세계적으로 점차 강화되고 있는 자동차 배기가스 환경규제로 인해 자동차 산업에서는 강도가 높은 소재를 사용하여 각 부품의 무게를 줄여 연비 증대를 통해 배기가스를 감소시키는 방향으로 규제를 만족시키고 있다. 또한 고강도강의 사용으로 자동차 부품의 무게를 줄이면서 충돌안전성 문제도 같이 해결할 수 있기 때문에 고강도강의 사용이 늘어나고 있는 추세이다. 하지만 기존에 사용하던 금형의 강도보다 소재의 강도가 더 높아지면서 많은 문제점들이 발생하고 있다...
세계적으로 점차 강화되고 있는 자동차 배기가스 환경규제로 인해 자동차 산업에서는 강도가 높은 소재를 사용하여 각 부품의 무게를 줄여 연비 증대를 통해 배기가스를 감소시키는 방향으로 규제를 만족시키고 있다. 또한 고강도강의 사용으로 자동차 부품의 무게를 줄이면서 충돌안전성 문제도 같이 해결할 수 있기 때문에 고강도강의 사용이 늘어나고 있는 추세이다. 하지만 기존에 사용하던 금형의 강도보다 소재의 강도가 더 높아지면서 많은 문제점들이 발생하고 있다. 금형에 많은 무리가 가해져 금형의 마모가 빨리 발생하거나 깨지는 현상이 발생하고 이로 인해 제품에도 영향을 미치게 된다. 이와 같은 현상을 대처하기 위해 금형 표면에 코팅을 하여 금형의 내구성을 확보하고 있다. 따라서 코팅된 금형으로 제품 성형 시 금형의 내구성에 대한 정량적인 데이터가 필요한 실정이다. 본 논문에서는 금형 코팅층에 대해 마모 경향을 제시하고 금형 코팅층의 마모수명을 예측하기 위해 마모 예측식을 제안하고 검증을 실시하였다. 또한 금형에 적절한 코팅층 선정을 위해 두 가지 코팅층에 대한 비교를 실시하였다. 추후 여러 제품에 대해서도 마모 예측을 통해 간단한 방법을 통해 마모예측을 실시하여 금형 설계에 있어서 많은 도움이 될 것이다.
세계적으로 점차 강화되고 있는 자동차 배기가스 환경규제로 인해 자동차 산업에서는 강도가 높은 소재를 사용하여 각 부품의 무게를 줄여 연비 증대를 통해 배기가스를 감소시키는 방향으로 규제를 만족시키고 있다. 또한 고강도강의 사용으로 자동차 부품의 무게를 줄이면서 충돌안전성 문제도 같이 해결할 수 있기 때문에 고강도강의 사용이 늘어나고 있는 추세이다. 하지만 기존에 사용하던 금형의 강도보다 소재의 강도가 더 높아지면서 많은 문제점들이 발생하고 있다. 금형에 많은 무리가 가해져 금형의 마모가 빨리 발생하거나 깨지는 현상이 발생하고 이로 인해 제품에도 영향을 미치게 된다. 이와 같은 현상을 대처하기 위해 금형 표면에 코팅을 하여 금형의 내구성을 확보하고 있다. 따라서 코팅된 금형으로 제품 성형 시 금형의 내구성에 대한 정량적인 데이터가 필요한 실정이다. 본 논문에서는 금형 코팅층에 대해 마모 경향을 제시하고 금형 코팅층의 마모수명을 예측하기 위해 마모 예측식을 제안하고 검증을 실시하였다. 또한 금형에 적절한 코팅층 선정을 위해 두 가지 코팅층에 대한 비교를 실시하였다. 추후 여러 제품에 대해서도 마모 예측을 통해 간단한 방법을 통해 마모예측을 실시하여 금형 설계에 있어서 많은 도움이 될 것이다.
Due to the reinforcement of environmental regulation with the automobile exhaust, the automobile industry meeting the regulations in favor of reducing emissions by using stronger materials to reduce the weight of each component and to improve fuel efficiency. Furthermore, the use of high strength st...
Due to the reinforcement of environmental regulation with the automobile exhaust, the automobile industry meeting the regulations in favor of reducing emissions by using stronger materials to reduce the weight of each component and to improve fuel efficiency. Furthermore, the use of high strength steel getting increase because the high strength steel can reduce the weight of automobile components and resolve the crash safety problems. However, due to the strength of the material becomes higher than the strength of the tool used in the past, many problems arise. As a result of great strength applied to tools, it causing premature abrasion or failure of tools, it affects to the product. In order to cope with this phenomenon, we coating on tool surfaces to ensure the durability of it. Therefore, quantitative data is required for durability of the tool, when forming a product with coating tool. In this paper, it present abrasion trends for tool coating layers, and proposed predictive abrasion equations, and verified to estimate the abrasion life of the tool coating layer. In addition, a comparison of two layers of coating layers was performed to select the appropriate coating layer for the tool. Later, it will be helpful to design a tool for multiple products through the estimate of abrasion and simple methods.
Due to the reinforcement of environmental regulation with the automobile exhaust, the automobile industry meeting the regulations in favor of reducing emissions by using stronger materials to reduce the weight of each component and to improve fuel efficiency. Furthermore, the use of high strength steel getting increase because the high strength steel can reduce the weight of automobile components and resolve the crash safety problems. However, due to the strength of the material becomes higher than the strength of the tool used in the past, many problems arise. As a result of great strength applied to tools, it causing premature abrasion or failure of tools, it affects to the product. In order to cope with this phenomenon, we coating on tool surfaces to ensure the durability of it. Therefore, quantitative data is required for durability of the tool, when forming a product with coating tool. In this paper, it present abrasion trends for tool coating layers, and proposed predictive abrasion equations, and verified to estimate the abrasion life of the tool coating layer. In addition, a comparison of two layers of coating layers was performed to select the appropriate coating layer for the tool. Later, it will be helpful to design a tool for multiple products through the estimate of abrasion and simple methods.
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