중국 B2C전자상거래의 온라인 시장의 신속한 발전에 따라 인터넷쇼핑은 이미 많은 사람들에게 알려졌다. 인터넷쇼핑은 가상구매형식으로, 그 거래는 반드시 물류서비스를 통하여 완성된다. 온라인 쇼핑몰의 수익은 물류서비스 품질과 직접적인 관계가 있다. 따라서 인터넷쇼핑 고객들의 재구매의도에 대한 물류서비스 품질의 영향은 B2C전자상거래 업체들의 경쟁력을 강화시키고 업적을 향상하는데 도움이 된다. 본 연구는 국내외 학자들의 연구내용을 정리하고 분석한 것을 토대로 B2C 전자상거래의 특징을 결합하여 인터넷쇼핑 고객들이 물류서비스 품질에 대해 지각하는 신뢰성, 경제성, 적시성, 유연성, 공감성, 정보성 총 여섯 가지 차원의 결론을 얻게 되었고 물류서비스 품질에 대한 지각과 고객만족 및 고객 신뢰를 통하여 재구매의도에 미치는 영향을 ...
중국 B2C전자상거래의 온라인 시장의 신속한 발전에 따라 인터넷쇼핑은 이미 많은 사람들에게 알려졌다. 인터넷쇼핑은 가상구매형식으로, 그 거래는 반드시 물류서비스를 통하여 완성된다. 온라인 쇼핑몰의 수익은 물류서비스 품질과 직접적인 관계가 있다. 따라서 인터넷쇼핑 고객들의 재구매의도에 대한 물류서비스 품질의 영향은 B2C전자상거래 업체들의 경쟁력을 강화시키고 업적을 향상하는데 도움이 된다. 본 연구는 국내외 학자들의 연구내용을 정리하고 분석한 것을 토대로 B2C 전자상거래의 특징을 결합하여 인터넷쇼핑 고객들이 물류서비스 품질에 대해 지각하는 신뢰성, 경제성, 적시성, 유연성, 공감성, 정보성 총 여섯 가지 차원의 결론을 얻게 되었고 물류서비스 품질에 대한 지각과 고객만족 및 고객 신뢰를 통하여 재구매의도에 미치는 영향을 구조방정식 모델로 가설하였다. 问卷星 웹사이트에서 설문지를 디자인하고 데이터를 수집하여 서술성 통계분석, 요인분석, 구조방정모델 분석 등 방법들을 활용하였고 SPSS 22.0과 AMOS 22.0 분석 도구를 이용하여 설문지 결과의 신뢰성과 타당성에 대하여 검증했으며 모델 및 가설에 대해 검증하였다. 실증분석을 통하여 본 연구는 다음과 같은 결론을 얻었다. B2C전자상거래의 물류서비스 품질에 대한 지각은 여섯 가지 차원으로 나눌 수 있다. 물류서비스 품질 여섯 가지 차원 중 공감성과 유연성을 제와하고 신뢰성, 경제성, 적시성, 정보성은 모두 고객만족과 고객 신뢰의 중개 역학을 통하여 고객의 재구매의도에 긍정적인 영향을 미친다. 고객만족과 고객 신뢰는 고객의 재구매 의도에 긍정적인 영향을 미친다. 이상의 결론을 토대로 본 연구는 B2C 전자상거래 기업에게 일부 참고 의미가 있는 실천적 제의를 제기했으며, 이로부터 B2C 전자상거래업체의 온라인쇼핑몰의 물류 발전에 이론과 실천적 기초를 다졌다.
