“몽골”하면 먼저 떠오르는 것은 푸른 하늘과 끝없는 초원, 그리고 사막 일 것이다. 하지만 최근에는 세계 8대 지하자원 부국으로 자원 개발에 힘입어 빠른 속도로 성정하고 있는 고도성장 국가로 떠오르고 있다. 석탄, 구리, 금, 몰리브덴, 아연, 우라늄, 철광석, 인광, 텅스텐 등 80여종의 광물자원을 6,000여 개 이상의 매장지에 보유하고 있으며, 이 중 석탄, 구리, 금, 몰리브덴, ...
“몽골”하면 먼저 떠오르는 것은 푸른 하늘과 끝없는 초원, 그리고 사막 일 것이다. 하지만 최근에는 세계 8대 지하자원 부국으로 자원 개발에 힘입어 빠른 속도로 성정하고 있는 고도성장 국가로 떠오르고 있다. 석탄, 구리, 금, 몰리브덴, 아연, 우라늄, 철광석, 인광, 텅스텐 등 80여종의 광물자원을 6,000여 개 이상의 매장지에 보유하고 있으며, 이 중 석탄, 구리, 금, 몰리브덴, 형석 등은 주요 전략 광물로 분류된다. 이 외에 아직 조사되지 않은 광물자원도 다량 보유하고 있다. 몽골의 예상 석탄 매장량은 1,733억 톤, 확정된 석탄 매장량이 215억 톤으로 이는 토지의 약 35%에 해당하는 지역만 탐사한 결과이고 앞으로 탐사 결과에 따라 그 양은 더욱 늘어날 것으로 예상된다. 그러나 풍부한 광물자원을 보유하고 있음에도 불구하고, 몽골은 철도 및 도로의 열악한 수송 인프라와 부가가치를 높여 줄 가공 기술 부족 등으로 많은 양의 석탄을 수출하고도 경제적 이득과 광물 자원을 이용한 경제발전을 이루는데 어려움을 겪고 있다. 중국과 러시아에 둘러싸여 있는 내륙국가로서 해상로를 통한 세계 시장 진출과 수출국의 다변화가 어렵다. 주요 수출국이자 수입국인 중국과 러시아의 사회, 경제의 변화에 따라 몽골도 큰 영향을 받기 때문에 몽골은 경제 성장을 미리 계획하거나 예측하는데 큰 어려움을 겪고 있다. 광물자원이 풍부한 몽골은 수출의 대부분이 광물자원으로 광물자원을 대량으로 중국에 수출하고 있으며, 석유 수요의 98%를 러시아에서 수입하고 있다. 중국이 광물자원의 수입량을 줄이거나 늘릴 때 경제적으로 큰 영향을 받으며, 러시아가 석유 가격을 인상하면 몽골은 그 영향을 받아 그 만큼 국내의 물가가 상승하게 된다. 내륙국으로 운송거리가 길고, 다른 국가를 통과해야 하기 때문에 몽골은 가장 가까운 항구로 상품을 수송하는 비용이 여타 내륙국과 비교하여 2배 정도 비싸다는 세계은행의 자료가 있다. 현재 몽골은 수출 석탄의 96%를 아무런 가공 없이 시장 가격보다 낮게 수출하고 있다. 이에 정부는 석탄의 부가가치를 높이기 위해 정부와 비정부 기관, 국제단체등과 국내외 프로젝트를 실행하고 석탄 분야의 현재 상황과 석탄 산업 관련 조사를 시행하고 있다. 석탄의 효율적인 활용을 위해서는 석탄 원가의 대부분을 차지하는 운송비를 줄일 도로, 철도 등의 수송 인프라와 석탄의 제련 및 가공을 위한 플랜트 인프라의 신속한 해결이 필요하다. 국가의 합리적인 정책 수립과 수출국 다변화를 위한 인프라 건설, 부가가치 향상을 위한 제품 생산 지원이 몽골 석탄 분야의 발전 및 석탄을 이용한 경제 효율성을 증가시키는데 중요한 역할을 할 것이다.
