중년여성들의 항노화(抗老化) 관리실태 및 외모 만족도 – 중년여성 30대 후반에서 50대를 중심으로 - Actual Condition Of Management Recognition Of Middle Aged Women Anti-aging And Survey Of Satisfaction Of Look – women in their 50s from the late 30s-원문보기
본 연구는 최근 들어 항노화에 대한 관심이 높아지고 있으며 사회적으로 중심이 되고 있는 30대 후반에서 50대 중년여성을 대상으로 항노화 관리 형태로 인하여 외모 만족도에 어떤 영향을 미치는지를 파악하고 이를 통하여 중년여성의 관리인식 변화와 미용 학문의 항노화 피부 관리에 대한 기초 자료를 제시하는데 목적이 있다. 연구대상은 피부 관리실과 피부전문병원을 통해 관리를 받아본 30대 후반에서 50대 중년여성을 대상으로 하였다. 연구 방법은 30대 후반에서 50대 관리를 받아본 중년여성을 대상으로 하였고 설문지는 직접면접과 구글 SNS을 통해 총 400부가 배부되었고, 351부의 설문지를 회수하였고, 이들중 불성실한 응답자, 결측값을 제외하고 총 303부를 최종 분석하여 통계처리 하여 다음과 같은 결론을 얻었다. 일반적인사항과 자신의 피부노화상태, 자신의 항노화 관리방법으로 피부관리실 이용 후 인지, 자신의 항노화 관리방법 으로 피부전문병원 이용 후 인지, 시술과 관리 후 본인 스스로 느끼는 항노화 외모 만족도 인지조사로 구성하여 설문을 진행하였다. 첫째, 조사대상자의 일반적인 특성에서는 30대 후반 중년여성, 학력은 고졸, 배우자가 있고 직업은 자영업, 월평균소득은 500만원이상, 음주은 금주, 운동은 주1∼2회 평균수면 시간은 7시간이하, 스트레스은 보통이다가 높게 나타났다. 둘째, 피부 항노화 인식 분석에서는 현재 본인 피부 상태은 보통 이라고 응답한 응답자가 많았고 ...
본 연구는 최근 들어 항노화에 대한 관심이 높아지고 있으며 사회적으로 중심이 되고 있는 30대 후반에서 50대 중년여성을 대상으로 항노화 관리 형태로 인하여 외모 만족도에 어떤 영향을 미치는지를 파악하고 이를 통하여 중년여성의 관리인식 변화와 미용 학문의 항노화 피부 관리에 대한 기초 자료를 제시하는데 목적이 있다. 연구대상은 피부 관리실과 피부전문병원을 통해 관리를 받아본 30대 후반에서 50대 중년여성을 대상으로 하였다. 연구 방법은 30대 후반에서 50대 관리를 받아본 중년여성을 대상으로 하였고 설문지는 직접면접과 구글 SNS을 통해 총 400부가 배부되었고, 351부의 설문지를 회수하였고, 이들중 불성실한 응답자, 결측값을 제외하고 총 303부를 최종 분석하여 통계처리 하여 다음과 같은 결론을 얻었다. 일반적인사항과 자신의 피부노화상태, 자신의 항노화 관리방법으로 피부관리실 이용 후 인지, 자신의 항노화 관리방법 으로 피부전문병원 이용 후 인지, 시술과 관리 후 본인 스스로 느끼는 항노화 외모 만족도 인지조사로 구성하여 설문을 진행하였다. 