중국 B2C전자상거래의 온라인 시장의 신속한 발전에 따라 인터넷쇼핑은 이미 많은 사람들에게 알려졌다. 인터넷쇼핑은 가상구매형식으로, 그 거래는 반드시 물류서비스를 통하여 완성된다. 온라인 쇼핑몰의 수익은 물류서비스 품질과 직접적인 관계가 있다. 따라서 인터넷쇼핑 고객들의 재구매의도에 대한 물류서비스 품질의 영향은 B2C전자상거래 업체들의 경쟁력을 강화시키고 업적을 향상하는데 도움이 된다. 본 연구는 국내외 학자들의 연구내용을 정리하고 분석한 것을 토대로 B2C 전자상거래의 특징을 결합하여 인터넷쇼핑 고객들이 물류서비스 품질에 대해 지각하는 신뢰성, 경제성, 적시성, 유연성, 공감성, 정보성 총 여섯 가지 차원의 결론을 얻게 되었고 물류서비스 품질에 대한 지각과 고객만족 및 고객 신뢰를 통하여 재구매의도에 미치는 영향을 구조방정식 모델로 가설하였다. 问卷星 웹사이트에서 설문지를 디자인하고 데이터를 수집하여 서술성 통계분석, 요인분석, 구조방정모델 분석 등 방법들을 활용하였고 SPSS 22.0과 AMOS 22.0 분석 도구를 이용하여 설문지 결과의 신뢰성과 타당성에 대하여 검증했으며 모델 및 가설에 대해 검증하였다. 실증분석을 통하여 본 연구는 다음과 같은 결론을 얻었다. B2C전자상거래의 물류서비스 품질에 대한 지각은 여섯 가지 차원으로 나눌 수 있다. 물류서비스 품질 여섯 가지 차원 중 공감성과 유연성을 제와하고 신뢰성, 경제성, 적시성, 정보성은 모두 고객만족과 고객 신뢰의 중개 역학을 통하여 고객의 재구매의도에 긍정적인 영향을 미친다. 고객만족과 고객 신뢰는 고객의 재구매 의도에 긍정적인 영향을 미친다. 이상의 결론을 토대로 본 연구는 B2C 전자상거래 기업에게 일부 참고 의미가 있는 실천적 제의를 제기했으며, 이로부터 B2C 전자상거래업체의 온라인쇼핑몰의 물류 발전에 이론과 실천적 기초를 다졌다.
With the rapid development of B2C e-commerce market, the model of online shopping has been accepted by an immense number of people. Online shopping, as a virtual shopping mode, relies on logistics services to complete its transactions, and the quality of logistics services directly affects the benef...
With the rapid development of B2C e-commerce market, the model of online shopping has been accepted by an immense number of people. Online shopping, as a virtual shopping mode, relies on logistics services to complete its transactions, and the quality of logistics services directly affects the benefit of online stores. Therefore, understanding the impact of customer perception of logistics service quality on repurchase intention can help enhance the competitiveness and business performance of online stores. On the basis of domestic and foreign scholars’ researches and the features of B2C E-commerce, this paper firstly sums up six dimensions of customer perception of logistics service quality, namely reliability, timeliness, economy, flexibility, empathy and information. Next, a structural equation model of relevance between logistics service quality and repurchase intention through customer satisfaction and trust as intermediary variables is built. Whereafter five hypotheses are put forward. Then, data is collected by designing and distributing questionnaires. The reliability and validity of data are measured subsequently by the means of descriptive statistical analysis, factor analysis, structural equation modeling analysis using SPSS 22.0 and AMOS 22.0. Meanwhile, the model and the assumptions are tested and modified. The results of empirical research shows that the logistics service quality perception can be divided into six dimensions, and except for flexibility and empathy, logistics service quality, together with its other four dimensions(reliability, timeliness, information and economy) all have indirect but positive effect on repurchase intention via customer satisfaction and customer trust as intermediary variables. Furthermore, both customer satisfaction and customer trust have positive impact on repurchase intention. At last, several practical suggestions on the enhancement of B2C E-commerce customer repurchase intention are proposed in this paper.
With the rapid development of B2C e-commerce market, the model of online shopping has been accepted by an immense number of people. Online shopping, as a virtual shopping mode, relies on logistics services to complete its transactions, and the quality of logistics services directly affects the benefit of online stores. Therefore, understanding the impact of customer perception of logistics service quality on repurchase intention can help enhance the competitiveness and business performance of online stores. On the basis of domestic and foreign scholars’ researches and the features of B2C E-commerce, this paper firstly sums up six dimensions of customer perception of logistics service quality, namely reliability, timeliness, economy, flexibility, empathy and information. Next, a structural equation model of relevance between logistics service quality and repurchase intention through customer satisfaction and trust as intermediary variables is built. Whereafter five hypotheses are put forward. Then, data is collected by designing and distributing questionnaires. The reliability and validity of data are measured subsequently by the means of descriptive statistical analysis, factor analysis, structural equation modeling analysis using SPSS 22.0 and AMOS 22.0. Meanwhile, the model and the assumptions are tested and modified. The results of empirical research shows that the logistics service quality perception can be divided into six dimensions, and except for flexibility and empathy, logistics service quality, together with its other four dimensions(reliability, timeliness, information and economy) all have indirect but positive effect on repurchase intention via customer satisfaction and customer trust as intermediary variables. Furthermore, both customer satisfaction and customer trust have positive impact on repurchase intention. At last, several practical suggestions on the enhancement of B2C E-commerce customer repurchase intention are proposed in this paper.
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