인터넷의 급속한 확산과 성장으로 인해 정보사회 구현이 현실로 자 가지고 홈쇼핑, 홈뱅킹 등 디지털 기술의 발달이 낳은 다양한 형태의 전자상거래는 오늘날의 경제․사회에 커다란 변화를 가져오고 있다. 본 연구는 한중 정자상거래에 주목이다. 한중 양국은 경제에서 그 위치가 상당하다. 지리적인 인접성과 상호간의 교약량은 이미 세계무역의 한 축은 이루고 있다고 해도 과언이 아닐 것이다.중국 전자상거래 진출은 위해서은 한국기업은 반드시 중국시장의 특징과 환경현형에 대한 이해가 전체되어야 한다. 중국시장은 수많은 변수가 작용하는 곳이다. 마찬가지로 중국은 한국의 전자상거래 현황을 전 방위로 이루어나갈 수 있을 뿐만 아니라 양국 간의 경제․ 무역의 양성협력을 가일 층 촉진할 수 있을 것이다. 따라서 본 논문에서는 정자상거래의 한중 현황 비교를 통해서 한국과 중국 전자상거래의 현황 및 문제점을 분석한다. 또는 양국 간의 전자상거래 발전과 환경을 위해, 그리고 한국 대 중국전자시장의 대응방안 및 중국 전자상거래 활성화를 위해도 그 전망을 살펴보고자 한다. 또한 전자상거래에 대한 인증제도와 통신 ...
인터넷의 급속한 확산과 성장으로 인해 정보사회 구현이 현실로 자 가지고 홈쇼핑, 홈뱅킹 등 디지털 기술의 발달이 낳은 다양한 형태의 전자상거래는 오늘날의 경제․사회에 커다란 변화를 가져오고 있다. 본 연구는 한중 정자상거래에 주목이다. 한중 양국은 경제에서 그 위치가 상당하다. 지리적인 인접성과 상호간의 교약량은 이미 세계무역의 한 축은 이루고 있다고 해도 과언이 아닐 것이다.중국 전자상거래 진출은 위해서은 한국기업은 반드시 중국시장의 특징과 환경현형에 대한 이해가 전체되어야 한다. 중국시장은 수많은 변수가 작용하는 곳이다. 마찬가지로 중국은 한국의 전자상거래 현황을 전 방위로 이루어나갈 수 있을 뿐만 아니라 양국 간의 경제․ 무역의 양성협력을 가일 층 촉진할 수 있을 것이다. 따라서 본 논문에서는 정자상거래의 한중 현황 비교를 통해서 한국과 중국 전자상거래의 현황 및 문제점을 분석한다. 또는 양국 간의 전자상거래 발전과 환경을 위해, 그리고 한국 대 중국전자시장의 대응방안 및 중국 전자상거래 활성화를 위해도 그 전망을 살펴보고자 한다. 또한 전자상거래에 대한 인증제도와 통신 인프라 구축 및 인재육성은 기반형성의 기본이 된다. 그리고 한중 전자상거래 환경은 현황을 비고 보면 양국 간의 경제제도와 인터넷 보급률 및 국민수준이 많이 다름이다. 그에 따라 중국의 전자상거래는 위에 제시한 대응방안이 실현되었을 때 소비자 입장에서 보면 전자상거래를 마음 놓고 이용할 수 있는 환경이 조성될 것이며, 기업 측에서 보면 세계경제와 시장국조가 변화하는 상황에서 생존할 수 있는 기계가 마련될 것이다. 결국 전자상거래의 활성화는 시장 성장에 기여할 것이며 이는 국가경제적인 측면에서 선진국과 경쟁에서 우위를 점할 수 있는 계기를 마련하여 국익에 보탬이 될 뿐만 아니라 국민경제의 선진화에 기여할 것이다.
