매년 고속도로 교통사고로 많은 사람이 목숨을 잃고 있으며 이 중 1차 사고에 이은 2차 충돌사고로 인한 교통사고는 전체 고속도로 교통사고의 14%이며, 치사율은 50%에 이른다. 본 논문에서는 고속도상의 2차 충돌사고 예방을 위한 실시간 사고 정보 분석 및 알림 기술을 제안한다. 제안 기술은 내비게이션 길 안내 기술, 교통정보 및 센서를 활용한 사고 인식 기...
매년 고속도로 교통사고로 많은 사람이 목숨을 잃고 있으며 이 중 1차 사고에 이은 2차 충돌사고로 인한 교통사고는 전체 고속도로 교통사고의 14%이며, 치사율은 50%에 이른다. 본 논문에서는 고속도상의 2차 충돌사고 예방을 위한 실시간 사고 정보 분석 및 알림 기술을 제안한다. 제안 기술은 내비게이션 길 안내 기술, 교통정보 및 센서를 활용한 사고 인식 기술을 바탕으로 현재 주행 중인 고속도로의 정보를 종합적으로 인식하고 예측함으로써 2차 충돌사고를 예방한다.
매년 고속도로 교통사고로 많은 사람이 목숨을 잃고 있으며 이 중 1차 사고에 이은 2차 충돌사고로 인한 교통사고는 전체 고속도로 교통사고의 14%이며, 치사율은 50%에 이른다. 본 논문에서는 고속도상의 2차 충돌사고 예방을 위한 실시간 사고 정보 분석 및 알림 기술을 제안한다. 제안 기술은 내비게이션 길 안내 기술, 교통정보 및 센서를 활용한 사고 인식 기술을 바탕으로 현재 주행 중인 고속도로의 정보를 종합적으로 인식하고 예측함으로써 2차 충돌사고를 예방한다.
A number of fatalities and accidents occurring on the highway, there is shown a tendency to decrease gradually during the past decade. However, 14% of all traffic fatalities in the entire highway of the last three years is generated by the secondary accident and fatality rate by the secondary accide...
A number of fatalities and accidents occurring on the highway, there is shown a tendency to decrease gradually during the past decade. However, 14% of all traffic fatalities in the entire highway of the last three years is generated by the secondary accident and fatality rate by the secondary accident is 50%, this is 3.3 times higher than average fatality rate(15.3%) of total accidents.
Thus, automated recognition technique that can be recognized quickly and the occurrence of the accident to prevent the highway secondary accidents are required.
In this paper, by using a communication type navigation service of smartphone with acceleration sensors and GPS chip, it is possible to quickly determine whether or not the accident of highway.
For this reason, do collection and analysis about road attribute, realtime traffic information, speed information of vehicle, GPS position information, and accelerations and geomagnetic sensor information until the route data to the destination, which is generated in the process of the general user using communication type navigation service.
A number of fatalities and accidents occurring on the highway, there is shown a tendency to decrease gradually during the past decade. However, 14% of all traffic fatalities in the entire highway of the last three years is generated by the secondary accident and fatality rate by the secondary accident is 50%, this is 3.3 times higher than average fatality rate(15.3%) of total accidents.
Thus, automated recognition technique that can be recognized quickly and the occurrence of the accident to prevent the highway secondary accidents are required.
In this paper, by using a communication type navigation service of smartphone with acceleration sensors and GPS chip, it is possible to quickly determine whether or not the accident of highway.
For this reason, do collection and analysis about road attribute, realtime traffic information, speed information of vehicle, GPS position information, and accelerations and geomagnetic sensor information until the route data to the destination, which is generated in the process of the general user using communication type navigation service.
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