아름다움을 표현하고 창조하는 일에 목적을 두는 것을 우리는 흔히 아트라고 한다. 헤어아트는 사상과 감각을 전달하는 예술매체의 수단으로 헤어의 기능성과 예술을 결합시킨 새로운 작품의 표현양식이다. 다양한 소재를 자유롭게 사용하여 작가의 순수한 미적 가치를 표현할 수 있는 헤어아트는 창조적인 디자인작업이라 할 수 있다. 본 연구는 입체주의의 창시자이자 매체와 양식의 변경에도 독창성, 기교, 해학에 관계없이 작품을 제작하였던 20세기 최고의 거장 피카소의 작품 중 여인들의 이미지를 모티브로 하여 폐 모발을 소재로 하여 평면적인 화화의 이미지를 입체적이고 조형적으로 재구성하여 헤어아트 작품 총 7점을 제작하였다. 작품 Ⅰ은 오른쪽의 이국적인 벽지는 포스터물감을 사용하였고 왼쪽의 초록색 벽지와 여인의 몸은 폐 모발 파우더를 사용하였다. 여인의 헤어스타일은 핑크와 파란색으로 시술하여 입체적이고 조형적으로 연출하였고 여인의 의상은 폐 모발을 이용하여 유화의 원작을 입체적으로 표현하였다. 작품 Ⅱ는 여인의 얼굴과 바탕은 폐 모발 파우더를 사용하였고 밸트와 의상은 건조시킨 모발을 ...
아름다움을 표현하고 창조하는 일에 목적을 두는 것을 우리는 흔히 아트라고 한다. 헤어아트는 사상과 감각을 전달하는 예술매체의 수단으로 헤어의 기능성과 예술을 결합시킨 새로운 작품의 표현양식이다. 다양한 소재를 자유롭게 사용하여 작가의 순수한 미적 가치를 표현할 수 있는 헤어아트는 창조적인 디자인작업이라 할 수 있다. 본 연구는 입체주의의 창시자이자 매체와 양식의 변경에도 독창성, 기교, 해학에 관계없이 작품을 제작하였던 20세기 최고의 거장 피카소의 작품 중 여인들의 이미지를 모티브로 하여 폐 모발을 소재로 하여 평면적인 화화의 이미지를 입체적이고 조형적으로 재구성하여 헤어아트 작품 총 7점을 제작하였다. 작품 Ⅰ은 오른쪽의 이국적인 벽지는 포스터물감을 사용하였고 왼쪽의 초록색 벽지와 여인의 몸은 폐 모발 파우더를 사용하였다. 여인의 헤어스타일은 핑크와 파란색으로 시술하여 입체적이고 조형적으로 연출하였고 여인의 의상은 폐 모발을 이용하여 유화의 원작을 입체적으로 표현하였다. 작품 Ⅱ는 여인의 얼굴과 바탕은 폐 모발 파우더를 사용하였고 밸트와 의상은 건조시킨 모발을 오브제로 제작하여 45도 각도로 붙여 입체적이고 조형적으로 연출하였다. 동그란 가슴은 원형의 보형물 위에 굳혀 동그랗게 오려붙인 폐 모발을 소재로 하였다. 여인의 헤어스타일은 드레드를 제작하여 여인의 귀여움을 표현하여 평면적인 유화를 입체적으로 표현하고 바탕은 폐 모발 파우더를 이용하였다. 작품 Ⅲ은 여성스럽고 아름다운 여인을 표현하기 위하여 긴 폐 모발을 이용하여 웨이브를 시술하여 입체적으로 표현하였고 여인의 화관은 접착제로 굳힌 폐 모발을 꽃과 잎을 제작하여 평면적인 유화를 입체적이고 조형적으로 표현하였다. 여인의 의상은 흰색 블라우스를 오브제로 제작하여 연출하였다. 여인의 얼굴과 바탕은 폐 모발 가루를 이용하여 질감과 명암을 표현하였다. 작품 Ⅳ는 여인의 헤어스타일은 색실과 모발을 사용하여 드레드로 땋아서 귀여운 이미지를 연출하였고 여인의 가슴은 원형의 보형물 위에 굳힌 폐 모발을 이용하여 평면적인 유화를 입체적이고 조형적으로 제작하였다. 나뭇잎과 여인의 의상은 접착체로 굳힌 폐 모발을 이용하여 오브제를 제작하여 입체적으로 표현하였고 얼굴과 바탕은 폐 모발가루를 이용하였다 작품 Ⅴ은 여인의 헤어스타일은 폐 모발을 소재로 이용하여 업스타일을 시술하여 우아하게 표현하였고, 여인의 의상은 접착제에 굳힌 폐 모발을 소재로 하였다. 건조시킨 폐 모발을 소재로 꽃과 꽃잎을 오브제로 제작하여 평면적인 유화를 입체적이고 조형적으로 표현하였다. 얼굴과 바탕은 폐 모발 파우더를 뿌려 접착시켜 제작하였다. 작품 Ⅵ는 깊은 잠에 꿈속을 헤매고 있는 것 같은 여인의 헤어스타일을 알파벳 Z를 연상하는 지그재그 아이론으로 시술하여 입체적으로 표현하였고 여인의 의상은 건조시킨 모발을 오브제로 제작하여 평면적인 유화를 입체적으로 표현하였다. 여인의 얼굴과 팔, 바탕은 폐 모발 파우더를 이용하였다. 작품 Ⅶ은 여인의 헤어스타일은 평면에 글루건으로 모발을 붙여 번 헤어 업스타일을 시술하여 유화를 입체적이고 조형적으로 표현하였고 건조시킨 모발을 오브제로 제작하여 의상을 연출하였다. 여인의 가슴과 얼굴, 몸, 바탕은 포스터물감으로 채색하여 폐 모발 파우더를 이용하여 명암을 표현하였다. 본 연구는 폐 모발을 소재로 하고 피카소 작품을 분석하여 평면 화 된 유화 작품을 조형적 헤어아트와 접목시켜 입체적이고 생동감 있는 작품으로 제작하였다. 폐 모발을 소재로 한 헤어아트 작품을 사회적. 문화적 예술로 승화시킬 수 있는 방향을 모색하고자 하였다. 헤어아트의 특수성과 다양성을 미용인 뿐 만 아니라 대중이 쉽게 받아들여 실용화 할 수 있는 방법을 모색하고 향후 전시회 및 교육 자료로 사용하여도 많은 도움이 되리라 사료된다.
아름다움을 표현하고 창조하는 일에 목적을 두는 것을 우리는 흔히 아트라고 한다. 헤어아트는 사상과 감각을 전달하는 예술매체의 수단으로 헤어의 기능성과 예술을 결합시킨 새로운 작품의 표현양식이다. 다양한 소재를 자유롭게 사용하여 작가의 순수한 미적 가치를 표현할 수 있는 헤어아트는 창조적인 디자인작업이라 할 수 있다. 본 연구는 입체주의의 창시자이자 매체와 양식의 변경에도 독창성, 기교, 해학에 관계없이 작품을 제작하였던 20세기 최고의 거장 피카소의 작품 중 여인들의 이미지를 모티브로 하여 폐 모발을 소재로 하여 평면적인 화화의 이미지를 입체적이고 조형적으로 재구성하여 헤어아트 작품 총 7점을 제작하였다. 작품 Ⅰ은 오른쪽의 이국적인 벽지는 포스터물감을 사용하였고 왼쪽의 초록색 벽지와 여인의 몸은 폐 모발 파우더를 사용하였다. 여인의 헤어스타일은 핑크와 파란색으로 시술하여 입체적이고 조형적으로 연출하였고 여인의 의상은 폐 모발을 이용하여 유화의 원작을 입체적으로 표현하였다. 작품 Ⅱ는 여인의 얼굴과 바탕은 폐 모발 파우더를 사용하였고 밸트와 의상은 건조시킨 모발을 오브제로 제작하여 45도 각도로 붙여 입체적이고 조형적으로 연출하였다. 동그란 가슴은 원형의 보형물 위에 굳혀 동그랗게 오려붙인 폐 모발을 소재로 하였다. 여인의 헤어스타일은 드레드를 제작하여 여인의 귀여움을 표현하여 평면적인 유화를 입체적으로 표현하고 바탕은 폐 모발 파우더를 이용하였다. 