본 논문에서는 중국 한(漢)족 전통 민요 “모리화”의 지역적 분포와 음악적 특징에 대해 연구하였다. “모리화”는 중국인들이 가장 널리 분포하고 많이 불리어지는 민요일 뿐만 아니라 세계에 가장 잘 알려져 있는 중국 민요이다. “모리화”는 중국 각 지역에 널리 전해져 전국의 성급 행정구역 중 26개 성급 행정구역에 두루 분포하고 있는데 그 비율은 76%를 차지한다. 각각 지역의 경제, 교통, 언어, 지방극, 한족 인구수 등 차이가 있는 까닭에 “모리화”의 유전된 형식과 곡목의 수량이 모두 다르다. 본고는 각 26개 성급 행정구역 “모...
본 논문에서는 중국 한(漢)족 전통 민요 “모리화”의 지역적 분포와 음악적 특징에 대해 연구하였다. “모리화”는 중국인들이 가장 널리 분포하고 많이 불리어지는 민요일 뿐만 아니라 세계에 가장 잘 알려져 있는 중국 민요이다. “모리화”는 중국 각 지역에 널리 전해져 전국의 성급 행정구역 중 26개 성급 행정구역에 두루 분포하고 있는데 그 비율은 76%를 차지한다. 각각 지역의 경제, 교통, 언어, 지방극, 한족 인구수 등 차이가 있는 까닭에 “모리화”의 유전된 형식과 곡목의 수량이 모두 다르다. 본고는 각 26개 성급 행정구역 “모리화” 가사의 특징, 형식, 구성음, 선율, 리듬 그리고 그 비교분석의 결과 등에 대해 자세히 기술하였다.
“모리화”의 분포지역 26개 성급 행정구역은 에를 들면 강소성, 절강성, 복건성, 요녕성, 흑룡강성, 하북성, 천진시, 산서성, 하남성, 길림성, 산동성, 영하 회족자치구 삼서성, 내몽고 자치구, 감숙성, 상해시, 북경시, 귀주성, 청해성, 호남성, 호북성, 강서성, 광서 장족자치구, 신강 위구르자치구, 안휘성, 운남성 등이다.
“모리화”의 가사내용은 서상기(西厢记)와 영화(詠花)를 위주로 한 외에 사랑, 혼인, 세상일, 12월, 사절, 자연, 신화 등을 기타 내용도 있다.
“모리화”의 형식은 A-B형식, A-B-C형식을 위주로 A-A'-A'' 형식이 더해 3가지가 그 기초 형식이다.
“모리화”의 구성음은 솔-라-도-레-미, 도-레-미-솔-라, 레-미-솔-라-도, 라-도-레-미-솔 5음 중심의 4가지 유형과 라-시-도-레-미-솔, 도-레-미-바-솔-라, 레-미-솔-라-시-도, 솔-라-시-도-레-미 6음 중심의 4가지 유형 그리고 레-미-파-솔-라-시-도, 솔-라-시-도-레-미-파 7음 중심의 2가지 유형의 음의 구조를 이루고 있다.
“모리화”의 선율 형태는 순차적인 상행 진행 선율 형, 순차적인 하행 진행 선율 형을 위주로 하고 상행 후 하행을 반복하는 선율 형, 골곡 진행하는 선율 형 구조와 완전4도, 완전5도 단6도, 단7도, 완전8도, 완전12도의 도약 진행 선율 형 등이 나타난다.
“모리화”의 빠르기는 오직 Moderato 유형 한 가지만 나타났지만, 리듬은 다양하게 사용되었다. 리듬은 2/4박자, 4/4박자, 2/4와 3/4박자가 혼합된 3가지 유형이었다.
각 26개 성급 행정구역 “모리화”를 비교분석한 결과는 다음과 같다.
첫째, “모리화”의 민간 전래는 지방음악 체계를 그 생명의 궤적(轨迹)으로 삼고 있다.
둘째, 자연환경이 음악의 풍격을 결정하였다.
셋째, 역사적 연원과 인문 환경이 “모리화”의 발전을 결정하였다.
넷째, “모리화”는 전국 각 지의 민간에 전래되는 과정 중에 변화가 있었지만 그 최초의 풍격을 여전히 잘 보존하고 있었다.
