1900년 초반 아메리카에 노예로 끌려온 흑인들의 깊은 슬픔과 고단한 노동의 고통을 위로 하고 삶의 진솔한 표현 방식으로서 태어난 흑인음악은, 훗날 재즈라는 장르로 발전하게 된다. 아프리카 민속 음악의 감각을 Field-holler 라는 단순하고 서글픈 노래로 표현 하였고, 유럽음악의 영향을 받은 흑인 특유의 흑인영가, 노동가, 체인 갱송(쇠사슬에 묶인 노예의 노래) 등이 나타났다. Jazz는 미국 흑인의 음악과 유럽 백인 음악의 융합으로 미국에서 생겨난 음악이다. 리듬, 프레이징, 사운드, 블루스는 아프리카와 미국 흑인의 음악적 특징에서 나온 것이며, 사용된 악기, 멜로디, 하모니는 유럽의 전통적인 수법으로 두 음악적 특성이 크로스 오버 된 형태라 할 수 있다. 재즈의 특징인 리드미컬한 리듬과 흑인 특유의 블루스 , 화성, 그리고 즉흥 연주의 중요한 요소인 예술적 감성과 재치는, 그들이 연주한 음악에 분명하게 표현되어 음악적 특징(멜로디, 보이싱, 리듬 패턴, 화성)인 개성 있는 스타일을 만들고, 다양한 장르가 만들어지는 계기가 되었다. 이러한 재즈만의 매력이라면 흑인 특유의 리드미컬 하고 특색 있는 음악과 연주가들의 개성 있는 즉흥 연주를 말할 수 있다. 재즈 연주자들의 즉흥 연주는 오랜 시간 철저한 연습으로 습득 되어진 테크닉과 순간적이면서 정확한 음악적 계산에서 나오는 연주자의 음악적 감성으로 이루어졌다고 할 수 있다. 특정 연주자의 연주에서 느껴지는 음악적 특징들, 빈번히 구사하는 보이싱, 멜로디, 리듬패턴 등을 그만의 ‘스타일’ 이라 할 수 있다. 그러한 스타일을 즉흥 연주에 활용하기 위해서는 연주자의 시대적 분류, 장르의 음악적 요소들 (멜로디, 보이싱, 리듬패턴, 화성) 의 분석을 통한 이해와 연구가 무엇보다 중요하다. 그러한 스타일들이 확장된 결과 딕시랜드(Dixielan), 시카고(Chicago), 스윙(Swing), 비밥(Bebop), 쿨(Cool), 하드 밥(Hard bop) 프리재즈(Free jazz), 퓨전(Fusin)등 다양한 장르가 생겨나며 발전하게 되었다. 재즈의 발생부터 현재까지 시대별 변화의 흐름 속에 재즈는 다양한 대중문화 (영화, 뮤지컬, 연극과 춤, 노래, 연주 등) 에 깊은 영향을 끼쳐왔다. 이 논문은 재즈의 역사적 이해와 시대별 장르의 음악적 특징, 장르별 유명 연주가들의 앨범, 연주곡 등을 통해 그들의 연주 스타일의 음악적 특징을 분류하는 기준을 세우고 시대별로 정리하고 고찰하였다.
1900년 초반 아메리카에 노예로 끌려온 흑인들의 깊은 슬픔과 고단한 노동의 고통을 위로 하고 삶의 진솔한 표현 방식으로서 태어난 흑인음악은, 훗날 재즈라는 장르로 발전하게 된다. 아프리카 민속 음악의 감각을 Field-holler 라는 단순하고 서글픈 노래로 표현 하였고, 유럽음악의 영향을 받은 흑인 특유의 흑인영가, 노동가, 체인 갱송(쇠사슬에 묶인 노예의 노래) 등이 나타났다. Jazz는 미국 흑인의 음악과 유럽 백인 음악의 융합으로 미국에서 생겨난 음악이다. 리듬, 프레이징, 사운드, 블루스는 아프리카와 미국 흑인의 음악적 특징에서 나온 것이며, 사용된 악기, 멜로디, 하모니는 유럽의 전통적인 수법으로 두 음악적 특성이 크로스 오버 된 형태라 할 수 있다. 재즈의 특징인 리드미컬한 리듬과 흑인 특유의 블루스 , 화성, 그리고 즉흥 연주의 중요한 요소인 예술적 감성과 재치는, 그들이 연주한 음악에 분명하게 표현되어 음악적 특징(멜로디, 보이싱, 리듬 패턴, 화성)인 개성 있는 스타일을 만들고, 다양한 장르가 만들어지는 계기가 되었다. 이러한 재즈만의 매력이라면 흑인 특유의 리드미컬 하고 특색 있는 음악과 연주가들의 개성 있는 즉흥 연주를 말할 수 있다. 재즈 연주자들의 즉흥 연주는 오랜 시간 철저한 연습으로 습득 되어진 테크닉과 순간적이면서 정확한 음악적 계산에서 나오는 연주자의 음악적 감성으로 이루어졌다고 할 수 있다. 특정 연주자의 연주에서 느껴지는 음악적 특징들, 빈번히 구사하는 보이싱, 멜로디, 리듬패턴 등을 그만의 ‘스타일’ 이라 할 수 있다. 그러한 스타일을 즉흥 연주에 활용하기 위해서는 연주자의 시대적 분류, 장르의 음악적 요소들 (멜로디, 보이싱, 리듬패턴, 화성) 의 분석을 통한 이해와 연구가 무엇보다 중요하다. 그러한 스타일들이 확장된 결과 딕시랜드(Dixielan), 시카고(Chicago), 스윙(Swing), 비밥(Bebop), 쿨(Cool), 하드 밥(Hard bop) 프리재즈(Free jazz), 퓨전(Fusin)등 다양한 장르가 생겨나며 발전하게 되었다. 재즈의 발생부터 현재까지 시대별 변화의 흐름 속에 재즈는 다양한 대중문화 (영화, 뮤지컬, 연극과 춤, 노래, 연주 등) 에 깊은 영향을 끼쳐왔다. 이 논문은 재즈의 역사적 이해와 시대별 장르의 음악적 특징, 장르별 유명 연주가들의 앨범, 연주곡 등을 통해 그들의 연주 스타일의 음악적 특징을 분류하는 기준을 세우고 시대별로 정리하고 고찰하였다.
