본 연구는 ‘편의점 간편식의 선택 속성과 이용 편의성’이 가구의‘고객의 만족도’와 ‘고객 충성도’에 미치는 영향 관계를 실증·분석 하기 위해서 수행되었다. 본 연구는 편의점 간편식의 선택 속성 중 음식 품질, 제품 편의성, 제품 경제성이 가구의‘고객의 만족도’와 ‘고객 충성도’와의 영향 관계 및 편의점의 이용 편의성 중 매장 이용 편리성, 종업원의 서비스 친절성이 ‘고객의 만족도’와 ‘고객 충성도’에 영향 관계를 검증하였다. 실증 조사를 위해 1개월간 강남상권의 대치동, ...
본 연구는 ‘편의점 간편식의 선택 속성과 이용 편의성’이 가구의‘고객의 만족도’와 ‘고객 충성도’에 미치는 영향 관계를 실증·분석 하기 위해서 수행되었다. 본 연구는 편의점 간편식의 선택 속성 중 음식 품질, 제품 편의성, 제품 경제성이 가구의‘고객의 만족도’와 ‘고객 충성도’와의 영향 관계 및 편의점의 이용 편의성 중 매장 이용 편리성, 종업원의 서비스 친절성이 ‘고객의 만족도’와 ‘고객 충성도’에 영향 관계를 검증하였다. 실증 조사를 위해 1개월간 강남상권의 대치동, 수서, 세곡동, 개포동을 타겟으로 조사를 실시하였고, 230부의 자료를 최종 대상으로 확정하였다. 이상의 방법을 통해 조사·수집된 설문 자료들을 실증적으로 분석·검정하기 위해 SPSS Statistics 21.0 통계 패키지 프로그램을 이용하여 빈도 분석, 측정 항목(요인) 분석, 신뢰성과 타당성 분석, 상관 관계 분석, 다중 회귀 분석 등 계량적 통계 분석을 수행하였다. 본 연구의 결과를 정리해보면 다음과 같다. 첫째, ‘편의점 간편식의 선택 속성은 가구의 고객 만족도에 정(+)의 영향을 미칠 것이다’라는 가설과 그 세부 가설인 가설 1-1, 가설 1-2, 가설 1-3 등은 모두 통계적으로 정(+)의 의미로 검증되었다. 편의점 간편식의 선택 속성의 하위 요인 중 음식 품질, 제품 편의성, 제품 경제성은 고객 만족도에 큰 영향력을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, ‘편의점의 이용 편의성은 가구의 고객 만족도에 통계적으로 정(+)의 영향을 미칠 것이다’라는 가설과 그 세부 가설인 가설 2-1, 가설 2-2 등은 모두 통계적으로 정(+)의 의미로 검증되었다. 편의점의 이용 편의성의 하위 요인 중 매장 이용 편리성, 종업원의 서비스 친절성은 고객 만족도에 큰 영향력을 미치는 것으로 나타났다. 셋째, ‘편의점 간편식의 선택 속성은 가구의 고객 충성동에 통계적으로 정(+)의 영향을 미칠 것이다’라는 가설과 그 세부 가설인 가설 3-1, 가설 3-2, 가설 3-3 등은 모두 통계적으로 정(+)의 의미로 검증되었다. 넷째, ‘편의점 이용 편의성은 가구의 고객 충성도에 통계적으로 정(+)의 영향을 미칠 것이다’라는 가설과 그 세부 가설인 가설 4-1, 가설 4-2 등은 모두 통계적으로 정(+)의 의미로 검증되었다. 이와 같은 다각도의 검증을 통해, 본 연구는 편의점 간편식의 선택 속성과 이용 편의성이 가구의 고객 만족도, 고객 충성도에 영향을 미치는 사실을 규명하였다. 이러한 결과는 편의점에서 고객을 이끌기 위해 다양한 상품과 마케팅도 중요한 요인이지만, 최근 편의점마다 트렌드를 이끌 수 있는 간편식이 고객을 만족시키고, 유입시키는 데에 충분히 주목하고 참조할 필요가 있을 것이다. 편의점의 간편식의 선택 속성으로 인하여 고객들은 보다 높은 만족도와 충성도를 갖게 될 것이고, 동종 업계에서 좋은 간편식의 우위를 점하는 것이 매출우위를 선점할 수 있게 된다. 이 같은 사실을 실증하고 규명함으로써, 본 연구는 편의점의 최근 상품우위 및 매출을 높이기 위하여 도움이 되는 유효한 이론적, 실무적 지침과 기초 참고 자료를 제공할 것으로 기대된다.