인터넷의 급속한 확산과 성장으로 인해 정보사회 구현이 현실로 자 가지고 홈쇼핑, 홈뱅킹 등 디지털 기술의 발달이 낳은 다양한 형태의 전자상거래는 오늘날의 경제․사회에 커다란 변화를 가져오고 있다. 본 연구는 한중 정자상거래에 주목이다. 한중 양국은 경제에서 그 위치가 상당하다. 지리적인 인접성과 상호간의 교약량은 이미 세계무역의 한 축은 이루고 있다고 해도 과언이 아닐 것이다.중국 전자상거래 진출은 위해서은 한국기업은 반드시 중국시장의 특징과 환경현형에 대한 이해가 전체되어야 한다. 중국시장은 수많은 변수가 작용하는 곳이다. 마찬가지로 중국은 한국의 전자상거래 현황을 전 방위로 이루어나갈 수 있을 뿐만 아니라 양국 간의 경제․ 무역의 양성협력을 가일 층 촉진할 수 있을 것이다. 따라서 본 논문에서는 정자상거래의 한중 현황 비교를 통해서 한국과 중국 전자상거래의 현황 및 문제점을 분석한다. 또는 양국 간의 전자상거래 발전과 환경을 위해, 그리고 한국 대 중국전자시장의 대응방안 및 중국 전자상거래 활성화를 위해도 그 전망을 살펴보고자 한다. 또한 전자상거래에 대한 인증제도와 통신 인프라 구축 및 인재육성은 기반형성의 기본이 된다. 그리고 한중 전자상거래 환경은 현황을 비고 보면 양국 간의 경제제도와 인터넷 보급률 및 국민수준이 많이 다름이다. 그에 따라 중국의 전자상거래는 위에 제시한 대응방안이 실현되었을 때 소비자 입장에서 보면 전자상거래를 마음 놓고 이용할 수 있는 환경이 조성될 것이며, 기업 측에서 보면 세계경제와 시장국조가 변화하는 상황에서 생존할 수 있는 기계가 마련될 것이다. 결국 전자상거래의 활성화는 시장 성장에 기여할 것이며 이는 국가경제적인 측면에서 선진국과 경쟁에서 우위를 점할 수 있는 계기를 마련하여 국익에 보탬이 될 뿐만 아니라 국민경제의 선진화에 기여할 것이다.
Nowadays the realization of the Information Society became reality, and E-commerce in various forms led by development of digital technology such as Home Shopping and Home Banking brings about overwhelming changes to economy and society. This work focuses on E-commerce between Korea and China. It is...
Nowadays the realization of the Information Society became reality, and E-commerce in various forms led by development of digital technology such as Home Shopping and Home Banking brings about overwhelming changes to economy and society. This work focuses on E-commerce between Korea and China. It is no exaggeration to say that both Korea and China have large parts of economy in the world. The bilateral trade volume caused by Korea's proximity to China already becomes a mainstay of world's trade. In order to enter Chinese market, Korean companies' understanding the features and environment of Chinese market has to be preceded. There are a number of variables in Chinese market. Similarly, not only can Korean E-commerce spread its technology, but it can also increase cooperation on economy and trade between the two countries. Therefore, we would like to compare the E-commerce environment in Korea and China. Through this, we could analyze present condition and the problems. Also, for the development of E-commerce between the two, for market environment construction, and for the Korea’s counterplan against China’s E-market and vitalizations of China’s E-commerce, we would like to look into the prospect. Now there are 3 measures forming the base for E-commerce: Certification System, Infrastructure Construction, and Human Resource Development. Comparing both countries’ E-commerce environment, we can see the differences in economic policy and internet diffusion rate. As a result, in the customers’ view, we can use E-commerce conveniently when the measures are done. In the business view, we can get the chance to survive in the changing situation of world’s economy and market structure. Finally we can be sure that the promotion of E-commerce will contribute to the market growth and it will help we get the upper hand on other developed countries in the view of national economy and develop our national economy.
Nowadays the realization of the Information Society became reality, and E-commerce in various forms led by development of digital technology such as Home Shopping and Home Banking brings about overwhelming changes to economy and society. This work focuses on E-commerce between Korea and China. It is no exaggeration to say that both Korea and China have large parts of economy in the world. The bilateral trade volume caused by Korea's proximity to China already becomes a mainstay of world's trade. In order to enter Chinese market, Korean companies' understanding the features and environment of Chinese market has to be preceded. There are a number of variables in Chinese market. Similarly, not only can Korean E-commerce spread its technology, but it can also increase cooperation on economy and trade between the two countries. Therefore, we would like to compare the E-commerce environment in Korea and China. Through this, we could analyze present condition and the problems. Also, for the development of E-commerce between the two, for market environment construction, and for the Korea’s counterplan against China’s E-market and vitalizations of China’s E-commerce, we would like to look into the prospect. Now there are 3 measures forming the base for E-commerce: Certification System, Infrastructure Construction, and Human Resource Development. Comparing both countries’ E-commerce environment, we can see the differences in economic policy and internet diffusion rate. As a result, in the customers’ view, we can use E-commerce conveniently when the measures are done. In the business view, we can get the chance to survive in the changing situation of world’s economy and market structure. Finally we can be sure that the promotion of E-commerce will contribute to the market growth and it will help we get the upper hand on other developed countries in the view of national economy and develop our national economy.
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