중국의 대도시 대기오염 방지대책에 관한 연구 : 베이징시를 중심으로 A study on policy for prevention of the metropolitan air pollution: Focusing on the case of the city Beiing,China원문보기
산업혁명 이래 200여년간의 대기오염은 점점 더 심각해지고 있다. 유명한 런던 스모그 연기사건 ,로스앤젤레스 광화학 스모그 연기사건은 이미 사람들에게 대기오염이 심간한 수준으로 악화되었다는 것을 알려주고 있다. 문명이 집중되고 공업이 발전한 도시일수록 더욱 심각한 대기오염 현상이 나타나고 있다. 전세계 수많은 대도시의 공기는 이미 사람들의 건강을 위협할 정도로 악화되었다. 중국의 대도시는 70년대에는 비교적 좋은 환경을 가지고 있었다. 그러나 현재는 중국의 7대 도시가 전세계 10대 오염도시에 속하며, 중국 500여개 대형 도시 중 대기오염이 ...
산업혁명 이래 200여년간의 대기오염은 점점 더 심각해지고 있다. 유명한 런던 스모그 연기사건 ,로스앤젤레스 광화학 스모그 연기사건은 이미 사람들에게 대기오염이 심간한 수준으로 악화되었다는 것을 알려주고 있다. 문명이 집중되고 공업이 발전한 도시일수록 더욱 심각한 대기오염 현상이 나타나고 있다. 전세계 수많은 대도시의 공기는 이미 사람들의 건강을 위협할 정도로 악화되었다. 중국의 대도시는 70년대에는 비교적 좋은 환경을 가지고 있었다. 그러나 현재는 중국의 7대 도시가 전세계 10대 오염도시에 속하며, 중국 500여개 대형 도시 중 대기오염이 세계보건기구 위생기준에 부합되는 곳은 1% 미만이다. 그 결과 중국의 대기오염은 중국경제와 사회에 심각한 영향을 미치고 있다. 베이징시는 중국의 수도로 중국의 환경개선을 위한 시범적인 정책의 추진과 중국의 환경보호에 대한 시범지역이 될수 있을 것이다. 현재 베이징시 대기오염은 여전히 매우 심각하고 대기환경품질은 그다지 좋지 않다. 따라서 대기오염을 적절하게 개선하여 베이징시의 환경, 공기의 질을 제고시키는 방안이 필요하다. 따라서 본 연구에서는 베이징시의 대기오염 현황을 분석하고 베이징시 주요 대기오염물인 PM10, PM2.5, SO2, CO등의 상황을 분석하고 베이징시의 주요 대기오염원 및 오염물 배출 상황을 조사 연구한 것이다. 현재 베이징시가 추진하고 있는 대기오염 방지 정책에 대하여 분석하였고 선진국가의 대기오염 개선 경험을 통하여 현재 베이징시 대기환경 개선을 위한 시사점을 도출하였다. 마지막으로 베이징시 대기환경 개선을 위한 정책적 방안을 제시하여 베이징시 대기오염 개선을 위한 바탕을 제시하였다. 베이징시 대기오염의 저감방안은 다음과 같다. 첫째, 대기오염 방지 관련 법률의 강화이다. 경제발전과 환경문제를 조정하기 위해 도시 대기오염 종합방지 대책수립 및 시민참여제도 보완을 통해서 대기오염 문제를 해결하고 대기오염과 관련된 법률 정비를 통하여 대기오염에 대한 시민의식 수준을 향상시키는 동시에 입법 정신을 함양하는 방안을 강구한다. 둘째, 정부의 대기환경 관리 수준제고이다. 정부의 대기환경 관리업무를 강화하고 정부관리자의 자질을 제고하여 정부의 대기환경에 대한 분석과 대기오염과 관련된 도시발전 전략과 기획을 실시라는 한편 도시 발전이 대기오염을 일으키는 주요한 원인이 되는 것을 방지해야 한다. 이는 정부의 관리감독 및 법률집행 수준을 제고하는 것이다. 셋째, 기업 및 환경 과학 기술의 발전이다. 기업의 환경법제의식을 강화하고, 기업법인과 기업직원들이 자신이 감당해야 할 환경보호책임, 의무와 갖추어야할 환경 권익을 확실하게 하는 것이다. 다수의 친환경분야 기업의 특징인 소규모적 특상을 바탕으로 기술형 친환경 기업을 육성 발전시키는 제도적 장치와 기술 개발전략을 도모해야 한다. 넷째, 지역 난방 및 녹화대책 수립이다. 지역 집중난방시스템을 발전시키고, 녹화 조림을 통하여 대기오염을 방지하는 경제적이고 효율적인 조치를 취해야 한다. 다섯째, 환경 정보 공개 및 스모그날씨 예보시스템 구축이다. 환경 정보 공개해서 대중들의 환경을 보호하는 적극성을 제고시켜야 한다.스모그날씨에 대한 예측과 예보는 매우 중요하며 예를 들어 스모그날씨 예측 예보방법의 연구와 업무 플랫폼을 구축하여, 대중들에게 방어와 지도 창구를 제공하고, 정부가 동적조절통제환경보호조치에 대한 대책을 세우는 데 유용하다. 여섯째, 환경 보호를 위한 홍보 강화이다. 환경 보호를 위한 홍보 강화. 환경 홍보 교육 사업의 의미 및 중점 환경 홍보 교육 강화는 사회주의 정신문명 건설의 중요한 구성 부분으로써 환경보호 사업에 선도적, 기초 추진과 감독 역할을 한다. 일곱째, 비정부 환경 조직의 운영 활성화이다. 비정부 환경 조직의 운영 활성화. NGO란 영리를 목적으로 하지 않고 주요하게 공익성 혹은 호혜적 사회 서비스 활동을 전개하는 독립적인 민간 조직을 가리킨다. NGO는 자체의 민중 기초, 전문 지식과 의사소통 채널을 운용하여 국가 환경 정책의 감독자와 촉진자의 사회 역할을 주동적으로 담당하였다. 사람들의 환경보호 의식을 불러일으켜 사회 발전에서 거대한 추진 작용을 발휘할 수 있다.
산업혁명 이래 200여년간의 대기오염은 점점 더 심각해지고 있다. 유명한 런던 스모그 연기사건 ,로스앤젤레스 광화학 스모그 연기사건은 이미 사람들에게 대기오염이 심간한 수준으로 악화되었다는 것을 알려주고 있다. 문명이 집중되고 공업이 발전한 도시일수록 더욱 심각한 대기오염 현상이 나타나고 있다. 전세계 수많은 대도시의 공기는 이미 사람들의 건강을 위협할 정도로 악화되었다. 중국의 대도시는 70년대에는 비교적 좋은 환경을 가지고 있었다. 그러나 현재는 중국의 7대 도시가 전세계 10대 오염도시에 속하며, 중국 500여개 대형 도시 중 대기오염이 세계보건기구 위생기준에 부합되는 곳은 1% 미만이다. 그 결과 중국의 대기오염은 중국경제와 사회에 심각한 영향을 미치고 있다. 베이징시는 중국의 수도로 중국의 환경개선을 위한 시범적인 정책의 추진과 중국의 환경보호에 대한 시범지역이 될수 있을 것이다. 현재 베이징시 대기오염은 여전히 매우 심각하고 대기환경품질은 그다지 좋지 않다. 따라서 대기오염을 적절하게 개선하여 베이징시의 환경, 공기의 질을 제고시키는 방안이 필요하다. 따라서 본 연구에서는 베이징시의 대기오염 현황을 분석하고 베이징시 주요 대기오염물인 PM10, PM2.5, SO2, CO등의 상황을 분석하고 베이징시의 주요 대기오염원 및 오염물 배출 상황을 조사 연구한 것이다. 현재 베이징시가 추진하고 있는 대기오염 방지 정책에 대하여 분석하였고 선진국가의 대기오염 개선 경험을 통하여 현재 베이징시 대기환경 개선을 위한 시사점을 도출하였다. 마지막으로 베이징시 대기환경 개선을 위한 정책적 방안을 제시하여 베이징시 대기오염 개선을 위한 바탕을 제시하였다. 