대중교통을 이용하는 승객들은 버스와 지하철 그리고 택시 등으로 목적지까지의 요금과 소요시간 및 편리함을 두고 선택을 하게 된다. 여기서 대중교통의 요금은 계속해서 오르고 있는 반면 대중교통 이용자들은 편리한 서비스를 받지 못하고 있는 것이 지금의 현실이다. 서울과 경기도까지의 운행되는 버스 이용 승객들은 동일한 요금을 내고도 1시간 이상 소요되는 거리를 힘들게 서서 가는 경우가 많이 발생한다. 이렇게 되면 버스의 이용 승객들의 불만은 쌓이고 신뢰도는 떨어지게 된다. 이런 불편한 점을 개선하기 위하여 본 논문에서는 경기도 버스의 실시간 잔여좌석 구성에 대한 연구를 하게 되었다. 본 논문에서는 현재 구축 되어 운영 중인 M버스의 잔여좌석 시스템과 ...
대중교통을 이용하는 승객들은 버스와 지하철 그리고 택시 등으로 목적지까지의 요금과 소요시간 및 편리함을 두고 선택을 하게 된다. 여기서 대중교통의 요금은 계속해서 오르고 있는 반면 대중교통 이용자들은 편리한 서비스를 받지 못하고 있는 것이 지금의 현실이다. 서울과 경기도까지의 운행되는 버스 이용 승객들은 동일한 요금을 내고도 1시간 이상 소요되는 거리를 힘들게 서서 가는 경우가 많이 발생한다. 이렇게 되면 버스의 이용 승객들의 불만은 쌓이고 신뢰도는 떨어지게 된다. 이런 불편한 점을 개선하기 위하여 본 논문에서는 경기도 버스의 실시간 잔여좌석 구성에 대한 연구를 하게 되었다. 본 논문에서는 현재 구축 되어 운영 중인 M버스의 잔여좌석 시스템과 버스정보 시스템(BIS)을 재현하여 이 두 개의 시스템을 동시에 정보를 제공 할 수 있도록 연구를 수행하였다. 버스의 잔여좌석 정보는 포토센서를 구성하여 실험하였고 버스의 위치에 대해서는 GPS 기반인 위치추적기를 이용하여 버스에 대한 위치 정보를 측정하였다. 이렇게 두 가지의 구성된 시스템으로 광역버스 102번 노선을 대상으로 실험 측정 및 결과를 산출하여 실시간 잔여좌석 시스템의 적절한지에 대한 연구를 진행하였다. 또한 포토센서로 버스 승차 및 하차 인원을 계산하여 잔여좌석을 산출하는 것보다 압력센서(로드셀)를 이용하여 각 좌석마다 센서를 부착하고 버스의 잔여좌석을 산출하는 것이 더욱 정확할 수 있다는 연구도 진행되었다. 본 논문에서는 실시간 잔여좌석 서비스를 제공 할 수 있도록 전체 적인 시스템의 구성이 가능하다는 것을 연구하였으며 이를 통해 버스 이용자들에게 편의성을 제공하는데 그 목적이 있다.
대중교통을 이용하는 승객들은 버스와 지하철 그리고 택시 등으로 목적지까지의 요금과 소요시간 및 편리함을 두고 선택을 하게 된다. 여기서 대중교통의 요금은 계속해서 오르고 있는 반면 대중교통 이용자들은 편리한 서비스를 받지 못하고 있는 것이 지금의 현실이다. 서울과 경기도까지의 운행되는 버스 이용 승객들은 동일한 요금을 내고도 1시간 이상 소요되는 거리를 힘들게 서서 가는 경우가 많이 발생한다. 이렇게 되면 버스의 이용 승객들의 불만은 쌓이고 신뢰도는 떨어지게 된다. 이런 불편한 점을 개선하기 위하여 본 논문에서는 경기도 버스의 실시간 잔여좌석 구성에 대한 연구를 하게 되었다. 본 논문에서는 현재 구축 되어 운영 중인 M버스의 잔여좌석 시스템과 버스정보 시스템(BIS)을 재현하여 이 두 개의 시스템을 동시에 정보를 제공 할 수 있도록 연구를 수행하였다. 버스의 잔여좌석 정보는 포토센서를 구성하여 실험하였고 버스의 위치에 대해서는 GPS 기반인 위치추적기를 이용하여 버스에 대한 위치 정보를 측정하였다. 이렇게 두 가지의 구성된 시스템으로 광역버스 102번 노선을 대상으로 실험 측정 및 결과를 산출하여 실시간 잔여좌석 시스템의 적절한지에 대한 연구를 진행하였다. 또한 포토센서로 버스 승차 및 하차 인원을 계산하여 잔여좌석을 산출하는 것보다 압력센서(로드셀)를 이용하여 각 좌석마다 센서를 부착하고 버스의 잔여좌석을 산출하는 것이 더욱 정확할 수 있다는 연구도 진행되었다. 본 논문에서는 실시간 잔여좌석 서비스를 제공 할 수 있도록 전체 적인 시스템의 구성이 가능하다는 것을 연구하였으며 이를 통해 버스 이용자들에게 편의성을 제공하는데 그 목적이 있다.
Passengers who use public transportation choose bus, subway and taxi, considering fares, time, and convenience for their destinations. At this point, while public transportation fees continuously increased, in fact, public transportation users do not experience convenient service. Passengers in buse...
Passengers who use public transportation choose bus, subway and taxi, considering fares, time, and convenience for their destinations. At this point, while public transportation fees continuously increased, in fact, public transportation users do not experience convenient service. Passengers in buses that connect Seoul to Gyeonggi-do pay the same fare; however, they frequently have no seats to sit on for more than one hour. Under the circumstances, bus passengers become stressed and the reliability become deteriorated. In order to solve the problems, this thesis attempted to examine the real-time formation of seats in regional buses. This study reenacts the spare seat systems in M bus that is established and currently operated and BIS (Bus Information System) and provides the same information to the two systems at the same time. The information for spare seats was experimented by constructing photo sensors and a location tracker based on GPS was used to collect the information of the location of buses. Based on the two systems, this study examined the appropriateness of real-time spare seat systems by conducting experimental measures and results for regional bus routes of 102. In addition, the study concludes that the system that calculates the spare seats of the bus by attaching sensors to each seat with pressure sensors (loadcell) provides more accurate information than the system that calculates the number of passengers with photo sensors. This study was explored that a total system to provide real-time spare seat services can be established and the purpose of the study is to provide bus riders based on the system.
Passengers who use public transportation choose bus, subway and taxi, considering fares, time, and convenience for their destinations. At this point, while public transportation fees continuously increased, in fact, public transportation users do not experience convenient service. Passengers in buses that connect Seoul to Gyeonggi-do pay the same fare; however, they frequently have no seats to sit on for more than one hour. Under the circumstances, bus passengers become stressed and the reliability become deteriorated. In order to solve the problems, this thesis attempted to examine the real-time formation of seats in regional buses. This study reenacts the spare seat systems in M bus that is established and currently operated and BIS (Bus Information System) and provides the same information to the two systems at the same time. The information for spare seats was experimented by constructing photo sensors and a location tracker based on GPS was used to collect the information of the location of buses. Based on the two systems, this study examined the appropriateness of real-time spare seat systems by conducting experimental measures and results for regional bus routes of 102. In addition, the study concludes that the system that calculates the spare seats of the bus by attaching sensors to each seat with pressure sensors (loadcell) provides more accurate information than the system that calculates the number of passengers with photo sensors. This study was explored that a total system to provide real-time spare seat services can be established and the purpose of the study is to provide bus riders based on the system.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.