받고 있으며, 막대한 SE 사업비가 지출되고 있지만 사업비 대비 사업에 대한 기여는 매우 제한적인 상황이다. 이에 국내의 SE 기술 자립을 통한 국내철도산업의 발전이 필요하며, 이를 위해 우선 시급한 것이 정형화된 철도 SE 프로세스 개발이다. 이를 위하여 기존의 국제적으로 사용 중인 SE 프로세스를 검토하고, 국내철도산업의 속성을 파악하였다. 또한 경량전철사업과 표준 프로세스의 맵핑을 통하여 경량전철사업에 시스템엔지니어링 기술이 적용 가능함을 확인하였다. 이 연구를 통해 국내 실정에 적합한 시스템엔지니어링 프로세스 개발을 위한 테일러링 과정을 통해 그 성과를 달성하였고 향후 경량전철사업 시스템엔지니어링 표준 프로세스 개발 시 도움이 될 수 있을 것이다.
철도사업은 각 분야별 설계사, 설비제작사, 시공사 등 다수의 이해당사자가 참여하여 하나의 목표를 달성하기 위한 것으로 시스템 단위의 체계적인 관리가 필요하고 시스템의 성능, 기능 및 안전을 확보하여 부조화 없는 원활한 운영이 될 수 있도록 하나의 시스템으로 통합하여 체계적인 관리가 필요하다. 철도 건설에 있어서 시스템엔지니어링은 매우 중요하나 대형프로젝트 사업의 추진 결과를 보면 경험에 따른 성공에 대한 자신감 도취로 시스템이 명확히 정의가 되기도 전에 설계를 시작하거나, 시스템을 전체적인 관점에서 고려하지 않고 구성품부터 서둘러 제조한다. 이로 인하여 사업 추진 후반기에 예상치 못한 문제점들이 발견되고 설계변경 등을 반복하여 엄청난 비용투자로 이어지고, 결국엔 사업을 포기한다든지 비용초과 및 사업지연에 따른 요구수준 미흡으로 정상적인 운용에 차질이 발생하는 결과가 초래되는 경우가 종종 있었다. 따라서 이러한 오류를 반복하지 않기 위하여 철도사업 시 SE의 적용이 요구되고 있다. 하지만 지금까지 국내철도사업은 국내 실정에 대한 이해가 부족한 해외 유수의 SE 전문 업체들의 막대한 영향력에 지배받고 있으며, 막대한 SE 사업비가 지출되고 있지만 사업비 대비 사업에 대한 기여는 매우 제한적인 상황이다. 이에 국내의 SE 기술 자립을 통한 국내철도산업의 발전이 필요하며, 이를 위해 우선 시급한 것이 정형화된 철도 SE 프로세스 개발이다. 이를 위하여 기존의 국제적으로 사용 중인 SE 프로세스를 검토하고, 국내철도산업의 속성을 파악하였다. 또한 경량전철사업과 표준 프로세스의 맵핑을 통하여 경량전철사업에 시스템엔지니어링 기술이 적용 가능함을 확인하였다. 이 연구를 통해 국내 실정에 적합한 시스템엔지니어링 프로세스 개발을 위한 테일러링 과정을 통해 그 성과를 달성하였고 향후 경량전철사업 시스템엔지니어링 표준 프로세스 개발 시 도움이 될 수 있을 것이다.
A large number of stakeholders in each sector designers, equipment manufacturers, contractors and the railway business participation in the performance, functionality and safety of the system and the need for the systematic management of the system unit to achieve one goal, ensure smooth operation w...
A large number of stakeholders in each sector designers, equipment manufacturers, contractors and the railway business participation in the performance, functionality and safety of the system and the need for the systematic management of the system unit to achieve one goal, ensure smooth operation without the dissonance so that it can be integrated into one system, the need for the systematic management. Systems engineering in the construction of railways is very important to look at the results of one large project implementation of the project, considered from the perspective of the whole intoxicated with confidence for success according to the experience system are clearly defined before you begin designing the system, or components from without hurry manufacturing. And repeated design changes, such as the discovery of unexpected problems in the second half of the projects because of this investment leads to tremendous cost, and eventually abandoned the business - friendly level needs due to cost overruns and project delays, lack of disruption to normal operation occurs as a result of the were often caused. SE of the railway business when there is a need not to repeat these errors. But until now, the national railway projects being dominated by a lack of understanding about the domestic situation of the leading overseas companies specializing in SE enormous influence of the SE, and the enormous expenses incurred by, but it is for business expenses compared the contribution is very limited circumstances. Domestic railroad industry through the development of the national independence of SE technologies such railroad, and this urgent priority for that formal SE processes is developed. Being used internationally existing SE processes to review and understand the properties of a domestic railroad industry. LRT systems engineering in the business through the process of mapping standard and LRT projects is applicable. In this study to achieve its performance through a process of tailoring the systems engineering process for the development of suitable to domestic conditions and future LRT business systems engineering standard process development would be helpful.
A large number of stakeholders in each sector designers, equipment manufacturers, contractors and the railway business participation in the performance, functionality and safety of the system and the need for the systematic management of the system unit to achieve one goal, ensure smooth operation without the dissonance so that it can be integrated into one system, the need for the systematic management. Systems engineering in the construction of railways is very important to look at the results of one large project implementation of the project, considered from the perspective of the whole intoxicated with confidence for success according to the experience system are clearly defined before you begin designing the system, or components from without hurry manufacturing. And repeated design changes, such as the discovery of unexpected problems in the second half of the projects because of this investment leads to tremendous cost, and eventually abandoned the business - friendly level needs due to cost overruns and project delays, lack of disruption to normal operation occurs as a result of the were often caused. SE of the railway business when there is a need not to repeat these errors. But until now, the national railway projects being dominated by a lack of understanding about the domestic situation of the leading overseas companies specializing in SE enormous influence of the SE, and the enormous expenses incurred by, but it is for business expenses compared the contribution is very limited circumstances. Domestic railroad industry through the development of the national independence of SE technologies such railroad, and this urgent priority for that formal SE processes is developed. Being used internationally existing SE processes to review and understand the properties of a domestic railroad industry. LRT systems engineering in the business through the process of mapping standard and LRT projects is applicable. In this study to achieve its performance through a process of tailoring the systems engineering process for the development of suitable to domestic conditions and future LRT business systems engineering standard process development would be helpful.
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