첫째, 조사대상자의 일반적인 특성에서는 30대 후반 중년여성, 학력은 고졸, 배우자가 있고 직업은 자영업, 월평균소득은 500만원이상, 음주은 금주, 운동은 주1∼2회 평균수면 시간은 7시간이하, 스트레스은 보통이다가 높게 나타났다. 둘째, 피부 항노화 인식 분석에서는 현재 본인 피부 상태은 보통 이라고 응답한 응답자가 많았고 자외선 차단제를 꼭 사용해야 한다가 63.1로 항노화 관리에 자외선차단제 사용하는 것을 중요하게 생각하였다. 사우나, 커피, 음주는 노화을 촉진 시킨다고 응답한 응답자가 많았고 계절에 따라 피부상태가 변한다. 그리고 피부노화증상 으로는 건조함과 항노화 관리효과는 피부전문 병원이 효과가 있다고 했다. 또한 피부전문병원에서 피부노화지연 관리를 하겠다고 응답한 응답자가 56.1프로 항노화 관리로 피부전문 병원을 더 선호하는 걸로 나타났습니다. 셋째, 피부 관리실 인지를 파악하기 조사에서는 주름관리 특히 팔자주름, 눈가주름을 관리하고 싶어 했으며 홈케어 또한 중요하다는 결과가 나왔다. 피부 관리실 이용 후 색소 침착부분이 개선되었다는 응답자가 많았고, 수분 팩, 피부실 관리 3회에서 4회 정도 관리 후 피부가 개선되었고 기능성화장품은 가끔 구매한다. 피부상태에 맞는 관리를 선택하고 피부 관리실 이용 만족도은 보통이다가 높게 나왔다. 피부 관리실 관리 투자비용은 10만원∼30만원이 높았다. 넷째, 피부전문병원 관리 경험에서는 레이져 시술, 쁘띠 시술을 많이 이용하였고 피부전문병원에 가기 전 제일 고민하는 부분은 부작용과 경제적인면 이였다. 쁘띠 성형 후 콤플렉스를 극복하였다고 하였고, 시술 후 색소 침착과 피부 톤이 많이 개선되었다고 하였다. 피부전문병원을 다시 방문 하겠다고 한 응답자도 51.7 높게 나왔고 피부관리실 이용 응답자처럼 눈가주름 팔자주름에 주름개선을 원했다. 시술 관리 후 3년∼6년 정도 젊어 보이는 걸 원했고, 시술 관리을 위해서 20만원 에서 50만원, 50만원에서 100만원 지출하겠다고 나타났다. 응답자들은 주름관리 인식에 긍정적인 인식을 하고 있는 것으로 보여 진다. 다섯째, 피부 관리실 및 피부전문병원 이용 후 외모 만족도는 관리 후 외모만족도, 자신감이 아주 높게 나타났다. 외모 관리를 위해서 투자 할 수 있다 그리고 외모관리를 위해서 가장 기본적인 세안 관리를 중요하게 생각했고 관리를 통해서 자신감과 행복감을 느꼈으며 피부 관리 인식 지식인들은 외모 만족도을 중요하게 생각 한다는걸 알 수 있었다. 그러나 항노화 지연효과 면에서는 피부전문 병원을 선호 하였으나 외모만족을 위한 꾸준한 관리는 피부관리실을 이용하겠다고 응답하였다. 중년여성들의 항노화 지연 관리와 관심은 인간을 자신 있게 삶을 영위하는 면에서 아주 중요하다고 할 수 있다. 중년여성들의 건강한 삶은 가정과 국가를 건실하게 만드는 더 높은 가치가 있다고 보여 진다. 이상의 결과 항 노화 관리 및 관리 후 외모 만족도를 다각적으로 파악하였으며 중년여성들의 외모 만족을 통하여 자아가 높아 질수 있을 것으로 보여 진다.
