인터넷 쇼핑몰의 경우 소비자들이 쇼핑하기 위하여 외출하지 않아도, 구매하고자하는 상품을 주문하며 해당 상품을 집에서 제공받을 수 있는 시스템으로, 다수의 인터넷 쇼핑몰 판매자는 상품을 분류하고 이렇게 분류된 상품들이 인터넷 공간에서 판매되어 진다.
인터넷 쇼핑몰이 활성화된 한국과는 달리 몽골의 경우 인터넷 사용률은 증가하고 있지만, 국토 면적의 영향으로 상품 배송 시간에 대한 고려사항들이 발생할 수 있다. 이러한 사항들은 구매 만족도와 재구매에 영향을 미칠 것으로 예상된다.
몽골에서는 1990년대 교복자율화 이후 의복과 신발류 등의 소비가 급속히 증가되었으며, 그 이후 무역 개방과 유통시장의 개방으로 중국, 러시아, 한국 등의 나라에서 의류와 여러 제품들을 수입하고 있다. 이에 따라 옷 가게와 양품점 등의 여러 매장의 수가 증가 하였고, 몽골 젊은 층을 대상으로 ...
인터넷 쇼핑몰의 경우 소비자들이 쇼핑하기 위하여 외출하지 않아도, 구매하고자하는 상품을 주문하며 해당 상품을 집에서 제공받을 수 있는 시스템으로, 다수의 인터넷 쇼핑몰 판매자는 상품을 분류하고 이렇게 분류된 상품들이 인터넷 공간에서 판매되어 진다.
인터넷 쇼핑몰이 활성화된 한국과는 달리 몽골의 경우 인터넷 사용률은 증가하고 있지만, 국토 면적의 영향으로 상품 배송 시간에 대한 고려사항들이 발생할 수 있다. 이러한 사항들은 구매 만족도와 재구매에 영향을 미칠 것으로 예상된다.
몽골에서는 1990년대 교복자율화 이후 의복과 신발류 등의 소비가 급속히 증가되었으며, 그 이후 무역 개방과 유통시장의 개방으로 중국, 러시아, 한국 등의 나라에서 의류와 여러 제품들을 수입하고 있다. 이에 따라 옷 가게와 양품점 등의 여러 매장의 수가 증가 하였고, 몽골 젊은 층을 대상으로 온라인과 오프라인 시장이 급속히 성장하고 있다.
본 연구에서는 몽골 인터넷 쇼핑몰의 서비스 품질이 구매 만족도에 미치는 요인을 살펴보고, 이로 인하여 재구매에 미치는 영향을 살펴보고자 한다.
본 연구에서는 몽골에서 인터넷을 제일 많이 이용하고, 인터넷 쇼핑몰에서 실제구매경험이 있는 몽골인 소비자 250명을 대상으로, 이들의 인터넷 쇼핑몰 이용과 이들이 인식하고 있는 인터넷 쇼핑몰의 서비스를 분석하고, 서비스 품질과 구매만족도를 파악하였다. 또한 몽골의 인터넷 쇼핑몰의 성장과 발전을 위한 참고 자료를 제공하고자 하였다. 이를 위해 먼저 몽골인을 대상으로 구매 만족도를 파악하기 위한 설문지를 작성하였다. 이를 이용하여 몽골의 수도인 울란바타르 시에 거주하는 몽골인 250명을 대상으로 설문 후 이를 분석하였다.
설문 분석결과, 몽골의 인터넷 쇼핑몰의 주요 고객들은 20대 이였고, 상품을 구매한 경험은 많지 않지만, 구매하고자 하는 의도가 높기 때문에 향후 몽골의 인터넷 쇼핑몰이 급속히 성장할 것으로 보인다. 또한 쇼핑몰 이용자의 구매 만족도를 높이기 위해서는 주문 및 배송 서비스가 가장 중요한 요인이 되었다. 즉, 정확하고 신속한 배송 서비스가 고객의 만족도와 재구매에 큰 영향을 미칠 것으로 보인다.
그럼으로, 몽골의 인터넷 쇼핑몰 마케터들은 인터넷을 많이 사용하고 이용하는 20대의 고객들이 원하는 상품과 서비스를 파악하여 이를 제공함으로 몽골의 인터넷 쇼핑몰 산업을 성장시킬 필요가 있다.
인터넷 쇼핑몰의 경우 소비자들이 쇼핑하기 위하여 외출하지 않아도, 구매하고자하는 상품을 주문하며 해당 상품을 집에서 제공받을 수 있는 시스템으로, 다수의 인터넷 쇼핑몰 판매자는 상품을 분류하고 이렇게 분류된 상품들이 인터넷 공간에서 판매되어 진다.
인터넷 쇼핑몰이 활성화된 한국과는 달리 몽골의 경우 인터넷 사용률은 증가하고 있지만, 국토 면적의 영향으로 상품 배송 시간에 대한 고려사항들이 발생할 수 있다. 이러한 사항들은 구매 만족도와 재구매에 영향을 미칠 것으로 예상된다.
몽골에서는 1990년대 교복자율화 이후 의복과 신발류 등의 소비가 급속히 증가되었으며, 그 이후 무역 개방과 유통시장의 개방으로 중국, 러시아, 한국 등의 나라에서 의류와 여러 제품들을 수입하고 있다. 이에 따라 옷 가게와 양품점 등의 여러 매장의 수가 증가 하였고, 몽골 젊은 층을 대상으로 온라인과 오프라인 시장이 급속히 성장하고 있다.
본 연구에서는 몽골 인터넷 쇼핑몰의 서비스 품질이 구매 만족도에 미치는 요인을 살펴보고, 이로 인하여 재구매에 미치는 영향을 살펴보고자 한다.
