본 연구는 무용작품 「당신은 행복했습니까?」의 창작과정 속에서 참여무용수들의 교감체험을 위하여 러시아의 연출가이자 배우인 Stanislavsky의 교감이론을 바탕으로 ‘교감체험 훈련법’을 개발 및 도입하여 훈련하였다. ‘교감체험 훈련법’은 Stanislavsky의 교감이론에 나타난 이론들 중 ‘진실로 느끼기’, ‘주의 집중하기’, ‘적응하기’ 3단계로 수정‧보완하여 개발하였으며 이러한 ‘교감체험 훈련법’의 훈련 과정은 다음과 같다. 첫째, 무용수들이 서로의 눈을 바라보고 교감하여 서로를 신뢰할 수 있도록 하였다. 이는 무용수들의 ...
본 연구는 무용작품 「당신은 행복했습니까?」의 창작과정 속에서 참여무용수들의 교감체험을 위하여 러시아의 연출가이자 배우인 Stanislavsky의 교감이론을 바탕으로 ‘교감체험 훈련법’을 개발 및 도입하여 훈련하였다. ‘교감체험 훈련법’은 Stanislavsky의 교감이론에 나타난 이론들 중 ‘진실로 느끼기’, ‘주의 집중하기’, ‘적응하기’ 3단계로 수정‧보완하여 개발하였으며 이러한 ‘교감체험 훈련법’의 훈련 과정은 다음과 같다. 첫째, 무용수들이 서로의 눈을 바라보고 교감하여 서로를 신뢰할 수 있도록 하였다. 이는 무용수들의 집중력을 향상시키는데에 효과적이었다. 둘째, 교감체험에 대한 이해를 도모하기 위하여 본 연구자의 무용작품 「당신은 행복했습니까?」의 진행 방향과 주제 및 내용을 충분히 인지시켰으며, 교감이론에 대한 설명을 통해 몰입도를 높일 수 있도록 유도하였다. 셋째, 방향과 시간의 차이를 두고 움직임을 만들어 서로가 신뢰하고 상황에 적응할 수 있도록 유도하였다. 이러한 훈련과정은 무용수들의 움직임 표현을 극대화시키는데 효과적이었다. 이상의 훈련과정을 통해 ‘교감체험 훈련법’은 각 무용수들의 신체에 대한 집중력을 향상시키고, 대상에 대한 신뢰도를 높여 다양한 움직임을 이끌어 내는데 효과적임을 알 수 있었다. 또한 변화하는 환경에 빠르게 적응할 수 있도록 하여 무용작품「당신은 행복했습니까?」의 완성도를 높일 수 있었다. 이를 통하여 ‘교감체험 훈련법’의 적절성을 확인 할 수 있었다.
본 연구는 무용작품 「당신은 행복했습니까?」의 창작과정 속에서 참여무용수들의 교감체험을 위하여 러시아의 연출가이자 배우인 Stanislavsky의 교감이론을 바탕으로 ‘교감체험 훈련법’을 개발 및 도입하여 훈련하였다. ‘교감체험 훈련법’은 Stanislavsky의 교감이론에 나타난 이론들 중 ‘진실로 느끼기’, ‘주의 집중하기’, ‘적응하기’ 3단계로 수정‧보완하여 개발하였으며 이러한 ‘교감체험 훈련법’의 훈련 과정은 다음과 같다. 첫째, 무용수들이 서로의 눈을 바라보고 교감하여 서로를 신뢰할 수 있도록 하였다. 이는 무용수들의 집중력을 향상시키는데에 효과적이었다. 둘째, 교감체험에 대한 이해를 도모하기 위하여 본 연구자의 무용작품 「당신은 행복했습니까?」의 진행 방향과 주제 및 내용을 충분히 인지시켰으며, 교감이론에 대한 설명을 통해 몰입도를 높일 수 있도록 유도하였다. 셋째, 방향과 시간의 차이를 두고 움직임을 만들어 서로가 신뢰하고 상황에 적응할 수 있도록 유도하였다. 이러한 훈련과정은 무용수들의 움직임 표현을 극대화시키는데 효과적이었다. 이상의 훈련과정을 통해 ‘교감체험 훈련법’은 각 무용수들의 신체에 대한 집중력을 향상시키고, 대상에 대한 신뢰도를 높여 다양한 움직임을 이끌어 내는데 효과적임을 알 수 있었다. 또한 변화하는 환경에 빠르게 적응할 수 있도록 하여 무용작품「당신은 행복했습니까?」의 완성도를 높일 수 있었다. 이를 통하여 ‘교감체험 훈련법’의 적절성을 확인 할 수 있었다.
In this study, dance piece ⌜ Were you happy? ⌟ in the creative process of, for resonance experience of participating dancers, and developed the "sympathy experience training method" based on the resonance theory of Stanislavsky actor with a director of Russia, were trained by introducing. "Sympathet...
In this study, dance piece ⌜ Were you happy? ⌟ in the creative process of, for resonance experience of participating dancers, and developed the "sympathy experience training method" based on the resonance theory of Stanislavsky actor with a director of Russia, were trained by introducing. "Sympathetic experience training method", like this, which was developed by changing ‧ completion in three stages "really feel", to "concentration of attention" and "adapt" in the theory presented in the resonance theory of Stanislavsky training course of "resonance experience training method", is as follows.First, dancers resonate staring eyes of each other, it was to be able to trust each other. This was effective in improving the concentration of dancers. Second, in order to achieve an understanding of the resonance experience, My work ⌜ you of the present study did happy? ⌟ were induced so that it can be made to well recognized and content and subject matter of the traveling direction, to enhance the degree of immersion through the description of the resonance theory. Third, was induced by creating a movement by placing the difference in time and direction, trust each other, so as to adapt to the situation. Training course of these was effective to maximize the representation of the movement of the dancer. "Sympathetic experience training method", was found to be effective to improve the concentration of the body of the dancers each, to increase the reliability of the target, to bring out the various movements through training courses or more. In addition, work ⌜ you dancing so as to be able to adapt quickly to a changing environment or was happy? ⌟ it was possible to increase the completeness of. As a result, it was possible to confirm the validity of the "sympathetic experience training method".
In this study, dance piece ⌜ Were you happy? ⌟ in the creative process of, for resonance experience of participating dancers, and developed the "sympathy experience training method" based on the resonance theory of Stanislavsky actor with a director of Russia, were trained by introducing. "Sympathetic experience training method", like this, which was developed by changing ‧ completion in three stages "really feel", to "concentration of attention" and "adapt" in the theory presented in the resonance theory of Stanislavsky training course of "resonance experience training method", is as follows.First, dancers resonate staring eyes of each other, it was to be able to trust each other. This was effective in improving the concentration of dancers. Second, in order to achieve an understanding of the resonance experience, My work ⌜ you of the present study did happy? ⌟ were induced so that it can be made to well recognized and content and subject matter of the traveling direction, to enhance the degree of immersion through the description of the resonance theory. Third, was induced by creating a movement by placing the difference in time and direction, trust each other, so as to adapt to the situation. Training course of these was effective to maximize the representation of the movement of the dancer. "Sympathetic experience training method", was found to be effective to improve the concentration of the body of the dancers each, to increase the reliability of the target, to bring out the various movements through training courses or more. In addition, work ⌜ you dancing so as to be able to adapt quickly to a changing environment or was happy? ⌟ it was possible to increase the completeness of. As a result, it was possible to confirm the validity of the "sympathetic experience training method".
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.