미니멀리즘의 특성이 고객 호감도, 인지도 및 구매의도에 미치는 영향 : 패션 디자인을 중심으로 The Effects of Minimalism Characteristics on the Customer's Favor, Awareness, and Buying Intention : Focused on the Fashion Design원문보기
1960년대부터 “미니멀리즘(Minimalism)”이라는 용어는 사용하기 시작했다. 미니멀리즘은 발전하면서 예술, 건축, 문화, 철학 등 다양한 영역으로 확대되어 다양한 형태로 나타났다. 미니멀리즘은 단순함과 최소화, 극소화라는 요소를 표현하고 사물의 본질을 강조한다. 미니멀리즘 패션 스타일은 오래전부터 나타났는데 최근 주목을 많이 받고 있다. 패션 디자인은 경제, 사회, 환경 등의 다양한 요인의 영향을 받아서 시대의 변화 및 발전에 빠르게 반응할 수 있다. 미니멀리즘 패션 디자인도 마찬가지로, 그것을 통해 소비자들은 패션뿐만 아니라 라이프 스타일에 대한 욕구를 보일 수 있다. 사람들은 복잡한 사회나 환경에서 생활하면서 사물의 간단한 형태를 통하여 단순한 감정이나 정서를 원하는 것을 보인다. 미니멀리즘 패션디자인은 “Less is more”의 이념을 바탕으로 과도한 장식을 반대하고 단순함으로 극대의 효과를 주장한다. 소비자들은 미니멀리즘 제품의 구매를 통하여 제품의 단순한 본질의 추구를 표현할 것이다. 최근 미니멀리즘은 점점 더 많은 주목을 받고 있으며 미니멀리즘 제품의 범위가 넓어져 미니멀리즘 트렌드화가 되었다. 패션디자인 제품뿐만 아니라 ...
1960년대부터 “미니멀리즘(Minimalism)”이라는 용어는 사용하기 시작했다. 미니멀리즘은 발전하면서 예술, 건축, 문화, 철학 등 다양한 영역으로 확대되어 다양한 형태로 나타났다. 미니멀리즘은 단순함과 최소화, 극소화라는 요소를 표현하고 사물의 본질을 강조한다. 미니멀리즘 패션 스타일은 오래전부터 나타났는데 최근 주목을 많이 받고 있다. 패션 디자인은 경제, 사회, 환경 등의 다양한 요인의 영향을 받아서 시대의 변화 및 발전에 빠르게 반응할 수 있다. 미니멀리즘 패션 디자인도 마찬가지로, 그것을 통해 소비자들은 패션뿐만 아니라 라이프 스타일에 대한 욕구를 보일 수 있다. 사람들은 복잡한 사회나 환경에서 생활하면서 사물의 간단한 형태를 통하여 단순한 감정이나 정서를 원하는 것을 보인다. 미니멀리즘 패션디자인은 “Less is more”의 이념을 바탕으로 과도한 장식을 반대하고 단순함으로 극대의 효과를 주장한다. 소비자들은 미니멀리즘 제품의 구매를 통하여 제품의 단순한 본질의 추구를 표현할 것이다. 최근 미니멀리즘은 점점 더 많은 주목을 받고 있으며 미니멀리즘 제품의 범위가 넓어져 미니멀리즘 트렌드화가 되었다. 패션디자인 제품뿐만 아니라 전자제품, 식품 등의 다양한 제품에서 미니멀리즘의 경향을 볼 수 있다. 따라서 미니멀리즘이 어떤 매력이 있는지 소비자에게 어떤 영향을 주는지를 잘 연구해야 한다. 본 연구는 미니멀리즘 특성의 단순성, 명료성, 반복성, 환경성을 연구하면서 그 특성들이 고객 호감도, 인지도, 및 구매의도에 미치는 영향을 살펴봤다. 본 연구를 통해 미니멀리즘의 영향력을 전면적으로 볼 수 없지만 미니멀리즘의 이해나 인식을 높일 수 있을 것이다. 앞으로 패션계만이 아니라 마케팅 분야에서도 많은 소비자의 니즈를 만족하여 더 넓은 시장을 개발하기 위하여 이런 가치 있는 주제를 많이 연구해야 할 것이다.
