인터넷 및 전자상거래의 급속한 발전에 따라 신선제품 전자상거래가 많이 나타나 유행되고 사람들의 삶에 매우 중요한 역할을 한다. 최근 몇 년 동안, 신선제품 전자상거래의 개발 속도가 느려지고 성장 속도도 감소되고 있다. 많은 연구에서 “라스트 마일” 배송이 신선제품 전자상거래의 발전에 걸림돌이 된 것을 발견하였다. 적합한 배송 모델을 선택하는 것은 물류비용을 낮추고 효율적인 온라인 쇼핑을 만들게 하며 높은 고객만족도를 얻게 할 수 있다. 그러므로 어느 배송 모델을 선택하는지는 이미 신선제품 전자상거래가 진행하는 과정에서 매우 중요한 일환이되었다. 본 연구에서는 ...
인터넷 및 전자상거래의 급속한 발전에 따라 신선제품 전자상거래가 많이 나타나 유행되고 사람들의 삶에 매우 중요한 역할을 한다. 최근 몇 년 동안, 신선제품 전자상거래의 개발 속도가 느려지고 성장 속도도 감소되고 있다. 많은 연구에서 “라스트 마일” 배송이 신선제품 전자상거래의 발전에 걸림돌이 된 것을 발견하였다. 적합한 배송 모델을 선택하는 것은 물류비용을 낮추고 효율적인 온라인 쇼핑을 만들게 하며 높은 고객만족도를 얻게 할 수 있다. 그러므로 어느 배송 모델을 선택하는지는 이미 신선제품 전자상거래가 진행하는 과정에서 매우 중요한 일환이되었다. 본 연구에서는 AHP 를 이용해 신선제품 전자상거래의 "라스트 마일" 배송 모델을 분석하고 다양한 평가요소의 우선순위를 얻었다. 17 가지 하위 기준으로 구분되는 7 가지 요소 (적시성, 신뢰성, 공감, 편의성, 기술성, 경제성, 유연성)로 구성된 주요 기준을 식별하고 4 가지 배송 모델을 선택한다. AHP 를 통해 분석결과의 수선순위는 적시성 36.8 %, 경제성 27.5 %, 신뢰성 16.1 %, 공감 6.5 %, 유연성 5.7 %, 기술성 4.5 %, 편의성 2.9 %. 연구 결과에 의하면 신선제품 전자상거래의 "라스트 마일" 배송 모델에서 가장 중요한 요소는 배송 적시성이다. 따라서 대안의 최종 순위는 크라우드소싱 물류 모델 (0.455)> 자기경영 물류 모델 (0.271)> 혼합 물류 모델 (0.140)> 제 3 자 물류 모델 (0.134). 본 연구의 분석결과를 근거하여 정부 및 기업의 관점에서 신선제품 전자상거래의 미래 물류 개발 전략에 대한 몇 가지 제안을 제시한다. 주제어: 신선제품 전자상거래, "라스트 마일"배송, AHP, 크라우드소싱 물류 모델
인터넷 및 전자상거래의 급속한 발전에 따라 신선제품 전자상거래가 많이 나타나 유행되고 사람들의 삶에 매우 중요한 역할을 한다. 최근 몇 년 동안, 신선제품 전자상거래의 개발 속도가 느려지고 성장 속도도 감소되고 있다. 많은 연구에서 “라스트 마일” 배송이 신선제품 전자상거래의 발전에 걸림돌이 된 것을 발견하였다. 적합한 배송 모델을 선택하는 것은 물류비용을 낮추고 효율적인 온라인 쇼핑을 만들게 하며 높은 고객만족도를 얻게 할 수 있다. 그러므로 어느 배송 모델을 선택하는지는 이미 신선제품 전자상거래가 진행하는 과정에서 매우 중요한 일환이되었다. 본 연구에서는 AHP 를 이용해 신선제품 전자상거래의 "라스트 마일" 배송 모델을 분석하고 다양한 평가요소의 우선순위를 얻었다. 17 가지 하위 기준으로 구분되는 7 가지 요소 (적시성, 신뢰성, 공감, 편의성, 기술성, 경제성, 유연성)로 구성된 주요 기준을 식별하고 4 가지 배송 모델을 선택한다. AHP 를 통해 분석결과의 수선순위는 적시성 36.8 %, 경제성 27.5 %, 신뢰성 16.1 %, 공감 6.5 %, 유연성 5.7 %, 기술성 4.5 %, 편의성 2.9 %. 연구 결과에 의하면 신선제품 전자상거래의 "라스트 마일" 배송 모델에서 가장 중요한 요소는 배송 적시성이다. 따라서 대안의 최종 순위는 크라우드소싱 물류 모델 (0.455)> 자기경영 물류 모델 (0.271)> 혼합 물류 모델 (0.140)> 제 3 자 물류 모델 (0.134). 본 연구의 분석결과를 근거하여 정부 및 기업의 관점에서 신선제품 전자상거래의 미래 물류 개발 전략에 대한 몇 가지 제안을 제시한다. 주제어: 신선제품 전자상거래, "라스트 마일"배송, AHP, 크라우드소싱 물류 모델
With the rapid development of the Internet and e-commerce businesses,fresh e-commerce, as a trendy phenomenon, plays a very important role in people’s lives. In recent years, the development of fresh e-commerce slowed down, the growth rate is declining. The study found that “last mile” delivery has ...
With the rapid development of the Internet and e-commerce businesses,fresh e-commerce, as a trendy phenomenon, plays a very important role in people’s lives. In recent years, the development of fresh e-commerce slowed down, the growth rate is declining. The study found that “last mile” delivery has become the bottleneck in the development of fresh e-commerce. It has become the top priority for fresh e-commerce to choose what kind of delivery model which can achieve high efficiency of online