본 연구에서는 몽골에서 인터넷을 제일 많이 이용하고, 인터넷 쇼핑몰에서 실제구매경험이 있는 몽골인 소비자 250명을 대상으로, 이들의 인터넷 쇼핑몰 이용과 이들이 인식하고 있는 인터넷 쇼핑몰의 서비스를 분석하고, 서비스 품질과 구매만족도를 파악하였다. 또한 몽골의 인터넷 쇼핑몰의 성장과 발전을 위한 참고 자료를 제공하고자 하였다. 이를 위해 먼저 몽골인을 대상으로 구매 만족도를 파악하기 위한 설문지를 작성하였다. 이를 이용하여 몽골의 수도인 울란바타르 시에 거주하는 몽골인 250명을 대상으로 설문 후 이를 분석하였다.
설문 분석결과, 몽골의 인터넷 쇼핑몰의 주요 고객들은 20대 이였고, 상품을 구매한 경험은 많지 않지만, 구매하고자 하는 의도가 높기 때문에 향후 몽골의 인터넷 쇼핑몰이 급속히 성장할 것으로 보인다. 또한 쇼핑몰 이용자의 구매 만족도를 높이기 위해서는 주문 및 배송 서비스가 가장 중요한 요인이 되었다. 즉, 정확하고 신속한 배송 서비스가 고객의 만족도와 재구매에 큰 영향을 미칠 것으로 보인다.
그럼으로, 몽골의 인터넷 쇼핑몰 마케터들은 인터넷을 많이 사용하고 이용하는 20대의 고객들이 원하는 상품과 서비스를 파악하여 이를 제공함으로 몽골의 인터넷 쇼핑몰 산업을 성장시킬 필요가 있다.
An Internet shopping is a system which allows consumers to buy somethings directly from a seller without need to go out for shopping and delivered to home. The shopping sellers classify various products and sells through a internet webpage.
Unlike the improving situation of internet shopping in Kor...
An Internet shopping is a system which allows consumers to buy somethings directly from a seller without need to go out for shopping and delivered to home. The shopping sellers classify various products and sells through a internet webpage.
Unlike the improving situation of internet shopping in Korea, in Mongolia, the taking time during the delivery period seem to be more impact on the internet shopping although there is an increasing rate of an internet using. In addition, it can be estimated that the degree of satisfaction in buying and re-exchanging processes of a product have highly influential impact on an internet shopping.
Since 1990, started from the opportunity of market liberalization, the consumption of a wearing the free style uniform, clothes and footwears were increased immediately in Mongolia. After introducing the trade liberalization and market development, many products including clothes were imported from the neighboring foreign markets such as China, Russia, and South Korea. As a result, targeted to the young Mongolian people, the online and offline marketing is growing rapidly.
Based on the above situation in Mongolia, this study is focused to analysis the factors influencing the internet shopping such as the degree of satisfactions in buying and the services after buying the products.
A data collected 250 peoples consumers in the capital of Mongolia, Ulaanbaatar City which were the most widely using the internet shopping and the actual purchasing through online shopping. The survey was made to the 250 consumers by using structural questionnaires. The analysis includes questions on the perceived services quality of online shopping and then predicted the degree of satisfactions. The secondary data which are collected reveals the growth and development of internet using and internet shopping in Mongolia.
The results indicated that highly amount of the customers of internet shopping are the young people group around the age of 20∼29, they possess the most intention to purchase in online shopping and also hope to increase the potential of internet shopping systems in the near future in Mongolia. In addition, among the internet shopping services, ordering services and delivery services are the most influential services to the consumers because of the accurate and the quick arrival of the product.
As a conclusion, the business men or dealers of the internet shopping industries should emphasize on the consumers who are using the internet shopping and need to identify the most interested products of these consumers in order to grow and to develop the Mongolia internet shopping systems.
An Internet shopping is a system which allows consumers to buy somethings directly from a seller without need to go out for shopping and delivered to home. The shopping sellers classify various products and sells through a internet webpage.
Unlike the improving situation of internet shopping in Korea, in Mongolia, the taking time during the delivery period seem to be more impact on the internet shopping although there is an increasing rate of an internet using. In addition, it can be estimated that the degree of satisfaction in buying and re-exchanging processes of a product have highly influential impact on an internet shopping.
Since 1990, started from the opportunity of market liberalization, the consumption of a wearing the free style uniform, clothes and footwears were increased immediately in Mongolia. After introducing the trade liberalization and market development, many products including clothes were imported from the neighboring foreign markets such as China, Russia, and South Korea. As a result, targeted to the young Mongolian people, the online and offline marketing is growing rapidly.
Based on the above situation in Mongolia, this study is focused to analysis the factors influencing the internet shopping such as the degree of satisfactions in buying and the services after buying the products.
A data collected 250 peoples consumers in the capital of Mongolia, Ulaanbaatar City which were the most widely using the internet shopping and the actual purchasing through online shopping. The survey was made to the 250 consumers by using structural questionnaires. The analysis includes questions on the perceived services quality of online shopping and then predicted the degree of satisfactions. The secondary data which are collected reveals the growth and development of internet using and internet shopping in Mongolia.
The results indicated that highly amount of the customers of internet shopping are the young people group around the age of 20∼29, they possess the most intention to purchase in online shopping and also hope to increase the potential of internet shopping systems in the near future in Mongolia. In addition, among the internet shopping services, ordering services and delivery services are the most influential services to the consumers because of the accurate and the quick arrival of the product.
As a conclusion, the business men or dealers of the internet shopping industries should emphasize on the consumers who are using the internet shopping and need to identify the most interested products of these consumers in order to grow and to develop the Mongolia internet shopping systems.
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