Program annotation : J. S. Bach Prelude and fuga in E major, BWV. 854. L. v. Beethoven Piano sonata in E major, Op. 109. S. Rachmaninoff 6 moment musicaux, Op. 16. C. Debussy Trantelle Styrienne (Danse), L.69원문보기
본 내용은 필자의 석사과정 졸업연주 프로그램인 J. S. Bach의 Prelude and Fuga in E Major, BWV 854, L. V. Beethoven의 Piano Sonata in E Major, Op.109, S. Rachmaninoff의 6 moment musicaux, Op.16, C. Debussy의Trantelle Styrienne (Danse), L.69에 대해 작곡가와 작품에 관한 연구다. J. S. Bach의 Prelude and Fuga in E Major, BWV 854는 인벤션 양식의 프렐류드와 3성 ...
본 내용은 필자의 석사과정 졸업연주 프로그램인 J. S. Bach의 Prelude and Fuga in E Major, BWV 854, L. V. Beethoven의 Piano Sonata in E Major, Op.109, S. Rachmaninoff의 6 moment musicaux, Op.16, C. Debussy의Trantelle Styrienne (Danse), L.69에 대해 작곡가와 작품에 관한 연구다. J. S. Bach의 Prelude and Fuga in E Major, BWV 854는 인벤션 양식의 프렐류드와 3성 푸가로 이루어져있다. 프렐류드는 목가적인 분위기의 세 파트로 구성되어 있고, 푸가는 토카타 양식으로 주제와 응답 사이의 스트레토식 모방이 돋보이는 작품이다. L. V. Beethoven의 Piano Sonata in E Major, Op.109는 그의 32개 소나타 중 후기 소나타에 해당되며, 서정적이고 심오한 감정이 담겨있다. 총 3악장으로 구성되었으며 베토벤의 다양한 음악적 표현의 시도를 볼 수 있다. S. Rachmaninoff의 6 moment musicaux, Op.16은 짧은 6곡이 모여 하나의 작품을 이루는 모음곡 형식으로 각각 독립적인 성격을 하고 있으며, 템포와 조성이 상관관계를 가지고 배열되어 있다. 폭 넓은 다이내믹, 반음계적인 화성, 서정성이 강조된 선율 등 후기 낭만주의의 면모를 볼 수 있다. Debussy의 Trantelle Styrienne (Danse), L.69는 리드미컬하고 헤미올라가 곡 전반에 걸쳐 사용된 론도형식의 곡이다. 인도네시아 춤곡 Vani-vani에서 테마 선율을 가져왔고 타악기적인 스타일을 가지고 있다. Part A와 대조되는 서정적인 부분에서는 5음 음계를 사용하기도 했다.
This is a research on J. S. Bach Prelude and Fuga in E Major, BWV 854, L. V. Beethoven Piano Sonata in E Major, Op.109, S. Rachmaninoff 6 moment musicaux, Op.16, and C. Debussy Trantelle Styrienne (Danse), L.69, which the author played as graduation recital program. J. S. Bach’s Prelude and Fuga in E Major, BWV 854 consists of Invention-based preludes and three-voiced fugues. The prelude is composed of three parts of pastoral mood while fugue, in toccata form, employs stretto-based imitation between the theme and response. L. V. Beethoven’s Piano Sonata Op.109 in E Major is a later piece of the 32 sonatas he composed, and conveys a lyrical and profound mood. It is composed of three movements in total and shows various musical attempts made by Beethoven. S. Rachmaninoff’s 6 moment musicaux, Op.16 consists of six short pieces that are independent from one another, while the tempo and tonality are arranged based on the correlation with each other. It is consistent with the late-Romanticism music in terms of the wide range of dynamic, chromatic harmony, and lyrical melody. Debussy’s Trantelle Styrienne (Danse), L.69 is rondo-style music that is rhythmical and uses hemiola throughout the entire piece. The theme melody was borrowed from the Indonesian dance music Vani-Vani and the style is based on percussion. The lyrical part, which contrasts with Part A, uses a pentatonic scale.
본 내용은 필자의 석사과정 졸업연주 프로그램인 J. S. Bach의 Prelude and Fuga in E Major, BWV 854, L. V. Beethoven의 Piano Sonata in E Major, Op.109, S. Rachmaninoff의 6 moment musicaux, Op.16, C. Debussy의Trantelle Styrienne (Danse), L.69에 대해 작곡가와 작품에 관한 연구다. J. S. Bach의 Prelude and Fuga in E Major, BWV 854는 인벤션 양식의 프렐류드와 3성 푸가로 이루어져있다. 프렐류드는 목가적인 분위기의 세 파트로 구성되어 있고, 푸가는 토카타 양식으로 주제와 응답 사이의 스트레토식 모방이 돋보이는 작품이다. L. V. Beethoven의 Piano Sonata in E Major, Op.109는 그의 32개 소나타 중 후기 소나타에 해당되며, 서정적이고 심오한 감정이 담겨있다. 총 3악장으로 구성되었으며 베토벤의 다양한 음악적 표현의 시도를 볼 수 있다. S. Rachmaninoff의 6 moment musicaux, Op.16은 짧은 6곡이 모여 하나의 작품을 이루는 모음곡 형식으로 각각 독립적인 성격을 하고 있으며, 템포와 조성이 상관관계를 가지고 배열되어 있다. 폭 넓은 다이내믹, 반음계적인 화성, 서정성이 강조된 선율 등 후기 낭만주의의 면모를 볼 수 있다. Debussy의 Trantelle Styrienne (Danse), L.69는 리드미컬하고 헤미올라가 곡 전반에 걸쳐 사용된 론도형식의 곡이다. 인도네시아 춤곡 Vani-vani에서 테마 선율을 가져왔고 타악기적인 스타일을 가지고 있다. Part A와 대조되는 서정적인 부분에서는 5음 음계를 사용하기도 했다.
This is a research on J. S. Bach Prelude and Fuga in E Major, BWV 854, L. V. Beethoven Piano Sonata in E Major, Op.109, S. Rachmaninoff 6 moment musicaux, Op.16, and C. Debussy Trantelle Styrienne (Danse), L.69, which the author played as graduation recital program. J. S. Bach’s Prelude and Fuga in E Major, BWV 854 consists of Invention-based preludes and three-voiced fugues. The prelude is composed of three parts of pastoral mood while fugue, in toccata form, employs stretto-based imitation between the theme and response. L. V. Beethoven’s Piano Sonata Op.109 in E Major is a later piece of the 32 sonatas he composed, and conveys a lyrical and profound mood. It is composed of three movements in total and shows various musical attempts made by Beethoven. S. Rachmaninoff’s 6 moment musicaux, Op.16 consists of six short pieces that are independent from one another, while the tempo and tonality are arranged based on the correlation with each other. It is consistent with the late-Romanticism music in terms of the wide range of dynamic, chromatic harmony, and lyrical melody. Debussy’s Trantelle Styrienne (Danse), L.69 is rondo-style music that is rhythmical and uses hemiola throughout the entire piece. The theme melody was borrowed from the Indonesian dance music Vani-Vani and the style is based on percussion. The lyrical part, which contrasts with Part A, uses a pentatonic scale.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.