본 논문에서는 중국 한(漢)족 전통 민요 “모리화”의 지역적 분포와 음악적 특징에 대해 연구하였다. “모리화”는 중국인들이 가장 널리 분포하고 많이 불리어지는 민요일 뿐만 아니라 세계에 가장 잘 알려져 있는 중국 민요이다. “모리화”는 중국 각 지역에 널리 전해져 전국의 성급 행정구역 중 26개 성급 행정구역에 두루 분포하고 있는데 그 비율은 76%를 차지한다. 각각 지역의 경제, 교통, 언어, 지방극, 한족 인구수 등 차이가 있는 까닭에 “모리화”의 유전된 형식과 곡목의 수량이 모두 다르다. 본고는 각 26개 성급 행정구역 “모리화” 가사의 특징, 형식, 구성음, 선율, 리듬 그리고 그 비교분석의 결과 등에 대해 자세히 기술하였다.
“모리화”의 분포지역 26개 성급 행정구역은 에를 들면 강소성, 절강성, 복건성, 요녕성, 흑룡강성, 하북성, 천진시, 산서성, 하남성, 길림성, 산동성, 영하 회족자치구 삼서성, 내몽고 자치구, 감숙성, 상해시, 북경시, 귀주성, 청해성, 호남성, 호북성, 강서성, 광서 장족자치구, 신강 위구르자치구, 안휘성, 운남성 등이다.
“모리화”의 가사내용은 서상기(西厢记)와 영화(詠花)를 위주로 한 외에 사랑, 혼인, 세상일, 12월, 사절, 자연, 신화 등을 기타 내용도 있다.
“모리화”의 형식은 A-B형식, A-B-C형식을 위주로 A-A'-A'' 형식이 더해 3가지가 그 기초 형식이다.
“모리화”의 구성음은 솔-라-도-레-미, 도-레-미-솔-라, 레-미-솔-라-도, 라-도-레-미-솔 5음 중심의 4가지 유형과 라-시-도-레-미-솔, 도-레-미-바-솔-라, 레-미-솔-라-시-도, 솔-라-시-도-레-미 6음 중심의 4가지 유형 그리고 레-미-파-솔-라-시-도, 솔-라-시-도-레-미-파 7음 중심의 2가지 유형의 음의 구조를 이루고 있다.
“모리화”의 선율 형태는 순차적인 상행 진행 선율 형, 순차적인 하행 진행 선율 형을 위주로 하고 상행 후 하행을 반복하는 선율 형, 골곡 진행하는 선율 형 구조와 완전4도, 완전5도 단6도, 단7도, 완전8도, 완전12도의 도약 진행 선율 형 등이 나타난다.
“모리화”의 빠르기는 오직 Moderato 유형 한 가지만 나타났지만, 리듬은 다양하게 사용되었다. 리듬은 2/4박자, 4/4박자, 2/4와 3/4박자가 혼합된 3가지 유형이었다.
각 26개 성급 행정구역 “모리화”를 비교분석한 결과는 다음과 같다.
첫째, “모리화”의 민간 전래는 지방음악 체계를 그 생명의 궤적(轨迹)으로 삼고 있다.
둘째, 자연환경이 음악의 풍격을 결정하였다.
셋째, 역사적 연원과 인문 환경이 “모리화”의 발전을 결정하였다.
넷째, “모리화”는 전국 각 지의 민간에 전래되는 과정 중에 변화가 있었지만 그 최초의 풍격을 여전히 잘 보존하고 있었다.
This paper mainly studies the regional distribution and musical features of JASMINE FLOWER of Chinese traditional folk songs. As the international 'symbol', JASMINE FLOWER has a very high artistic value and widely spread in many areas of China. Especially this song has been a great vogue in 26 provi...
This paper mainly studies the regional distribution and musical features of JASMINE FLOWER of Chinese traditional folk songs. As the international 'symbol', JASMINE FLOWER has a very high artistic value and widely spread in many areas of China. Especially this song has been a great vogue in 26 provinces of China and accounts for 76% of total Chinese area. Because the economy, transportation, language, local opera, population size of Han are difference, the form of spreading and the number of tracks are also difference. This paper made a detailed analysis on the content, characteristics, melody, rhythm, form and composition of the scale degree of JASMINE FLOWER.
This paper firstly systematically analysed the economy, transportation, language, local opera, population size of Han of Jiangsu Province, Zhejiang Province, Fujian Province, Liaoning Province, Heilongjiang Province, Hebei, Tianjin, Shanxi Province, Henan Province, Jilin Province, Shandong Province, Ningxia Hui Autonomous Region, Shaanxi Province, Inner Mongolia Autonomous Region, Gansu Province, Shanghai, Beijing, Guizhou Province, Qinghai Province, Hunan Province, Hubei Province, Jiangxi Province, Guangxi Zhuang Autonomous Region, Xinjiang Uygur Autonomous Region, Anhui Province, Yunnan Province. Then summarized the distribution characteristics of JASMINE FLOWER in the above provinces.
