중국의 유아 화장품 시장은 세계적으로 가장 높은 성장률을 보이고 있다. 불과 30년의 짧은 역사 속에서 중국의 생산 규모는 아시아 권역 내 2위, 세계 시장에서 8위를 기록할 정도로 성장했고 그 성장률은 매년 두 자릿수 이상을 기록했다. 중국 아기 화장품 시장은 이제 P&G, Shiseido, Amway, Wella, Roreal과 같은 선진 글로벌 브랜드로 가득하며 이들 기업은 격렬하게 경쟁하고 있다.
유아 화장품 시장에서의 경쟁은 가격과 세일즈 모델, 마켓 프로파간다, 마케팅 채널, 그리고 기업 문화에 이르는 모든 부문을 포괄하는 수준으로 발전해왔다. 이러한 다양한 변화에 직면한 화장품 기업들은 격렬한 시장의 도전에 적응하기 위해 고유의 ...
중국의 유아 화장품 시장은 세계적으로 가장 높은 성장률을 보이고 있다. 불과 30년의 짧은 역사 속에서 중국의 생산 규모는 아시아 권역 내 2위, 세계 시장에서 8위를 기록할 정도로 성장했고 그 성장률은 매년 두 자릿수 이상을 기록했다. 중국 아기 화장품 시장은 이제 P&G, Shiseido, Amway, Wella, Roreal과 같은 선진 글로벌 브랜드로 가득하며 이들 기업은 격렬하게 경쟁하고 있다.
유아 화장품 시장에서의 경쟁은 가격과 세일즈 모델, 마켓 프로파간다, 마케팅 채널, 그리고 기업 문화에 이르는 모든 부문을 포괄하는 수준으로 발전해왔다. 이러한 다양한 변화에 직면한 화장품 기업들은 격렬한 시장의 도전에 적응하기 위해 고유의 마케팅 전략을 시험하고 조정해왔다.
1990년대 초의 한국과 중국의 국교 정상화 직후, 한국 기업들은 주도적으로 시장을 개척했다. 이들은 EU와 미국, 일본의 다른 글로벌 기업들에 비해 중국 시장에 뒤늦게 진입했으며 해당 지역 시장에 대한 실질적인 경험을 축적하지 못한 탓에 시장에 적응하기까지 초기 수년간의 시행착오와 실패를 겪어야 했다.
본 논문은 한국 아모레 퍼시픽 그룹을 대상으로 하여, 한국 유아 화장품 회사들의 중국 진출 전략을 체계적으로 분석한다. 아모레 퍼시픽 그룹은 1993년 Shenyang에 매장을 여는 것을 시작으로 중국 시장에 뛰어들었고, 브랜드 이미지를 구축하고 중국 소비자의 신뢰를 얻기 위해 로컬라이징 전략, 틈새시장 전략, 브랜드 전략, 가격 전략, 고급화 전략 등 수많은 전략을 채택했다. 현재 아모레 퍼시픽 그룹은 중국 시장에서 매년 15퍼센트의 성장률을 성공적으로 기록하고 있다.
2016년을 기점으로 중국은 아모레 퍼시픽 그룹의 최대 시장으로 자리잡을 것으로 예측되고 있다. 시장의 여러 변수를 이해하고 이들의 변화에 주도적으로 대처함과 동시에 한국산 유아 화장품의 이점을 조명함으로써 한국 기업들은 여러 선진 글로벌 기업들에 대해 상당한 경쟁력을 갖출 수 있으며, 나아가 중국 시장을 한국의 제 2의 내수 시장으로 변화시킬 것으로 기대된다.
중국의 유아 화장품 시장은 세계적으로 가장 높은 성장률을 보이고 있다. 불과 30년의 짧은 역사 속에서 중국의 생산 규모는 아시아 권역 내 2위, 세계 시장에서 8위를 기록할 정도로 성장했고 그 성장률은 매년 두 자릿수 이상을 기록했다. 중국 아기 화장품 시장은 이제 P&G, Shiseido, Amway, Wella, Roreal과 같은 선진 글로벌 브랜드로 가득하며 이들 기업은 격렬하게 경쟁하고 있다.
유아 화장품 시장에서의 경쟁은 가격과 세일즈 모델, 마켓 프로파간다, 마케팅 채널, 그리고 기업 문화에 이르는 모든 부문을 포괄하는 수준으로 발전해왔다. 이러한 다양한 변화에 직면한 화장품 기업들은 격렬한 시장의 도전에 적응하기 위해 고유의 마케팅 전략을 시험하고 조정해왔다.
1990년대 초의 한국과 중국의 국교 정상화 직후, 한국 기업들은 주도적으로 시장을 개척했다. 이들은 EU와 미국, 일본의 다른 글로벌 기업들에 비해 중국 시장에 뒤늦게 진입했으며 해당 지역 시장에 대한 실질적인 경험을 축적하지 못한 탓에 시장에 적응하기까지 초기 수년간의 시행착오와 실패를 겪어야 했다.
