최근 우리나라 항공화물 산업은 그 수요가 감소되고 있으며, 이러한 추세는 당분간 계속 될 것으로 예상 된다. 그러나 항공특송 운송시장은 전혀 다른 측면을 보여주고 있다. 과거 항공특송 운송화물은 문서나 샘플, 그 밖의 개인 용품을 취급하였지만 지금의 항공특송 운송물량은 처리 화물의 범위를 확대하여 보다 그들의 경쟁력을 강화하고 있다. 이런 점에서 본 연구의 목적은 기존의 항공화물 운송서비스에 비해 국제 항공특송 운송서비스의 비용, 시간, 서비스 등의 측면에서 양 집단의 경쟁력을 분석하는 것이다. 이에 다음과 같은 연구가 수행되었고, 항공화물시장과 항공화물산업을 검토하여, 국제 물류에서 '환경의 변화, ...
최근 우리나라 항공화물 산업은 그 수요가 감소되고 있으며, 이러한 추세는 당분간 계속 될 것으로 예상 된다. 그러나 항공특송 운송시장은 전혀 다른 측면을 보여주고 있다. 과거 항공특송 운송화물은 문서나 샘플, 그 밖의 개인 용품을 취급하였지만 지금의 항공특송 운송물량은 처리 화물의 범위를 확대하여 보다 그들의 경쟁력을 강화하고 있다. 이런 점에서 본 연구의 목적은 기존의 항공화물 운송서비스에 비해 국제 항공특송 운송서비스의 비용, 시간, 서비스 등의 측면에서 양 집단의 경쟁력을 분석하는 것이다. 이에 다음과 같은 연구가 수행되었고, 항공화물시장과 항공화물산업을 검토하여, 국제 물류에서 '환경의 변화, 공급 체인 관리의 업그레이드, 전자 상거래의 증가로 인한 항공화물 산업의 환경 변화 등 항공운송 서비스의 이론을 검토하였다. 그 결과, 기존의 일반항공운송 서비스 대비 항공특송운송 서비스의 경쟁력이 검출되었다. 항공특송운송의 경쟁력을 증명하기 위해, 운송시간 측면과 운송비용 측면에서 데이터를 분석하였고, 운송지역 및 화물의 중량에 따른 운송시간과 비용을 연구 하였다. 연구 결과 항공특송운송이 차별성을 가지는 몇 가지 유용한 정보가 발견되었다. 운송시간 측면에서 항공특송운송이 모든 지역에서 일반항공운송과 비교 시 서비스 우위를 나타내지는 못하였다. 그러나 수출입 통관 업무 처리 속도에서 높은 경쟁력을 확인하였다. 운송비용 측면에서는 소량화물의 서비스 경쟁력을 재차 확인 할 수 있었으며, 국가나 지역에 따라서 화주 및 관련 종사자들 사이에서 관념적으로 통용되었던 45kg의 기준점을 상회하는 중량구간까지 높은 경쟁력을 보였다. 기타 서비스 측면에서는 항공특송운송의 최적화된 구조를 확인하였으며, 일반항공운송의 해외 네트워크 확보 및 강화, 화물 위치 추적 시스템의 편리성 등 일반항공운송의 발전 방향을 제시 하였다. 본 연구는 다음과 같은 결론을 이끌어 내었다. 첫째 화주의 입장에서는 항공운송 선택 시 운송시간과 운송비용을 고려하여 소량화물 뿐 아니라 중대형 화물에서도 항공특송운송의 높은 서비스 질을 함께 검토되어져야 할 것이다. 둘째 항공특송 운송사의 입장에서는 운송시간에서의 자신의 강점을 더욱 부각 시켜야 할 것이고, 운송비용에서 경쟁력 강화를 위하여 고중량 화물에서의 시장 경쟁력 확보에 주력해야 할 것이다. 셋째 일반항공 운송사는 항공특송운송과 차별화 전략으로 취급 물품에 대한 전문성과 안정적 서비스 제공하고, 항공특송 운송사의 규격화, 획일화에 대응하기 위하여 화주의 니즈에 적극적으로 대응해 나갈 수 있는 차별화 및 서비스 개발전략에 집중하여야 할 것이다.