베이징시 대기오염의 저감방안은 다음과 같다. 첫째, 대기오염 방지 관련 법률의 강화이다. 경제발전과 환경문제를 조정하기 위해 도시 대기오염 종합방지 대책수립 및 시민참여제도 보완을 통해서 대기오염 문제를 해결하고 대기오염과 관련된 법률 정비를 통하여 대기오염에 대한 시민의식 수준을 향상시키는 동시에 입법 정신을 함양하는 방안을 강구한다. 둘째, 정부의 대기환경 관리 수준제고이다. 정부의 대기환경 관리업무를 강화하고 정부관리자의 자질을 제고하여 정부의 대기환경에 대한 분석과 대기오염과 관련된 도시발전 전략과 기획을 실시라는 한편 도시 발전이 대기오염을 일으키는 주요한 원인이 되는 것을 방지해야 한다. 이는 정부의 관리감독 및 법률집행 수준을 제고하는 것이다. 셋째, 기업 및 환경 과학 기술의 발전이다. 기업의 환경법제의식을 강화하고, 기업법인과 기업직원들이 자신이 감당해야 할 환경보호책임, 의무와 갖추어야할 환경 권익을 확실하게 하는 것이다. 다수의 친환경분야 기업의 특징인 소규모적 특상을 바탕으로 기술형 친환경 기업을 육성 발전시키는 제도적 장치와 기술 개발전략을 도모해야 한다. 넷째, 지역 난방 및 녹화대책 수립이다. 지역 집중난방시스템을 발전시키고, 녹화 조림을 통하여 대기오염을 방지하는 경제적이고 효율적인 조치를 취해야 한다. 다섯째, 환경 정보 공개 및 스모그날씨 예보시스템 구축이다. 환경 정보 공개해서 대중들의 환경을 보호하는 적극성을 제고시켜야 한다.스모그날씨에 대한 예측과 예보는 매우 중요하며 예를 들어 스모그날씨 예측 예보방법의 연구와 업무 플랫폼을 구축하여, 대중들에게 방어와 지도 창구를 제공하고, 정부가 동적조절통제환경보호조치에 대한 대책을 세우는 데 유용하다. 여섯째, 환경 보호를 위한 홍보 강화이다. 환경 보호를 위한 홍보 강화. 환경 홍보 교육 사업의 의미 및 중점 환경 홍보 교육 강화는 사회주의 정신문명 건설의 중요한 구성 부분으로써 환경보호 사업에 선도적, 기초 추진과 감독 역할을 한다. 일곱째, 비정부 환경 조직의 운영 활성화이다. 비정부 환경 조직의 운영 활성화. NGO란 영리를 목적으로 하지 않고 주요하게 공익성 혹은 호혜적 사회 서비스 활동을 전개하는 독립적인 민간 조직을 가리킨다. NGO는 자체의 민중 기초, 전문 지식과 의사소통 채널을 운용하여 국가 환경 정책의 감독자와 촉진자의 사회 역할을 주동적으로 담당하였다. 사람들의 환경보호 의식을 불러일으켜 사회 발전에서 거대한 추진 작용을 발휘할 수 있다.
Since the Industrial Revolution more than 200 years ago, the air pollution has liked a nightmare ,always lingers in the sky, increasing fierce more and more. The famous London smog event, the Los Angeles chemical smog event, made people understand clearly: The nightmare already became the reality. A...
Since the Industrial Revolution more than 200 years ago, the air pollution has liked a nightmare ,always lingers in the sky, increasing fierce more and more. The famous London smog event, the Los Angeles chemical smog event, made people understand clearly: The nightmare already became the reality. And as the civilized centralism, the developed city, which is suffering the more serious air pollution. The air quality in many big cities, was so bad to threat the people health. The big city in our country had the quite good environment quality in the 70's ,the sky and water was blue, the air is fresh. But now, there are eight cities in our country to be the most serious pollution city of global,there are not enough 1% of 500 cities in our country's atmosphere conforms to the World Health Organization health standard, we have paid heavy price for our own behavior. Beijing is the capital of our country, which is the most important in the environmental protection, should do better than other cities in the environmental protection, but presently the air pollution in Beijing still very serious, the atmospheric environment quality is not optimistic. Therefore, control of air pollution, improving Beijing's air quality has become apressing need. Therefore, it is very urgent to control the air pollution and improve the air quality in Beijing. The article through introducing the present situation air pollution in Beijing.Analyzing its flaw in preventing and controlling measure,and absorbing the advanced experience in the other countries. Then proposing the corresponding countermeasure about how to consummates the air pollution preventing and controlling legal matter in Beijing this representative city. The improvement solutions for the air pollution in Beijing are as follows: 1. Strengthening the laws related with air pollution prevention. In order to coordinate economic development and environmental protection, the air pollution problem should be solved by taking urban comprehensive air pollution prevention solutions and enhancing the system of citizen participation. The amendment of laws and regulations related with air pollution has not only improved citizens’ awareness of air pollution prevention but also helped with the cultivation of the legislative spirit. 