작품 Ⅲ은 여성스럽고 아름다운 여인을 표현하기 위하여 긴 폐 모발을 이용하여 웨이브를 시술하여 입체적으로 표현하였고 여인의 화관은 접착제로 굳힌 폐 모발을 꽃과 잎을 제작하여 평면적인 유화를 입체적이고 조형적으로 표현하였다. 여인의 의상은 흰색 블라우스를 오브제로 제작하여 연출하였다. 여인의 얼굴과 바탕은 폐 모발 가루를 이용하여 질감과 명암을 표현하였다. 작품 Ⅳ는 여인의 헤어스타일은 색실과 모발을 사용하여 드레드로 땋아서 귀여운 이미지를 연출하였고 여인의 가슴은 원형의 보형물 위에 굳힌 폐 모발을 이용하여 평면적인 유화를 입체적이고 조형적으로 제작하였다. 나뭇잎과 여인의 의상은 접착체로 굳힌 폐 모발을 이용하여 오브제를 제작하여 입체적으로 표현하였고 얼굴과 바탕은 폐 모발가루를 이용하였다 작품 Ⅴ은 여인의 헤어스타일은 폐 모발을 소재로 이용하여 업스타일을 시술하여 우아하게 표현하였고, 여인의 의상은 접착제에 굳힌 폐 모발을 소재로 하였다. 건조시킨 폐 모발을 소재로 꽃과 꽃잎을 오브제로 제작하여 평면적인 유화를 입체적이고 조형적으로 표현하였다. 얼굴과 바탕은 폐 모발 파우더를 뿌려 접착시켜 제작하였다. 작품 Ⅵ는 깊은 잠에 꿈속을 헤매고 있는 것 같은 여인의 헤어스타일을 알파벳 Z를 연상하는 지그재그 아이론으로 시술하여 입체적으로 표현하였고 여인의 의상은 건조시킨 모발을 오브제로 제작하여 평면적인 유화를 입체적으로 표현하였다. 여인의 얼굴과 팔, 바탕은 폐 모발 파우더를 이용하였다. 작품 Ⅶ은 여인의 헤어스타일은 평면에 글루건으로 모발을 붙여 번 헤어 업스타일을 시술하여 유화를 입체적이고 조형적으로 표현하였고 건조시킨 모발을 오브제로 제작하여 의상을 연출하였다. 여인의 가슴과 얼굴, 몸, 바탕은 포스터물감으로 채색하여 폐 모발 파우더를 이용하여 명암을 표현하였다. 본 연구는 폐 모발을 소재로 하고 피카소 작품을 분석하여 평면 화 된 유화 작품을 조형적 헤어아트와 접목시켜 입체적이고 생동감 있는 작품으로 제작하였다. 폐 모발을 소재로 한 헤어아트 작품을 사회적. 문화적 예술로 승화시킬 수 있는 방향을 모색하고자 하였다. 헤어아트의 특수성과 다양성을 미용인 뿐 만 아니라 대중이 쉽게 받아들여 실용화 할 수 있는 방법을 모색하고 향후 전시회 및 교육 자료로 사용하여도 많은 도움이 되리라 사료된다.
What aims to express and create beauty is often called art by us. As the hair art is a means of art medium, which delivers thoughts and ideas, it is the mode of expression in a new work that combined functionality and art in hair. Hair art, which can represent an artist's pure aesthetic value throug...
What aims to express and create beauty is often called art by us. As the hair art is a means of art medium, which delivers thoughts and ideas, it is the mode of expression in a new work that combined functionality and art in hair. Hair art, which can represent an artist's pure aesthetic value through freely using diverse materials, can be considered to be the creative design work. This study reconstructed the image of the flat painting image three-dimensionally and formatively through having waste human hair as a material with a motif as women's image among the works by Picasso as the founder of cubism, and the best master in the 20th century who had produced works regardless of originality, technique and humor even in a change of medium and mode, and then made totally 7 pieces of the hair art works. Work Ⅰ was used the poster paint in exotic wallpaper on the right side and was applied the waste human hair powder to the green wallpaper on the left side and to a woman's body. The woman's hair style was performed with pink and blue color, thereby having been directed three-dimensionally and formatively. The woman's costume was expressed the original work of oil painting three-dimensionally by using waste human hair. Work Ⅱ was used the waste human hair powder in the woman's face and background and was produced belt and costume by having objet as the dried human hair, thereby having been directed three-dimensionally and formatively through attaching at a 45° angle. The round breast was hardened on the circular prosthesis and then was used a material as the waste human hair, which was cut and pasted roundly. The