본 연구는 중소형 헤어샵의 SWOT 분석을 통한 고객 만족도를 분석하고자 미용고객 331명을 대상으로 연령별로 강점, 약점, 위기, 기회에 해당되는 요인들을 설문 14개 문항으로 알아보았다. 연구결과, 중소형 헤어샵의 강점에 해당되는 요인은 시술비만족(46.8%), 집,직장 등와 가까운 편리성(53.5%), 손상도가 적은 좋은 제품사용(43.2 %), 쾌적하고 깨끗한 샵 내부환경(53.5%), 질높은 서비스(62.8%) 가 해당된다. 중소형 헤어샵의 약점에 해당되는 요인은 타샵과 차별성이 없는 기술의 평준화(32.0%), 최신 트랜드 스타일에 대한 안일한 고객상담(40.5%)이 해당된다. 중소형 헤어샵의 위기에 해당되는 요인은 헤어샵 증가로 인한 최저가격 경쟁(36.9%), 무분별한 SNS고객관리 프로그램(33.3%)이 해당된다. 중소형 헤어샵의 기회에 해당되는 요인은 온라인 쇼핑몰의 수요가 매우 적기때문에(11.5%) 블로그마케팅과 접목해서 신규고객창출을 위한 대안으로 활용할 수 있다. 다양한 스타일과 금액을 알 수 있다는 편리성(32.3%)을 이용하여 이 두가지를 접목하면 ...
본 연구는 중소형 헤어샵의 SWOT 분석을 통한 고객 만족도를 분석하고자 미용고객 331명을 대상으로 연령별로 강점, 약점, 위기, 기회에 해당되는 요인들을 설문 14개 문항으로 알아보았다. 연구결과, 중소형 헤어샵의 강점에 해당되는 요인은 시술비만족(46.8%), 집,직장 등와 가까운 편리성(53.5%), 손상도가 적은 좋은 제품사용(43.2 %), 쾌적하고 깨끗한 샵 내부환경(53.5%), 질높은 서비스(62.8%) 가 해당된다. 중소형 헤어샵의 약점에 해당되는 요인은 타샵과 차별성이 없는 기술의 평준화(32.0%), 최신 트랜드 스타일에 대한 안일한 고객상담(40.5%)이 해당된다. 중소형 헤어샵의 위기에 해당되는 요인은 헤어샵 증가로 인한 최저가격 경쟁(36.9%), 무분별한 SNS고객관리 프로그램(33.3%)이 해당된다. 중소형 헤어샵의 기회에 해당되는 요인은 온라인 쇼핑몰의 수요가 매우 적기때문에(11.5%) 블로그마케팅과 접목해서 신규고객창출을 위한 대안으로 활용할 수 있다. 다양한 스타일과 금액을 알 수 있다는 편리성(32.3%)을 이용하여 이 두가지를 접목하면 시너지 효과를 낼수 있을 것이다. 그리고 비용할인목적(66.7%)으로 선불권제도를 정착화 시켜 가족단위의 고정고객을 확보 할수 있도록 노력하는 방안도 연구해 봐야 할 것이다. 선불권을 사용해본 경험이 있는 미용고객은 9.1%에 해당되지만 혜택에 따라 구매 의향이 있는 고객도 10.1%를 차지한다. 결론적으로 중소형 헤어샵을 이용하는 고객들은 기술력(49.2%), 서비스(45.9%), 접근성(40.8%)을 제일 중요하게 생각하고 재방문에 큰 영향을 미친다. 낙후된 인테리어와 좁은평수의 헤어샵은 재방문을 원하지 않으며(39.9%), 제품의 질과 시술비용은 재방문을 고려할 때 보통인 것으로 나타났다.
본 연구는 중소형 헤어샵의 SWOT 분석을 통한 고객 만족도를 분석하고자 미용고객 331명을 대상으로 연령별로 강점, 약점, 위기, 기회에 해당되는 요인들을 설문 14개 문항으로 알아보았다. 연구결과, 중소형 헤어샵의 강점에 해당되는 요인은 시술비만족(46.8%), 집,직장 등와 가까운 편리성(53.5%), 손상도가 적은 좋은 제품사용(43.2 %), 쾌적하고 깨끗한 샵 내부환경(53.5%), 질높은 서비스(62.8%) 가 해당된다. 중소형 헤어샵의 약점에 해당되는 요인은 타샵과 차별성이 없는 기술의 평준화(32.0%), 최신 트랜드 스타일에 대한 안일한 고객상담(40.5%)이 해당된다. 중소형 헤어샵의 위기에 해당되는 요인은 헤어샵 증가로 인한 최저가격 경쟁(36.9%), 무분별한 SNS고객관리 프로그램(33.3%)이 해당된다. 중소형 헤어샵의 기회에 해당되는 요인은 온라인 쇼핑몰의 수요가 매우 적기때문에(11.5%) 블로그마케팅과 접목해서 신규고객창출을 위한 대안으로 활용할 수 있다. 다양한 스타일과 금액을 알 수 있다는 편리성(32.3%)을 이용하여 이 두가지를 접목하면 시너지 효과를 낼수 있을 것이다. 그리고 비용할인목적(66.7%)으로 선불권제도를 정착화 시켜 가족단위의 고정고객을 확보 할수 있도록 노력하는 방안도 연구해 봐야 할 것이다. 선불권을 사용해본 경험이 있는 미용고객은 9.1%에 해당되지만 혜택에 따라 구매 의향이 있는 고객도 10.1%를 차지한다. 결론적으로 중소형 헤어샵을 이용하는 고객들은 기술력(49.2%), 서비스(45.9%), 접근성(40.8%)을 제일 중요하게 생각하고 재방문에 큰 영향을 미친다. 낙후된 인테리어와 좁은평수의 헤어샵은 재방문을 원하지 않으며(39.9%), 제품의 질과 시술비용은 재방문을 고려할 때 보통인 것으로 나타났다.