2. Enhancing the government’s atmospheric environment management level. On the one hand, the government should reinforce atmospheric environment management operations and improve the comprehensive quality of the management team. Besides, the government should make greater efforts to analyze the atmospheric environment and carry out urban development strategies and plans that are relevant with air pollution. On the other hand, it should find out major causes for air pollution in the urban development process and take precautions measures as well as pushing its management, supervision and law enforcement to a higher level. 3. Boosting the development of enterprises and environmental science & technology. Enterprises’ consciousness of environmental legal system should be highlighted so as to make enterprises’ legal person and employees clarify their due responsibilities and obligations for environmental protection and relevant rights and interest which they should be entitled to. Given the fact that there are many enterprises engaged in the environmental protection field which, however, are small in scale, it is imperative to develop science & technology-based environmental protection enterprises. 4. Installing local central heating and implementing the afforestation strategy. The establishment of local central heating system and afforestation are economic and effective measures to prevent air pollution. 5. Publicizing environmental information and setting up a haze forecast system. Disclosure of the environmental information is helpful to motivating the public enthusiasm about environmental protection. It’s extremely necessary to forecast and predict the haze, including conducting studies on forecast and prediction of the haze and building the platform to provide prevention instructions for the public and serve the government’s dynamic control anti-pollution measures. 6. Intensifying the publicity of environmental protection. Greater publicity and education about environmental protection and key environment publicity are an important part of the socialist ideological and ethical progress, guide, promote and supervise environmental protection work. Enhancing the environmental protection awareness of the public is probably the most extensive and effective measure with strong prevention. 7. Activating the environmental protection operation of non-governmental organizations. NGO refers to independent non-profit civil groups that mainly conduct public benefit activities or mutual benefit service activities. NGOs take it upon themselves to supervise and promote national environment policies with their public base, professional knowledge and communication channels. They have raised people’s awareness of environmental protection and play a significant role in promoting social development.