최근 우리나라 항공화물 산업은 그 수요가 감소되고 있으며, 이러한 추세는 당분간 계속 될 것으로 예상 된다. 그러나 항공특송 운송시장은 전혀 다른 측면을 보여주고 있다. 과거 항공특송 운송화물은 문서나 샘플, 그 밖의 개인 용품을 취급하였지만 지금의 항공특송 운송물량은 처리 화물의 범위를 확대하여 보다 그들의 경쟁력을 강화하고 있다. 이런 점에서 본 연구의 목적은 기존의 항공화물 운송서비스에 비해 국제 항공특송 운송서비스의 비용, 시간, 서비스 등의 측면에서 양 집단의 경쟁력을 분석하는 것이다. 이에 다음과 같은 연구가 수행되었고, 항공화물시장과 항공화물산업을 검토하여, 국제 물류에서 '환경의 변화, 공급 체인 관리의 업그레이드, 전자 상거래의 증가로 인한 항공화물 산업의 환경 변화 등 항공운송 서비스의 이론을 검토하였다. 그 결과, 기존의 일반항공운송 서비스 대비 항공특송운송 서비스의 경쟁력이 검출되었다. 항공특송운송의 경쟁력을 증명하기 위해, 운송시간 측면과 운송비용 측면에서 데이터를 분석하였고, 운송지역 및 화물의 중량에 따른 운송시간과 비용을 연구 하였다. 연구 결과 항공특송운송이 차별성을 가지는 몇 가지 유용한 정보가 발견되었다. 운송시간 측면에서 항공특송운송이 모든 지역에서 일반항공운송과 비교 시 서비스 우위를 나타내지는 못하였다. 그러나 수출입 통관 업무 처리 속도에서 높은 경쟁력을 확인하였다. 운송비용 측면에서는 소량화물의 서비스 경쟁력을 재차 확인 할 수 있었으며, 국가나 지역에 따라서 화주 및 관련 종사자들 사이에서 관념적으로 통용되었던 45kg의 기준점을 상회하는 중량구간까지 높은 경쟁력을 보였다. 기타 서비스 측면에서는 항공특송운송의 최적화된 구조를 확인하였으며, 일반항공운송의 해외 네트워크 확보 및 강화, 화물 위치 추적 시스템의 편리성 등 일반항공운송의 발전 방향을 제시 하였다. 본 연구는 다음과 같은 결론을 이끌어 내었다. 첫째 화주의 입장에서는 항공운송 선택 시 운송시간과 운송비용을 고려하여 소량화물 뿐 아니라 중대형 화물에서도 항공특송운송의 높은 서비스 질을 함께 검토되어져야 할 것이다. 둘째 항공특송 운송사의 입장에서는 운송시간에서의 자신의 강점을 더욱 부각 시켜야 할 것이고, 운송비용에서 경쟁력 강화를 위하여 고중량 화물에서의 시장 경쟁력 확보에 주력해야 할 것이다. 셋째 일반항공 운송사는 항공특송운송과 차별화 전략으로 취급 물품에 대한 전문성과 안정적 서비스 제공하고, 항공특송 운송사의 규격화, 획일화에 대응하기 위하여 화주의 니즈에 적극적으로 대응해 나갈 수 있는 차별화 및 서비스 개발전략에 집중하여야 할 것이다.
Recently, the air cargo industry of South Korea, the demand has decreased, this trend is expected to continue for some time. However, aviation express market is completely shows another side. Past air express cargo, documentation and sample, but was dealing with other personal supplies, now of aviat...