1960년대부터 “미니멀리즘(Minimalism)”이라는 용어는 사용하기 시작했다. 미니멀리즘은 발전하면서 예술, 건축, 문화, 철학 등 다양한 영역으로 확대되어 다양한 형태로 나타났다. 미니멀리즘은 단순함과 최소화, 극소화라는 요소를 표현하고 사물의 본질을 강조한다. 미니멀리즘 패션 스타일은 오래전부터 나타났는데 최근 주목을 많이 받고 있다. 패션 디자인은 경제, 사회, 환경 등의 다양한 요인의 영향을 받아서 시대의 변화 및 발전에 빠르게 반응할 수 있다. 미니멀리즘 패션 디자인도 마찬가지로, 그것을 통해 소비자들은 패션뿐만 아니라 라이프 스타일에 대한 욕구를 보일 수 있다. 사람들은 복잡한 사회나 환경에서 생활하면서 사물의 간단한 형태를 통하여 단순한 감정이나 정서를 원하는 것을 보인다. 미니멀리즘 패션디자인은 “Less is more”의 이념을 바탕으로 과도한 장식을 반대하고 단순함으로 극대의 효과를 주장한다. 소비자들은 미니멀리즘 제품의 구매를 통하여 제품의 단순한 본질의 추구를 표현할 것이다. 최근 미니멀리즘은 점점 더 많은 주목을 받고 있으며 미니멀리즘 제품의 범위가 넓어져 미니멀리즘 트렌드화가 되었다. 패션디자인 제품뿐만 아니라 전자제품, 식품 등의 다양한 제품에서 미니멀리즘의 경향을 볼 수 있다. 따라서 미니멀리즘이 어떤 매력이 있는지 소비자에게 어떤 영향을 주는지를 잘 연구해야 한다. 본 연구는 미니멀리즘 특성의 단순성, 명료성, 반복성, 환경성을 연구하면서 그 특성들이 고객 호감도, 인지도, 및 구매의도에 미치는 영향을 살펴봤다. 본 연구를 통해 미니멀리즘의 영향력을 전면적으로 볼 수 없지만 미니멀리즘의 이해나 인식을 높일 수 있을 것이다. 앞으로 패션계만이 아니라 마케팅 분야에서도 많은 소비자의 니즈를 만족하여 더 넓은 시장을 개발하기 위하여 이런 가치 있는 주제를 많이 연구해야 할 것이다.
The term “Minimalism” has been in use since the 1960s. While developing minimalism, it has expanded into various areas such as music, architecture, fashion, philosophy, and so on. Minimalism expresses simplicity, concision, minimization and emphasizes the essence of things. The minimalism fashion st...
The term “Minimalism” has been in use since the 1960s. While developing minimalism, it has expanded into various areas such as music, architecture, fashion, philosophy, and so on. Minimalism expresses simplicity, concision, minimization and emphasizes the essence of things. The minimalism fashion style has been around for a long time and has received much attention recently. Fashion design is influenced by various factors such as the economy, society, and environment, so it can respond quickly to changes and development of the times. Likewise, the minimalism fashion design allows consumers to show their desire for fashion as well as fashion. People seem to want simple emotions or emotions through simple forms of things while living in a complex society or environment. Minimalism fashion design is based on the idea of "Less is more" and opposes excessive decoration and claims to express maximum effect with simplicity. Minimalism has been getting more and more attention recently, and the range of minimalism products has become a minimalist trend. Not just fashion design products, in electronic products, food and other products can see the tendency of minimalism. Therefore, we must study how minimalism affects consumers and what is the attraction of minimalism. This study investigates the simplicity, clarity, repeatability, and environmental characteristics of minimalism characteristics, and examines the effects of these characteristics on customer 's favor, awareness, and buying intention. Through this study, the influence of minimalism can not be seen as a whole, but the understanding and perception of minimalism can be enhanced. n the future, not only the fashion industry but also the marketing field will have to research this valuable topics in order to meet the needs of many consumers and to develop a wider market.
The term “Minimalism” has been in use since the 1960s. While developing minimalism, it has expanded into various areas such as music, architecture, fashion, philosophy, and so on. Minimalism expresses simplicity, concision, minimization and emphasizes the essence of things. The minimalism fashion style has been around for a long time and has received much attention recently. Fashion design is influenced by various factors such as the economy, society, and environment, so it can respond quickly to changes and development of the times. Likewise, the minimalism fashion design allows consumers to show their desire for fashion as well as fashion. People seem to want simple emotions or emotions through simple forms of things while living in a complex society or environment. Minimalism fashion design is based on the idea of "Less is more" and opposes excessive decoration and claims to express maximum effect with simplicity. Minimalism has been getting more and more attention recently, and the range of minimalism products has become a minimalist trend. Not just fashion design products, in electronic products, food and other products can see the tendency of minimalism. Therefore, we must study how minimalism affects consumers and what is the attraction of minimalism. This study investigates the simplicity, clarity, repeatability, and environmental characteristics of minimalism characteristics, and examines the effects of these characteristics on customer 's favor, awareness, and buying intention. Through this study, the influence of minimalism can not be seen as a whole, but the understanding and perception of minimalism can be enhanced. n the future, not only the fashion industry but also the marketing field will have to research this valuable topics in order to meet the needs of many consumers and to develop a wider market.
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