신쾌동류 거문고산조 엇모리장단은 총 48장단으로 구성되어 있다. 리듬형태는 4가지의 유형이 나타난다. 제1형은 3+2+3+2의 형태이며, 48장단 중 11장단이 출현하여 빈도수 23%이다. 제2형은 3+2+2+3형태이며, 48장단 중 8장단이 출현하여 빈도수 17%이다. 제3형은 2+3+3+2의 형태이며, 48장단 중 26장단이 출현하여 빈도수 54%로 엇모...
신쾌동류 거문고산조 엇모리장단은 총 48장단으로 구성되어 있다. 리듬형태는 4가지의 유형이 나타난다. 제1형은 3+2+3+2의 형태이며, 48장단 중 11장단이 출현하여 빈도수 23%이다. 제2형은 3+2+2+3형태이며, 48장단 중 8장단이 출현하여 빈도수 17%이다. 제3형은 2+3+3+2의 형태이며, 48장단 중 26장단이 출현하여 빈도수 54%로 엇모리장단 리듬 중 가장 많이 나타난다. 제4형은 2+3+2+3형태이며, 48장단 중 3장단이 출연하여 빈도수 6%로 엇모리장단 리듬 중 가장 적게 나타난다. 그러므로 신쾌동류 거문고산조 엇모리장단의 중심 리듬은 제3형 2+3+3+2의 형태라 볼 수 있다. 신쾌동류 거문고산조 엇모리장단의 선법은 계면조선법과 평조선법으로 나뉜다. 계면조선법은 B♭본청과 F본청 2가지로 구성되어 있다. B♭본청 계면조선법은 40장단이며, 음계는 F -A♭-B♭-D♭-E♭이다. F본청 계면조선법은 5장단이며, 음계는 C -E♭-F -A♭-B♭이다. G♭본청 평조선법은 3장단이며, 음계는 D♭-E♭-G♭-A♭-B♭이다. 한갑득류 거문고산조 엇모리장단은 총 37장단으로 구성되어 있다. 리듬형태는 3가지의 유형이 나타난다. 제1형은 3+2+3+2의 형태이며, 37장단 중 27장단이 출현하여 빈도수 73%로 엇모리장단 리듬 중 가장 많이 나타난다. 제2형은 3+2+2+3의 형태이며, 37장단 중 3장단이 출현하여 빈도수 8%로 엇모리장단 리듬 중 가장 적게 나타난다. 제3형은 2+3+3+2의 형태이며, 37장단 중 7장단이 출현하여 빈도수 19%이다. 그러므로 한갑득류 거문고산조 엇모리장단의 중심 리듬은 제1형은 3+2+3+2의 형태라 볼 수 있다. 한갑득류 거문고산조 엇모리장단의 선법은 계면조선법과 우조선법으로 나뉜다. B♭본청 계면조선법은 31장단이며, 음계는 F -A♭-B♭-D♭-E♭이다. A♭본청 우조선법은 6장단이며, 음계는 E♭-F -A♭-B♭-D♭이다.
신쾌동류 거문고산조 엇모리장단은 총 48장단으로 구성되어 있다. 리듬형태는 4가지의 유형이 나타난다. 제1형은 3+2+3+2의 형태이며, 48장단 중 11장단이 출현하여 빈도수 23%이다. 제2형은 3+2+2+3형태이며, 48장단 중 8장단이 출현하여 빈도수 17%이다. 제3형은 2+3+3+2의 형태이며, 48장단 중 26장단이 출현하여 빈도수 54%로 엇모리장단 리듬 중 가장 많이 나타난다. 제4형은 2+3+2+3형태이며, 48장단 중 3장단이 출연하여 빈도수 6%로 엇모리장단 리듬 중 가장 적게 나타난다. 그러므로 신쾌동류 거문고산조 엇모리장단의 중심 리듬은 제3형 2+3+3+2의 형태라 볼 수 있다. 신쾌동류 거문고산조 엇모리장단의 선법은 계면조선법과 평조선법으로 나뉜다. 계면조선법은 B♭본청과 F본청 2가지로 구성되어 있다. B♭본청 계면조선법은 40장단이며, 음계는 F -A♭-B♭-D♭-E♭이다. F본청 계면조선법은 5장단이며, 음계는 C -E♭-F -A♭-B♭이다. G♭본청 평조선법은 3장단이며, 음계는 D♭-E♭-G♭-A♭-B♭이다. 한갑득류 거문고산조 엇모리장단은 총 37장단으로 구성되어 있다. 리듬형태는 3가지의 유형이 나타난다. 제1형은 3+2+3+2의 형태이며, 37장단 중 27장단이 출현하여 빈도수 73%로 엇모리장단 리듬 중 가장 많이 나타난다. 제2형은 3+2+2+3의 형태이며, 37장단 중 3장단이 출현하여 빈도수 8%로 엇모리장단 리듬 중 가장 적게 나타난다. 제3형은 2+3+3+2의 형태이며, 37장단 중 7장단이 출현하여 빈도수 19%이다. 그러므로 한갑득류 거문고산조 엇모리장단의 중심 리듬은 제1형은 3+2+3+2의 형태라 볼 수 있다. 한갑득류 거문고산조 엇모리장단의 선법은 계면조선법과 우조선법으로 나뉜다. B♭본청 계면조선법은 31장단이며, 음계는 F -A♭-B♭-D♭-E♭이다. A♭본청 우조선법은 6장단이며, 음계는 E♭-F -A♭-B♭-D♭이다.
