국내 도서지역의 전력공급은 지역적 특성상 자체 발전을 하고 있으며, 주요 독립전원으로 디젤발전을 사용하고 있다. 기존 설치된 디젤 발전제어기는 대부분 80~90년대의 오래된 외산 제품이 사용되고 있으며 여러 제품이 혼용되고 있어 9개 제작사가 공급한 총 21개의 모델이 설치·운영되고 있어 고장발생시 교체품 조달에 어려움이 있었다. 소손된 부품을 찾아내어 교체를 시도하더라도 단종된 부품들이 대다수여서 사실상 수리는 불가능한 실정이다. 또한 모델마다 매뉴얼 및 정비방법이 달라 운전원이 관리에 어려움을 겪고 있을 뿐만 아니라 설치연수가 10년 이상 된 제품이 전체 디젤 발전제어기의 50%에 가까울 정도로 노후화되었고 아날로그 제어기가 대다수 포함되어 있었다. 제품의 노후화로 인해 필수적인 보호기능의 부재로 큰 위험을 안고 있었으며 특히 아날로그 장비의 경우 특성상 운전 데이터 또는 ...
국내 도서지역의 전력공급은 지역적 특성상 자체 발전을 하고 있으며, 주요 독립전원으로 디젤발전을 사용하고 있다. 기존 설치된 디젤 발전제어기는 대부분 80~90년대의 오래된 외산 제품이 사용되고 있으며 여러 제품이 혼용되고 있어 9개 제작사가 공급한 총 21개의 모델이 설치·운영되고 있어 고장발생시 교체품 조달에 어려움이 있었다. 소손된 부품을 찾아내어 교체를 시도하더라도 단종된 부품들이 대다수여서 사실상 수리는 불가능한 실정이다. 또한 모델마다 매뉴얼 및 정비방법이 달라 운전원이 관리에 어려움을 겪고 있을 뿐만 아니라 설치연수가 10년 이상 된 제품이 전체 디젤 발전제어기의 50%에 가까울 정도로 노후화되었고 아날로그 제어기가 대다수 포함되어 있었다. 제품의 노후화로 인해 필수적인 보호기능의 부재로 큰 위험을 안고 있었으며 특히 아날로그 장비의 경우 특성상 운전 데이터 또는 알람 발생 등의 이력 확인이 어렵고 고장 원인을 분석하기가 어렵다. 이런 문제점을 해결하기 위하여 유지보수가 용이한 저비용의 디지털화된 디젤 발전제어기를 개발하였다.
국내 도서지역의 전력공급은 지역적 특성상 자체 발전을 하고 있으며, 주요 독립전원으로 디젤발전을 사용하고 있다. 기존 설치된 디젤 발전제어기는 대부분 80~90년대의 오래된 외산 제품이 사용되고 있으며 여러 제품이 혼용되고 있어 9개 제작사가 공급한 총 21개의 모델이 설치·운영되고 있어 고장발생시 교체품 조달에 어려움이 있었다. 소손된 부품을 찾아내어 교체를 시도하더라도 단종된 부품들이 대다수여서 사실상 수리는 불가능한 실정이다. 또한 모델마다 매뉴얼 및 정비방법이 달라 운전원이 관리에 어려움을 겪고 있을 뿐만 아니라 설치연수가 10년 이상 된 제품이 전체 디젤 발전제어기의 50%에 가까울 정도로 노후화되었고 아날로그 제어기가 대다수 포함되어 있었다. 제품의 노후화로 인해 필수적인 보호기능의 부재로 큰 위험을 안고 있었으며 특히 아날로그 장비의 경우 특성상 운전 데이터 또는 알람 발생 등의 이력 확인이 어렵고 고장 원인을 분석하기가 어렵다. 이런 문제점을 해결하기 위하여 유지보수가 용이한 저비용의 디지털화된 디젤 발전제어기를 개발하였다.
In Korea, electric power in island areas is dependent on own power-generation systems due to geographical locations, and the major independent source of power is diesel excitation. Outdated imported products from the 1980s and 1990s have been used for most of the currently installed diesel excitatio...
In Korea, electric power in island areas is dependent on own power-generation systems due to geographical locations, and the major independent source of power is diesel excitation. Outdated imported products from the 1980s and 1990s have been used for most of the currently installed diesel excitation systems, however, with many different products used together. A total 21 models of excitation systems from 9 manufacturers have been installed and operated in islands, making it difficult to replace the existing parts in case of malfunction or breakdown. Even if the operator finds a defective or missing part and tries to replace it with new one, it is impossible to fix the problem in most cases because production of such parts have already been discontinued. In addition, operators have often difficulties in managing systems since each model has a different manual and maintenance requirements, and outdated products installed more than a decade ago account for almost 50% of the existing diesel excitation systems, with majority of them including analogue voltage regulators (AVRs). Outdated products pose potentially great risk without essential protection functions, and in particular, analogue equipment is often associated with difficulties in checking history of operation data and alarm issuance as well as analyzing the cause of a failure. To address the problem, a more easy-to-maintain and cost-effective digital diesel excitation system has been developed.
In Korea, electric power in island areas is dependent on own power-generation systems due to geographical locations, and the major independent source of power is diesel excitation. Outdated imported products from the 1980s and 1990s have been used for most of the currently installed diesel excitation systems, however, with many different products used together. A total 21 models of excitation systems from 9 manufacturers have been installed and operated in islands, making it difficult to replace the existing parts in case of malfunction or breakdown. Even if the operator finds a defective or missing part and tries to replace it with new one, it is impossible to fix the problem in most cases because production of such parts have already been discontinued. In addition, operators have often difficulties in managing systems since each model has a different manual and maintenance requirements, and outdated products installed more than a decade ago account for almost 50% of the existing diesel excitation systems, with majority of them including analogue voltage regulators (AVRs). Outdated products pose potentially great risk without essential protection functions, and in particular, analogue equipment is often associated with difficulties in checking history of operation data and alarm issuance as well as analyzing the cause of a failure. To address the problem, a more easy-to-maintain and cost-effective digital diesel excitation system has been developed.
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