“몽골”하면 먼저 떠오르는 것은 푸른 하늘과 끝없는 초원, 그리고 사막 일 것이다. 하지만 최근에는 세계 8대 지하자원 부국으로 자원 개발에 힘입어 빠른 속도로 성정하고 있는 고도성장 국가로 떠오르고 있다. 석탄, 구리, 금, 몰리브덴, 아연, 우라늄, 철광석, 인광, 텅스텐 등 80여종의 광물자원을 6,000여 개 이상의 매장지에 보유하고 있으며, 이 중 석탄, 구리, 금, 몰리브덴, 형석 등은 주요 전략 광물로 분류된다. 이 외에 아직 조사되지 않은 광물자원도 다량 보유하고 있다. 몽골의 예상 석탄 매장량은 1,733억 톤, 확정된 석탄 매장량이 215억 톤으로 이는 토지의 약 35%에 해당하는 지역만 탐사한 결과이고 앞으로 탐사 결과에 따라 그 양은 더욱 늘어날 것으로 예상된다. 그러나 풍부한 광물자원을 보유하고 있음에도 불구하고, 몽골은 철도 및 도로의 열악한 수송 인프라와 부가가치를 높여 줄 가공 기술 부족 등으로 많은 양의 석탄을 수출하고도 경제적 이득과 광물 자원을 이용한 경제발전을 이루는데 어려움을 겪고 있다. 중국과 러시아에 둘러싸여 있는 내륙국가로서 해상로를 통한 세계 시장 진출과 수출국의 다변화가 어렵다. 주요 수출국이자 수입국인 중국과 러시아의 사회, 경제의 변화에 따라 몽골도 큰 영향을 받기 때문에 몽골은 경제 성장을 미리 계획하거나 예측하는데 큰 어려움을 겪고 있다. 광물자원이 풍부한 몽골은 수출의 대부분이 광물자원으로 광물자원을 대량으로 중국에 수출하고 있으며, 석유 수요의 98%를 러시아에서 수입하고 있다. 중국이 광물자원의 수입량을 줄이거나 늘릴 때 경제적으로 큰 영향을 받으며, 러시아가 석유 가격을 인상하면 몽골은 그 영향을 받아 그 만큼 국내의 물가가 상승하게 된다. 내륙국으로 운송거리가 길고, 다른 국가를 통과해야 하기 때문에 몽골은 가장 가까운 항구로 상품을 수송하는 비용이 여타 내륙국과 비교하여 2배 정도 비싸다는 세계은행의 자료가 있다. 현재 몽골은 수출 석탄의 96%를 아무런 가공 없이 시장 가격보다 낮게 수출하고 있다. 이에 정부는 석탄의 부가가치를 높이기 위해 정부와 비정부 기관, 국제단체등과 국내외 프로젝트를 실행하고 석탄 분야의 현재 상황과 석탄 산업 관련 조사를 시행하고 있다. 석탄의 효율적인 활용을 위해서는 석탄 원가의 대부분을 차지하는 운송비를 줄일 도로, 철도 등의 수송 인프라와 석탄의 제련 및 가공을 위한 플랜트 인프라의 신속한 해결이 필요하다. 국가의 합리적인 정책 수립과 수출국 다변화를 위한 인프라 건설, 부가가치 향상을 위한 제품 생산 지원이 몽골 석탄 분야의 발전 및 석탄을 이용한 경제 효율성을 증가시키는데 중요한 역할을 할 것이다.
Mongolia ranks at 8th place with its natural resource among world’s resource rich countries. Mongolia has rich source of more than 80 types of metals and minerals like coal, copper, gold, molybdenum, zinc, uranium and many more. Among those many metals and minerals, strategically speaking, coal, cop...