woman's hair style was expressed a lady's cuteness by making dress, thereby having been represented the plane oil painting three-dimensionally. The background was used the waste human hair powder. Work Ⅲ was shown three-dimensionally by performing wave with the use of the long waste human hair in order to represent a feminine and beautiful woman. A woman's chaplet was made flowers and leaves using the waste human hair of having been glued with adhesive, thereby having been expressed plane oil painting three-dimensionally and formatively. The woman's clothing was directed by making a white blouse as objet. The woman's face and background were expressed texture and light & shade by using the waste human hair powder. Work Ⅳ was produced cute image through braiding with dread by using colored thread and hair in the woman's hair style. The woman's breast was produced plane oil painting three-dimensionally and formatively by using the waste human hair of having been pasted on the circular prosthesis. The leaves and the woman's clothing were expressed three-dimensionally by making objet with the use of the waste human hair, which was glued with adhesive. The face and the background were used the waste human hair powder. Work Ⅴ was elegantly shown a woman's hair style by performing an up style with the use of the waste human hair as a material. The woman's costume was used the waste human hair of having been glued as a material. The plane oil painting was expressed three-dimensionally and formatively by making flowers and petals as objet with a material as the dried waste human hair. The face and the background were produced with being sprinkled and pasted the waste human hair powder. Work Ⅵ was shown a hair style in a woman like wandering about in a dream with a deep sleep by being performed with a zigzag iron, which reminds of alphabet Z. The woman's clothing was represented plane oil painting three-dimensionally by making the dried hair as object. The woman's face, arms, and background were used the waste human hair powder. Work Ⅶ was expressed oil painting three-dimensionally and formatively by performing a hair up style through attaching hair with a glue gun to the plane as for a woman's hair style. Costume was produced by making the dried hair as object. The woman's breasts, face, body and background were expressed light and shade by using the waste human hair powder through being colored with the poster paint. This study analyzed Picasso's works using a material as waste human hair and integrated the flat oil-painting work with the formative hair art, thereby having produced the three-dimensional and vivid works. The aim was to seek a direction available for sublimating it into social and cultural art as for a hair art work of having a material as waste human hair. The distinctiveness and diversity in hair art are considered to be likely to be greatly helpful even for being used as the exhibition and education materials henceforth with pursuing a method that people as well as beauticians can easily accept and then put to practical use.