본 연구는 최근 들어 항노화에 대한 관심이 높아지고 있으며 사회적으로 중심이 되고 있는 30대 후반에서 50대 중년여성을 대상으로 항노화 관리 형태로 인하여 외모 만족도에 어떤 영향을 미치는지를 파악하고 이를 통하여 중년여성의 관리인식 변화와 미용 학문의 항노화 피부 관리에 대한 기초 자료를 제시하는데 목적이 있다. 연구대상은 피부 관리실과 피부전문병원을 통해 관리를 받아본 30대 후반에서 50대 중년여성을 대상으로 하였다. 연구 방법은 30대 후반에서 50대 관리를 받아본 중년여성을 대상으로 하였고 설문지는 직접면접과 구글 SNS을 통해 총 400부가 배부되었고, 351부의 설문지를 회수하였고, 이들중 불성실한 응답자, 결측값을 제외하고 총 303부를 최종 분석하여 통계처리 하여 다음과 같은 결론을 얻었다. 일반적인사항과 자신의 피부노화상태, 자신의 항노화 관리방법으로 피부관리실 이용 후 인지, 자신의 항노화 관리방법 으로 피부전문병원 이용 후 인지, 시술과 관리 후 본인 스스로 느끼는 항노화 외모 만족도 인지조사로 구성하여 설문을 진행하였다. 첫째, 조사대상자의 일반적인 특성에서는 30대 후반 중년여성, 학력은 고졸, 배우자가 있고 직업은 자영업, 월평균소득은 500만원이상, 음주은 금주, 운동은 주1∼2회 평균수면 시간은 7시간이하, 스트레스은 보통이다가 높게 나타났다. 둘째, 피부 항노화 인식 분석에서는 현재 본인 피부 상태은 보통 이라고 응답한 응답자가 많았고 자외선 차단제를 꼭 사용해야 한다가 63.1로 항노화 관리에 자외선차단제 사용하는 것을 중요하게 생각하였다. 사우나, 커피, 음주는 노화을 촉진 시킨다고 응답한 응답자가 많았고 계절에 따라 피부상태가 변한다. 그리고 피부노화증상 으로는 건조함과 항노화 관리효과는 피부전문 병원이 효과가 있다고 했다. 또한 피부전문병원에서 피부노화지연 관리를 하겠다고 응답한 응답자가 56.1프로 항노화 관리로 피부전문 병원을 더 선호하는 걸로 나타났습니다. 셋째, 피부 관리실 인지를 파악하기 조사에서는 주름관리 특히 팔자주름, 눈가주름을 관리하고 싶어 했으며 홈케어 또한 중요하다는 결과가 나왔다. 피부 관리실 이용 후 색소 침착부분이 개선되었다는 응답자가 많았고, 수분 팩, 피부실 관리 3회에서 4회 정도 관리 후 피부가 개선되었고 기능성화장품은 가끔 구매한다. 피부상태에 맞는 관리를 선택하고 피부 관리실 이용 만족도은 보통이다가 높게 나왔다. 피부 관리실 관리 투자비용은 10만원∼30만원이 높았다. 넷째, 피부전문병원 관리 경험에서는 레이져 시술, 쁘띠 시술을 많이 이용하였고 피부전문병원에 가기 전 제일 고민하는 부분은 부작용과 경제적인면 이였다. 쁘띠 성형 후 콤플렉스를 극복하였다고 하였고, 시술 후 색소 침착과 피부 톤이 많이 개선되었다고 하였다. 피부전문병원을 다시 방문 하겠다고 한 응답자도 51.7 높게 나왔고 피부관리실 이용 응답자처럼 눈가주름 팔자주름에 주름개선을 원했다. 시술 관리 후 3년∼6년 정도 젊어 보이는 걸 원했고, 시술 관리을 위해서 20만원 에서 50만원, 50만원에서 100만원 지출하겠다고 나타났다. 응답자들은 주름관리 인식에 긍정적인 인식을 하고 있는 것으로 보여 진다. 다섯째, 피부 관리실 및 피부전문병원 이용 후 외모 만족도는 관리 후 외모만족도, 자신감이 아주 높게 나타났다. 외모 관리를 위해서 투자 할 수 있다 그리고 외모관리를 위해서 가장 기본적인 세안 관리를 중요하게 생각했고 관리를 통해서 자신감과 행복감을 느꼈으며 피부 관리 인식 지식인들은 외모 만족도을 중요하게 생각 한다는걸 알 수 있었다. 그러나 항노화 지연효과 면에서는 피부전문 병원을 선호 하였으나 외모만족을 위한 꾸준한 관리는 피부관리실을 이용하겠다고 응답하였다. 중년여성들의 항노화 지연 관리와 관심은 인간을 자신 있게 삶을 영위하는 면에서 아주 중요하다고 할 수 있다. 중년여성들의 건강한 삶은 가정과 국가를 건실하게 만드는 더 높은 가치가 있다고 보여 진다. 이상의 결과 항 노화 관리 및 관리 후 외모 만족도를 다각적으로 파악하였으며 중년여성들의 외모 만족을 통하여 자아가 높아 질수 있을 것으로 보여 진다.