The lyrics content of JASMINE FLOWER mainly falls into three parts, Xi Xiang Ji(a miscellaneous drama of Yuan Dynasty), praising the flowers, and other themes of content. The third part covers various aspects, such as love, marriage, political fact, 12 months, four seasons, natural scenery, fairy tales, etc.
The musical forms of JASMINE FLOWER mainly include A-B and A-B-C, In addition, there are A-A'-A'' and so on two kinds of forms.
In the composition of tones, the pentatonic scales mainly include sol-la-do-re-mi, do-re-mi-sol-la, re-mi-sol-la-do, la-do-re-mi-sol 4 kind of forms. The six-tone style primarily consisted of la-si-do-re-mi-sol, do-re-mi-fa-sol-la, re-mi-sol-la-si-do, sol-la-si-do-re-mi four forms. The seven-tone style mainly includes two forms, that is re-mi-fa-sol-la-si-do and sol-la-si-do-re-mi-fa.
The melodic progression of JASMINE FLOWER mainly covers smooth ascending, descending, ups and downs, perfect fourth, perfect fifth and so on five forms. But there are also sixth, seventh and octave in a larger jumping way in a few areas.
The tempo, meter and rhythm of JASMINE FLOWER is on the basis of the tempo of Moderato, the rhythm is diverse and the meter consists largely of 2/4, 4/4, 2/4 and 3/4 and so on irregular meters.
The following conclusions can be drawn by the comparative analysis of the 26 provinces.
First of all, the local music is the life track of jasmine's spread. Secondly, the natural environment is one of essential factors that decide the style of music.
Thirdly, historical changes and the human environment determine the development of jasmine.
Lastly, there are all kinds of changes in the spread of jasmine in all parts, but still retains the original music style.
This paper mainly studies the regional distribution and musical features of JASMINE FLOWER of Chinese traditional folk songs. As the international 'symbol', JASMINE FLOWER has a very high artistic value and widely spread in many areas of China. Especially this song has been a great vogue in 26 provinces of China and accounts for 76% of total Chinese area. Because the economy, transportation, language, local opera, population size of Han are difference, the form of spreading and the number of tracks are also difference. This paper made a detailed analysis on the content, characteristics, melody, rhythm, form and composition of the scale degree of JASMINE FLOWER.
This paper firstly systematically analysed the economy, transportation, language, local opera, population size of Han of Jiangsu Province, Zhejiang Province, Fujian Province, Liaoning Province, Heilongjiang Province, Hebei, Tianjin, Shanxi Province, Henan Province, Jilin Province, Shandong Province, Ningxia Hui Autonomous Region, Shaanxi Province, Inner Mongolia Autonomous Region, Gansu Province, Shanghai, Beijing, Guizhou Province, Qinghai Province, Hunan Province, Hubei Province, Jiangxi Province, Guangxi Zhuang Autonomous Region, Xinjiang Uygur Autonomous Region, Anhui Province, Yunnan Province. Then summarized the distribution characteristics of JASMINE FLOWER in the above provinces.
The lyrics content of JASMINE FLOWER mainly falls into three parts, Xi Xiang Ji(a miscellaneous drama of Yuan Dynasty), praising the flowers, and other themes of content. The third part covers various aspects, such as love, marriage, political fact, 12 months, four seasons, natural scenery, fairy tales, etc.
The musical forms of JASMINE FLOWER mainly include A-B and A-B-C, In addition, there are A-A'-A'' and so on two kinds of forms.
In the composition of tones, the pentatonic scales mainly include sol-la-do-re-mi, do-re-mi-sol-la, re-mi-sol-la-do, la-do-re-mi-sol 4 kind of forms. The six-tone style primarily consisted of la-si-do-re-mi-sol, do-re-mi-fa-sol-la, re-mi-sol-la-si-do, sol-la-si-do-re-mi four forms. The seven-tone style mainly includes two forms, that is re-mi-fa-sol-la-si-do and sol-la-si-do-re-mi-fa.
The melodic progression of JASMINE FLOWER mainly covers smooth ascending, descending, ups and downs, perfect fourth, perfect fifth and so on five forms. But there are also sixth, seventh and octave in a larger jumping way in a few areas.
The tempo, meter and rhythm of JASMINE FLOWER is on the basis of the tempo of Moderato, the rhythm is diverse and the meter consists largely of 2/4, 4/4, 2/4 and 3/4 and so on irregular meters.
The following conclusions can be drawn by the comparative analysis of the 26 provinces.
First of all, the local music is the life track of jasmine's spread. Secondly, the natural environment is one of essential factors that decide the style of music.
Thirdly, historical changes and the human environment determine the development of jasmine.
Lastly, there are all kinds of changes in the spread of jasmine in all parts, but still retains the original music style.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.