이 연구의 목적은 크게 3가지로 나뉜다. 첫째, 전기자동차 모터의 로터샤프트의 경량화 모델링을 해석하므로 경량화를 위한 최적화 기초 결과를 도출하는 것. 둘째, 구동 모터의 로터샤프트 경량화 연구를 통해 향후 부품 경량화의 문제점 발생 시 효과적으로 대응이 가능함. 셋째, 구동 모터의 로터샤프트 경량화 연구를 통해 중공 샤프트와 중실 샤프트를 비교하여 샤프트 경량화를 통한 ...
이 연구의 목적은 크게 3가지로 나뉜다. 첫째, 전기자동차 모터의 로터샤프트의 경량화 모델링을 해석하므로 경량화를 위한 최적화 기초 결과를 도출하는 것. 둘째, 구동 모터의 로터샤프트 경량화 연구를 통해 향후 부품 경량화의 문제점 발생 시 효과적으로 대응이 가능함. 셋째, 구동 모터의 로터샤프트 경량화 연구를 통해 중공 샤프트와 중실 샤프트를 비교하여 샤프트 경량화를 통한 최적화를 도출하고자 함. 위의 이유로 전기자동차 로터샤프트의 경량화를 위한 구조 해석에 관해 연구를 수행하였다. ANSYS 구조 해석 프로그램을 사용하여 해석을 진행하였다. 경량화를 위한 무게를 줄이기 위해 중실 샤프트를 중공 샤프트로 변환하여 연구를 진행하였다. 기존 재료 SCM440의 항복강도는 655MPa 이지만 안전성을 높이기 위해 항복 강도가 1,030MPa인 SCM822H를 사용하였다. 이 결과, 약 47%의 중량 감소가 달성되었다. 로터샤프트의 공진주파수는 진동분석으로 파악하였고 구조적 안전성을 검토하였다
이 연구의 목적은 크게 3가지로 나뉜다. 첫째, 전기자동차 모터의 로터샤프트의 경량화 모델링을 해석하므로 경량화를 위한 최적화 기초 결과를 도출하는 것. 둘째, 구동 모터의 로터샤프트 경량화 연구를 통해 향후 부품 경량화의 문제점 발생 시 효과적으로 대응이 가능함. 셋째, 구동 모터의 로터샤프트 경량화 연구를 통해 중공 샤프트와 중실 샤프트를 비교하여 샤프트 경량화를 통한 최적화를 도출하고자 함. 위의 이유로 전기자동차 로터샤프트의 경량화를 위한 구조 해석에 관해 연구를 수행하였다. ANSYS 구조 해석 프로그램을 사용하여 해석을 진행하였다. 경량화를 위한 무게를 줄이기 위해 중실 샤프트를 중공 샤프트로 변환하여 연구를 진행하였다. 기존 재료 SCM440의 항복강도는 655MPa 이지만 안전성을 높이기 위해 항복 강도가 1,030MPa인 SCM822H를 사용하였다. 이 결과, 약 47%의 중량 감소가 달성되었다. 로터샤프트의 공진주파수는 진동분석으로 파악하였고 구조적 안전성을 검토하였다
The purpose of this study is largely divided into three. First, to analyze the lightweight modeling of the rotor shaft of an electric car motor to derive the optimization result for light weight. Second, by studying the weight reduction of the rotor shaft of the drive motor, it becomes possible to c...
The purpose of this study is largely divided into three. First, to analyze the lightweight modeling of the rotor shaft of an electric car motor to derive the optimization result for light weight. Second, by studying the weight reduction of the rotor shaft of the drive motor, it becomes possible to cope effectively in the event of a problem of lightweight parts in the future. Third, we aimed to derive the optimization through light weight of shaft by comparison between hollow shaft and solid shaft by studying weight reduction of rotor shaft of drive motor. For the above reasons, we conducted a study on the structural analysis for the lightweight of the electric car rotor shaft. ANSYS Static structural was used for structural analysis. For weight reduction, the solid shaft was converted into a hollow shaft. The yield strength of the existing material SCM 440 is 655 MPa, but to increase its safety, the yield strength is changed to 1,030Mpa with SCM822H. At this time, weight reduction of about 47% was achieved. The resonance frequency of the rotor shaft was determined by vibration analysis and the structural safety was analyzed.
The purpose of this study is largely divided into three. First, to analyze the lightweight modeling of the rotor shaft of an electric car motor to derive the optimization result for light weight. Second, by studying the weight reduction of the rotor shaft of the drive motor, it becomes possible to cope effectively in the event of a problem of lightweight parts in the future. Third, we aimed to derive the optimization through light weight of shaft by comparison between hollow shaft and solid shaft by studying weight reduction of rotor shaft of drive motor. For the above reasons, we conducted a study on the structural analysis for the lightweight of the electric car rotor shaft. ANSYS Static structural was used for structural analysis. For weight reduction, the solid shaft was converted into a hollow shaft. The yield strength of the existing material SCM 440 is 655 MPa, but to increase its safety, the yield strength is changed to 1,030Mpa with SCM822H. At this time, weight reduction of about 47% was achieved. The resonance frequency of the rotor shaft was determined by vibration analysis and the structural safety was analyzed.
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