As the interest on anti-aging grows and becomes the part of social focus as of recently between the age group of late 30s and over 50s, this study is for understanding the effect of anti-aging care toward appearance satisfaction to provide fundamental resource on change in care recognition of middle...
As the interest on anti-aging grows and becomes the part of social focus as of recently between the age group of late 30s and over 50s, this study is for understanding the effect of anti-aging care toward appearance satisfaction to provide fundamental resource on change in care recognition of middle-aged women and anti-aging skin care of aesthetics studying. The target of this research was selected to be middle-aged women from late 30s to 50s who have received special care from skin care shop and specialized skin care hospital. The studying process has become the middle-aged women who received skin care in the age group between late 30s and 50s, and the survey was proceeded through direct interview and Google SNS for the total of 400 copies. We recollected 351 copies, and except for insincere responses and missing values, we analyzed 303 copies for statistical analysis to receive the following conclusion. We processed the survey by focusing on general elements, the aging status of one's skin, recognition after using skin care shop with one's own anti-aging technique, recognition after using skin care hospital with one's own anti-aging technique and recognition study of one's anti-aging apperance satisfaction after skin care and surgical procedure. Firstly, the general characteristics of research target are that they are middle-aged women in late 30s with average of high school education. They have their husbands who mostly business owners, achieving more than 5 million won for monthly salary. They do not drink alcohol and work out for 1∼2 times a week. They sleep less than 7 hours a day and showed higher than average degree of stress. Secondly, in the skin anti-aging recognition analysis, many responders said they had normal skin condition and 63.1 people urged the necessity of using sunscreen for anti-aging care. They also responded that sauna, coffee and alcohol promote the aging process and the skin condition changes according to the season. Also, they pointed to dried skin for the symptom of aging skin and skin care hospital for anti-aging care effect. Furthermore, 56.1% of responders inteded to receive treatment for delaying skin aging in skin care hospital, showing preference for skin care hospital for anti-aging care. Third within the research to understand the recognition of skin care shop, they wanted to care with their wrinkles, mostly jawline and eyeline wrinkles, and resulted to value in homecare. After using skin care shop, there were many number of responders who said that problem with skin pigmentation has been improved, and their skin has been improved after 3 ∼4 times use of skin care shop and moisture pack. They sometimes purchase functional cosmetics. They choose the skin care that fits for skin condition and they showed higher than average satisfaction rate after using skin care shop. They invested 100,000∼300,000 KRW higher for skin care shop. Fourth, with respect to skin care hospital experience, they mostly used laser and petit surgical procedures, and they worried with side effects and economic perspective before visiting skin care hospital. They responded that they overcame complex after petit surgery and improved their skin pigmentation and skin tone. Number of people who responded to visit skin care hospital again was 51.7, which was relatively high, and like the responders of skin care shop visit, they mostly preferred improvement on their wrinkle, especially jawline and eyeline. They wanted to look 3∼6 years younger after the surgery, and intended to spend 200,000∼500,000 KRW and 50,000∼1,000,000 KRW for surgical care. Responders showed positive recognition toward wrinkle care. Fifth, after treatment in skin care shop and hospital, it showed very high satisfaction on appearance. They intended to invest for appearance care and deemed basic face wash very important for appearance care. Also through skin care, they experienced higher confidence and happiness, implying values on appearance satisfaction for skin care intellectuals. However, with respect to delayed anti-aging, they preferred skin care hospital, but responded to visit skin care shop for continuous care for appearance satisfaction. Care and interest on anti-aging among middle-aged women suggests importance of confidence in living life. Healthy life of middle-aged women should have higher value in creating stable family and country. Through the results above, we understood the anti-aging skin care and the appearance satisfaction after care in various perspectives, and believe that the ego of middle-aged women would be higher through appearance satisfaction.