Eonmori Jangdan of Geomungo Sanjo in Shin Kwae-Dong style consists of 48 Jangdans. Rhythm form is 4 types. Type 1 is 3+2+3+2 style, 11 Jangdans appeared and 23% frequency. Type 2 is 3+2+2+3, 8 Jangdans appeared and 17% frequency. Type 3 which is the most appeared at Eonmori Jangdan, 2+3+3+2 style, 2...
Eonmori Jangdan of Geomungo Sanjo in Shin Kwae-Dong style consists of 48 Jangdans. Rhythm form is 4 types. Type 1 is 3+2+3+2 style, 11 Jangdans appeared and 23% frequency. Type 2 is 3+2+2+3, 8 Jangdans appeared and 17% frequency. Type 3 which is the most appeared at Eonmori Jangdan, 2+3+3+2 style, 26 Jangdans appeared and 54% frequency. Type 4 which is the least appeared at Eonmori Jangdan is 2+3+2+3 style, 3 Jangdans appeared and 6% frequency. Therefore, the main rhythm at Eonmori Jangdan of Geomungo Sanjo in Shin Kwae-Dong style is type 3(2+3+3+2). The mode at Eonmori Jangdan of Geomungo Sanjo in Shin Kwae-Dong style is minor mode and major mode. Minor mode consists of B♭tonic and F tonic. B♭tonic of minor mode is 40 Jangdans and its scale is F -A♭-B♭-D♭-E♭. F tonic of minor mode is 5 Jangdans and its scale is C -E♭-F -A♭-B♭. G♭ tonic of major mode is 3 Jangdans and its scale is D♭-E♭-G♭-A♭-B♭. Eonmori Jangdan of Geomungo Sanjo in Han Gap-Duck style consists of 37 Jangdans. There are 3 types of rhythm form. Type 1 which is the most appeared rhythm at Eonmori Jangdan is 3+2+3+2 style, 27 Jangdans appeared and 73% frequency. Type 2 which is the least appeared at Eonmori Jangdan is 3+2+2+3 style, 3 Jangdans appeared and 8% frequency. Type 3 is 2+3+3+2 style, 7 Jangdans appeared and 19% frequency. Therefore, The main rhythm at Eonmori Jangdan of Geomungo Sanjo in Han Gap-Duck style is type 1(3+2+3+2). The mode at Geomungo Sanjo of Eonmori Jangdan in Han Gap-Duck style is minor mode and Woojo mode. B♭ tonic of minor mode is 31 Jangdans and scale is F -A♭-B♭-D♭-E♭. A♭ tonic of woojo mode is 6 Jangdans and scales is E♭-F -A♭-B♭-D♭.
Eonmori Jangdan of Geomungo Sanjo in Shin Kwae-Dong style consists of 48 Jangdans. Rhythm form is 4 types. Type 1 is 3+2+3+2 style, 11 Jangdans appeared and 23% frequency. Type 2 is 3+2+2+3, 8 Jangdans appeared and 17% frequency. Type 3 which is the most appeared at Eonmori Jangdan, 2+3+3+2 style, 26 Jangdans appeared and 54% frequency. Type 4 which is the least appeared at Eonmori Jangdan is 2+3+2+3 style, 3 Jangdans appeared and 6% frequency. Therefore, the main rhythm at Eonmori Jangdan of Geomungo Sanjo in Shin Kwae-Dong style is type 3(2+3+3+2). The mode at Eonmori Jangdan of Geomungo Sanjo in Shin Kwae-Dong style is minor mode and major mode. Minor mode consists of B♭tonic and F tonic. B♭tonic of minor mode is 40 Jangdans and its scale is F -A♭-B♭-D♭-E♭. F tonic of minor mode is 5 Jangdans and its scale is C -E♭-F -A♭-B♭. G♭ tonic of major mode is 3 Jangdans and its scale is D♭-E♭-G♭-A♭-B♭. Eonmori Jangdan of Geomungo Sanjo in Han Gap-Duck style consists of 37 Jangdans. There are 3 types of rhythm form. Type 1 which is the most appeared rhythm at Eonmori Jangdan is 3+2+3+2 style, 27 Jangdans appeared and 73% frequency. Type 2 which is the least appeared at Eonmori Jangdan is 3+2+2+3 style, 3 Jangdans appeared and 8% frequency. Type 3 is 2+3+3+2 style, 7 Jangdans appeared and 19% frequency. Therefore, The main rhythm at Eonmori Jangdan of Geomungo Sanjo in Han Gap-Duck style is type 1(3+2+3+2). The mode at Geomungo Sanjo of Eonmori Jangdan in Han Gap-Duck style is minor mode and Woojo mode. B♭ tonic of minor mode is 31 Jangdans and scale is F -A♭-B♭-D♭-E♭. A♭ tonic of woojo mode is 6 Jangdans and scales is E♭-F -A♭-B♭-D♭.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.