본 연구는 ‘편의점 간편식의 선택 속성과 이용 편의성’이 가구의‘고객의 만족도’와 ‘고객 충성도’에 미치는 영향 관계를 실증·분석 하기 위해서 수행되었다. 본 연구는 편의점 간편식의 선택 속성 중 음식 품질, 제품 편의성, 제품 경제성이 가구의‘고객의 만족도’와 ‘고객 충성도’와의 영향 관계 및 편의점의 이용 편의성 중 매장 이용 편리성, 종업원의 서비스 친절성이 ‘고객의 만족도’와 ‘고객 충성도’에 영향 관계를 검증하였다. 실증 조사를 위해 1개월간 강남상권의 대치동, 수서, 세곡동, 개포동을 타겟으로 조사를 실시하였고, 230부의 자료를 최종 대상으로 확정하였다. 이상의 방법을 통해 조사·수집된 설문 자료들을 실증적으로 분석·검정하기 위해 SPSS Statistics 21.0 통계 패키지 프로그램을 이용하여 빈도 분석, 측정 항목(요인) 분석, 신뢰성과 타당성 분석, 상관 관계 분석, 다중 회귀 분석 등 계량적 통계 분석을 수행하였다. 본 연구의 결과를 정리해보면 다음과 같다. 첫째, ‘편의점 간편식의 선택 속성은 가구의 고객 만족도에 정(+)의 영향을 미칠 것이다’라는 가설과 그 세부 가설인 가설 1-1, 가설 1-2, 가설 1-3 등은 모두 통계적으로 정(+)의 의미로 검증되었다. 편의점 간편식의 선택 속성의 하위 요인 중 음식 품질, 제품 편의성, 제품 경제성은 고객 만족도에 큰 영향력을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, ‘편의점의 이용 편의성은 가구의 고객 만족도에 통계적으로 정(+)의 영향을 미칠 것이다’라는 가설과 그 세부 가설인 가설 2-1, 가설 2-2 등은 모두 통계적으로 정(+)의 의미로 검증되었다. 편의점의 이용 편의성의 하위 요인 중 매장 이용 편리성, 종업원의 서비스 친절성은 고객 만족도에 큰 영향력을 미치는 것으로 나타났다. 셋째, ‘편의점 간편식의 선택 속성은 가구의 고객 충성동에 통계적으로 정(+)의 영향을 미칠 것이다’라는 가설과 그 세부 가설인 가설 3-1, 가설 3-2, 가설 3-3 등은 모두 통계적으로 정(+)의 의미로 검증되었다. 넷째, ‘편의점 이용 편의성은 가구의 고객 충성도에 통계적으로 정(+)의 영향을 미칠 것이다’라는 가설과 그 세부 가설인 가설 4-1, 가설 4-2 등은 모두 통계적으로 정(+)의 의미로 검증되었다. 이와 같은 다각도의 검증을 통해, 본 연구는 편의점 간편식의 선택 속성과 이용 편의성이 가구의 고객 만족도, 고객 충성도에 영향을 미치는 사실을 규명하였다. 이러한 결과는 편의점에서 고객을 이끌기 위해 다양한 상품과 마케팅도 중요한 요인이지만, 최근 편의점마다 트렌드를 이끌 수 있는 간편식이 고객을 만족시키고, 유입시키는 데에 충분히 주목하고 참조할 필요가 있을 것이다. 편의점의 간편식의 선택 속성으로 인하여 고객들은 보다 높은 만족도와 충성도를 갖게 될 것이고, 동종 업계에서 좋은 간편식의 우위를 점하는 것이 매출우위를 선점할 수 있게 된다. 이 같은 사실을 실증하고 규명함으로써, 본 연구는 편의점의 최근 상품우위 및 매출을 높이기 위하여 도움이 되는 유효한 이론적, 실무적 지침과 기초 참고 자료를 제공할 것으로 기대된다.
This study was conducted to demonstrate and analyze the relationship between the influence of ' choice of convenience store simple formula ' on ' customer satisfaction ' and ' customer loyalty ' of a lone person household. This study examined the effects of ' customer satisfaction ' relationship...