As the interest on anti-aging grows and becomes the part of social focus as of recently between the age group of late 30s and over 50s, this study is for understanding the effect of anti-aging care toward appearance satisfaction to provide fundamental resource on change in care recognition of middle-aged women and anti-aging skin care of aesthetics studying. The target of this research was selected to be middle-aged women from late 30s to 50s who have received special care from skin care shop and specialized skin care hospital. The studying process has become the middle-aged women who received skin care in the age group between late 30s and 50s, and the survey was proceeded through direct interview and Google SNS for the total of 400 copies. We recollected 351 copies, and except for insincere responses and missing values, we analyzed 303 copies for statistical analysis to receive the following conclusion. We processed the survey by focusing on general elements, the aging status of one's skin, recognition after using skin care shop with one's own anti-aging technique, recognition after using skin care hospital with one's own anti-aging technique and recognition study of one's anti-aging apperance satisfaction after skin care and surgical procedure. Firstly, the general characteristics of research target are that they are middle-aged women in late 30s with average of high school education. They have their husbands who mostly business owners, achieving more than 5 million won for monthly salary. They do not drink alcohol and work out for 1∼2 times a week. They sleep less than 7 hours a day and showed higher than average degree of stress. Secondly, in the skin anti-aging recognition analysis, many responders said they had normal skin condition and 63.1 people urged the necessity of using sunscreen for anti-aging care. They also responded that sauna, coffee and alcohol promote the aging process and the skin condition changes according to the season. Also, they pointed to dried skin for the symptom of aging skin and skin care hospital for anti-aging care effect. Furthermore, 56.1% of responders inteded to receive treatment for delaying skin aging in skin care hospital, showing preference for skin care hospital for anti-aging care. Third within the research to understand the recognition of skin care shop, they wanted to care with their wrinkles, mostly jawline and eyeline wrinkles, and resulted to value in homecare. After using skin care shop, there were many number of responders who said that problem with skin pigmentation has been improved, and their skin has been improved after 3 ∼4 times use of skin care shop and moisture pack. They sometimes purchase functional cosmetics. They choose the skin care that fits for skin condition and they showed higher than average satisfaction rate after using skin care shop. They invested 100,000∼300,000 KRW higher for skin care shop. Fourth, with respect to skin care hospital experience, they mostly used laser and petit surgical procedures, and they worried with side effects and economic perspective before visiting skin care hospital. They responded that they overcame complex after petit surgery and improved their skin pigmentation and skin tone. Number of people who responded to visit skin care hospital again was 51.7, which was relatively high, and like the responders of skin care shop visit, they mostly preferred improvement on their wrinkle, especially jawline and eyeline. They wanted to look 3∼6 years younger after the surgery, and intended to spend 200,000∼500,000 KRW and 50,000∼1,000,000 KRW for surgical care. Responders showed positive recognition toward wrinkle care. Fifth, after treatment in skin care shop and hospital, it showed very high satisfaction on appearance. They intended to invest for appearance care and deemed basic face wash very important for appearance care. Also through skin care, they experienced higher confidence and happiness, implying values on appearance satisfaction for skin care intellectuals. However, with respect to delayed anti-aging, they preferred skin care hospital, but responded to visit skin care shop for continuous care for appearance satisfaction. Care and interest on anti-aging among middle-aged women suggests importance of confidence in living life. Healthy life of middle-aged women should have higher value in creating stable family and country. Through the results above, we understood the anti-aging skin care and the appearance satisfaction after care in various perspectives, and believe that the ego of middle-aged women would be higher through appearance satisfaction.
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