Since the Industrial Revolution more than 200 years ago, the air pollution has liked a nightmare ,always lingers in the sky, increasing fierce more and more. The famous London smog event, the Los Angeles chemical smog event, made people understand clearly: The nightmare already became the reality. And as the civilized centralism, the developed city, which is suffering the more serious air pollution. The air quality in many big cities, was so bad to threat the people health. The big city in our country had the quite good environment quality in the 70's ,the sky and water was blue, the air is fresh. But now, there are eight cities in our country to be the most serious pollution city of global,there are not enough 1% of 500 cities in our country's atmosphere conforms to the World Health Organization health standard, we have paid heavy price for our own behavior. Beijing is the capital of our country, which is the most important in the environmental protection, should do better than other cities in the environmental protection, but presently the air pollution in Beijing still very serious, the atmospheric environment quality is not optimistic. Therefore, control of air pollution, improving Beijing's air quality has become apressing need. Therefore, it is very urgent to control the air pollution and improve the air quality in Beijing. The article through introducing the present situation air pollution in Beijing.Analyzing its flaw in preventing and controlling measure,and absorbing the advanced experience in the other countries. Then proposing the corresponding countermeasure about how to consummates the air pollution preventing and controlling legal matter in Beijing this representative city. The improvement solutions for the air pollution in Beijing are as follows: 1. Strengthening the laws related with air pollution prevention. In order to coordinate economic development and environmental protection, the air pollution problem should be solved by taking urban comprehensive air pollution prevention solutions and enhancing the system of citizen participation. The amendment of laws and regulations related with air pollution has not only improved citizens’ awareness of air pollution prevention but also helped with the cultivation of the legislative spirit. 2. Enhancing the government’s atmospheric environment management level. On the one hand, the government should reinforce atmospheric environment management operations and improve the comprehensive quality of the management team. Besides, the government should make greater efforts to analyze the atmospheric environment and carry out urban development strategies and plans that are relevant with air pollution. On the other hand, it should find out major causes for air pollution in the urban development process and take precautions measures as well as pushing its management, supervision and law enforcement to a higher level. 3. Boosting the development of enterprises and environmental science & technology. Enterprises’ consciousness of environmental legal system should be highlighted so as to make enterprises’ legal person and employees clarify their due responsibilities and obligations for environmental protection and relevant rights and interest which they should be entitled to. Given the fact that there are many enterprises engaged in the environmental protection field which, however, are small in scale, it is imperative to develop science & technology-based environmental protection enterprises. 4. Installing local central heating and implementing the afforestation strategy. The establishment of local central heating system and afforestation are economic and effective measures to prevent air pollution. 5. Publicizing environmental information and setting up a haze forecast system. Disclosure of the environmental information is helpful to motivating the public enthusiasm about environmental protection. It’s extremely necessary to forecast and predict the haze, including conducting studies on forecast and prediction of the haze and building the platform to provide prevention instructions for the public and serve the government’s dynamic control anti-pollution measures. 6. Intensifying the publicity of environmental protection. Greater publicity and education about environmental protection and key environment publicity are an important part of the socialist ideological and ethical progress, guide, promote and supervise environmental protection work. Enhancing the environmental protection awareness of the public is probably the most extensive and effective measure with strong prevention. 7. Activating the environmental protection operation of non-governmental organizations. NGO refers to independent non-profit civil groups that mainly conduct public benefit activities or mutual benefit service activities. NGOs take it upon themselves to supervise and promote national environment policies with their public base, professional knowledge and communication channels. They have raised people’s awareness of environmental protection and play a significant role in promoting social development.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.