최근 천연화장품이나 유기농, 한방발효, 코스메슈티컬, 줄기세포 등 다양한 기술개발과 혁신에 따른 기능성 화장품의 소재와 연구개발이 활발하며, 특히 자연친화적이면서 피부에 위해가 되지 않는 기능성을 중시하기 때문에 그에 따른 약용화장품으로서 생산과 판매에 대한 과학적 입증과 효능과 효과에 따른 안전한 화장품 사용이 주목받고 있다. 국내는 물론 현재 중국 및 ...
최근 천연화장품이나 유기농, 한방발효, 코스메슈티컬, 줄기세포 등 다양한 기술개발과 혁신에 따른 기능성 화장품의 소재와 연구개발이 활발하며, 특히 자연친화적이면서 피부에 위해가 되지 않는 기능성을 중시하기 때문에 그에 따른 약용화장품으로서 생산과 판매에 대한 과학적 입증과 효능과 효과에 따른 안전한 화장품 사용이 주목받고 있다. 국내는 물론 현재 중국 및 아세안 (ASEAN 동남아시아연합국가)을 포함한 북미시장의 확장과 더불어 양적, 질적으로 그 발전 속도를 향상시키고 있으며 한방화장품의 시장은 날로 확대될 것으로 전망된다. 이에 본 연구자는 한방화장품에 발효기법을 결합한 한방발효화장품에 대한 인식과 사용실태 및 기대효과를 살펴보기 위해 20대에서 40대 이상의 성인을 대상으로 일반사용자의 특성, 한방, 발효화장품의 인식과 사용실태 및 기대효과 등에 대한 연구를 하였다. 연구결과를 종합해 보면 다음과 같다. 한방발효 화장품의 인식과 사용실태에서 일반화장품보다 한방화장품이 우수하다고 생각하였고 나아가 한방화장품에 발효기법을 결합한 한방발효 화장품이 효능과 시너지효과에 좀 더 우수할 것이라고 인식하였으며 떠오르는 이미지로 세포재생과 심리적 안정을 갖는 것으로, 한방이라는 인식은 몸에 좋거나 화학적이지 않다는 인식에 따른 것으로 사료된다. 한방발효화장품의 가격대는 효능과 효과에 따라 비싸다는 의견이 많았으며 주름 및 탄력에 매우 만족한 것으로 나타났다. 인삼, 홍삼 발효에 대한 기대효과로 항산화활성 및 유용성분의 상승효과를 나타냈다. 한방발효 화장품의 글로벌 경쟁력을 키우기 위해서는 과학적 입증과 데이터 구축, 제품의 효능 및 효과 강화가 필요한 순으로 나타났다. 한방발효화장품은 물론이고 한방기능성 화장품에 대한 소재의 다양성과 차별화된 제품개발 및 마케팅을 전략을 모색한다면 세계시장에서도 한국의 자랑스런 명품브랜드로 자리매김 할 수 있다고 사료된다.
최근 천연화장품이나 유기농, 한방발효, 코스메슈티컬, 줄기세포 등 다양한 기술개발과 혁신에 따른 기능성 화장품의 소재와 연구개발이 활발하며, 특히 자연친화적이면서 피부에 위해가 되지 않는 기능성을 중시하기 때문에 그에 따른 약용화장품으로서 생산과 판매에 대한 과학적 입증과 효능과 효과에 따른 안전한 화장품 사용이 주목받고 있다. 국내는 물론 현재 중국 및 아세안 (ASEAN 동남아시아연합국가)을 포함한 북미시장의 확장과 더불어 양적, 질적으로 그 발전 속도를 향상시키고 있으며 한방화장품의 시장은 날로 확대될 것으로 전망된다. 이에 본 연구자는 한방화장품에 발효기법을 결합한 한방발효화장품에 대한 인식과 사용실태 및 기대효과를 살펴보기 위해 20대에서 40대 이상의 성인을 대상으로 일반사용자의 특성, 한방, 발효화장품의 인식과 사용실태 및 기대효과 등에 대한 연구를 하였다. 연구결과를 종합해 보면 다음과 같다. 한방발효 화장품의 인식과 사용실태에서 일반화장품보다 한방화장품이 우수하다고 생각하였고 나아가 한방화장품에 발효기법을 결합한 한방발효 화장품이 효능과 시너지효과에 좀 더 우수할 것이라고 인식하였으며 떠오르는 이미지로 세포재생과 심리적 안정을 갖는 것으로, 한방이라는 인식은 몸에 좋거나 화학적이지 않다는 인식에 따른 것으로 사료된다. 한방발효화장품의 가격대는 효능과 효과에 따라 비싸다는 의견이 많았으며 주름 및 탄력에 매우 만족한 것으로 나타났다. 인삼, 홍삼 발효에 대한 기대효과로 항산화활성 및 유용성분의 상승효과를 나타냈다. 한방발효 화장품의 글로벌 경쟁력을 키우기 위해서는 과학적 입증과 데이터 구축, 제품의 효능 및 효과 강화가 필요한 순으로 나타났다. 한방발효화장품은 물론이고 한방기능성 화장품에 대한 소재의 다양성과 차별화된 제품개발 및 마케팅을 전략을 모색한다면 세계시장에서도 한국의 자랑스런 명품브랜드로 자리매김 할 수 있다고 사료된다.
