본 논문에서는 AF궤도회로장치의 궤도 불안정의 원인 및 고장 모드에 대하여 알아보고 수리가능 시스템인 궤도회로의 수명을 예측하여 보았다. 고속철도구간에 설치된 궤도회로는 유지보수를 해야 할 구간이 너무 길고 고장 빈도의 증가로 인하여 인력에 의한 점검은 한계가 있다. 또한, 고속철도 1단계 구간의 궤도회로의 경우 노후화 및 환경적 영향에 의해 고장 빈도가 높아지면서 유지보수에 대한 어려움이 발생될 뿐만 아니라 관련 비용도 증가하게 된다. 궤도회로와 같은 중요 시스템은 현장 적용 후에 고장 발생시 수리와 복구가 신속히 이루어져야 하며 장기간 신뢰성 유지와 안정적인 운용을 보장하여야 한다. 궤도회로의 고장은 폐색구간의 열차의 점유 혹은 비점유를 비정상적으로 알려주면 열차의 추돌, 충돌 등과 같은 대형 사고를 유발 시킬 수 있다. 현재 경부고속선에서 운영 중인 UM71C 궤도회로의 경우 안살도STS와 그 기술을 이전 받은 LS산전의 시스템으로 설치 운용되고 있다. 그러나 궤도회로 고장 빈도가 증가함에 따라 유지보수 인력 운용에 어려움이 발생하며, 궤도회로 고장으로 인한 열차 지연, 열차사고 위험 증가, 유지보수 인력의 업무 피로도 증가, 재고품 관리 등과 관련한 비용이 증가하게 된다. 어떤 시스템의 생명 ...
본 논문에서는 AF궤도회로장치의 궤도 불안정의 원인 및 고장 모드에 대하여 알아보고 수리가능 시스템인 궤도회로의 수명을 예측하여 보았다. 고속철도구간에 설치된 궤도회로는 유지보수를 해야 할 구간이 너무 길고 고장 빈도의 증가로 인하여 인력에 의한 점검은 한계가 있다. 또한, 고속철도 1단계 구간의 궤도회로의 경우 노후화 및 환경적 영향에 의해 고장 빈도가 높아지면서 유지보수에 대한 어려움이 발생될 뿐만 아니라 관련 비용도 증가하게 된다. 궤도회로와 같은 중요 시스템은 현장 적용 후에 고장 발생시 수리와 복구가 신속히 이루어져야 하며 장기간 신뢰성 유지와 안정적인 운용을 보장하여야 한다. 궤도회로의 고장은 폐색구간의 열차의 점유 혹은 비점유를 비정상적으로 알려주면 열차의 추돌, 충돌 등과 같은 대형 사고를 유발 시킬 수 있다. 현재 경부고속선에서 운영 중인 UM71C 궤도회로의 경우 안살도STS와 그 기술을 이전 받은 LS산전의 시스템으로 설치 운용되고 있다. 그러나 궤도회로 고장 빈도가 증가함에 따라 유지보수 인력 운용에 어려움이 발생하며, 궤도회로 고장으로 인한 열차 지연, 열차사고 위험 증가, 유지보수 인력의 업무 피로도 증가, 재고품 관리 등과 관련한 비용이 증가하게 된다. 어떤 시스템의 생명 주기 함수를 이야기 할 때 Weibull 분포를 따른다고 말하며 고장 데이터를 활용하여 형상모수와 크기모수의 추정을 통하여 경부고속선에 설치된 궤도회로의 Weibull 분포를 추정해본다. 또한, Weibull 분포를 통하여 AF 궤도회로의 수명 예측을 제안하고자 한다.
본 논문에서는 AF궤도회로장치의 궤도 불안정의 원인 및 고장 모드에 대하여 알아보고 수리가능 시스템인 궤도회로의 수명을 예측하여 보았다. 고속철도구간에 설치된 궤도회로는 유지보수를 해야 할 구간이 너무 길고 고장 빈도의 증가로 인하여 인력에 의한 점검은 한계가 있다. 또한, 고속철도 1단계 구간의 궤도회로의 경우 노후화 및 환경적 영향에 의해 고장 빈도가 높아지면서 유지보수에 대한 어려움이 발생될 뿐만 아니라 관련 비용도 증가하게 된다. 궤도회로와 같은 중요 시스템은 현장 적용 후에 고장 발생시 수리와 복구가 신속히 이루어져야 하며 장기간 신뢰성 유지와 안정적인 운용을 보장하여야 한다. 궤도회로의 고장은 폐색구간의 열차의 점유 혹은 비점유를 비정상적으로 알려주면 열차의 추돌, 충돌 등과 같은 대형 사고를 유발 시킬 수 있다. 현재 경부고속선에서 운영 중인 UM71C 궤도회로의 경우 안살도STS와 그 기술을 이전 받은 LS산전의 시스템으로 설치 운용되고 있다. 그러나 궤도회로 고장 빈도가 증가함에 따라 유지보수 인력 운용에 어려움이 발생하며, 궤도회로 고장으로 인한 열차 지연, 열차사고 위험 증가, 유지보수 인력의 업무 피로도 증가, 재고품 관리 등과 관련한 비용이 증가하게 된다. 어떤 시스템의 생명 주기 함수를 이야기 할 때 Weibull 분포를 따른다고 말하며 고장 데이터를 활용하여 형상모수와 크기모수의 추정을 통하여 경부고속선에 설치된 궤도회로의 Weibull 분포를 추정해본다. 또한, Weibull 분포를 통하여 AF 궤도회로의 수명 예측을 제안하고자 한다.
In this paper, I look into unstable reasons and failure modes of AF track circuit and predict life estimation of that which is one of repairable system. there are limitations for maintenance of manpower since track circuits installed long and failure frequency is getting higher and higher according ...
In this paper, I look into unstable reasons and failure modes of AF track circuit and predict life estimation of that which is one of repairable system. there are limitations for maintenance of manpower since track circuits installed long and failure frequency is getting higher and higher according to passing operation’s time in high speed rail. Also In case of track circuit installed first stage section in high speed rail, failure frequency according to deterioration and circumstances has been increasing gradually so It will be occurring difficulty of maintenance and increasing of related expenses. AF Track Circuit for High Speed Railway be made up micro-electric devices, mod and demod device, relay, transformer which make to run signaling current to rail. And each equipment are installed inside of signaling room and along the wayside following their function and installation regulation. Sub systems of AF track circuit have different characteristics each other besides operate in distant operation environment. So each sub system of that is influenced by different circumstances. In the this paper, I studied each sub system’s failure occurring frequency using the site data and Failure rate λ prediction program and I used Weibull distribution for AF track circuit’s life cycle.
In this paper, I look into unstable reasons and failure modes of AF track circuit and predict life estimation of that which is one of repairable system. there are limitations for maintenance of manpower since track circuits installed long and failure frequency is getting higher and higher according to passing operation’s time in high speed rail. Also In case of track circuit installed first stage section in high speed rail, failure frequency according to deterioration and circumstances has been increasing gradually so It will be occurring difficulty of maintenance and increasing of related expenses. AF Track Circuit for High Speed Railway be made up micro-electric devices, mod and demod device, relay, transformer which make to run signaling current to rail. And each equipment are installed inside of signaling room and along the wayside following their function and installation regulation. Sub systems of AF track circuit have different characteristics each other besides operate in distant operation environment. So each sub system of that is influenced by different circumstances. In the this paper, I studied each sub system’s failure occurring frequency using the site data and Failure rate λ prediction program and I used Weibull distribution for AF track circuit’s life cycle.
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