본 연구는 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동이 유아의 운동능력과 주의 집중력에 어떠한 영향을 미치는가에 대해 알아보고자 하였다. 이를 위해 본 연구에서는 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동 참여 유무에 따른 유아의 운동능력과 주의집중력의 차이를 확인하기 위해 서울 소재 Y 유치원의 7세(만5세) 유아들을 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동에 참여하지 않은 통제집단과 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동에 참여한 실험집단으로 구분하여 누리과정을 기반으로 10주간의 교육을 진행하였다. 이에 따른 분석 결과는 다음과 같다. 첫째, 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동을 실시한 실험집단에 속한 유아들의 운동능력이 통제집단에 속한 유아들의 운동능력 보다 높았다. 둘째, 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동을 실시한 실험집단에 속한 유아들의 운동능력이 통제집단에 속한 유아들의 주의집중력보다 높았다. 마지막으로 유아의 운동능력과 주의집중력에 상관관계가 나타났다. 본 연구는 ...
시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동이 유아의 운동능력과 주의 집중력에 미치는 효과.
본 연구는 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동이 유아의 운동능력과 주의 집중력에 어떠한 영향을 미치는가에 대해 알아보고자 하였다. 이를 위해 본 연구에서는 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동 참여 유무에 따른 유아의 운동능력과 주의집중력의 차이를 확인하기 위해 서울 소재 Y 유치원의 7세(만5세) 유아들을 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동에 참여하지 않은 통제집단과 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동에 참여한 실험집단으로 구분하여 누리과정을 기반으로 10주간의 교육을 진행하였다. 이에 따른 분석 결과는 다음과 같다. 첫째, 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동을 실시한 실험집단에 속한 유아들의 운동능력이 통제집단에 속한 유아들의 운동능력 보다 높았다. 둘째, 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동을 실시한 실험집단에 속한 유아들의 운동능력이 통제집단에 속한 유아들의 주의집중력보다 높았다. 마지막으로 유아의 운동능력과 주의집중력에 상관관계가 나타났다. 본 연구는 정보통신기술을 활용한 체육활동이 유아의 신체적, 정신적 발달에 미치는 영향을 규명한 본 연구 결과는 유아 관련 기관 또는 정부의 교육기관에 근무 중인 유아교육을 담당하는 실무자들에게 유용한 정보를 제공할 것으로 판단된다.
본 연구는 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동이 유아의 운동능력과 주의 집중력에 어떠한 영향을 미치는가에 대해 알아보고자 하였다. 이를 위해 본 연구에서는 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동 참여 유무에 따른 유아의 운동능력과 주의집중력의 차이를 확인하기 위해 서울 소재 Y 유치원의 7세(만5세) 유아들을 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동에 참여하지 않은 통제집단과 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동에 참여한 실험집단으로 구분하여 누리과정을 기반으로 10주간의 교육을 진행하였다. 이에 따른 분석 결과는 다음과 같다. 첫째, 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동을 실시한 실험집단에 속한 유아들의 운동능력이 통제집단에 속한 유아들의 운동능력 보다 높았다. 둘째, 시각자극 스마트기기를 활용한 체육활동을 실시한 실험집단에 속한 유아들의 운동능력이 통제집단에 속한 유아들의 주의집중력보다 높았다. 마지막으로 유아의 운동능력과 주의집중력에 상관관계가 나타났다. 본 연구는 정보통신기술을 활용한 체육활동이 유아의 신체적, 정신적 발달에 미치는 영향을 규명한 본 연구 결과는 유아 관련 기관 또는 정부의 교육기관에 근무 중인 유아교육을 담당하는 실무자들에게 유용한 정보를 제공할 것으로 판단된다.
The Effects of Physical Activity Using Visual Stimulation Smart Device on Children's Athletic Ability and Attention Concentration.
The purpose of this study was to investigate the effects of physical activity using visual stimulation smart devices on the child's athletic ability and at...
The Effects of Physical Activity Using Visual Stimulation Smart Device on Children's Athletic Ability and Attention Concentration.
The purpose of this study was to investigate the effects of physical activity using visual stimulation smart devices on the child's athletic ability and attention attitude. The aim of the study is to investigate the difference the physical ability and learning ability of young children using smart device. Based on the curriculum, we conduct the test 7 years old kindergarten student of Y school in korea for 10 week. The experimental group was divided into two groups which are experimental and control group. The analysis results are as follows. First, the athletic ability of the children belonging to the experimental group performing physical activity using the visual stimulation smart device was higher than that of the children belonging to the control group. Second, the concentration of children in the experimental group using the visual stimulus smart device was higher than that of the control group. Finally, there was a correlation between the child's athletic ability and attention attitude. The results of this study, which determine the effects of physical and mental development on physical activity using ICT, are expected to provide useful information to practitioners in early childhood education or related institutions or government agencies.
keyword: Visual Stimulation, Children, Smart Device , Information and Communications Technologies, Physical Activity, ICT, Athletic Ability, Attention Concentration, Athletic athletics.
The Effects of Physical Activity Using Visual Stimulation Smart Device on Children's Athletic Ability and Attention Concentration.
The purpose of this study was to investigate the effects of physical activity using visual stimulation smart devices on the child's athletic ability and attention attitude. The aim of the study is to investigate the difference the physical ability and learning ability of young children using smart device. Based on the curriculum, we conduct the test 7 years old kindergarten student of Y school in korea for 10 week. The experimental group was divided into two groups which are experimental and control group. The analysis results are as follows. First, the athletic ability of the children belonging to the experimental group performing physical activity using the visual stimulation smart device was higher than that of the children belonging to the control group. Second, the concentration of children in the experimental group using the visual stimulus smart device was higher than that of the control group. Finally, there was a correlation between the child's athletic ability and attention attitude. The results of this study, which determine the effects of physical and mental development on physical activity using ICT, are expected to provide useful information to practitioners in early childhood education or related institutions or government agencies.
keyword: Visual Stimulation, Children, Smart Device , Information and Communications Technologies, Physical Activity, ICT, Athletic Ability, Attention Concentration, Athletic athletics.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.