shopping and great satisfaction at a low cost of logistics. In this study, we analyze the "last mile" delivery model of fresh e-commerce,and obtain the priority of various items by AHP. The key criteria consisting of 7 factors(timeliness, dependability, empathy, convenience, technology, economy, flexibility) that are divided into 17 sub-criteria is identified, and four delivery model are selected. The ranking orders by AHP are as follows: timeliness(36.8%), economy(27.5%), dependability(16.1%), empathy(6.5%), flexibility(5.7%), technology(4.5%), convenience(2.9%). The findings show that the most important element of “last mile”delivery model of fresh e-commerce is the delivery timeliness. The results of final rangking of alternatives: Crowdsourcing logistics model(0.455)> Self-management logisitics model(0.271)> Mixed logisitics model(0.140)> third party logistics model(0.134). Finally, this paper from the perspective of government and enterprise gives several suggestions on the future logistics development strategy of fresh e-commerce. Keywords: Fresh e-commerce, “Last mile” delivery, AHP, Crowdsourcing logistics model
With the rapid development of the Internet and e-commerce businesses,fresh e-commerce, as a trendy phenomenon, plays a very important role in people’s lives. In recent years, the development of fresh e-commerce slowed down, the growth rate is declining. The study found that “last mile” delivery has become the bottleneck in the development of fresh e-commerce. It has become the top priority for fresh e-commerce to choose what kind of delivery model which can achieve high efficiency of online shopping and great satisfaction at a low cost of logistics. In this study, we analyze the "last mile" delivery model of fresh e-commerce,and obtain the priority of various items by AHP. The key criteria consisting of 7 factors(timeliness, dependability, empathy, convenience, technology, economy, flexibility) that are divided into 17 sub-criteria is identified, and four delivery model are selected. The ranking orders by AHP are as follows: timeliness(36.8%), economy(27.5%), dependability(16.1%), empathy(6.5%), flexibility(5.7%), technology(4.5%), convenience(2.9%). The findings show that the most important element of “last mile”delivery model of fresh e-commerce is the delivery timeliness. The results of final rangking of alternatives: Crowdsourcing logistics model(0.455)> Self-management logisitics model(0.271)> Mixed logisitics model(0.140)> third party logistics model(0.134). Finally, this paper from the perspective of government and enterprise gives several suggestions on the future logistics development strategy of fresh e-commerce. Keywords: Fresh e-commerce, “Last mile” delivery, AHP, Crowdsourcing logistics model
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