Recently, the air cargo industry of South Korea, the demand has decreased, this trend is expected to continue for some time. However, aviation express market is completely shows another side. Past air express cargo, documentation and sample, but was dealing with other personal supplies, now of aviation express amount to expand the range of processing cargo, are more strengthening their competitiveness. In this regard, the purpose of the present study, the cost of international air delivery service as compared to the existing air freight service, time is to analyze the competitiveness of both populations in terms of service. This is a research, such as the following have been carried out, by considering the air freight market and air freight industry, changes in the “environment in international logistics, upgrading of supply chain management, air freight industry of environment due to the increase in e-commerce. We examined the theory of air transport services, such as change. As a result, the competitiveness of the aviation express service has been detected compared to the existing general aviation transportation services. To demonstrate competitive air express transport, we analyze the data in terms of cost aspects and time, applying the regression analysis to find correlations between the variables. At this time, the weight and cargo prices cargo studied the transportation cost analysis, some useful information having a discrimination of a general aviation air delivery transport studies were found. Air express in terms of time, confirmed the highly competitive in comparison to the general air transport import and export customs clearance business processing speed. In terms of volume, traditionally, check the services competitiveness of a small amount of cargo, to confirm the high competitiveness even greater than or equal to the reference point of the nationally-class have been 45kg also between shippers and related workers by country and region that we were able to. In the service plane, compared to air express, it was presented the development direction of general aviation transport overseas network of holdings and the storage location of the tracking system. In this study, we gave it led to the following conclusions. In the first position of shippers, air express, as compared to the general air transport, as well as a small amount of cargo, quality and cost aspects of high air express even in medium and large cargo services also have to be considered together also competitiveness shall. In the second air express's position, it should be further emphasize their strengths in the temporal aspect, we must be focused on ensuring the market competitiveness of the above weight cargo 45kg in terms of cost. In the last by providing a professional and reliable service of goods treated as a differentiation strategy of the aviation express who live general aviation transport to third, aviation express company standardization, in order to cope with standardization, and shippersWe should be focused on differentiation and service development strategy that can be of will continue to respond positively to the needs.
Recently, the air cargo industry of South Korea, the demand has decreased, this trend is expected to continue for some time. However, aviation express market is completely shows another side. Past air express cargo, documentation and sample, but was dealing with other personal supplies, now of aviation express amount to expand the range of processing cargo, are more strengthening their competitiveness. In this regard, the purpose of the present study, the cost of international air delivery service as compared to the existing air freight service, time is to analyze the competitiveness of both populations in terms of service. This is a research, such as the following have been carried out, by considering the air freight market and air freight industry, changes in the “environment in international logistics, upgrading of supply chain management, air freight industry of environment due to the increase in e-commerce. We examined the theory of air transport services, such as change. As a result, the competitiveness of the aviation express service has been detected compared to the existing general aviation transportation services. To demonstrate competitive air express transport, we analyze the data in terms of cost aspects and time, applying the regression analysis to find correlations between the variables. At this time, the weight and cargo prices cargo studied the transportation cost analysis, some useful information having a discrimination of a general aviation air delivery transport studies were found. Air express in terms of time, confirmed the highly competitive in comparison to the general air transport import and export customs clearance business processing speed. In terms of volume, traditionally, check the services competitiveness of a small amount of cargo, to confirm the high competitiveness even greater than or equal to the reference point of the nationally-class have been 45kg also between shippers and related workers by country and region that we were able to. In the service plane, compared to air express, it was presented the development direction of general aviation transport overseas network of holdings and the storage location of the tracking system. In this study, we gave it led to the following conclusions. In the first position of shippers, air express, as compared to the general air transport, as well as a small amount of cargo, quality and cost aspects of high air express even in medium and large cargo services also have to be considered together also competitiveness shall. In the second air express's position, it should be further emphasize their strengths in the temporal aspect, we must be focused on ensuring the market competitiveness of the above weight cargo 45kg in terms of cost. In the last by providing a professional and reliable service of goods treated as a differentiation strategy of the aviation express who live general aviation transport to third, aviation express company standardization, in order to cope with standardization, and shippersWe should be focused on differentiation and service development strategy that can be of will continue to respond positively to the needs.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.