The market of cosmetics in natural, organic, herbal fermentation, cosmeceuticals, such as stem cell research is developing with active materials in accordance with a variety of technologies and innovation. As the buyers's attention to cosmetic functions are focused in safe-use and nature-friendly, s...
The market of cosmetics in natural, organic, herbal fermentation, cosmeceuticals, such as stem cell research is developing with active materials in accordance with a variety of technologies and innovation. As the buyers's attention to cosmetic functions are focused in safe-use and nature-friendly, scientifically proven cosmetics in efficacy and effectiveness are gradually expanding its market. As the domestic market of herbal cosmetics are expanding as well as North American markets, including China and the ASEAN (ASEAN Southeast Asian Nations countries), the pace of expansion improves in both of quantitative and qualitative in herbal cosmetic market. The purpose of this research is to learn recognition, usage, condition, and the benefits of the herbal cosmetics which combine with fermentation techniques based on audience of 20~40 years old users. The results of research are as follows. Awareness and usage of herbal cosmetics was considered superior than regular cosmetics, furthermore herbal cosmetics that combines with fermentation techniques was recognized that a more superior efficacy and synergy. The image of herbal cosmetics with fermentation techniques to the users are positive in cell regeneration, psychological stability, and avoiding chemicals. Value of fermented herbal cosmetics were very satisfied on wrinkles and elasticity, but also have the opinion that is expensive depending on the efficacy and effectiveness. The expected effects of ginseng and red-ginseng on fermentation showed the synergistic effect of ginseng antioxidant activity and useful components. In order to raise the global competitiveness of fermented herbal cosmetics, scientifically proven data, efficacy and effectiveness of the product was enhanced in the order required. Herbal cosmetics with fermentation techniques could be positioned as well as herbal cosmetics which have the differentiated functions on variety of materials with strategic marketing , furthermore it could be one of the luxury good brand that represent the South Korea Good in the world market.
The market of cosmetics in natural, organic, herbal fermentation, cosmeceuticals, such as stem cell research is developing with active materials in accordance with a variety of technologies and innovation. As the buyers's attention to cosmetic functions are focused in safe-use and nature-friendly, scientifically proven cosmetics in efficacy and effectiveness are gradually expanding its market. As the domestic market of herbal cosmetics are expanding as well as North American markets, including China and the ASEAN (ASEAN Southeast Asian Nations countries), the pace of expansion improves in both of quantitative and qualitative in herbal cosmetic market. The purpose of this research is to learn recognition, usage, condition, and the benefits of the herbal cosmetics which combine with fermentation techniques based on audience of 20~40 years old users. The results of research are as follows. Awareness and usage of herbal cosmetics was considered superior than regular cosmetics, furthermore herbal cosmetics that combines with fermentation techniques was recognized that a more superior efficacy and synergy. The image of herbal cosmetics with fermentation techniques to the users are positive in cell regeneration, psychological stability, and avoiding chemicals. Value of fermented herbal cosmetics were very satisfied on wrinkles and elasticity, but also have the opinion that is expensive depending on the efficacy and effectiveness. The expected effects of ginseng and red-ginseng on fermentation showed the synergistic effect of ginseng antioxidant activity and useful components. In order to raise the global competitiveness of fermented herbal cosmetics, scientifically proven data, efficacy and effectiveness of the product was enhanced in the order required. Herbal cosmetics with fermentation techniques could be positioned as well as herbal cosmetics which have the differentiated functions on variety of materials with strategic marketing , furthermore it could be one of the luxury good brand that represent the South Korea Good in the world market.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.