LNG 연료를 국내 양산 직분식 전기점화 엔진의 전개(WOT, Wide Open Throttle) 조건, 엔진회전수 1,000 ~ 6,500rpm 운전조건으로 운전하였을 때 엔진회전수에 따른 LNG연료의 연소특성 및 배출특성을 WAVE 시뮬레이션 프로그램으로 분석하였습니다. 제동토크, 제동출력 및 체적효율의 크기는 1,000~5,000 rpm 구간에서 밸브오버랩 기간이 있는 경우가 밸브오버랩이 없는 경우보다 크게 나타났으나 5,500 ~6,500 rpm구간에서는 밸브오버랩 기간이 긴 경우가 짧은 경우보다 작게 나타났다. 미연탄화수소 배출농도는1000~6500 rpm 조건에서 흡기밸브 열림 시기가 지연될수록 저감하였으며 가솔린의 경우보다 약 22~33% 정도 저감되었습니다.
LNG 연료를 국내 양산 직분식 전기점화 엔진의 전개(WOT, Wide Open Throttle) 조건, 엔진회전수 1,000 ~ 6,500rpm 운전조건으로 운전하였을 때 엔진회전수에 따른 LNG연료의 연소특성 및 배출특성을 WAVE 시뮬레이션 프로그램으로 분석하였습니다. 제동토크, 제동출력 및 체적효율의 크기는 1,000~5,000 rpm 구간에서 밸브오버랩 기간이 있는 경우가 밸브오버랩이 없는 경우보다 크게 나타났으나 5,500 ~6,500 rpm구간에서는 밸브오버랩 기간이 긴 경우가 짧은 경우보다 작게 나타났다. 미연탄화수소 배출농도는1000~6500 rpm 조건에서 흡기밸브 열림 시기가 지연될수록 저감하였으며 가솔린의 경우보다 약 22~33% 정도 저감되었습니다.
To investigate the combustion performance and exhaust emission characteristics of LNG fuel in a gasoline direct injection engine, brake torques, brake powers, volumetric efficiencies and unburned hydrocarbon emissions according to engine speeds were calculated by WAVE simulation program.
The ana...
To investigate the combustion performance and exhaust emission characteristics of LNG fuel in a gasoline direct injection engine, brake torques, brake powers, volumetric efficiencies and unburned hydrocarbon emissions according to engine speeds were calculated by WAVE simulation program.
The analyzed results can be described as followings:
1) The brake torque, brake power and volumetric efficiency increased at 1,000 ~5,000 rpm in case of longer valve overlap period. But at 5.500 ~ 6,500 rpm, the engine performance decreased.
2) The emissions of unburned hydrocarbon decreased as late intake valve opening timing and the emission decreased by 22~33% of that of gasoline.
To investigate the combustion performance and exhaust emission characteristics of LNG fuel in a gasoline direct injection engine, brake torques, brake powers, volumetric efficiencies and unburned hydrocarbon emissions according to engine speeds were calculated by WAVE simulation program.
The analyzed results can be described as followings:
1) The brake torque, brake power and volumetric efficiency increased at 1,000 ~5,000 rpm in case of longer valve overlap period. But at 5.500 ~ 6,500 rpm, the engine performance decreased.
2) The emissions of unburned hydrocarbon decreased as late intake valve opening timing and the emission decreased by 22~33% of that of gasoline.
주제어
#자동차기계공학 직분식 전기점화 엔진 gasoline direct injection engine LNG
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.