Black music was born in a way to genuinely express condolences to African-Americans’ deep sadness and difficult hardships when Africans were brought to America in the beginning of 1900s as slaves. Later on, black music developed into a genre called jazz. African folklore music was expressed through ...
Black music was born in a way to genuinely express condolences to African-Americans’ deep sadness and difficult hardships when Africans were brought to America in the beginning of 1900s as slaves. Later on, black music developed into a genre called jazz. African folklore music was expressed through a simple yet sad song called “Field-holler.” Moreover, songs unique to African-Americans that were influenced by European music appeared as well such as black spirituals, work songs, and chain gang songs (“Chain Around My Leg”). Jazz was born in the United States and is a combination of African-American music and European-American music. Rhythms, phrasing, sound, and blues came out of the musical characteristics of Africa and African-Americans, while the use of instruments, melody, and harmony is a traditional method used in Europe. As a result, jazz is a crossover of two musical characteristics. Rhythmical rhythm—which is one of the characteristics of jazz—and styles unique to African-Americans such as blues, harmony, and improvisation, require important requisites like artistic sensitivity and wit. Such features are clearly expressed in the music and the appearance of such music was an opportunity for unique styles of music (melody, voicing, rhythmical patterns, melody) and a diverse range of genres to be created. It is evident that jazz’s charm is its style unique to African-Americans consisting of rhythmical sounds, individuality, and musicians’ amazing improvisation performances. Jazz performers’ improvisation performances is a technique that comes from long hours of thorough practice as well as the performer’s quick wittedness yet accurate calculation that comes from musical sensibility. Musical characteristics that are only felt from particular performers, such as voicing, melody, and rhythmical patterns, can be called the performer’s own “style”. To utilize those styles at improvisation performances, it is most important to understand and analyze the performer’s historical group and characteristics of musical elements (melody, voicing, rhythmical patterns, melody). Such styles have come to grow into various genres such as Dixieland, Chicago, swing, bebop, cool, hard bop, free jazz, and fusin. In conclusion, the history of jazz—in its constant flow of change—has deeply influenced a diverse pop culture (movies, musicals, plays, dance, songs, performances, etc). This paper looked at performers’ performance style, created a standard to classify musical characteristics, and organized and contemplated the musical history through the history of jazz, musical characteristics of different genres by time periods, albums of famous performers by genres, and musical pieces.
Black music was born in a way to genuinely express condolences to African-Americans’ deep sadness and difficult hardships when Africans were brought to America in the beginning of 1900s as slaves. Later on, black music developed into a genre called jazz. African folklore music was expressed through a simple yet sad song called “Field-holler.” Moreover, songs unique to African-Americans that were influenced by European music appeared as well such as black spirituals, work songs, and chain gang songs (“Chain Around My Leg”). Jazz was born in the United States and is a combination of African-American music and European-American music. Rhythms, phrasing, sound, and blues came out of the musical characteristics of Africa and African-Americans, while the use of instruments, melody, and harmony is a traditional method used in Europe. As a result, jazz is a crossover of two musical characteristics. Rhythmical rhythm—which is one of the characteristics of jazz—and styles unique to African-Americans such as blues, harmony, and improvisation, require important requisites like artistic sensitivity and wit. Such features are clearly expressed in the music and the appearance of such music was an opportunity for unique styles of music (melody, voicing, rhythmical patterns, melody) and a diverse range of genres to be created. It is evident that jazz’s charm is its style unique to African-Americans consisting of rhythmical sounds, individuality, and musicians’ amazing improvisation performances. Jazz performers’ improvisation performances is a technique that comes from long hours of thorough practice as well as the performer’s quick wittedness yet accurate calculation that comes from musical sensibility. Musical characteristics that are only felt from particular performers, such as voicing, melody, and rhythmical patterns, can be called the performer’s own “style”. To utilize those styles at improvisation performances, it is most important to understand and analyze the performer’s historical group and characteristics of musical elements (melody, voicing, rhythmical patterns, melody). Such styles have come to grow into various genres such as Dixieland, Chicago, swing, bebop, cool, hard bop, free jazz, and fusin. In conclusion, the history of jazz—in its constant flow of change—has deeply influenced a diverse pop culture (movies, musicals, plays, dance, songs, performances, etc). This paper looked at performers’ performance style, created a standard to classify musical characteristics, and organized and contemplated the musical history through the history of jazz, musical characteristics of different genres by time periods, albums of famous performers by genres, and musical pieces.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.