색채 기술이 진보한 현재에도 여전히 수많은 감독들은 모노크롬의 이미지를 선택하고 있는데, 이는 색채의 제한을 통해 이미지의 단순한 가시성에서 끝나는 것이 아니라 감독이 나타내고자하는 세계를 표현하기 위해 영화적 기법과 스타일로 선택된다. 애니메이션처럼 내러티브를 갖고 있는 영상물에서 상징화된 색채는 이야기 내면의 또 다른 의미를 내포하고 영화색채가 갖는 의미...
색채 기술이 진보한 현재에도 여전히 수많은 감독들은 모노크롬의 이미지를 선택하고 있는데, 이는 색채의 제한을 통해 이미지의 단순한 가시성에서 끝나는 것이 아니라 감독이 나타내고자하는 세계를 표현하기 위해 영화적 기법과 스타일로 선택된다. 애니메이션처럼 내러티브를 갖고 있는 영상물에서 상징화된 색채는 이야기 내면의 또 다른 의미를 내포하고 영화색채가 갖는 의미화가 부가됨으로써 전혀 다르거나 보다 풍부한 독해의 가능성이 제시될 수 있다. 본 논문에서는 색채이론과 애니메이션에서 흑백이 주는 상징성을 바탕으로, 모노크롬 애니메이션에 나타난 색의 효과를 공간이라는 차원과 시간이라는 차원이라는 두 가지 조건하에서 어떤 표현기법과 스타일로 재현되는지 기존의 장편 영화와 애니메이션을 토대로 본인 작품 단편 애니메이션 <원 테이블>을 분석 하였다. 모노크롬 애니메이션의 부분 색채대비의 차별적인 구성은 그 결합이 부여하는 가치 때문에 집중 혹은 강조의 효과를 야기 시켜 수용자의 마음에 강렬한 이미지를 이끌어 내고, 감독이 작품을 통해 말하고자 하는 메시지와 연결 된다. 따라서 주제가 어느 특별한 색을 강조하게 되는 경우라면, 작품에 사용하려는 컬러 시스템을 이해하고 거기에 가장 잘 맞는 색채를 선택하고 강조 색체에 잘 맞는 색채 설계를 하는 것이 감독이 작품을 통해 말하고자 하는 메시지를 대변할 수 있으며 이번 연구를 통해서 앞으로 표현방식의 다양함으로써 모노크롬 애니메이션 제작에 참고가 될 수 있는 기초를 마련하고, 감독의 의도 재현에 풍부하게 사용되어 해석되기를 기대해본다.
색채 기술이 진보한 현재에도 여전히 수많은 감독들은 모노크롬의 이미지를 선택하고 있는데, 이는 색채의 제한을 통해 이미지의 단순한 가시성에서 끝나는 것이 아니라 감독이 나타내고자하는 세계를 표현하기 위해 영화적 기법과 스타일로 선택된다. 애니메이션처럼 내러티브를 갖고 있는 영상물에서 상징화된 색채는 이야기 내면의 또 다른 의미를 내포하고 영화색채가 갖는 의미화가 부가됨으로써 전혀 다르거나 보다 풍부한 독해의 가능성이 제시될 수 있다. 본 논문에서는 색채이론과 애니메이션에서 흑백이 주는 상징성을 바탕으로, 모노크롬 애니메이션에 나타난 색의 효과를 공간이라는 차원과 시간이라는 차원이라는 두 가지 조건하에서 어떤 표현기법과 스타일로 재현되는지 기존의 장편 영화와 애니메이션을 토대로 본인 작품 단편 애니메이션 <원 테이블>을 분석 하였다. 모노크롬 애니메이션의 부분 색채대비의 차별적인 구성은 그 결합이 부여하는 가치 때문에 집중 혹은 강조의 효과를 야기 시켜 수용자의 마음에 강렬한 이미지를 이끌어 내고, 감독이 작품을 통해 말하고자 하는 메시지와 연결 된다. 따라서 주제가 어느 특별한 색을 강조하게 되는 경우라면, 작품에 사용하려는 컬러 시스템을 이해하고 거기에 가장 잘 맞는 색채를 선택하고 강조 색체에 잘 맞는 색채 설계를 하는 것이 감독이 작품을 통해 말하고자 하는 메시지를 대변할 수 있으며 이번 연구를 통해서 앞으로 표현방식의 다양함으로써 모노크롬 애니메이션 제작에 참고가 될 수 있는 기초를 마련하고, 감독의 의도 재현에 풍부하게 사용되어 해석되기를 기대해본다.
The colors are still a number of advances in technology directors to select the image to monochrome, which is limited by the color of the image, rather than ending up in a simple visibility which describes the director to represent the world of cinematic technique and style selection the. Narrative ...
The colors are still a number of advances in technology directors to select the image to monochrome, which is limited by the color of the image, rather than ending up in a simple visibility which describes the director to represent the world of cinematic technique and style selection the. Narrative which has animated footage as symbolized by the color of the inside story of the movie implies another meaning of colors at all upset by being different or additional possibility of a richer reading can be presented. In this paper, the theory of color and black and white animation based on a symbolic, monochrome colors shown in the animation effect that space and time dimensions that are two-dimensional representations under conditions which reproduce the style, whether traditional techniques and feature films and animation your work based on the animated shorts analyzed. Contrast monochrome color animation of the part of the configuration is discriminatory because it focused on the combined value of the grant or result in the effect of emphasizing the strong image in the minds of audiences to inspire, through the work of the director trying to say is connected with the message. Thus, the emphasis on the subject, if any particular color, then the color you want to use to work there to understand the system that best fits your color scheme to emphasize the color, select the color scheme to fit well through the work of the director, it is a message saying can be represented in the future through the study of a variety of representations of the monochrome animation can be a foundation for reference, and the director of the intention to reproduce the analysis used to want to enjoy the rich look.
The colors are still a number of advances in technology directors to select the image to monochrome, which is limited by the color of the image, rather than ending up in a simple visibility which describes the director to represent the world of cinematic technique and style selection the. Narrative which has animated footage as symbolized by the color of the inside story of the movie implies another meaning of colors at all upset by being different or additional possibility of a richer reading can be presented. In this paper, the theory of color and black and white animation based on a symbolic, monochrome colors shown in the animation effect that space and time dimensions that are two-dimensional representations under conditions which reproduce the style, whether traditional techniques and feature films and animation your work based on the animated shorts analyzed. Contrast monochrome color animation of the part of the configuration is discriminatory because it focused on the combined value of the grant or result in the effect of emphasizing the strong image in the minds of audiences to inspire, through the work of the director trying to say is connected with the message. Thus, the emphasis on the subject, if any particular color, then the color you want to use to work there to understand the system that best fits your color scheme to emphasize the color, select the color scheme to fit well through the work of the director, it is a message saying can be represented in the future through the study of a variety of representations of the monochrome animation can be a foundation for reference, and the director of the intention to reproduce the analysis used to want to enjoy the rich look.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.