멘델스존(F. Mendelssohn, 1809~1847)은 초기 낭만주의 작곡가이지만 고전시대의 음악적 요소를 많이 사용한 보수적인 작곡가였다. 멘델스존의《Fantasy Op. 28》은 1833년에 완성되어 다음해인 1834년 본에서 출판되었으며, 제 1악장은 간결한 3부 형식으로 되어있고 2악장은 스케르쪼 형식, 3악장은 소나타 형식으로 고전시대의 형식을 사용하여 작곡되었다. 3부 형식의 제 1악장은 제1부 A가 제시, 제2부 B가 대조, 제3부 A'는 제1부의 재현으로 이루어져 있고, 베토벤이 미뉴에트 대신에 교향곡, 소나타,...
멘델스존(F. Mendelssohn, 1809~1847)은 초기 낭만주의 작곡가이지만 고전시대의 음악적 요소를 많이 사용한 보수적인 작곡가였다. 멘델스존의《Fantasy Op. 28》은 1833년에 완성되어 다음해인 1834년 본에서 출판되었으며, 제 1악장은 간결한 3부 형식으로 되어있고 2악장은 스케르쪼 형식, 3악장은 소나타 형식으로 고전시대의 형식을 사용하여 작곡되었다. 3부 형식의 제 1악장은 제1부 A가 제시, 제2부 B가 대조, 제3부 A'는 제1부의 재현으로 이루어져 있고, 베토벤이 미뉴에트 대신에 교향곡, 소나타, 현악 4중주의 제 3악장에 스케르쪼 악장을 도입하였는데 멘델스존의《Fantasy Op. 28》의 2악장도 스케르쪼 형식으로 쓰인 것은 베토벤의 영향이라 할 수 있다. 3악장은 제시부, 발전부, 재현부, 코다의 구성으로 되어있으며, 제시부의 제 1주제와 제 2주제가 관계조로 나오고 발전부도 원조 f#단조의 딸림조인 c#단조로 나옴으로 고전의 형식을 잘 따르고 있다. 또, 코다도 전조부분 없이 으뜸화음의 연장으로 진행되다가 완전 전격종지로 끝맺는다. 멘델스존의《Fantasy Op. 28》은 환상곡의 요소와 고전시대의 요소들이 잘 어우러진 곡으로 이러한 고전주의의 형식 안에서 환상곡이라는 제목에 걸맞게 그의 낭만적 환상을 잘 표현하였다.
멘델스존(F. Mendelssohn, 1809~1847)은 초기 낭만주의 작곡가이지만 고전시대의 음악적 요소를 많이 사용한 보수적인 작곡가였다. 멘델스존의《Fantasy Op. 28》은 1833년에 완성되어 다음해인 1834년 본에서 출판되었으며, 제 1악장은 간결한 3부 형식으로 되어있고 2악장은 스케르쪼 형식, 3악장은 소나타 형식으로 고전시대의 형식을 사용하여 작곡되었다. 3부 형식의 제 1악장은 제1부 A가 제시, 제2부 B가 대조, 제3부 A'는 제1부의 재현으로 이루어져 있고, 베토벤이 미뉴에트 대신에 교향곡, 소나타, 현악 4중주의 제 3악장에 스케르쪼 악장을 도입하였는데 멘델스존의《Fantasy Op. 28》의 2악장도 스케르쪼 형식으로 쓰인 것은 베토벤의 영향이라 할 수 있다. 3악장은 제시부, 발전부, 재현부, 코다의 구성으로 되어있으며, 제시부의 제 1주제와 제 2주제가 관계조로 나오고 발전부도 원조 f#단조의 딸림조인 c#단조로 나옴으로 고전의 형식을 잘 따르고 있다. 또, 코다도 전조부분 없이 으뜸화음의 연장으로 진행되다가 완전 전격종지로 끝맺는다. 멘델스존의《Fantasy Op. 28》은 환상곡의 요소와 고전시대의 요소들이 잘 어우러진 곡으로 이러한 고전주의의 형식 안에서 환상곡이라는 제목에 걸맞게 그의 낭만적 환상을 잘 표현하였다.
Despite the fact that Felix Mendelssohn(1809~1847) was a composer of early Romanticism Era, the conservative composer used much of classical musical elements in his pieces. Mendelssohn’s《Fantasy Op. 28》was completed in 1833 and published in the following year in Bonn. The first movement adopts a sim...
Despite the fact that Felix Mendelssohn(1809~1847) was a composer of early Romanticism Era, the conservative composer used much of classical musical elements in his pieces. Mendelssohn’s《Fantasy Op. 28》was completed in 1833 and published in the following year in Bonn. The first movement adopts a simple trio section, the second movement is a scherzo, and the final takes a sonata form, a classical form of composition. The first movement begins with an introduction of A, followed by B for contrast and then again brings back A′ for recapitulation. As Beethoven adopted scherzo movement to the third movements of some of his symphonies, sonatas and string quartets instead of minuet, Mendelssohn was influenced by him for using scherzo for the second movement of this piece. The third movement is composed of exposition, development and recapitulation, followed by a coda. In the exposition, the first theme and the second theme are presented in relative keys and the development is in c-sharp minor, the dominant key of the original f-sharp minor, both following the classical form. The coda is extended in tonic chord without modulation and then finalized in full cadence. His romantic fantasy is well expressed in the piece within the forms of classicism, along with the elements of romantic fantasy.
Despite the fact that Felix Mendelssohn(1809~1847) was a composer of early Romanticism Era, the conservative composer used much of classical musical elements in his pieces. Mendelssohn’s《Fantasy Op. 28》was completed in 1833 and published in the following year in Bonn. The first movement adopts a simple trio section, the second movement is a scherzo, and the final takes a sonata form, a classical form of composition. The first movement begins with an introduction of A, followed by B for contrast and then again brings back A′ for recapitulation. As Beethoven adopted scherzo movement to the third movements of some of his symphonies, sonatas and string quartets instead of minuet, Mendelssohn was influenced by him for using scherzo for the second movement of this piece. The third movement is composed of exposition, development and recapitulation, followed by a coda. In the exposition, the first theme and the second theme are presented in relative keys and the development is in c-sharp minor, the dominant key of the original f-sharp minor, both following the classical form. The coda is extended in tonic chord without modulation and then finalized in full cadence. His romantic fantasy is well expressed in the piece within the forms of classicism, along with the elements of romantic fantasy.
주제어
#멘델스존 환상곡 고전주의형식
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.