고령화 사회로 변화하면서 노인 인구가 증가하고 있다. 2008년 7월 한국의 65세 이상 노인인구는 501만 6천명으로 전체인구의 10.3%에 이르며, 2026년에는 전체인구의 20%에 이를 것으로 추정된다. UN추계에 의하면 2025년에 65세 이상의 인구가 총인구에서 차지하는 비율은 일본 27.3%, 스위스 23.4%, 덴마크 23.3% 독일23.2%, 스웨덴 22.4%, 미국 19.8%, 영국 19.4%로 예측되고 있다.[1]
그러므로 노인 용품들이 많이 요구되고 있다. 노인 용품은 이동기기 및 의수족보조기 등이 있다. 종류별로는 지팡이, 수동, ...
고령화 사회로 변화하면서 노인 인구가 증가하고 있다. 2008년 7월 한국의 65세 이상 노인인구는 501만 6천명으로 전체인구의 10.3%에 이르며, 2026년에는 전체인구의 20%에 이를 것으로 추정된다. UN추계에 의하면 2025년에 65세 이상의 인구가 총인구에서 차지하는 비율은 일본 27.3%, 스위스 23.4%, 덴마크 23.3% 독일23.2%, 스웨덴 22.4%, 미국 19.8%, 영국 19.4%로 예측되고 있다.[1]
그러므로 노인 용품들이 많이 요구되고 있다. 노인 용품은 이동기기 및 의수족보조기 등이 있다. 종류별로는 지팡이, 수동, 전동 휠체어에 이어서 보행 보조기(14.4%)순으로 나타난다. 보행 보조기란 노화 및 부상으로 인해 보행이 불편한 노인들이 걸을 때 몸을 지탱해 주거나 보행이 편하도록 해주는 기구이다.[2]
보편적으로 보행 보조기는 수동 브레이크를 사용하는 경우가 많다. 자전거 브레이크의 원리를 이용한 핸드 브레이크의 경우, 힘이 없는 노인들은 핸드 브레이크를 사용하지 못한다. 그러므로 손에 힘을 주어 브레이크를 작동하는 방법은 노인들의 보행 보조기에 알맞지 않다.
본 설계 연구는 노인들이 사용하는 보행 보조기의 브레이크 장치를 기구학적으로 설계한다. 브레이크 장치는 기존의 제품과 달리 인력과 전자장치를 사용하지 않으며, 자동으로 브레이크가 작동하도록 한다.
고령화 사회로 변화하면서 노인 인구가 증가하고 있다. 2008년 7월 한국의 65세 이상 노인인구는 501만 6천명으로 전체인구의 10.3%에 이르며, 2026년에는 전체인구의 20%에 이를 것으로 추정된다. UN추계에 의하면 2025년에 65세 이상의 인구가 총인구에서 차지하는 비율은 일본 27.3%, 스위스 23.4%, 덴마크 23.3% 독일23.2%, 스웨덴 22.4%, 미국 19.8%, 영국 19.4%로 예측되고 있다.[1]
그러므로 노인 용품들이 많이 요구되고 있다. 노인 용품은 이동기기 및 의수족보조기 등이 있다. 종류별로는 지팡이, 수동, 전동 휠체어에 이어서 보행 보조기(14.4%)순으로 나타난다. 보행 보조기란 노화 및 부상으로 인해 보행이 불편한 노인들이 걸을 때 몸을 지탱해 주거나 보행이 편하도록 해주는 기구이다.[2]
보편적으로 보행 보조기는 수동 브레이크를 사용하는 경우가 많다. 자전거 브레이크의 원리를 이용한 핸드 브레이크의 경우, 힘이 없는 노인들은 핸드 브레이크를 사용하지 못한다. 그러므로 손에 힘을 주어 브레이크를 작동하는 방법은 노인들의 보행 보조기에 알맞지 않다.
본 설계 연구는 노인들이 사용하는 보행 보조기의 브레이크 장치를 기구학적으로 설계한다. 브레이크 장치는 기존의 제품과 달리 인력과 전자장치를 사용하지 않으며, 자동으로 브레이크가 작동하도록 한다.
while change the aging society, the elderly population is increasing. July 2008 South Korea had a population of 65 older reaches 10.3% of the total population of 5.016 million people. In 2026 is guessed to reach 20% of the total population. According to UN estimates, the rate of the population over ...
while change the aging society, the elderly population is increasing. July 2008 South Korea had a population of 65 older reaches 10.3% of the total population of 5.016 million people. In 2026 is guessed to reach 20% of the total population. According to UN estimates, the rate of the population over 65 aged in total population in 2025, Japan 27.3%, Switzerland 23.4%, Denmark 23.3%, Germany 23.2%, Sweden 22.4%, US 19.8%, is forecast to UK 19.4%.
Therefore, a lot of old man goods have been required. Old man goods include orthosis and moving tools. According to the type, stick, manual wheelchairs, automatic wheelchair and is appeared in the order of walking frame (14.4%). Walking Frame is mechanism that due to injury and aging walking uncomfortable old man is supported the body when they is walking.
Universally walking frame use the handbrake. In the case of hand brake using a bicycle brake ,the powerless old man can't take handbrake. SO given the way to operate the brake force is not right in the old man walking frame.
The design study is the kinematic design of the brake system used by walking frame for old man. The braking device is not using the force and the electronic device, operate automatically brake.
while change the aging society, the elderly population is increasing. July 2008 South Korea had a population of 65 older reaches 10.3% of the total population of 5.016 million people. In 2026 is guessed to reach 20% of the total population. According to UN estimates, the rate of the population over 65 aged in total population in 2025, Japan 27.3%, Switzerland 23.4%, Denmark 23.3%, Germany 23.2%, Sweden 22.4%, US 19.8%, is forecast to UK 19.4%.
Therefore, a lot of old man goods have been required. Old man goods include orthosis and moving tools. According to the type, stick, manual wheelchairs, automatic wheelchair and is appeared in the order of walking frame (14.4%). Walking Frame is mechanism that due to injury and aging walking uncomfortable old man is supported the body when they is walking.
Universally walking frame use the handbrake. In the case of hand brake using a bicycle brake ,the powerless old man can't take handbrake. SO given the way to operate the brake force is not right in the old man walking frame.
The design study is the kinematic design of the brake system used by walking frame for old man. The braking device is not using the force and the electronic device, operate automatically brake.
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