몽골은 1990년대 초 소련이 붕괴 후 시장경제체제를 도입하게 되면서 경제적으로 큰 변화를 맞이하게 되었다. 몽골은 경제적 시련을 극복하기 위하여 몽골의 광산업을 중심으로 외국인 투자를 유입하려는 정책을 펼치기 시작하였다. 즉 1993년 몽골은 투자법을 개정하면서 본격적으로 몽골 외국인투자 유치를 위한 법을 시행하였다. 하지만 2011년부터 몽골의 외국인직접투자가 급격히 감소하면서 몽골 정부는 2013년 11월 1일 신투자법을 발효하였다. 한편 몽골과 한국은 1990년 수교 이후 지속적인 교역 증대 양상을 보여 왔지만 양국 간 광물자원 분야에 대한 교역이 활성화 되지 못 하였다. 한국의 경우 지하자원이 없는 나라로써 광물자원을 확보하는 것이 국가 차원에서 매우 중요하며 세계 10 대 자원부국인 몽골과의 경제협력이 필요하다고 본다. 한국과 몽골은 1999년 12월에 “한 몽 자원협력위원회”를 열면서 처음으로 자원개발에 대한 협력이 진행되었다. 꾸준히 열리던 양국 회담이 2011년 이후로 진행되지 않았으며 한국기업들이 몽골 광산개발에 성공한 사례가 없다. 몽골의 투자 환경, ...
몽골은 1990년대 초 소련이 붕괴 후 시장경제체제를 도입하게 되면서 경제적으로 큰 변화를 맞이하게 되었다. 몽골은 경제적 시련을 극복하기 위하여 몽골의 광산업을 중심으로 외국인 투자를 유입하려는 정책을 펼치기 시작하였다. 즉 1993년 몽골은 투자법을 개정하면서 본격적으로 몽골 외국인투자 유치를 위한 법을 시행하였다. 하지만 2011년부터 몽골의 외국인직접투자가 급격히 감소하면서 몽골 정부는 2013년 11월 1일 신투자법을 발효하였다. 한편 몽골과 한국은 1990년 수교 이후 지속적인 교역 증대 양상을 보여 왔지만 양국 간 광물자원 분야에 대한 교역이 활성화 되지 못 하였다. 한국의 경우 지하자원이 없는 나라로써 광물자원을 확보하는 것이 국가 차원에서 매우 중요하며 세계 10 대 자원부국인 몽골과의 경제협력이 필요하다고 본다. 한국과 몽골은 1999년 12월에 “한 몽 자원협력위원회”를 열면서 처음으로 자원개발에 대한 협력이 진행되었다. 꾸준히 열리던 양국 회담이 2011년 이후로 진행되지 않았으며 한국기업들이 몽골 광산개발에 성공한 사례가 없다. 몽골의 투자 환경, 인프라 환경, 정치 및 경제적 요소들이 주요 원인이 되었다. 한국과 몽골은 앞으로 양국 간 광물자원 협력을 위한 적극적인 노력이 필요하며, 한국은 해외직접투자를 통해 몽골의 광산개발 분야에 적극 참여하고 한국 경제에 필요한 광물자원을 확보하는 것이 매우 중요하다. 첫째 한국은 해외직접투자 결정요인으로 국내기업들의 외국인투자를 정책적으로 장려할 필요가 있다. 둘째 몽골은 해외직접투자의 결정요인인 피투자국 정책을 통해 몽골의 조세 환경 및 투자 환경을 안정화할 의무가 있다. 마지막으로 몽골은 인프라 환경 또는 정치 및 경제적 장애요인을 파악하여 대응 전략을 펼칠 필요가 있다.
몽골은 1990년대 초 소련이 붕괴 후 시장경제체제를 도입하게 되면서 경제적으로 큰 변화를 맞이하게 되었다. 몽골은 경제적 시련을 극복하기 위하여 몽골의 광산업을 중심으로 외국인 투자를 유입하려는 정책을 펼치기 시작하였다. 즉 1993년 몽골은 투자법을 개정하면서 본격적으로 몽골 외국인투자 유치를 위한 법을 시행하였다. 하지만 2011년부터 몽골의 외국인직접투자가 급격히 감소하면서 몽골 정부는 2013년 11월 1일 신투자법을 발효하였다. 한편 몽골과 한국은 1990년 수교 이후 지속적인 교역 증대 양상을 보여 왔지만 양국 간 광물자원 분야에 대한 교역이 활성화 되지 못 하였다. 한국의 경우 지하자원이 없는 나라로써 광물자원을 확보하는 것이 국가 차원에서 매우 중요하며 세계 10 대 자원부국인 몽골과의 경제협력이 필요하다고 본다. 한국과 몽골은 1999년 12월에 “한 몽 자원협력위원회”를 열면서 처음으로 자원개발에 대한 협력이 진행되었다. 꾸준히 열리던 양국 회담이 2011년 이후로 진행되지 않았으며 한국기업들이 몽골 광산개발에 성공한 사례가 없다. 몽골의 투자 환경, 인프라 환경, 정치 및 경제적 요소들이 주요 원인이 되었다. 한국과 몽골은 앞으로 양국 간 광물자원 협력을 위한 적극적인 노력이 필요하며, 한국은 해외직접투자를 통해 몽골의 광산개발 분야에 적극 참여하고 한국 경제에 필요한 광물자원을 확보하는 것이 매우 중요하다. 첫째 한국은 해외직접투자 결정요인으로 국내기업들의 외국인투자를 정책적으로 장려할 필요가 있다. 둘째 몽골은 해외직접투자의 결정요인인 피투자국 정책을 통해 몽골의 조세 환경 및 투자 환경을 안정화할 의무가 있다. 마지막으로 몽골은 인프라 환경 또는 정치 및 경제적 장애요인을 파악하여 대응 전략을 펼칠 필요가 있다.