본 논문은 한국 아모레 퍼시픽 그룹을 대상으로 하여, 한국 유아 화장품 회사들의 중국 진출 전략을 체계적으로 분석한다. 아모레 퍼시픽 그룹은 1993년 Shenyang에 매장을 여는 것을 시작으로 중국 시장에 뛰어들었고, 브랜드 이미지를 구축하고 중국 소비자의 신뢰를 얻기 위해 로컬라이징 전략, 틈새시장 전략, 브랜드 전략, 가격 전략, 고급화 전략 등 수많은 전략을 채택했다. 현재 아모레 퍼시픽 그룹은 중국 시장에서 매년 15퍼센트의 성장률을 성공적으로 기록하고 있다.
2016년을 기점으로 중국은 아모레 퍼시픽 그룹의 최대 시장으로 자리잡을 것으로 예측되고 있다. 시장의 여러 변수를 이해하고 이들의 변화에 주도적으로 대처함과 동시에 한국산 유아 화장품의 이점을 조명함으로써 한국 기업들은 여러 선진 글로벌 기업들에 대해 상당한 경쟁력을 갖출 수 있으며, 나아가 중국 시장을 한국의 제 2의 내수 시장으로 변화시킬 것으로 기대된다.
In the world baby cosmetic market the Chinese baby cosmetic market is showing the highest rate of growth. With a history of only over thirty years, its prodution scale has grown up to the 2nd place in the Asian markt and the 8th place in the world market, glorifying its vertical growth rate over a t...
In the world baby cosmetic market the Chinese baby cosmetic market is showing the highest rate of growth. With a history of only over thirty years, its prodution scale has grown up to the 2nd place in the Asian markt and the 8th place in the world market, glorifying its vertical growth rate over a two-digit number erery year. Now the Chinese baby cosmetic market is filled with all the advanced global brands such as P&G, Shiseido, Amway, Wella, and Roreal.These companies are fiercely competing.
Competition among baby cosmetics has evolved into all round competitions of prices, sales model, market propaganda, marketing channels, corporate culture, and many other forms. Facing these various changes, cosmetic enterprises have examined and adjusted their own marketing strategies to meet the challenges of fierce market.
From the beginning of the 1990s, Korean companies positively advancedt the market, soon after a friendly relationship wasformed between Korea and China. Korean companies entered the Chinese market later than other global enterprises of EU, the United Statesand Japan .At the first time, because the companies had no actual experience in the market, they could not adapt themselves to the local market until they experienced severe trials and failures for several years.
This paper analysed systematically the Korean baby cosmetic companies's strategies of making in roads to China by selecting Korean Amore Pacific Group as the object of study. A more Pacific Group enterd the Chinese market by opening astorein Shenyang in 1993.It adopted a lot of strategies to establish its brand imageand gain the trust of the Chinese customers, such as localizing strategy, niche marketing strategy, brand strategy, price strategy and high-class strategy. By now, Amore Pacific Group has successfully achieved a growth rate of 15 percent annum in China.
It is forecasted that China will become the largest market in Asia in 2016 for Amore Pacific GroupItis expected that by understanding various variables in the market, responding more positively to its changes, and high lighting the advantages of the baby cosmetics made in Korea, Korean enterprises will be able to compete fairly with advanced globalones and covert Chinese market into Korean second domestic demand market.
In the world baby cosmetic market the Chinese baby cosmetic market is showing the highest rate of growth. With a history of only over thirty years, its prodution scale has grown up to the 2nd place in the Asian markt and the 8th place in the world market, glorifying its vertical growth rate over a two-digit number erery year. Now the Chinese baby cosmetic market is filled with all the advanced global brands such as P&G, Shiseido, Amway, Wella, and Roreal.These companies are fiercely competing.
Competition among baby cosmetics has evolved into all round competitions of prices, sales model, market propaganda, marketing channels, corporate culture, and many other forms. Facing these various changes, cosmetic enterprises have examined and adjusted their own marketing strategies to meet the challenges of fierce market.
From the beginning of the 1990s, Korean companies positively advancedt the market, soon after a friendly relationship wasformed between Korea and China. Korean companies entered the Chinese market later than other global enterprises of EU, the United Statesand Japan .At the first time, because the companies had no actual experience in the market, they could not adapt themselves to the local market until they experienced severe trials and failures for several years.
This paper analysed systematically the Korean baby cosmetic companies's strategies of making in roads to China by selecting Korean Amore Pacific Group as the object of study. A more Pacific Group enterd the Chinese market by opening astorein Shenyang in 1993.It adopted a lot of strategies to establish its brand imageand gain the trust of the Chinese customers, such as localizing strategy, niche marketing strategy, brand strategy, price strategy and high-class strategy. By now, Amore Pacific Group has successfully achieved a growth rate of 15 percent annum in China.
It is forecasted that China will become the largest market in Asia in 2016 for Amore Pacific GroupItis expected that by understanding various variables in the market, responding more positively to its changes, and high lighting the advantages of the baby cosmetics made in Korea, Korean enterprises will be able to compete fairly with advanced globalones and covert Chinese market into Korean second domestic demand market.
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