This study conducted a survey of 331 beauty customers by age with 14 factors corresponding to strengths, weakness, crisis, opportunity, in order to analyze customer satisfaction throughSWOT analysis of small and medium-sized hair salons. Research results showed that, factors that correspond to the s...
This study conducted a survey of 331 beauty customers by age with 14 factors corresponding to strengths, weakness, crisis, opportunity, in order to analyze customer satisfaction throughSWOT analysis of small and medium-sized hair salons. Research results showed that, factors that correspond to the strength of small and medium-sized hair salon include the satisfaction with expense (46.8%), convenience in terms of accessibility from home, workplace, etc. (53.5%), use of good products without hair damage (43.2%), pleasant and clean environment inside shops(53.5%), quality service(62.8%). Factors that correspond to the weakness of small and medium-sized hair salon areequalized technology not differentiated from other shops (32.0%), lackadaisical customer counseling on the latest style trends(40.5%).Factors that correspond to the crisis of small and medium-sized hair salon include the competition for the lowest price caused by the increasehair salons (36.9%), indiscriminate SNS customer management program(33.3%).Factors applicable to opportunity of small and medium-sized hair salon includethe very small amount of demand for online shopping malls(11.5%), which can be used as alternatives by combining with blog marketing to create new customers. If this advantage is integrated with another benefit that consumers can experience convenience in searching for various hair styles and prices (32.3%), these two factors can create synergy effect. Also, by settling down the pre-paid ticket schemefor the aim of discounted price (66.7%), efforts should be made to secure fixed customers of the family unit.Beauty customers with experience of using a prepaid ticket accounted for only 9.1%, but customers who have intention ofre-purchase according benefits also accounted for 10.1%. In conclusion, customers using small and medium-sized hair salonsconsideredtechnology(49.2%),service(45.9%),and accessibility(40.8%) most important, which have significant impacts on their re-visitation. They do not want to revisit hair shopswith outdated interior and small acreage(39.9%), and it was turned out product quality and treatment costs have moderate influenceon consumers’ consideration of revisiting the hair salons.
This study conducted a survey of 331 beauty customers by age with 14 factors corresponding to strengths, weakness, crisis, opportunity, in order to analyze customer satisfaction throughSWOT analysis of small and medium-sized hair salons. Research results showed that, factors that correspond to the strength of small and medium-sized hair salon include the satisfaction with expense (46.8%), convenience in terms of accessibility from home, workplace, etc. (53.5%), use of good products without hair damage (43.2%), pleasant and clean environment inside shops(53.5%), quality service(62.8%). Factors that correspond to the weakness of small and medium-sized hair salon areequalized technology not differentiated from other shops (32.0%), lackadaisical customer counseling on the latest style trends(40.5%).Factors that correspond to the crisis of small and medium-sized hair salon include the competition for the lowest price caused by the increasehair salons (36.9%), indiscriminate SNS customer management program(33.3%).Factors applicable to opportunity of small and medium-sized hair salon includethe very small amount of demand for online shopping malls(11.5%), which can be used as alternatives by combining with blog marketing to create new customers. If this advantage is integrated with another benefit that consumers can experience convenience in searching for various hair styles and prices (32.3%), these two factors can create synergy effect. Also, by settling down the pre-paid ticket schemefor the aim of discounted price (66.7%), efforts should be made to secure fixed customers of the family unit.Beauty customers with experience of using a prepaid ticket accounted for only 9.1%, but customers who have intention ofre-purchase according benefits also accounted for 10.1%. In conclusion, customers using small and medium-sized hair salonsconsideredtechnology(49.2%),service(45.9%),and accessibility(40.8%) most important, which have significant impacts on their re-visitation. They do not want to revisit hair shopswith outdated interior and small acreage(39.9%), and it was turned out product quality and treatment costs have moderate influenceon consumers’ consideration of revisiting the hair salons.
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