What aims to express and create beauty is often called art by us. As the hair art is a means of art medium, which delivers thoughts and ideas, it is the mode of expression in a new work that combined functionality and art in hair. Hair art, which can represent an artist's pure aesthetic value through freely using diverse materials, can be considered to be the creative design work. This study reconstructed the image of the flat painting image three-dimensionally and formatively through having waste human hair as a material with a motif as women's image among the works by Picasso as the founder of cubism, and the best master in the 20th century who had produced works regardless of originality, technique and humor even in a change of medium and mode, and then made totally 7 pieces of the hair art works. Work Ⅰ was used the poster paint in exotic wallpaper on the right side and was applied the waste human hair powder to the green wallpaper on the left side and to a woman's body. The woman's hair style was performed with pink and blue color, thereby having been directed three-dimensionally and formatively. The woman's costume was expressed the original work of oil painting three-dimensionally by using waste human hair. Work Ⅱ was used the waste human hair powder in the woman's face and background and was produced belt and costume by having objet as the dried human hair, thereby having been directed three-dimensionally and formatively through attaching at a 45° angle. The round breast was hardened on the circular prosthesis and then was used a material as the waste human hair, which was cut and pasted roundly. The woman's hair style was expressed a lady's cuteness by making dress, thereby having been represented the plane oil painting three-dimensionally. The background was used the waste human hair powder. Work Ⅲ was shown three-dimensionally by performing wave with the use of the long waste human hair in order to represent a feminine and beautiful woman. A woman's chaplet was made flowers and leaves using the waste human hair of having been glued with adhesive, thereby having been expressed plane oil painting three-dimensionally and formatively. The woman's clothing was directed by making a white blouse as objet. The woman's face and background were expressed texture and light & shade by using the waste human hair powder. Work Ⅳ was produced cute image through braiding with dread by using colored thread and hair in the woman's hair style. The woman's breast was produced plane oil painting three-dimensionally and formatively by using the waste human hair of having been pasted on the circular prosthesis. The leaves and the woman's clothing were expressed three-dimensionally by making objet with the use of the waste human hair, which was glued with adhesive. The face and the background were used the waste human hair powder. Work Ⅴ was elegantly shown a woman's hair style by performing an up style with the use of the waste human hair as a material. The woman's costume was used the waste human hair of having been glued as a material. The plane oil painting was expressed three-dimensionally and formatively by making flowers and petals as objet with a material as the dried waste human hair. The face and the background were produced with being sprinkled and pasted the waste human hair powder. Work Ⅵ was shown a hair style in a woman like wandering about in a dream with a deep sleep by being performed with a zigzag iron, which reminds of alphabet Z. The woman's clothing was represented plane oil painting three-dimensionally by making the dried hair as object. The woman's face, arms, and background were used the waste human hair powder. Work Ⅶ was expressed oil painting three-dimensionally and formatively by performing a hair up style through attaching hair with a glue gun to the plane as for a woman's hair style. Costume was produced by making the dried hair as object. The woman's breasts, face, body and background were expressed light and shade by using the waste human hair powder through being colored with the poster paint. This study analyzed Picasso's works using a material as waste human hair and integrated the flat oil-painting work with the formative hair art, thereby having produced the three-dimensional and vivid works. The aim was to seek a direction available for sublimating it into social and cultural art as for a hair art work of having a material as waste human hair. The distinctiveness and diversity in hair art are considered to be likely to be greatly helpful even for being used as the exhibition and education materials henceforth with pursuing a method that people as well as beauticians can easily accept and then put to practical use.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.