After the collapse of the Soviet Union, at the beginning of 1990`s there was the transition in Mongolia to the market economy system and it brought enormous economic changes to the country. In order to overcome economic difficulties in Mongolia, there has been foreign investment policy, concentrated...
After the collapse of the Soviet Union, at the beginning of 1990`s there was the transition in Mongolia to the market economy system and it brought enormous economic changes to the country. In order to overcome economic difficulties in Mongolia, there has been foreign investment policy, concentrated on mining industry of Mongolia in order to overcome economic difficulties in Mongolia. Moreover, in 1993, Mongolia adopted the laws to investment and implemented laws for attracting foreign investment into the country. However since 2011, there has been dramatic decrease in direct foreign investment into Mongolia, therefore the Mongolia government adopted new investment laws on November 1, 2013. On the hand, after establishing diplomatic relations in 1990 between Mongolia and South Korea, as though there has been continuous trade exchange between two countries, the scale of trade of the mineral resources was not sufficient enough. As South Korea is undergoing insufficient resources, it is very important to obtain mineral resources from outside, so a cooperation with Mongolia, one of the world`s top 10 richest countries of mineral resources, is considered very essential to the South Korea. In December 1999, the cooperation was implemented about exploiting resources by establishing “The Cooperation Committee of Mineral Resource between Mongolia and South Korea". But the official meetings between two countries have not been hold up since 2011, so there is no successful case of any Korean company which tried to implement mineral development in Mongolia. It could be due to the investment and infrastructure environment, and to the unstable politico-economic factors in Mongolia. To improve cooperation between South Korea and Mongolia on the development of mineral resources, it needs more active efforts to enhance the cooperation. To supply the demand of Korean economy, South Korea should participate actively in the exploitation of mineral resources in Mongolia through foreign direct investment. Firstly, Korean government should support foreign investment of the national companies through and expand the policies by which they could actually decide the foreign direct investment. Secondly, Mongolia should take responsibility to stabilize Mongolian taxation system and investment environment that could motivate Korean companies to decide their foreign direct investment in Mongolia. Finally, Mongolia should make strategies for the practical actions to innovate the infrastructure environment and politico-economic obstructive factors.
After the collapse of the Soviet Union, at the beginning of 1990`s there was the transition in Mongolia to the market economy system and it brought enormous economic changes to the country. In order to overcome economic difficulties in Mongolia, there has been foreign investment policy, concentrated on mining industry of Mongolia in order to overcome economic difficulties in Mongolia. Moreover, in 1993, Mongolia adopted the laws to investment and implemented laws for attracting foreign investment into the country. However since 2011, there has been dramatic decrease in direct foreign investment into Mongolia, therefore the Mongolia government adopted new investment laws on November 1, 2013. On the hand, after establishing diplomatic relations in 1990 between Mongolia and South Korea, as though there has been continuous trade exchange between two countries, the scale of trade of the mineral resources was not sufficient enough. As South Korea is undergoing insufficient resources, it is very important to obtain mineral resources from outside, so a cooperation with Mongolia, one of the world`s top 10 richest countries of mineral resources, is considered very essential to the South Korea. In December 1999, the cooperation was implemented about exploiting resources by establishing “The Cooperation Committee of Mineral Resource between Mongolia and South Korea". But the official meetings between two countries have not been hold up since 2011, so there is no successful case of any Korean company which tried to implement mineral development in Mongolia. It could be due to the investment and infrastructure environment, and to the unstable politico-economic factors in Mongolia. To improve cooperation between South Korea and Mongolia on the development of mineral resources, it needs more active efforts to enhance the cooperation. To supply the demand of Korean economy, South Korea should participate actively in the exploitation of mineral resources in Mongolia through foreign direct investment. Firstly, Korean government should support foreign investment of the national companies through and expand the policies by which they could actually decide the foreign direct investment. Secondly, Mongolia should take responsibility to stabilize Mongolian taxation system and investment environment that could motivate Korean companies to decide their foreign direct investment in Mongolia. Finally, Mongolia should make strategies for the practical actions to innovate the infrastructure environment and politico-economic obstructive factors.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.