This study was conducted to demonstrate and analyze the relationship between the influence of ' choice of convenience store simple formula ' on ' customer satisfaction ' and ' customer loyalty ' of a lone person household. This study examined the effects of ' customer satisfaction ' relationship between ' customer satisfaction ' and ' customer satisfaction ' of lone person households with one food quality, product convenience, and product economics during the choice of convenience store and convenience store service during the ' customer satisfaction ' service. For the purpose of an empirical investigation, the survey was conducted for one month in Daechi-dong, Suseo, Segok-dong and Gaepo-dong of Gangnam in Seoul. Frequency analysis, multI-measure analysis, and reliability analysis (factors) were conducted by SPSS Statistics 21.0 statistics and regression package program to analyze and verify the surveyed and collected questionnaires in an empirical manner. The results of this study are summarized as follows. First, the hypothesis that ' the choice of convenience store simple options will significantly affect the customer satisfaction level of a lone person household ' and its detailed assumptions, hypothesis 1-1, hypothesis 1-2, were all validated as hypothesis 1-3, and so on. It was found that among the sub-factors of choice of convenience store simple food, food quality, product convenience, and product economics have a strong influence on customer satisfaction. Second, the hypothesis that ' the convenience store's use would have a statistically significant impact on the customer satisfaction level of a lone person household ' and its detailed assumptions, 2-1, were both validated as statistics. Among the sub-factories of convenience stores, convenience stores and the kindness of employees significantly affected customer satisfaction levels. Third, the hypothesis that ' the selective nature of convenience store simple formula will have a statistically significant effect on the customer's loyalty of a lone person household ', and its detailed hypothesis, hypothesis 3-1, is all validated by hypothesis 3-2 and 3-3. Fourth, the hypothesis that ' convenience store use will have a statistically significant effect on the customer loyalty of a lone person household ' and its detailed assumptions 4-1 and 4-2 were all statistically validated. From this verification of the degree of diversity, the study identified the fact that the choice of convenience stores simple formula and ease of use affected the customer satisfaction level and customer loyalty of a lone person household. These results are also important to ensure that various products and marketing are available to lead customers at the convenience store, but they are well referenced to ensure that the simplicity that has led to the trend at each of the latest convenience stores satisfies and brings them in. The convenience store's choice of simple options will give customers more satisfaction and loyalty, and having a good sales lead in the same industry can give them a head start. By confirming and confirming this fact, the study will provide a valid theoretical and practical guidance and base reference to help the convenience store gain its latest product advantage and sales.
This study was conducted to demonstrate and analyze the relationship between the influence of ' choice of convenience store simple formula ' on ' customer satisfaction ' and ' customer loyalty ' of a lone person household. This study examined the effects of ' customer satisfaction ' relationship between ' customer satisfaction ' and ' customer satisfaction ' of lone person households with one food quality, product convenience, and product economics during the choice of convenience store and convenience store service during the ' customer satisfaction ' service. For the purpose of an empirical investigation, the survey was conducted for one month in Daechi-dong, Suseo, Segok-dong and Gaepo-dong of Gangnam in Seoul. Frequency analysis, multI-measure analysis, and reliability analysis (factors) were conducted by SPSS Statistics 21.0 statistics and regression package program to analyze and verify the surveyed and collected questionnaires in an empirical manner. The results of this study are summarized as follows. First, the hypothesis that ' the choice of convenience store simple options will significantly affect the customer satisfaction level of a lone person household ' and its detailed assumptions, hypothesis 1-1, hypothesis 1-2, were all validated as hypothesis 1-3, and so on. It was found that among the sub-factors of choice of convenience store simple food, food quality, product convenience, and product economics have a strong influence on customer satisfaction. Second, the hypothesis that ' the convenience store's use would have a statistically significant impact on the customer satisfaction level of a lone person household ' and its detailed assumptions, 2-1, were both validated as statistics. Among the sub-factories of convenience stores, convenience stores and the kindness of employees significantly affected customer satisfaction levels. Third, the hypothesis that ' the selective nature of convenience store simple formula will have a statistically significant effect on the customer's loyalty of a lone person household ', and its detailed hypothesis, hypothesis 3-1, is all validated by hypothesis 3-2 and 3-3. Fourth, the hypothesis that ' convenience store use will have a statistically significant effect on the customer loyalty of a lone person household ' and its detailed assumptions 4-1 and 4-2 were all statistically validated. From this verification of the degree of diversity, the study identified the fact that the choice of convenience stores simple formula and ease of use affected the customer satisfaction level and customer loyalty of a lone person household. These results are also important to ensure that various products and marketing are available to lead customers at the convenience store, but they are well referenced to ensure that the simplicity that has led to the trend at each of the latest convenience stores satisfies and brings them in. The convenience store's choice of simple options will give customers more satisfaction and loyalty, and having a good sales lead in the same industry can give them a head start. By confirming and confirming this fact, the study will provide a valid theoretical and practical guidance and base reference to help the convenience store gain its latest product advantage and sales.
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