남아메리카를 대표하는 아르헨티나의 작곡가 알베르토 히나스테라(Alb- erto Ginastera, 1916-1983)는 자신의 음악에 민속적 요소를 사용하여 아르헨티나의 민속적인 특성과 주제가 잘 들어나도록 작곡한 민족주의 성향을 띈 작곡가이다. 그의 소나타 중 가장 많이 연주되고 있는 《피아노 소나타 Op. 22의 No. 1》은 주관적 민족주의 시대에 작품으로, 민속음악적인 요소들뿐만 아니라, 다양한 리듬변화와 악상, 다이나믹의 사용이 나타난다. 《피아노 소나타 1번》의 제 1악장 Allegro marcato는 제시부 – 발전부 – 재현부 - 코다 형식의 일반적인 소나타 형식으로 진행되며, 화려한 제 1주제와 서정적인 제 2주제의 상반된 두 개의 주제가 번갈아 나오고, 그 주제들을 발전시켜 나가는 발전부와 사이를 연결하는 경과구를 가지고 두터운 ...
남아메리카를 대표하는 아르헨티나의 작곡가 알베르토 히나스테라(Alb- erto Ginastera, 1916-1983)는 자신의 음악에 민속적 요소를 사용하여 아르헨티나의 민속적인 특성과 주제가 잘 들어나도록 작곡한 민족주의 성향을 띈 작곡가이다. 그의 소나타 중 가장 많이 연주되고 있는 《피아노 소나타 Op. 22의 No. 1》은 주관적 민족주의 시대에 작품으로, 민속음악적인 요소들뿐만 아니라, 다양한 리듬변화와 악상, 다이나믹의 사용이 나타난다. 《피아노 소나타 1번》의 제 1악장 Allegro marcato는 제시부 – 발전부 – 재현부 - 코다 형식의 일반적인 소나타 형식으로 진행되며, 화려한 제 1주제와 서정적인 제 2주제의 상반된 두 개의 주제가 번갈아 나오고, 그 주제들을 발전시켜 나가는 발전부와 사이를 연결하는 경과구를 가지고 두터운 텍스처의 재현부로 돌아와서 화려한 코다로 마무리 된다. 그리고 제 4악장 Ruvido ed ostinato는 A-B-C-A'-B'-A"-B"-종결부 의 론도형식을 가지며, 민속리듬 중 하나인 오스티나토 음형의 계속되는 진행으로 매우 타악기적이며 리드미컬한 색깔을 갖는다. 히나스테라가 주관적 민족주의 시대에 작곡한《피아노 소나타 1번》은 아르헨티나의 민속적인 음악적 요소와 20세기 현대음악적 요소가 적절하게 융합된 그의 대표적인 피아노 작품 중 하나다.
남아메리카를 대표하는 아르헨티나의 작곡가 알베르토 히나스테라(Alb- erto Ginastera, 1916-1983)는 자신의 음악에 민속적 요소를 사용하여 아르헨티나의 민속적인 특성과 주제가 잘 들어나도록 작곡한 민족주의 성향을 띈 작곡가이다. 그의 소나타 중 가장 많이 연주되고 있는 《피아노 소나타 Op. 22의 No. 1》은 주관적 민족주의 시대에 작품으로, 민속음악적인 요소들뿐만 아니라, 다양한 리듬변화와 악상, 다이나믹의 사용이 나타난다. 《피아노 소나타 1번》의 제 1악장 Allegro marcato는 제시부 – 발전부 – 재현부 - 코다 형식의 일반적인 소나타 형식으로 진행되며, 화려한 제 1주제와 서정적인 제 2주제의 상반된 두 개의 주제가 번갈아 나오고, 그 주제들을 발전시켜 나가는 발전부와 사이를 연결하는 경과구를 가지고 두터운 텍스처의 재현부로 돌아와서 화려한 코다로 마무리 된다. 그리고 제 4악장 Ruvido ed ostinato는 A-B-C-A'-B'-A"-B"-종결부 의 론도형식을 가지며, 민속리듬 중 하나인 오스티나토 음형의 계속되는 진행으로 매우 타악기적이며 리드미컬한 색깔을 갖는다. 히나스테라가 주관적 민족주의 시대에 작곡한《피아노 소나타 1번》은 아르헨티나의 민속적인 음악적 요소와 20세기 현대음악적 요소가 적절하게 융합된 그의 대표적인 피아노 작품 중 하나다.
Alberto Ginastera (1916-1983) was one of the most representative Argentine's composers in Latin America. Alberto Ginastera used folk elements in his music to reveal the folk characteristics effectively and themes of Argentina, displaying a nationalistic disposition in his compositions. His 《Piano So...
Alberto Ginastera (1916-1983) was one of the most representative Argentine's composers in Latin America. Alberto Ginastera used folk elements in his music to reveal the folk characteristics effectively and themes of Argentina, displaying a nationalistic disposition in his compositions. His 《Piano Sonata No. 1, Op. 22》 is a work from the subjective nationalistic era, and displays not only folk music characteristics but also the use of various changes of rhythm, motives, and dynamics. The first movement, Allegro marcato proceeds with a regular sonata form of exposition – development – recapitulation – coda and two contrasting themes consisting of a dynamic first theme and a lyrical second theme appearing alternately. After further development of the themes, and the piece returns to the thick texture of the recapitulation through the passage finally arriving at energetic coda. The nationalistic disposition is strongly expressed, by using musical usages including various rhythms and syncopation, progressions of parallel thirds and eighths, and an Inca scale. The fourth movement, Ruvido ed ostinato, has a form of A-B-C-A'-B'-A"-B"-coda. The main rhythmic material is the use of hemiola and malambo in ostinato, which makes the music highly percussimistic with diverse rhythmic color. The themes which have been suggested as monophony gradually make more rich sound in a thick texture. A succession of bitonality, pentatonic scale and other open string elements give this movement a tense and extremely dissonant sound. The《Piano Sonata No. 1》 is a piece that effectively employs Argentine folk music and contemporary music elements together, as one of the most famous piano works by A. Ginastera.
Alberto Ginastera (1916-1983) was one of the most representative Argentine's composers in Latin America. Alberto Ginastera used folk elements in his music to reveal the folk characteristics effectively and themes of Argentina, displaying a nationalistic disposition in his compositions. His 《Piano Sonata No. 1, Op. 22》 is a work from the subjective nationalistic era, and displays not only folk music characteristics but also the use of various changes of rhythm, motives, and dynamics. The first movement, Allegro marcato proceeds with a regular sonata form of exposition – development – recapitulation – coda and two contrasting themes consisting of a dynamic first theme and a lyrical second theme appearing alternately. After further development of the themes, and the piece returns to the thick texture of the recapitulation through the passage finally arriving at energetic coda. The nationalistic disposition is strongly expressed, by using musical usages including various rhythms and syncopation, progressions of parallel thirds and eighths, and an Inca scale. The fourth movement, Ruvido ed ostinato, has a form of A-B-C-A'-B'-A"-B"-coda. The main rhythmic material is the use of hemiola and malambo in ostinato, which makes the music highly percussimistic with diverse rhythmic color. The themes which have been suggested as monophony gradually make more rich sound in a thick texture. A succession of bitonality, pentatonic scale and other open string elements give this movement a tense and extremely dissonant sound. The《Piano Sonata No. 1》 is a piece that effectively employs Argentine folk music and contemporary music elements together, as one of the most famous piano works by A. Ginastera.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.