디지털영화제작이 일반화된 지금 영화제작 현장에서 만들어지는 영상데이터는 디지털 이론과 복잡한 처리과정을 거쳐 기록, 생성되며 이것을 관리하기 위해서는 다양한 디지털 영상에 관한 배경지식을 필요로 하게 되었다. 이것이 DIT라는 역할이 등장하게 된 배경이다. Digital Imaging Technician란 디지털 영상제작의 이론과 디지털 카메라의 프로세스를 이해하고 제작현장에서 최고의 화질과 색을 보전하며 연출자가 원하는 색을 현장에서 구현하고 제작현장과 후반제작공정을 관리하며 연결 해주는 역할을 한다. 본 논문은...
디지털영화제작이 일반화된 지금 영화제작 현장에서 만들어지는 영상데이터는 디지털 이론과 복잡한 처리과정을 거쳐 기록, 생성되며 이것을 관리하기 위해서는 다양한 디지털 영상에 관한 배경지식을 필요로 하게 되었다. 이것이 DIT라는 역할이 등장하게 된 배경이다. Digital Imaging Technician란 디지털 영상제작의 이론과 디지털 카메라의 프로세스를 이해하고 제작현장에서 최고의 화질과 색을 보전하며 연출자가 원하는 색을 현장에서 구현하고 제작현장과 후반제작공정을 관리하며 연결 해주는 역할을 한다. 본 논문은 단편영화 <비공식 개강총회>와 <나의 자리>의 제작과정에서 디지털영화제작이 일반화 된 현재의 시점에서 새롭게 등장한 역할인 DIT (Digital Imaging Technician)가 제작현장에서 해야 할 역할과 DIT가 작업에 참여해서 이 전의 디지털 영화제작 프로세스와 차별화되는 지점을 학위과정에서 참여하게 된 <비공식 개강총회>와 <나의 자리>의 현장제작과정을 통해 알아보고 이 후 포스트 프로덕션 작업 중 편집과 색 보정에 준 영향과 DCP(Digital Cinema Package) 제작과정에 대해 서술한다. DIT는 다양해지는 디지털 영상제작 장비와 빠르게 발전하는 영상 제작기술의 정보를 모으고 습득하여 제작현장에 반영해 제작비용과 제작시간의 절감은 물론 편집과 색 보정을 통해 미학적인 부분까지도 영향을 주게 될 것이라 생각하며 본 논문을 마무리한다.
디지털영화제작이 일반화된 지금 영화제작 현장에서 만들어지는 영상데이터는 디지털 이론과 복잡한 처리과정을 거쳐 기록, 생성되며 이것을 관리하기 위해서는 다양한 디지털 영상에 관한 배경지식을 필요로 하게 되었다. 이것이 DIT라는 역할이 등장하게 된 배경이다. Digital Imaging Technician란 디지털 영상제작의 이론과 디지털 카메라의 프로세스를 이해하고 제작현장에서 최고의 화질과 색을 보전하며 연출자가 원하는 색을 현장에서 구현하고 제작현장과 후반제작공정을 관리하며 연결 해주는 역할을 한다. 본 논문은 단편영화 <비공식 개강총회>와 <나의 자리>의 제작과정에서 디지털영화제작이 일반화 된 현재의 시점에서 새롭게 등장한 역할인 DIT (Digital Imaging Technician)가 제작현장에서 해야 할 역할과 DIT가 작업에 참여해서 이 전의 디지털 영화제작 프로세스와 차별화되는 지점을 학위과정에서 참여하게 된 <비공식 개강총회>와 <나의 자리>의 현장제작과정을 통해 알아보고 이 후 포스트 프로덕션 작업 중 편집과 색 보정에 준 영향과 DCP(Digital Cinema Package) 제작과정에 대해 서술한다. DIT는 다양해지는 디지털 영상제작 장비와 빠르게 발전하는 영상 제작기술의 정보를 모으고 습득하여 제작현장에 반영해 제작비용과 제작시간의 절감은 물론 편집과 색 보정을 통해 미학적인 부분까지도 영향을 주게 될 것이라 생각하며 본 논문을 마무리한다.
With the popularity of digital filmmaking nowadays, to manage the digital theory and the complicated process of locating and generating the image data from the digital filming set, the background knowledge that related to various digital images was required and this is also the background of the new...
With the popularity of digital filmmaking nowadays, to manage the digital theory and the complicated process of locating and generating the image data from the digital filming set, the background knowledge that related to various digital images was required and this is also the background of the new appearing role of what we called DIT. A Digital Imaging Technician is someone who has good understanding of digital camera and digital filmmaking theory. Served by this background, his role is to save the best quality image and color on the filming set, on-set color correction according to the director’s will and manage the workflow of a production and post production. The thesis will discuss the production process of the DCP (Digital Cinema Package) in the post production process of editing and color correction after examining of the production process of the short films and by looking into the role of this new appearing DIT (Digital Imaging Technician), in nowadays production when the popularity of digital filmmaking is achieved and from the opposite point of view when the DIT has not get involved into the production process. By collecting and obtaining information of the diversity of today’s digital filmmaking equipment and the fast-developed production skill, DIT has not only reduced the production cost and time, but through the editing and color correcting process, aesthetic value has been also executed too, based on the influences that DIT has brought, I believe that it is definitely worth to be discussed.
With the popularity of digital filmmaking nowadays, to manage the digital theory and the complicated process of locating and generating the image data from the digital filming set, the background knowledge that related to various digital images was required and this is also the background of the new appearing role of what we called DIT. A Digital Imaging Technician is someone who has good understanding of digital camera and digital filmmaking theory. Served by this background, his role is to save the best quality image and color on the filming set, on-set color correction according to the director’s will and manage the workflow of a production and post production. The thesis will discuss the production process of the DCP (Digital Cinema Package) in the post production process of editing and color correction after examining of the production process of the short films and by looking into the role of this new appearing DIT (Digital Imaging Technician), in nowadays production when the popularity of digital filmmaking is achieved and from the opposite point of view when the DIT has not get involved into the production process. By collecting and obtaining information of the diversity of today’s digital filmmaking equipment and the fast-developed production skill, DIT has not only reduced the production cost and time, but through the editing and color correcting process, aesthetic value has been also executed too, based on the influences that DIT has brought, I believe that it is definitely worth to be discussed.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.