Mongolia ranks at 8th place with its natural resource among world’s resource rich countries. Mongolia has rich source of more than 80 types of metals and minerals like coal, copper, gold, molybdenum, zinc, uranium and many more. Among those many metals and minerals, strategically speaking, coal, copper, gold, molybdenum are the most profitable ones. Also, there are many more minerals that are left undiscovered in Mongolia. Mongolia’s coal reserves are nearly 173.3 billion tons in rough estimation, but its proven estimation is around 21.5 billion tons. This number derives from research of only 35% studied territory. Even thoughMongolia has a rich source of minerals, it can’t export to its maximum capacity because of lack of infrastructure and transportation. Mongolia is a landlocked country bordering with two massive countries Russia and China. It is inevitablethat Russia and China are locomotive economies to Mongolian economy, which brings unexpected external effects to Mongolian economy. Huge part of the Mongolian export is coal and its biggest buyer is China. On contrary, gasoline from Russia plays biggest role in import, which is 98% of the Mongolia’s import. Therefore, there will be a direct correlation between gasoline price and price of common goods in Mongolia. As a landlocked country, Mongolia’s transportation cost to the nearestseaport is twice higher than other landlocked countries according to World Bank’s research. 96% of the total export of coal is unprocessed coal and its price is below the market price. Therefore governmental and non-governmental organizations, international organizations are doing research to produce value-added final products. To produce final products and to increase its export profit are vital to Mongolian economics prosperity and sustainable development. In order to that, Mongolia has to improve its infrastructure and technology in coal production immediately. Also, investment is to oil the wheels of mining sector. A profitable operation of coal industry is solely depends on the infrastructure and transportation. Transportation cost plays big role in the sector. In my opinion, Mongolian government should carry a prudent and correct policy on coal sector immediately and build a complex at Sainshand province to accelerate our coal production. When the railway route to Tavantolgoi is completed, Mongolia would have much better access to World’s market in coal industry through its neighbor countries.
Mongolia ranks at 8th place with its natural resource among world’s resource rich countries. Mongolia has rich source of more than 80 types of metals and minerals like coal, copper, gold, molybdenum, zinc, uranium and many more. Among those many metals and minerals, strategically speaking, coal, copper, gold, molybdenum are the most profitable ones. Also, there are many more minerals that are left undiscovered in Mongolia. Mongolia’s coal reserves are nearly 173.3 billion tons in rough estimation, but its proven estimation is around 21.5 billion tons. This number derives from research of only 35% studied territory. Even thoughMongolia has a rich source of minerals, it can’t export to its maximum capacity because of lack of infrastructure and transportation. Mongolia is a landlocked country bordering with two massive countries Russia and China. It is inevitablethat Russia and China are locomotive economies to Mongolian economy, which brings unexpected external effects to Mongolian economy. Huge part of the Mongolian export is coal and its biggest buyer is China. On contrary, gasoline from Russia plays biggest role in import, which is 98% of the Mongolia’s import. Therefore, there will be a direct correlation between gasoline price and price of common goods in Mongolia. As a landlocked country, Mongolia’s transportation cost to the nearestseaport is twice higher than other landlocked countries according to World Bank’s research. 96% of the total export of coal is unprocessed coal and its price is below the market price. Therefore governmental and non-governmental organizations, international organizations are doing research to produce value-added final products. To produce final products and to increase its export profit are vital to Mongolian economics prosperity and sustainable development. In order to that, Mongolia has to improve its infrastructure and technology in coal production immediately. Also, investment is to oil the wheels of mining sector. A profitable operation of coal industry is solely depends on the infrastructure and transportation. Transportation cost plays big role in the sector. In my opinion, Mongolian government should carry a prudent and correct policy on coal sector immediately and build a complex at Sainshand province to accelerate our coal production. When the railway route to Tavantolgoi is completed, Mongolia would have much better access to World’s market in coal industry through its neighbor countries.
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